Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Panasonic tv + Onkyo receiver handshake probleem

    Hoi,

    Ik stel m'n vraag maar 's hier, ik kan er op internet weinig over terugvinden maar het schijnt een probleem te zijn dat vaker voorkomt.

    Ik heb een Panasonic tx-p50u10 plasma tv, en een Onkyo 806 receiver. Wanneer ik een blu-ray film wil kijken komt het dus voor dat de resolutie verspringt (van bijv SD naar HD). Het kan dan soms seconden tot minuten duren voordat de tv zich daarop heeft kunnen instellen; er verschijnt een sneeuwbeeld waarbij regelmatig naar zwart wordt geschakeld, terug naar sneeuw, etc.

    Wat ik heb kunnen vinden is dat er blijkbaar een of andere handshake bug tussen de Onkyo en de TV is; maar heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Ik ben ergens iets tegen gekomen over een "handshake fix" maar hoe kun je (als dat al kan...) je Onkyo versterker van nieuwe firmware voorzien?

    Groeten,
    John
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  2. #2

    Standaard

    Hoi John,

    Volgens mij heb ik dit ook ergens gelezen maar was het een combinatie van een Panasonic plasma G10 met een Onkyo versterker.

    Dit is opgelost door een firmware update voor de Pana G10.

    Misschien zoeken naar een nieuwe firmware voor je tv ?

    Gr. Hoekie
    The Garage

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hoekie Bekijk bericht
    Hoi John,

    Volgens mij heb ik dit ook ergens gelezen maar was het een combinatie van een Panasonic plasma G10 met een Onkyo versterker.

    Dit is opgelost door een firmware update voor de Pana G10.

    Misschien zoeken naar een nieuwe firmware voor je tv ?

    Gr. Hoekie
    Hoi Hoekie,
    Dank voor je reactie, hmm ik kan alleen nieuwe firmware checken via het antennesignaal (hoe werkt dat trouwens in vredesnaam??). Maar als ik check voor updates zegt ie dat de tv verder up to date is...??

    groeten
    John
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Hoi Hoekie,
    Dank voor je reactie, hmm ik kan alleen nieuwe firmware checken via het antennesignaal (hoe werkt dat trouwens in vredesnaam??). Maar als ik check voor updates zegt ie dat de tv verder up to date is...??

    groeten
    John
    Ik heb ook nieuwe firmware geinstalleerd. (42pg10)
    Downloaden firmware en op sd kaartje geplaatst.

    Deze nadat ik de tv heb aangezet erin gestopt en installatie gaat van start.
    The Garage

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hoekie Bekijk bericht
    Ik heb ook nieuwe firmware geinstalleerd. (42pg10)
    Downloaden firmware en op sd kaartje geplaatst.

    Deze nadat ik de tv heb aangezet erin gestopt en installatie gaat van start.
    Okee, dat zou mooi zijn, maar waar heb je die firmware gedownload dan? Heb je toevallig een link bij de hand?
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Okee, dat zou mooi zijn, maar waar heb je die firmware gedownload dan? Heb je toevallig een link bij de hand?
    Dit zou ik ook wel willen weten, waar kan je in godsnaam firmwares voor panasonic plasma tv's vinden?

    bvd!


  7. #7

    Standaard

    Mja als ik Google op 42pg10 word ik niet veel wijzer; via de site van Panasonic vind ik ook weinig... Dus Hoekie, vertel 's!
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  8. #8

    Standaard

    ergens op tweakers en avsforum staan links naar nieuwe firmware voor de 42pg10
    weet niet of die voor andere types ook te vinden zijn... maar het is niet via de officiele pana site.
    The Garage

  9. #9

    Standaard

    Ik heb ook een Panasonic Plasmascherm Versie U10, een Onkyo 605 versterker en een panasonic blu-ray speler en een Pioneer dvdspeler en een blu-ray speler via mijn Vaio laptop.

    Ik heb ook dezelfe problemen als ik mijn panasonic blu-ray speler gebruik, namelijk sneeuw zwart beeld sneeuw zwart beeld. Maar met mijn Blu-ray Vaio Laptop en Pioneer dvd speler heb er ik absoluut geen last mee. In mijn geval dacht ik dat het een probleem was tussen 2 toestellen van dezelfde merk. Want vroeger had ik een LG plasmascherm en ik had ook geen last zelfs niet met de Panasonic blu-ray speler.

    Ik ben tot de conclusie gekomen dat dat probleem niet afkomstig is van mijn versterker of plasmascherm. Het is meer een interactie probleem tussen twee toestellen van dezelfde merk.

    Edit: Blijkbaar is er wel een probleem tussen de plasma en de versterker . Ik heb een goede site gevonden waar ze veel informaties geven over de V10 o.a. (homecinema-fr.com). En daar spreken ze over een firmware voor de V10 om dat probleem op te lossen.
    Laatst aangepast door BASIL : 17-02-2010 om 08:24

  10. #10

    Standaard

    Link van Panasonic voor al de firmwares

    http://www.panasonic.fr/html/fr_FR/P...720/index.html

    EDIT: Ik heb contact genomen met Panasonic. Ze raden me af om de firmware zelf te doen. Ze willen dat zelf doen. Volgende week ga ik een afspraak nemen zodra mijn tweede Panasonic plasmascherm geleverd is. Dan kunnen ze de twee plasmaschermen inééns doen.
    Laatst aangepast door BASIL : 17-02-2010 om 09:19

  11. #11

    Standaard

    Voor zover ik heb kunnen vinden op internet, schijnt het inderdaad wel een probleem te zijn tussen de tv en de versterker. Heb er alleen nog geen oplossing voor gevonden.

    Bij mij treedt het probleem op bij het gebruiken van de Sony bly-ray speler en ook met de conceptronic mediastreamer. Beiden zijn aangesloten op de Onkyo.
    Het wisselen tussen zwart beeld --> ruis --> zwart beeld --> ruis etc. komt vooral voor wanneer er gewisseld wordt in de resolutie. Bijv. als ik op de mediastreamer een HD film heb gekeken en ik ga terug naar het menu.
    Bij de blu-ray speler komt het vooral voor als ik bijv. een HD film gekeken heb en ik de schijf uit het apparaat haal, waarna het algemene Sony scherm verschijnt.

    Ik had hetzelfde met mijn vorige blu-ray speler (ook een Panasonic), die ik vrij kort na de aanschaf van de tv heb vervangen.

    Af en toe kan de tv (?) zelf zijn signaal weer terugvinden na enig geknipper tussen ruis en zwart en zo, maar meestal blijft ie er in hangen.

    Heel storend in ieder geval.

    Heb overwogen om naar de Mediamarkt te bellen, maar heb niet bepaald veel vertrouwen in hun technische dienst dus die stap sla ik liever over.

    Heb je rechtstreeks naar Panasonic gebeld? Heb je toevallig een nummer voor me? Ik neem aan dat het onder garantie valt als de tv amper twee maanden oud is.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Link van Panasonic voor al de firmwares Ze raden me af om de firmware zelf te doen
    De link komt van een Franse site; hoe groot is de kans dat alles in het toestel na de update vervolgens helemaal in het Frans weergegeven wordt...??

    Ik laat het updaten wellicht ook liever over aan een installateur; maar heb ik het goed dat je de firmware op een kaart moet zetten en die kaart vervolgens simpelweg in het toestel moet steken...??
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Heb je rechtstreeks naar Panasonic gebeld? Heb je toevallig een nummer voor me? Ik neem aan dat het onder garantie valt als de tv amper twee maanden oud is.
    Ik woon wel in België en heb dus contact genomen met de Brusselse vestiging. Dus, je zult naar de klantendienst van Panasonic Nederland moeten bellen. Telefoon vind je op de site van Panasonic.nl. Je moet gewoon zeggen dat je een probleem hebt tussen je Panasonic scherm en je onkyo versterker, en dat je een afspraak wilt nemen met een installateur om de laatste firmware op je TV te installeren.
    Je hebt normaal 2 jaar waarborg.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    De link komt van een Franse site; hoe groot is de kans dat alles in het toestel na de update vervolgens helemaal in het Frans weergegeven wordt...??
    De firmware heeft niets te maken met de taal dat je TV ingesteld hebt.

    Maar heb ik het goed dat je de firmware op een kaart moet zetten en die kaart vervolgens simpelweg in het toestel moet steken...??

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    De firmware heeft niets te maken met de taal dat je TV ingesteld hebt.


    Het leven kan soms zo heerlijk simpel zijn.

    Helaas heb ik alleen zelf geen kaartlezer, maar op zich ook geen probleem om Panasonic te vragen of zij het willen uitvoeren... Heb gisteren al gemaild naar ze, maar kreeg deze mail terug: (overigens is het typenummer fout want het moet dus de U zijn ipv de C)
    Hier kom ik dus ook niet veel verder mee... Heb ze uitgebreid teruggemaild en allerlei links meegestuurd, waaronder die naar de Franse site van Panasonic.

    Geachte meneer Tak,

    Met betrekking tot een probleem icm een Onkyo receiver en de TX-P50C10 is
    tot op heden geen meldingen van.
    De informatie die u terugvindt op internet heeft betrekking tot de G10 serie.
    We hebben geen software/firmware update beschikbaar met betrekking tot uw model of andere
    modellen, enkel voor de G10 serie.
    Hoe gaat het als u de receiver er tussen uitlaat en de apparatuur rechtstreeks
    op de televisie aansluit?
    Hopende u voldoende te hebben geinformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Panasonic Infocentre
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  16. #16

    Standaard

    Wat is dat voor een antwoord van Panasonic.

    De link die ik gegeven heb toont goed dat de U10-versie wel een firmware nodig heeft en die firmware is gelijk aan die voor de G10. Dan heb ik meer geluk met de technieker van Panasonic Belgium. Waarom een e-mail sturen? Als ik van jou was, dan zou ik rechstreeks naar technieker van Panasonic bellen. Die zou je moeten kunnen bereiken vie de klantendienst. En legt alles goed uit want ik heb de indruk dat dat antwoord die je gekregen hebt niet van een technieker komt maar van een bediende die niets van weet.

    Ik heb zojuist een afspraak genomen met de technieker. Deze gast was zeer sympathiek en zei tegen mij als ik nog vragen heb dat ik die gerust mag stellen tijdens zijn interventie eind volgende week.
    Laatst aangepast door BASIL : 25-02-2010 om 14:54

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Wat is dat voor een antwoord van Panasonic.
    Nou Basil het kan dus nog gekker. Ik heb die bewuste link doorgestuurd en kreeg vandaag dit antwoord terug:

    Beste meneer Tak,

    Met betrekking tot uw vraag om een firmware update voor uw telesisie hebben we geen andere firmware
    update beschikbaar.
    De informatie die u heeft gevonden is van toepassing voor de Franse producten voor op de Franse markt.
    De informatie van de G10 serie die is niet gerelateerd aan uw televisie, iedere serie is een tv opzich.
    Excuses voor het ongemak en hopende u voldoende te hebben geinformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Panasonic Infocentre

    Kortom via de mailservice word ik inderdaad niks wijzer. Hopelijk kan ik het dan telefonisch regelen zoals jij voorstelde. Fijn om te horen dat jij in ieder geval wèl een deskundige gesproken hebt.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Nou Basil het kan dus nog gekker. Ik heb die bewuste link doorgestuurd en kreeg vandaag dit antwoord terug:

    Beste meneer Tak,

    Met betrekking tot uw vraag om een firmware update voor uw telesisie hebben we geen andere firmware
    update beschikbaar.
    De informatie die u heeft gevonden is van toepassing voor de Franse producten voor op de Franse markt.
    De informatie van de G10 serie die is niet gerelateerd aan uw televisie, iedere serie is een tv opzich.
    Excuses voor het ongemak en hopende u voldoende te hebben geinformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Panasonic Infocentre

    Kortom via de mailservice word ik inderdaad niks wijzer. Hopelijk kan ik het dan telefonisch regelen zoals jij voorstelde. Fijn om te horen dat jij in ieder geval wèl een deskundige gesproken hebt.
    Zijn die mensen zo dom? Daar is maar één G10 versie. Ze gaan geen G10 versie in Frankrijk verkopen die anders zou zijn dan de G10 versie in Nederland of Duitsland of Finland, enz. Als je een scherm van Panasonic koopt dan heb je een enveloppe met de handleiding in alle talen. En ieder taal heeft zijn eigen handleiding appart. Bewijs dat dat scherm overal in Europa verkocht wordt.

    Bel naar Panasonic en vraag een technieker aan de lijn en geen domme bediende die van niets weet.

    Ik wens jou veel geluk

    Spijtig dat je niet in België woont, anders was je probleem al lang opgelost.

    Edit voor John Tak: Nog een link voor jou http://whathifi.com/News/UPDATED-Onk...Panasonic-TVs/
    Laatst aangepast door BASIL : 28-02-2010 om 19:54

  19. #19

    Standaard

    Ik heb de versie gecheckt op mijn V10 en het is de 2.013. Dus een nieuwere versie dan de versie aangeboden door de Franse site van Panasonic. Dat probleem tussen mijn Onkyo en de Pansonic is opgelost. Nu blijkt dat er toestellen zijn met een versie 2.014 .
    Voor jou model, de G10, zou het best kunnen dant er nog een nieuwere firmware bestaat dan die aangeboden door de Franse site.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Ik heb de versie gecheckt op mijn V10 en het is de 2.013. Dus een nieuwere versie dan de versie aangeboden door de Franse site van Panasonic. Dat probleem tussen mijn Onkyo en de Pansonic is opgelost. Nu blijkt dat er toestellen zijn met een versie 2.014 .
    Voor jou model, de G10, zou het best kunnen dant er nog een nieuwere firmware bestaat dan die aangeboden door de Franse site.
    Hoi Basil,
    Dank voor je moeite en voor het melden van deze bijzonder interessante links.
    Overigens is de beste meneer van Panasonic in de bonen en blijft hij trouw volhouden aan de G10, terwijl mijn tv dus van het type TX-P50U10e is.

    Heb het artikel teruggemaild van die site van whathifi.com. Kijken waar ze nu mee aankomen.
    Groeten
    John
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Hoi Basil,
    Dank voor je moeite en voor het melden van deze bijzonder interessante links.
    Overigens is de beste meneer van Panasonic in de bonen en blijft hij trouw volhouden aan de G10, terwijl mijn tv dus van het type TX-P50U10e is.

    Heb het artikel teruggemaild van die site van whathifi.com. Kijken waar ze nu mee aankomen.
    Groeten
    John
    De firmware van de G10 is gelijk aan die van de U10. Er zijn eigenlijk 2 hoofd firmware; die van de U10-, X10-, C10-, S10- en G10-versie en die van de V10 versie.
    Het grootste probleem van de U-versie is dat hij in België en Nederland niet in de catalogus of site van Panasonic aanwezig is. Het is een "gost-version" van Panasonic.
    Je hebt de S-, V-, X-, G-, Z- en de C-versie. Maar nergens spreken ze van U-versie. Daarom dat ze zo weinig over de U-versie weten. Ik heb ooit iemand van de klantendienst van Panasonic Belgium aan de lijn gehad en die zei mij dat de U-versie eigenlijk niet bestemt is voor de Belgische markt maar wel voor de Franse markt. Dit zijn eigenlijk importschermen vanuit Frankrijk. Ga naar de Franse site van Panasonic, daar spreken ze wel over de U-versie maar niet van de G-versie.

    Wat je aan hem kan vragen is welke de recenste software- of systeem-versie is van de U-10. Maar doe dat misschien via een andere e-mail adress en onder een andere naam om te zien of hij wel iets weet over de U-10. Vraag hem of dat model een model bestemt is voor de Nederlandse markt en de reden waarom dat dat model niet in de catalogus en site van Panasonic Netherland aanwezig is. Vraag hem of die versie niet afkomstig is van Frankrijk. Indien hij "ja" antwoordt op je laatste vraag, vraag dan dat hij contact neemt met Panasonic Frankrijk om te vragen welke de laatste firmware versie is die ze aanbieden.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Wat je aan hem kan vragen is welke de recenste software- of systeem-versie is van de U-10. Maar doe dat misschien via een andere e-mail adress en onder een andere naam om te zien of hij wel iets weet over de U-10. Vraag hem of dat model een model bestemt is voor de Nederlandse markt en de reden waarom dat dat model niet in de catalogus en site van Panasonic Netherland aanwezig is. Vraag hem of die versie niet afkomstig is van Frankrijk. Indien hij "ja" antwoordt op je laatste vraag, vraag dan dat hij contact neemt met Panasonic Frankrijk om te vragen welke de laatste firmware versie is die ze aanbieden.
    Hoi Basil,

    Waanzinnig veel dank weer voor het meedenken, je helpt me echt een stuk verder. Nu alleen hopen dat ze bij Panasonic ook wakker worden.

    Het MOET toch met die ene firmware simpelweg op te lossen zijn...
    Er staat notabene letterlijk op die site waar je me een link van stuurde:

    Objets de cette mise à jour* :
    • Cette mise à jour permet de résoudre des problèmes de compatibilité HDMI avec X-Box et amplificateur audio- vidéo Onkyo.


    Het is dat ik helaas geen cardreader heb, anders had ik allang zelf een SD card met die laatste 1.213 firmware geïnstalleerd. Maar die heb ik niet, dus ben ik toch wat afhankelijk... En ergens wil ik toch ook liever dat Panasonic haar medewerking hier aan verleend. Ik heb toch niet voor niets garantie...??

    Ik wacht opnieuw hun reactie af. Heb inmiddels drie mails gestuurd die niet meer beantwoord werden. Mogelijk zit ik nu al in hun systeem als lastige klant...

    Ik werk overdags dus heb niet echt veel tijd om overdags uitgebreid over dit probleem aan de telefoon te hangen. Maar ik heb al jouw tips en vragen verwerkt in het mailtje... Kijken waar ze nu mee komen.

    Groeten,
    John
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  23. #23

    Standaard

    Zeer herkenbaar probleem!

    Heb zelf een G10 vanaf de release, en het probleem is nooit opgelost in samenstelling met mijn Onkyo-receiver. Wat een gedonder! Firmware-update heeft ook niks uitgehaald en ben mijn tv ook al een tijdje kwijt geweest. Probleem doet zich akelig vaak voor, maar mag hem straks gelukkig omruilen voor een nieuw type. Dat wordt dus de VT20 die hopelijk binnen 2 maand op de markt zal zijn.

    Bij mij gaven ze ook steeds aan dat ze nog nooit van het probleem hadden gehoord, maar dat is bullshit natuurlijk. Voor de telefoon werd zelfs gezegd dat ik maar een andere televisie van een ander merk moest kopen (panasonic 'klantenservice')...

    Zijn straks een jaar verder, maar hoop dat het met een nieuwe tv wel opgelost zal zijn. De firmware haalde niks uit bij mij iig...

  24. #24

    Standaard

    Hoi Hylian,
    Goed om te lezen. Welke instantie is er zo meegaand geweest om te zorgen dat je je tv mag inruilen? De winkel waar je hem gekocht hebt?
    Ik heb inmiddels drie keer teruggemaild naar Panasonic maar die vinden me blijkbaar nu wel heel vervelend want die reageren niet meer op de mails...
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  25. #25

    Standaard

    Nouuuu er gloort licht aan de horizon. Punten erbij voor Panasonic, want vandaag ontving ik deze mail:


    Excuses voor het lange wachten en niet tijdig een reactie teruggeven op uw mail.
    We hebben even moeten zoeken en kijken of er een update beschikbaar is voor uw televisie.
    Er is een update (1.213) beschikbaar voor uw televisie en deze kunnen we bij uw televisie toepassen,
    of het hiermee is verholpen kunnen wij u zo niet vertellen en garanderen.
    Graag ontvang ik van u de volgende gegevens zodat we een afspraak kunnen maken met u:
    Uw NAW gegevens incl telefoonnummer (mobiel)
    Serienummer tv
    Aankoopdatum van uw televisie.

    Ik zie deze gegevens graag tegemoet zodat we een afspraak kunnen maken.
    Hopende u voldoende te hebben geinformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Panasonic Infocentre
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •