De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.

Discussie: "Eeuwige muziek"

  1. #1

    Standaard "Eeuwige muziek"

    De term "eeuwige muziek" gebruik ik vaak voor muziek van groepen/artiesten als Pink Floyd, Dire Straits & Supertramp. Van die ouwetjes die nog steeds top zijn. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die meer kunnen aanraden in dit genre. Zelf zou ik nog kunnen toevoegen:

    Marillion (vooral de Fish-periode)
    Beatles (niet mijn muziek, maar toch)
    Elvis (natuurlijk eeuwig, maar toch een ander genre)
    Rolling Stones

    Wie kan mij nog iets aanraden en zijn er ook DVD's van?

  2. #2

    Standaard Re: "Eeuwige muziek"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan
    De term "eeuwige muziek" gebruik ik vaak voor muziek van groepen/artiesten als Pink Floyd, Dire Straits & Supertramp. Van die ouwetjes die nog steeds top zijn. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die meer kunnen aanraden in dit genre. Zelf zou ik nog kunnen toevoegen:

    Marillion (vooral de Fish-periode)
    Beatles (niet mijn muziek, maar toch)
    Elvis (natuurlijk eeuwig, maar toch een ander genre)
    Rolling Stones

    Wie kan mij nog iets aanraden en zijn er ook DVD's van?
    Eagles Hell freezes over. Prachtige DVD
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  3. #3

    Standaard Re: Re: "Eeuwige muziek"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Eagles Hell freezes over. Prachtige DVD
    Inderdaad, was ik vergeten. Heb ik en is super!

  4. #4

    Standaard

    Hier enkele mensen die misschien hun muzikale hoogtepunt al een poosje achter de rug hebben, maar al decennia lang top zijn en nog boeiend en de moeite waard zijn:
    Neil Young, Bob Dylan, Paul Simon, David Bowie en Van Morrison.

  5. #5

    Standaard

    Blijvertjes voor mij zijn Guns 'N Roses (schijnt weer een nieuwe CD aan te komen...ooit), Golden Earring en nog heel veel nummers die je 10.000 keer kunt horen zonder dat je ze moe wordt. Andere bands/artiesten weet ik zo ff niet, maar ik weet zeker dat er hier nog genoeg genoemd gaan worden...

  6. #6

    Standaard

    Jullie stellen me allemaal ernstig teleur. Het hebben over "nu nog aan de top staan" en dan gewoon stug mijn favoriete band vergeten!

    U2
    Startrader, Safetrader

  7. #7

    Standaard Re: "Eeuwige muziek"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan
    De term "eeuwige muziek" gebruik ik vaak voor muziek van groepen/artiesten als Pink Floyd, Dire Straits & Supertramp. Van die ouwetjes die nog steeds top zijn. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die meer kunnen aanraden in dit genre. Zelf zou ik nog kunnen toevoegen:

    Marillion (vooral de Fish-periode)
    Beatles (niet mijn muziek, maar toch)
    Elvis (natuurlijk eeuwig, maar toch een ander genre)
    Rolling Stones

    Wie kan mij nog iets aanraden en zijn er ook DVD's van?
    Je vergeet de de grootste ?! Genesis

    DVD - Way We Walk

  8. #8

    Standaard

    En wat dachten jullie van Phil Collins mensen ?

    Live And Loose In Paris

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó®
    En wat dachten jullie van Phil Collins mensen ?

    Live And Loose In Paris
    Das een hele mooi DVD

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Meijer


    Das een hele mooi DVD
    Kijk, met jou kan ik praten
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  12. #12

    Standaard

    Hm. Voor mezelf maakt eigenlijk geen enkele band/man/vrouw "eeuwige muziek". Een "eeuwige" uitzondering daargelaten: de Beatles. Van mijn 30 levensjaren moet ik ongeveer 30 jaar hun muziek aangehoord hebben en hun nummers blijven gewoon prachtig. Onstervelijk misschien zelfs.

    Ik heb trouwens recent mijn eerste cd van The Band gekocht (ok, een greatest hits maar toch) en die solliciteren toch ook wel naar de titel 'makers van eeuwige muziek'. Wat een prachtige songs konden die lui schrijven.

    Richard (Die trouwens bij een recent bezoek aan Londen met tranen in de ogen voor de Abbey Road studio's stond)

  13. #13

  14. #14

    Standaard

    en queen dan? beetje campy maar toch

    en er is nu ook een dvd van..

  15. #15

    Standaard

    Bruce Springsteen met de E-street band. Zijn weer helemaal terug met de nieuwste cd The Rising.

  16. #16

    Standaard

    Dit zal niet onder de genre vallen maar is voor mij toch een held en zal eeuwig goed blijven, ik weet alleen niet of hier een dvd van is: BOB MARLEY
    With great powers comes great responsibility - Uncle Ben - Spiderman

  17. #17

    Standaard

    groepen uit jaren '70, '80 of 90 die nu nt meer bestaan (de meesten toch) maar waar ik erg veel plezier aan heb beleefd

    the smiths, faith no more, 2 belgen, poesie noire bepaalde dingen van the beatles

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door evilgoblin66
    groepen uit jaren '70, '80 of 90 die nu nt meer bestaan (de meesten toch) maar waar ik erg veel plezier aan heb beleefd

    the smiths, faith no more, 2 belgen, poesie noire bepaalde dingen van the beatles
    Kijk! Dat zijn de reactie waarnaar ik (persoonlijk) op zoek was! Ik ken alleen helaas de muziek van hen niet (ja, ok, the beatles wel), dus mijn vraag is: kun je een beetje omschrijven wat voor muziek deze groepen maakten?

  19. #19

    Standaard

    Eeuwig is natuurljk relatief in Pop- en Rockkringen maar met deze 10 mogen ze me altijd lastigvallen:

    Velvet Underground & Nico (Velvet Underground)
    Sticky Fingers (The Rolling Stones)
    Electric Ladyland (Jimi Hendrix)
    Blonde on Blonde (Bob Dylan)
    Forever (Love)
    White Album (The Beatles)
    The Doors (The Doors)
    Live at Leeds (The Who)
    Live Rust (Neil Young)
    Moondance (Van Morrisson)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •