De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Fall Down Dead [Blu-ray Disc]

    Fall Down Dead

    De Picasso killer vermoordt vrouwen om zijn schilderijen extra te verfraaien.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ik snap niet waarom DVD.nl de moeite neemt om voor dit soort titels recensies te schrijven terwijl er een hele hope grote titels niet worden behandeld. Ik snap dat jullie niet van alles een screenertje krijgen maar kopen de recensisten dan zelf nooit een DVD of BD?
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  3. #3

    Standaard

    Nouja, dankzij deze site weet ik nu dat ik met een grote boog om deze film heen moet lopen. Zelfs geen "downloadje"waard zeg maar

    Ook ik lees reviews op deze site waar ik weinig mee kan, maar een andere misschien wel interesse voor heeft.
    Het weerhoudt mij er niet van dagelijks even rond te neuzen hier.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  4. #4

    Standaard

    Bizarre keuze inderdaad om dan uitgerekend deze film te bespreken, zeker gezien er al weken geen interessante releases meer zijn besproken. Lijkt me verspilde moeite, of heeft dvd.nl besloten zich ineens op horror- en genrefilms te gaan richten?

    Er mankeert wel het één en ander aan deze soundtrack. Zo nu en dan hoor je de stemmen van de acteurs wat zeggen, terwijl de personages in beeld de mond gesloten houden. Dat is uiteraard een kwalijke zaak.
    Tsja, misschien zijn er wat dialogen haastig in post-synch gedaan, maar dat is is niet ongewoon voor een film als dit, laat staan dat het resultaat vaak wat knullig klinkt. Kwalijk? Ik weet niet hoor. Wat verwacht je dan van een dergelijke film? Of is alleen Udo Kier gedubt? Zou niet de eerste keer zijn..

    Aan deze horrorfilm werken enige bekende namen mee. Onder andere David Carradine (Kill Bill 1 en Kill Bill 2), Udo Kier (Dogville) en Dominique Swain (Lolita) maken hun opwachting in deze film. Door deze grote namen is de film in sommige landen zelfs in de bioscoop uitgebracht. Na het zien van de film vraag je wel af waarom de acteurs zich hebben laten strikken voor deze film. Het is namelijk een draak van een film. Was de betaling super, of leden de acteurs aan een gezamenlijke vlaag van verstandsverbijstering toen zij zich verbonden aan deze film?
    Verbaast je dat echt van Udo Kier en David Carradine? LOL
    Laatst aangepast door Camera Obscura : 20-01-2010 om 09:23

  5. #5

    Standaard

    Het is een REVIEW van de film. Dus als er dubs in zitten, dan wordt dit vermeld. Wat is nou jullie probleem?

    En dvd.nl bespreekt al sinds jaar en dag genrefilms. Daar is niets mis mee. Voor popcornfilmrecensies (en ook op die manier geschreven) verwijs ik je door naar b.v. Telegraaf.nl
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Het is een REVIEW van de film. Dus als er dubs in zitten, dan wordt dit vermeld. Wat is nou jullie probleem?

    En dvd.nl bespreekt al sinds jaar en dag genrefilms. Daar is niets mis mee. Voor popcornfilmrecensies (en ook op die manier geschreven) verwijs ik je door naar b.v. Telegraaf.nl
    Wat een vreemde reactie.. Luister vriend, Ik ben in een prima humeur vandaag en er is geen enkel probleem, wat mij betreft. Er wordt gewoon gereageerd op een recensie. Wat ik dan weer niet begrijp is dat je nu al tweemaal (!) bezwaar maakt dat er een inhoudelijke reactie op een recensie wordt geplaatst, zonder dat de film je ook maar in de verste verte lijkt te interesseren. En dat kan ik je moeilijk verwijten, want dat is nu juist het hele punt.

    Niemand klaagt hier namelijk, en ik al helemaal niet, dat er horrorfilms worden besproken op dvd.nl. Integendeel. Hoe meer hoe beter, wat mij betreft. Er werd alleen maar een opmerking geplaatst over de keuze van uitgerekend deze film, niet horror of genrefilms an sich. Wat zou ik daar als cult en horrorfan op tegen hebben? De vraag was, reeds van digi-fan en daar sluit ik me bij aan, waarom juist dit prulwerkje, dat zelfs door bijna alle cult en genresites genegeerd wordt, verrassend genoeg besproken wordt op een uitgesproken mainstream filmsite als dvd.nl, terwijl er stapels interessante releases liggen te wachten? Daar kwam mijn vraag uit voort of dvd.nl zich op horrorfilms ging richten. Toch een hele redelijke opmerking, lijkt me zo. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar om dan maar met De Telegraaf aan te komen, alsof ik hier roep dat er alleen popcornfilms moeten worden besproken. Kom aan man, dat zeg ik nergens.

    En wat betreft de opmerking in de recensie dat een aantal stemmen eventueel out of sync zouden lopen ('dat is uiteraard een kwalijke zaak'), wijs ik er alleen maar op dat het voor een low-budget effort als dit vrij normaal is, en er mogelijk een simpele verklaring voor is. Gewoon een inhoudelijke reactie op een recensie, die eerder behulpzaam en aanvullend bedoeld is. Net als de vraag of bijvoorbeeld Udo Kier misschien gedubt zou kunnen zijn. Geen idee hoe je daaruit concludeert dat ik er iets op tegen zou hebben dat een recensent iets verteld over de geluidsband of dat er iemand gedubt is. Hoe kom je daar nu bij?

    Hopelijk duidelijker. Cheers in elk geval. Ik ga weer even verder.

  7. #7

    Standaard

    Persoonlijk vind ik je reactie nogal overtrokken. Als er mankementen zijn aan beeld en geluid dan melden we dat, op welke manier die mankementen zich dan ook uiten. Dat is onze taak en het is dan aan de lezer het oordeel om de bewuste film dan wel of niet aan te schaffen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camera Obscura Bekijk bericht
    En wat betreft de opmerking in de recensie dat een aantal stemmen eventueel out of sync zouden lopen ('dat is uiteraard een kwalijke zaak'), wijs ik er alleen maar op dat het voor een low-budget effort als dit vrij normaal is, en er mogelijk een simpele verklaring voor is.
    Dat ben ik niet met je eens. Ook een eventuele low-budget film mag je verwachten dat het geluid op z'n minst synchroon loopt met het beeld. Je kunt als regisseur een inhoudelijke keuze maken om later dialogen toe te voegen die in de originele opnames niet zitten. Dat is een heel ander verhaal en heeft niets met low-budget te maken.
    Neemt niet weg dat we hier wel melding van maken.

    Gewoon een inhoudelijke reactie op een recensie, die eerder behulpzaam en aanvullend bedoeld is. Net als de vraag of bijvoorbeeld Udo Kier misschien gedubt zou kunnen zijn. Geen idee hoe je daaruit concludeert dat ik er iets op tegen zou hebben dat een recensent iets verteld over de geluidsband of dat er iemand gedubt is. Hoe kom je daar nu bij?
    Er wordt nergens beweerd dat jij daar iets op tegen zou hebben.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #8

    Standaard

    Ik vind het schandalig dat een blu-ray wordt uitgebracht die een dergelijke kwaliteit heeft. Waarom dan niet gewoon op dvd? Levert dat te weinig geld op en probeert men op deze manier onwetende mensen de bedriegen?

    Daarom vind ik het prettig dat ook recensies van dit soort bagger worden gemaakt zodat ik weet waar ik omheen moet lopen en welke maatschappij ik extra in de gaten moet houden. En dan heb ik 't over de kwaliteit van de blu-ray, niet over de kwaliteit van de film want daarover kun je nog verschillen van mening. Gelukkig lijkt de film me ook niks, anders zou ik 't nog vervelend vinden ook dat er geen goede uitgave is. Nu vind ik het slechts schandalig en hoop (tegen beter weten in) dat dergelijke maatschappijen stoppen met deze bagger en de filmliefhebber serieus gaat nemen.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Ik vind het schandalig dat een blu-ray wordt uitgebracht die een dergelijke kwaliteit heeft. Waarom dan niet gewoon op dvd? Levert dat te weinig geld op en probeert men op deze manier onwetende mensen de bedriegen?

    Daarom vind ik het prettig dat ook recensies van dit soort bagger worden gemaakt zodat ik weet waar ik omheen moet lopen en welke maatschappij ik extra in de gaten moet houden. En dan heb ik 't over de kwaliteit van de blu-ray, niet over de kwaliteit van de film want daarover kun je nog verschillen van mening. Gelukkig lijkt de film me ook niks, anders zou ik 't nog vervelend vinden ook dat er geen goede uitgave is. Nu vind ik het slechts schandalig en hoop (tegen beter weten in) dat dergelijke maatschappijen stoppen met deze bagger en de filmliefhebber serieus gaat nemen.

    Leuk om te weten dat je er met een ruime boog omheen kan lopen, maar schandalig of bedriegen? Welkom in de echte wereld. Is gewoon low budget schlock en wordt toch niet gemaakt voor de liefhebber? Niets om je druk over te maken en laten we een beetje reëel blijven. Wie verwacht er nu een top notch presentatie van deze film? Het is direct to DVD (of direct to BD, die term moet nog wat inburgeren) bagger. Dat de film 'toevallig' ergens in de bioscoop is beland, zegt niets. Is een toevalstreffer waar de producenten van de film waarschijnlijk nu nog het glas op heffen.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik je reactie nogal overtrokken. Als er mankementen zijn aan beeld en geluid dan melden we dat, op welke manier die mankementen zich dan ook uiten. Dat is onze taak en het is dan aan de lezer het oordeel om de bewuste film dan wel of niet aan te schaffen.
    Welnee, er is niets overtrokken aan. Gezeur is het wel, grant you that. Bovenstaande bestrijd ik bovenstaande toch niet? Niets op tegen om dat allemaal te melden in de recensie.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht

    Dat ben ik niet met je eens. Ook een eventuele low-budget film mag je verwachten dat het geluid op z'n minst synchroon loopt met het beeld. Je kunt als regisseur een inhoudelijke keuze maken om later dialogen toe te voegen die in de originele opnames niet zitten. Dat is een heel ander verhaal en heeft niets met low-budget te maken.
    Lijkt me dat budget wel degelijk een rol speelt.

    Zelfs voor Amerikaanse producties waar dubbing natuurlijk niet de norm is, is het bij low-budget spul veel gebruikelijker om later dialogen toe te voegen en heeft dus wel degelijk met het budget te maken, en belangrijker nog, het wordt on the cheap en snel gedaan, en het resultaat klinkt er naar. Vaak is het ook helemaal geen keuze van de regisseur, maar van een producent of van een distributeur, die vanwege accenten of een Texaanse bimbo met accent en snaterstem in post-productie door een actrice uit Los Angeles wordt gedubt. Met grote sterren of in elk geval bekende namen kan je dat moeilijker doen. Carradine kan je niet dubben voor de Amerikaanse markt, zijn stem is zijn handelsmerk. Wil niet zeggen dat de geluidsband nog steeds een puinhoop kan zijn. En met een internationale cast is het helemaal gebruikelijk dat sommige acteurs worden gedubt, waardoor de kans wel degelijk veel groter (ook bij Amerikaanse producties) dat de film met een vernaggelde geluidsband of vreemde dubs op een dvd verschijnt. Ik zeg niet dat het hier gebeurt, maar Udo Kier heeft een zwaar accent en vaak wordt hij gedubt voor de Amerikaanse markt en het gebeurt vaak dat diezelfde versie ook in Nederland uitkomt.

    Dat het normaal is dat geluid en dialogen enigszins in sync lopen in een Amerikaanse film heb je natuurlijk gelijk in, maar dat het niets met het budget te maken zou hebben, is onzinnig. Natuurlijk is het nooit zo erg als een of andere derderangs Hong Kong productie, maar er kunnen rare dingen insluipen, die meestal direct het gevolg zijn van haastige post-productie, waarbij inhalige producenten of distributeurs de films onder handen nemen naar hun goeddunken. Noem het 'een kwalijke zaak zijn' voor mijn part, maar bad loop jobs of allerlei post-productie nonsens zijn voor low budget schlock als dit eerder regel dan uitzondering.



    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Neemt niet weg dat we hier wel melding van maken.
    Natuurlijk, daar is niets mis mee. Waren maar een paar aanvullingen en kanttekeningen van mijn kant.
    Laatst aangepast door Camera Obscura : 21-01-2010 om 11:41

  11. #11

    Standaard

    Ik snap niet dat Nyarlathotep net als ik aan de dvd cover kan zien dat het hier om een lowbudget release gaat van een film van niks door een DVD maatschappij van twijfelachtige kwaliteit. Never judge a book by its cover? In dit geval gaat het dus wel op.

    De enige reden waarom DVD.nl dit soort titels bespreekt is omdat de maatschappij de redactie voorzien heeft van een screener. Jammer, want er zijn zoveel andere goede titels op de markt die vast in de kast staan bij menig DVD.nl recensist maar niet hier worden besproken.
    Laatst aangepast door Digi-gek : 22-01-2010 om 08:16
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •