De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Exclamation Sharp LC-46LE700 LED

    Hallo,

    Ik ben van plan deze week de

    Sharp LC-46LE700 LED 100 Hz te kopen.
    Bij foka kan ik hem voor 1289 kopen.

    Na het zien bij plasma discount een review was ik erg onder de indruk, en ook het filmpje van tom.

    Doe ik hier erg goed aan? of kan ik beter wachten, op prijsverlaging? ofzo?

    Goede wijn behoefd geen krans Orientatie: Toen ik eenmaal besloten had dat er een nieuwe TV ging komen was het alleen nog de vraag welke dat zou worden. Het aanbod is inmens en er is een studie aan vooraf gegaan die 5 A4-tjes in beslag nam waaruit 3 TV types zijn komen rollen. Deze studie concentreerde zich alleen op de technische specificaties van de TV's en dit waren op papier geschikte kandidaten. Om dat ik een Multimedia PC laat bouwen hoefde de TV zelf niet zo veel features te hebben. Wel moest het een LED TV worden. Mijn eerste drie types werden de; Sony KDL- 46x4500, Samsung UE46B6000 en de Philips uit de 9000 serie. Wat zeggen de reviews: Na vele reviews gelezen te hebben las ik dat Sony een LED TV op de markt heeft met Local Dimming waarbij de vele LEd's lokaal uit gezet kunnen worden voor een perfect zwartcontrast. En deze Sony had ook nog een RGB (Rood Groen Blauw)LED's waardoor het kleurenspectrum uitgebreid zou zijn. Philips had ook op papier alle beste kaarten in handen en gooit er een heleboel technieken tegenaan (waarschijnlijk om het een met het ander te compenseren?) en Samsung mocht niet meer adverteren met hun 'FULL LED' camapagne omdat ze toch stiekum gebruik maken van alleen 'Side LED's' waarbij de LED verlichting niet aan de achterkant zit maar langs de zij kanten wordt geschenen. Kijken in de winkel: Tijd om de producten eens in de winkel te bekijken. Het eerste dat op viel waren de hysterische kleuren van de Samsung maar hij is erg dun en erg scherp. De Philips daarentegen, met al de technieken van dien, gaf een korrelig beeld met pixels die naijlen. Te samen met een hoge prijs en Ambilight dat ik niet subtiel vind overkomen besloot ik dat die het niet zou worden. Welke TV me echter wel enorm opviel in de winkel was de Sharp LC-46LE700! Deze had ik in geen enkele review terug gezien v.w.b. LED backlight en Local Dimming maar was wel mooi. De Sony zou ik later zien bij een andere winkel waar hij gedisplayed werd met zeer speciale beelden. Maar weer sprong de Sharp er uit. Nog meer reviews en nog meer kijken: Na het lezen van nog meer reviews en nog een bezoekje, dit maal aan Plasma Discounter, konden we de Sony vergelijken met beeldmateriaal dat ook op andere TV's gedisplayed werd. En hier viel de Sony dus ernstig door de mand. Het kan natuurlijk ook gelegen hebben aan de manier waarop Plasma Discounter de boel aangesloten had op dat moment maar je moet ergens vanuit gaan. De Philips was afgevallen, Sony viel af, de Sharp was er bij gekomen en de Samsung bleef over. Conclusie: Na intensief vergelijk tussen de laatste twee bleek de Sharp toch echt het mooiste beeld te hebben. Soms zie je lijntjes ontstaan bij schuine vlakken bij de Samsung maar de Sharp heeft hier totaal geen last van. Toen ik de TV in huis had en later nog iets aan het opzoeken was stuitte ik per ongeluk op een review die vertelde dat de Sharp in plaats van Local Dimming om de zwartwaarden op te poetsen een techniek heeft ontwikkeld die de segemnten van het LCD display beter laat sluiten (X- Gen Panel). Als ik dat eerder gelezen had had dat misschien wel eerder de doorslag gegeven. Maar het feit wil dat je dus echt met je eigen ogen moet kijken. En in dit geval heeft Sharp me echt positief verrast! Mijn neef die bij het laatste bezoek aan Plasma Discounter mee was is A/V Technicus en beveelt deze TV gerust aan aan klanten en kennisen. De kleuren zijn zeer uitgebreid te callibreren maar het geluid laat te wensen over. Het is zeer hol, leeg en blikkerig vergeleken met de Philips Matchline die ik hiervoor had staan. Ik denk dat er zowiezo moeilijk van een flatscreen te verwachten is dat er een mooi vol geluid in zit hetgeen mij ook helemaal niet uit maakt aangezien ik de TV toch via de speakers schakel. De TV wordt gepresenteerd op een solide chique ogende zwarte voet met glas er overheen. En mocht je je ergeren aan de blauwe LED verlichting onder het merkje dan kan ik vermelden dat Sharp hier ook rekening mee heeft gehouden en dat deze uitgeschkeld kan worden. Sharp is een merk dat al snel ondergesneeuwd geraakt door zijn naaste concurrenten qua naamsbekendheid en promotie van het merk zelf. Maar zoals zo vaak gezegd wordt; "Goede wijn behoefd geen krans". Met deze TV staat Sharp bij mij op de kaart!


    PS nou heb ik mijne te koop staan de Philips 37PFL9732D 2 jaar oud Full HD maar ze willen echt niet veel ervoor geven, wat ik niet had gedacht, want ik denk 1000 euro, aangezien de tv toen 1900 was, en nu zelfs nog 1800 euro, tis wel een goede serie tv`s.

    Hoeveel kan ik er voor terug krijgen ongeveer, jullie hebben toch meer verstand ervan dan ik.

    Groeten jeffrey

  2. #2

    Standaard

    jouw oude tv brengt echt geen 1000 euro op nog geen 500 wed ik, slaapkamerdan maar of nemen wat je ervoor krijgt.
    Vind het ook geen brilliante opmerking gezien je nu latere techniek koopt en stuk groter voor 1289 euro, wel een beetje realistisch blijven
    John
    Laatst aangepast door johnsmeets : 05-02-2010 om 13:01
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    Vind het ook geen brilliante opmerking gezien je nu latere techniek koopt en stuk groter voor 1289 euro, wel een beetje realistisch blijven
    John

    Hoi john,

    Hoe bedoel je begrijp het niet helemaal.

    jeffrey

  4. #4

    Standaard

    Zo tv verkocht wat denk je 500 euro!!!! wie zei 500 euro krijg je er niet voor daar wed ik op? precies.

    Zo en morgen de sharp kopen!! heb nog wat na gelezen en de tv zal ik geen spijt van hebben! jammer dat samsung en sony altijd zo hoog geprezen zijn, sharp verdient het ook van wat ik heb gezien!! of zelfs beter.:P

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeffrey20 Bekijk bericht
    Zo tv verkocht wat denk je 500 euro!!!! wie zei 500 euro krijg je er niet voor daar wed ik op? precies.

    Zo en morgen de sharp kopen!! heb nog wat na gelezen en de tv zal ik geen spijt van hebben! jammer dat samsung en sony altijd zo hoog geprezen zijn, sharp verdient het ook van wat ik heb gezien!! of zelfs beter.:P
    Gefeliciteerd het is 500 minder als je aangaf, maar toch iets meer als ik dacht, veel plezier met de nieuwe aanwinst
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    Gefeliciteerd het is 500 minder als je aangaf, maar toch iets meer als ik dacht, veel plezier met de nieuwe aanwinst
    Jawel ben er blij mee, andere bieden 150/250/350/400 ik vind dat gewoon net te weinig. 1000 euro zou ik er helaas toch niet meer voor terug gekregen hebben, want dan hoor je ze, ja maar ik kan nog groter een full hd kopen voor 600 nieuw. maarja mijn tv is gewoon de beste onder de lcd, en beeld wil ik goed hebben, niet die andere goedkope schit.

  7. #7

    Standaard

    Even terug dit topic in.

    Ik heb inmiddels de sharp 705. nou heb ik niet zo een scherp beeld als films kijken.

    Bij gamen, heb ik nog iets te veel last van input lag! wat is het beste kwa instellingen onder gamen? 100hz uit? aan? enz.... en ook heb ik last van stipjes op teksten enzo, soort vaag.
    vooral bij hele licht beeld onder gamen, zie ik die vagen op mensen. tis wat lastig uit te leggen zo.

    Iets niet goed in instellingen? of is het tv terug brengen? hoop het eerste.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8mile13 Bekijk bericht
    Het probleem dat ik met mijn 46inch lcd heb is ,dat voor mij de ideale oog/kijkafstand 2.5 meter is maar voor die kijkafstand is 117cm te groot daarom kijk ik meestal 14:9(ongeveer 100cm beeld) dat werkt prima voor mij.
    Je moet zo ver af zitten dat je alles nog goed kunt zien maar niet zo dichtbij dat je alle gebreken ziet.

    Op de betere minder dan 2 jaar oude lcd's ziet bluray geweldig uit en de rest iets minder goed,helaas,
    Ik heb een HDsatellietontvanger voor tv kijken,ik vind dat je hiermee het beste beeld hebt,voor recorded dvd-dvd-bluray kijk ik met dPS3.
    Een gewone SDkabel/sat ontvanger is eigenlijk te slecht,je kunt ook beter je dvd's in een blurayspeler stoppen en upscalen dan dat je ze in een dvd-speler stopt.

    Als je op een meter kijkafstand wil gamen dan is een lcd niet ideaal.
    De beste Sharp tv's zijn peperduur en buiten Japan niet te koop.
    Ik heb geen sharp maar in het algemeen kun je het beste eerst alle beeldverbeteraars uitzetten en dan een voor een kijken of ze wat toevoegen..
    uuum dan zit ik er te dicht op, denk ik zelf ook haal bijna de 2,50 meter.

    Zal nog is wat bekijken wat ik kan doen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •