Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 154 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik heb nu zelf 2 weken de eminent 7080, en hij bevalt me helemaal fantastisch, hij speelt echt alles af, blu ray met menu e.d.
    Ik lees wel vaak dingen over de fan, Ik zelf heb er nog niet echt last van gehad maar ik kijk vaak 1 film en dan weer wat anders. na hoeveel tijd begint hij gemiddeld een beetje herrie te maken?

  2. #27

    Standaard

    1080p en WIFI is geen gouden combinatie. Dat gaat geen een mediaplayer lukken, met de huidige WIFI standaarden.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #28
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Helemaal eens met Marcellow, een beetje 1080p met een serieuze bitrate ga je direct
    merken dat je beeld begint te schokken.

    1080p altijd via een draadje
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  4. #29

    Standaard

    Ik was er al bang voor, maargoed.
    UTP Draadje trekken doe ik niet, dus ik denk aan een xtreamer waarin je 2 hd kan plaatsen. Heb er toevallig nog 1 liggen van 1tb.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  5. #30

    Standaard

    Is dit wat jongens?
    http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_07/OFF06.SHTML

    Mijn vader is deze week jarig. En toen ik hem vroeg wat ie wou hebben schoof ie dit aldi foldertje onder me neus.
    Hij zit al tijden te klooien om een media server aan de praat te krijgen. Maar dan lijkt me dit een mooie oplossing niet waar?

  6. #31

    Standaard

    Dat lijkt er wat mij betreft goed uit te zien. Maar begin me ook pas te verdiepen hierin.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  7. #32
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Als jullie vragen hebben, stel die maar misschien weet 'k wel een antwoord
    hierop Heb me immers wel reeds serieus verdiept in mediaspeler.

    Alvast één ding, als streamen van HD Audio (DTS-HD MA of TrueHD) een must
    is kijk dan naar een speler met een Sigma chipset ipv een speler met een
    Realtek chipset.

    De Realtek kan immers geen HD Audio aan. Dit is iets wat Realtek bij mijn
    weten zelf nooit toegegeven heeft maar het is wel een feit. De Aldi speler
    zal hoogstwaarschijnlijk ook een Realtek chipset aan boord hebben.

    De nieuwste Realtek chipset RTD1283+ is een doorontwikkeling van de vorige
    RTD1283 (minus het plusje dus, zeer subtiel) chipset welke dan weer wel HD
    Audio kan streamen.


    Een leuke site met een overzicht van spelers is iBoum, weliswaar in het Engels.

    Zoek je naar reviews dan kan je terecht op MPC Club. Ook deze site is in het
    Engels hoewel de eigenaar een rasechte Belg is


    Trouwens mijn mediaspeler een Mede8er komt waarschijnlijk eerlang te koop te
    staan. Heb ook een HTPC (Mac Mini) die alles doet wat deze speler doet ... en
    meer.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cnet Bekijk bericht
    Is dit wat jongens?
    http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_07/OFF06.SHTML

    Mijn vader is deze week jarig. En toen ik hem vroeg wat ie wou hebben schoof ie dit aldi foldertje onder me neus.
    Hij zit al tijden te klooien om een media server aan de praat te krijgen. Maar dan lijkt me dit een mooie oplossing niet waar?
    Ik zou een WD TV live kopen, voor hetzelfde bedrag. (let op, de live versie, met netwerk). Toch wat vertrouwder merk. Vind ik dan..
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  9. #34
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    WDTV Live is zeker geen slecht toestel, stond indertijd ook op mijn shortlist.

    Maar soms begrijp 'k Western Digital toch niet. Nu komt er ook een WDTV Live Plus
    uit. Enig verschil met de gewone Live is dat deze ook Netflix ondersteund

    Hebben wij in Europa uiteraard ook geen bal ... uh sorry boodschap aan
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  10. #35

    Standaard

    Volgens mij komt de Live Plus ook niet naar Europa.
    Zal vast veel vraag naar zijn in USA.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Als jullie vragen hebben, stel die maar misschien weet 'k wel een antwoord
    hierop Heb me immers wel reeds serieus verdiept in mediaspeler.

    Alvast één ding, als streamen van HD Audio (DTS-HD MA of TrueHD) een must
    is kijk dan naar een speler met een Sigma chipset ipv een speler met een
    Realtek chipset.

    De Realtek kan immers geen HD Audio aan. Dit is iets wat Realtek bij mijn
    weten zelf nooit toegegeven heeft maar het is wel een feit. De Aldi speler
    zal hoogstwaarschijnlijk ook een Realtek chipset aan boord hebben.

    De nieuwste Realtek chipset RTD1283+ is een doorontwikkeling van de vorige
    RTD1283 (minus het plusje dus, zeer subtiel) chipset welke dan weer wel HD
    Audio kan streamen.
    Wat ik niet snap is het volgende: De realtek is niet de beste chipset en kan daardoor niet goed de HD audio aan. Maar er wordt wel geadverteerd overal dat ze HD audio aankunnen. Wat mankeert er dan precies aan met de doorgifte?

    Ik zelf zit te denken aan een Xtreamer. Welke het wordt weet ik nog niet:
    http://www.xtreamer.net/xtreamer/specs.aspx
    of
    http://www.xtreamer.net/xtreamerpro/specs.aspx

    Kent iemand deze en wat zijn de bevindingen?
    Laatst aangepast door raymonddeniet : 23-06-2010 om 10:21
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  12. #37
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    XTreamer zijn goedkope en voor zover 'k weet ook goeie spelers.

    Nu de niet Pro versie kan dus geen HD Audio aan, en downmixed het, zie maar
    de specs op hun site.

    Het probleem met XTreamer is echter dat het een hele tijd heeft geduurd voor
    ze ook maar toegaven dat de XTreamer geen HD Audio passthrough kon en zou
    gaan ondersteunen. Dat geeft nogal wat boze reakties opgeleverd in de community
    en een beleid van meteen bannen als je hierover begint op hun forum.

    Met het apparaat an-sich is niets mis.

    Nadeel van de Pro is dat het NAS gedeelte niet meteen te boek staat als een
    snelheidsmonster.


    Andere aanrader is bijvoorbeeld de AC Ryan PlayOnHD, in de versies die nu op de
    markt zijn zit wel de verbeterde Realtek chip. AC Ryan biedt zelfs via zijn
    reseller-netwerk aan om de oude chip te laten vervangen door de nieuwe,
    dat is pas support
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  13. #38

    Standaard

    Ik las het inderdaad later pas dat ze het downmixen.

    Ik laat xtreamer voor wat het is.

    De AC RYan is bij ons op de hoek te koop bij een expert. Ga hem eens bekijken en wie weet.

    Net een mkv gestreamed via mijn ps3 (draadloos middels ps3 media server) en het werkte vlekkeloos.

    Ik ga me er nu eens goed op storten.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  14. #39
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Je kan natuurlijk ook altijd wachten op Yuixx, een speler van Nederlandse bodem ... jawel

    Bijna verheven tot vaporware status, want reeds aangekondigd dat deze op markt zou
    verschijnen sedert september vorig jaar, maar altijd met uitstel en nog eens uitstel. Maar
    het lijkt er nu toch eindelijk aan te komen.

    Persoonlijk ben 'k wel héél benieuwd wat deze speler kan bieden. maar 'k wacht
    wel eerst de reviews af.

    Deze gebruikt geen chip van Sigma of Realtek maar eentje van Intel.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  15. #40

    Standaard

    @Stefaan: Ik heb op youtube filmpjes gezien van de xtreamer pro. Hierop was te zien dat deze wel de hd sound kon afspelen.
    Ik heb het over dit apparaat:
    http://www.mediacentershop.nl/produc...eamer-pro.html

    Klopt dit met deze realtek chip of niet? Ik weet ook niet in hoeverre dit te manipuleren is.
    Dit is het filmpje:
    http://www.youtube.com/watch?v=QLhRDUhAk0c

    Ik ben benieuwd. Ik heb nl nog ruim 110 euro aan tegoedbonnen bij de pdashop ea dus dacht ik eraan om deze te kopen. Heb nl nog een seagate baraacuda 1tb 7200rpm hd liggen
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    @Stefaan: Ik heb op youtube filmpjes gezien van de xtreamer pro. Hierop was te zien dat deze wel de hd sound kon afspelen.
    Ik heb het over dit apparaat:
    http://www.mediacentershop.nl/produc...eamer-pro.html

    Klopt dit met deze realtek chip of niet? Ik weet ook niet in hoeverre dit te manipuleren is.
    Dit is het filmpje:
    http://www.youtube.com/watch?v=QLhRDUhAk0c

    Ik ben benieuwd. Ik heb nl nog ruim 110 euro aan tegoedbonnen bij de pdashop ea dus dacht ik eraan om deze te kopen. Heb nl nog een seagate baraacuda 1tb 7200rpm hd liggen

    ziet er ook mooi uit hoor, maar ik zou toch dit overwegen:
    http://www.mediacentershop.nl/produc...prime-3-0.html
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  17. #42
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    ziet er ook mooi uit hoor, maar ik zou toch dit overwegen:
    http://www.mediacentershop.nl/produc...prime-3-0.html
    Kan ook

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    @Stefaan: Ik heb op youtube filmpjes gezien van de xtreamer pro. Hierop was te zien dat deze wel de hd sound kon afspelen.
    Klopt de XTreamer Pro maakt gebruik van de RealTek 1283+ chip. De + is significant.

    De gewone XTreamer heeft de 1283 chip aan boord. Enig verschil tussen de deze 2
    chips is dat de 1283+ versie wel HD Audio Passthrough aankan waar de 1283 HD Audio downmixed.

    In het XTreamer gamma heb je tenslotte nog de XTreamer Sidewinder, voor zover 'k
    weet, niet echt gecontroleerd, is die SIdeWinder gewoon een XTreamer met de
    nieuwe 1283+ chip en iets hoger prijskaartje.

    Leuke site om mediaspelers te vergelijken is iBoum
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  18. #43

    Standaard

    ik moet zeggen, ik twijfel ook nog tss de Xtreme pro en een dune
    vooral ook omdat die dune en 4tb hetzelfde kost als de dune
    ben er nog niet uit
    zie ook mijn ht topic
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  19. #44

    Standaard

    Ik ga persoonlijk uiteindelijk voor een Dune, heb ik bedacht. Wat een mooi apparaat, en ook nogeens net zo groot als de gemiddelde audioapparatuur. Heb nu een WD TV live, maar die gaat tzt het veld ruimen voor een Dune.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    ziet er ook mooi uit hoor, maar ik zou toch dit overwegen:
    http://www.mediacentershop.nl/produc...prime-3-0.html
    Mooi apparaat zeg. Ware het al dat ik een BD speler heb dus zou dat stukje dubbelop zijn, maar goed voor me meegedacht.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Kan ook



    Klopt de XTreamer Pro maakt gebruik van de RealTek 1283+ chip. De + is significant.

    De gewone XTreamer heeft de 1283 chip aan boord. Enig verschil tussen de deze 2
    chips is dat de 1283+ versie wel HD Audio Passthrough aankan waar de 1283 HD Audio downmixed.

    In het XTreamer gamma heb je tenslotte nog de XTreamer Sidewinder, voor zover 'k
    weet, niet echt gecontroleerd, is die SIdeWinder gewoon een XTreamer met de
    nieuwe 1283+ chip en iets hoger prijskaartje.

    Leuke site om mediaspelers te vergelijken is iBoum
    Prima, dan klopt het dus. Is het enkel dat +
    Een enkel leesteken dat zoveel geluidsvoordeel oplevert. Wat een wereld he.

    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga denk ik deze aanschaffen. Hij is niet groot dus makkelijk tussen de woon en slaapkamer te verhuizen.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  21. #46
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Prima, dan klopt het dus. Is het enkel dat +
    Tja Realtek maakt het blijkbaar graag ingewikkeld, of laat het niet graag opvallen dat de
    eerste versie van de chip een fout bevatte.

    Zie ook dit artikel op iBoum.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Mooi apparaat zeg. Ware het al dat ik een BD speler heb dus zou dat stukje dubbelop zijn, maar goed voor me meegedacht.



    Prima, dan klopt het dus. Is het enkel dat +
    Een enkel leesteken dat zoveel geluidsvoordeel oplevert. Wat een wereld he.

    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga denk ik deze aanschaffen. Hij is niet groot dus makkelijk tussen de woon en slaapkamer te verhuizen.
    je zegt dat je al een bdspeler hebt, maar de dune is er ook zonder de bdspeler
    dus de dune base versie
    http://www.mediacentershop.nl/produc...-base-3-0.html

    ik twijfel nog steeds
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  23. #48

    Standaard

    Ik zie het, maar nog best aan de prijs.
    In welk opzicht is deze beter dan de Xtreamer Pro?
    Als ik zo de specs tegenover elkaar zet niet veel denk ik zo, maar scheelt bijna de helft.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Ik zie het, maar nog best aan de prijs.
    In welk opzicht is deze beter dan de Xtreamer Pro?
    Als ik zo de specs tegenover elkaar zet niet veel denk ik zo, maar scheelt bijna de helft.
    vraag ik me ook af, zit in hetzelfde schuitje als jij ik kan ook niet beslissen
    komt daar nu nog de YuiXX bij ook

    dus ofwel de YUIXX ofwel de xtreamer pro of de dune (base of prime)
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  25. #50

    Standaard

    Uiteindelijk lijkt de Dune mij het mooist staan tussen al je andere apparatuur...
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •