Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 39 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Gebruikerservaringen gezocht.

    Om mijn toekomstige thuisbioscoop rond te krijgen ben ik nog op zoek naar een LCD-tv.
    Inmiddels duizelt het me, wat een keuze!

    Het zal een 52 inch worden daar ben ik wel uit, zelf denk ik nu aan een Sony KDL 52Z5500 of een Philips 52PFL7404.

    Zijn er hier misschien ervaringsdeskundige met 1 van deze TV's?

    Misschien iemand met andere suggesties, eigenlijk liever niet , dan wordt de keuze nog moeilijker, maar ik wil wel graag de goede keus maken! :razz:

    Bij voorbaat dank, voor eventuele reacties.

  2. #2

    Standaard

    Geloof me maar dat er een paar een Panasonic plasma gaan aanbevelen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Geloof me maar dat er een paar een Panasonic plasma gaan aanbevelen
    Na wat vooronderzoek gaat mijn voorkeur uit naar LCD, zie het voordeel van plasma niet echt in. Ja, zwart is echt zwart, maar volgens mij moet de plasma tv, het afleggen tegen LCD en dan bedoel ik natuurlijk niet in kwaliteit!

    Nee, voor mij moet het LCD worden.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door beginnertje Bekijk bericht
    Na wat vooronderzoek gaat mijn voorkeur uit naar LCD, zie het voordeel van plasma niet echt in. Ja, zwart is echt zwart, maar volgens mij moet de plasma tv, het afleggen tegen LCD en dan bedoel ik natuurlijk niet in kwaliteit!

    Nee, voor mij moet het LCD worden.
    Duidelijk een "beginnertje"

    Noem mij één voordeel van de LCD tov de PLASMA.

    Als je over het energieverbruik of inbranden begint doe ik nu alvast in m'n broek.

    Het enige "nadeel" dat ik zou kunnen opnoemen is de spiegeling die een plasma in bepaalde situaties kan hebben.

    Voor de rest alleennnnnnnnnnnn maar voordelen

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Duidelijk een "beginnertje"

    Als je over het energieverbruik of inbranden begint doe ik nu alvast in m'n broek.
    Helemaal gelijk!
    Maar de Plasma schermen raken een beetje "uit" correct my if I'm wrong?
    Noem mij de voordelen maar, dat van dat energie verbruik is dat dan een broodje aap verhaal?

    Ik lees hier en daar dat de nieuwe generatie LCD niet onderdoet voor plasma, b.v. op What's Hifi.
    Vandaar eigenlijk mij voorkeur, ook meer keuze?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door beginnertje Bekijk bericht
    Helemaal gelijk!
    Maar de Plasma schermen raken een beetje "uit" correct my if I'm wrong?
    Noem mij de voordelen maar, dat van dat energie verbruik is dat dan een broodje aap verhaal?

    Ik lees hier en daar dat de nieuwe generatie LCD niet onderdoet voor plasma, b.v. op What's Hifi.
    Vandaar eigenlijk mij voorkeur, ook meer keuze?
    Een grotere tv gebruikt natuurlijk in verhouding ook meer stroom.
    Ik weet niet of je wakker ligt van 5 euro per maand ? Zo ja, draai wat peertjes uit de feestverlichting in huis en draai er een spaarlamp in.

    Enkele voordelen (in elk geval tot voor kort) van plasma.

    Betere kijkhoek, vollere kleuren, geen problemen bij snelle camerabewegingen, beter zwart, beter bestand tegen kindervingertjes, relatief goedkoop, en probeer maar eens een 60 inch LCD uit te halen.

    In de loop der jaren heeft LCD natuurlijk een flinke inhaalslag gemaakt, maar het is een feit dat plasma nog erg geliefd is bij heel wat mensen.

    En het is inderdaad zo dat zeker enkele jaren geleden hoofdzakelijk lcd te koop was. maar dat kwam meer omdat de veel gekochte maten in het lcd kamp voorkwamen en niet iedereen een 50 inch of groter wilde.

    Wil je echt het naatje van de kous weten, vraag het dan eens aan CLAUDIO

    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 11-02-2010 om 21:46
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  7. #7

    Standaard

    Zeurpieten over plasma, das de vraag toch niet lol
    De sony staat getest als beste lcd van dit moment
    (test areadvd duitsland)
    http://www.areadvd.de/hardware/2009/...dl_z5500.shtml
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  8. #8

    Standaard

    Oke, bedankt voor de info!
    Ik zal nog eens kritisch gaan kijken naar het verschil in Plasma en LCD, maar de keuze van LCD ligt eigenlijk al vast. Dus die discussie zoek ik niet echt.

    Zijn er hier ook eigenaren van bovenstaande TV's in het start-topic die iets over hun ervaringen met de TV kunnen delen?

  9. #9

    Standaard

    Wat me opvalt is dat je de instap Philips vergelijkt met een top model van Sony.
    Als je vergelijkbare types wil hebben moet je bij Philips de 9604 of 9704 nemen ter vergelijk.
    Dat is een puntje.

    Dan toch nog even iets over plasma vs. LCD,

    Ik ben geen voorstander van digitale opties, maar wil je bij lcd (zeker bij snelle camera bewegingen, een redelijk plaatje overhouden ontkom je niet aan die pruts dingen van 100 en 200 Hz om niet bestaande tussen beelden letterlijk te verzinnen.
    Het mooie van die technieken is meteen dat als je gebruik maakt van een externe receiver deze lip sync moet ondersteunen en het liefst automatisch via de tv omdat je anders deze continu met de hand moet bijstellen.
    Neem je een plasma heb je nergens last van.

    Als je ik vervolgens zou moeten adviseren tussen de Sony en de Philips zou ik voor de Philips 52PFL9704H gaan.
    Deze is ongeveer even duur als de Sony, maar heeft een technisch betere 200Hz, in mijn ogen dan. En ik was zo tegen die troep...

    Ja.
    Sony maakt bij 200Hz nog meer tussen liggende beelden dan bij 100Hz.
    Philips pakt het anders aan en die schakelt per "beeld" slechts van een beperkt deel het achtergrond licht (backlight) in. Hiermee simuleren ze als het ware de scanlines van een oude crt. Door dit te doen wordt de rest van het beeld even zwart en kunnen je ogen / hersenen zelf de beweging van het beeld voortzetten. Hiermee wordt op een veel effectievere manier gezorgd dat het beeld toch vloeiend waargenomen wordt.
    Het tussen door "zwart" zijn van het beeld is ook de reden waarom het beeld op een crt en op een plasma zoveel beter is bij snelle beweging. Philips heeft dit ondertussen weer begrepen en probeert er dus echt iets aan te doen ipv alleen maar te camoufleren door nog meer beelden uit de duim te zuigen.

  10. #10

    Standaard

    Ik vind de LCD van Philips net iets mooier dan die van Sony. Dit vooral omdat naar mij inziens de Philips betere grijswaarden en een mooiere vormgeving heeft dan Sony (over zwart zullen wel het maar niet hebben...zucht)
    Maar het haalt het in de verste verte niet bij plasma (en je houd ook nog een paar honderd euro over)...
    Laatst aangepast door erreper : 12-02-2010 om 10:57

  11. #11

    Standaard

    Ik heb zelf een mooie Panasonic 42TH-PF11 hangen hoor (oké hier houdt je dan niet echt eurotjes aan over, zeker niet als je voor de 50TH-PF11 zou gaan maar goed).

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    Als je ik vervolgens zou moeten adviseren tussen de Sony en de Philips zou ik voor de Philips 52PFL9704H gaan.
    Deze is ongeveer even duur als de Sony
    Ik heb eens wat prijzen zitten vergelijken maar ik zie overal dat de Philips 52PFL9704H zo'n 900 euro duurder is dan de Sony kdl-52z5500 !

  13. #13

    Standaard

    De advies prijzen liggen volgens mij "maar" € 200,- uit elkaar...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    De advies prijzen liggen volgens mij "maar" € 200,- uit elkaar...
    Dat zou kunnen, maar de prijzen waarvoor aanbieders ze op de markt brengen scheelt nogal wat, vooral Philips TV's gaan niet echt tegen discount prijzen over de toonbank.
    Als de kwaliteit ook dicht bij elkaar ligt neig ik dus meer naar de Sony op dit moment.

    Wat mij opvalt dat Panasonic ook niet echt een veel voorkomende TV merk is op de nederlandse markt, of vergis ik mij?
    Laatst aangepast door beginnertje : 12-02-2010 om 13:33

  15. #15

    Standaard

    Panasonic is vooral op het gebied van plasma een veel verkocht merk.
    Op LCD gebied zijn ze wat minder "bekend".

    Panasonic is altijd al een wat terug houdender merk, wordt vooral veel op de profesionele markt gebruikt en minder op de consumenten markt.
    Mijn scherm behoort overigens ook tot de prof modellen, en is ook geen tv maar dislpay monitor.

  16. #16

    Standaard

    IK heb zelf een Philips 42PFL9664, ben ik erg tevreden over en 200hz en dat soort dingen heb ik allemaal uit staan.
    Ik denk dat de prijs ook gunstiger is dan de 9704 van Philips.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #17

    Standaard

    Het "probleem" is dat de topic starter van 52" uitgaat, de 9664 (en ook de 9604) zijn daar niet in te krijgen.

  18. #18

    Standaard

    Ik ben gisteren nog eens even wezen kijken in een audio/tv zaak, daar stond ook een Panasonic en Samsung Plasma, naast de Panasonic stond een Samsung LCD ik moet zeggen als leek zag ik geen verschil allebei erg mooi beeld en voor mij gevoel erg scherp.

    Plasma TV's zijn echter wel een heel stuk goedkoper dan de nieuwe LED LCD schermen, Er stond ook een Sony KDL Z5000 die was ook erg scherp en had een mooi warm beeld in mijn ogen.

    @Mr_Parker zijn de 9664 en de 9604 dan zoveel beter dan de 7404 serie?
    Laatst aangepast door beginnertje : 13-02-2010 om 08:16

  19. #19

    Standaard

    Sinds november vorig jaar kijk ik naar de 46-inch versie van de Sony (KDL-46Z5500).

    Mijn afweging indertijd was tussen deze Sony, de Philips 42PFL9664, een Samsung 40/46B7020 en de Panasonic TX-P42V10 (plasma).

    Nu had ik hiervoor een aantal jaren een 32-inch LCD en ben ik gewend geraakt aan de LCD-weergave. Waarschijnlijk is dit ook een van de redenen dat ik niet aan de Pana-plasma ben gegaan. Geweldige reviews en een prachtig scherm met goede THX-modus echter persoonlijk is het mijn smaak niet (meer). Wellicht verpest door de eerste LCD .

    Na veel kijkvergelijk, lezen van allerhande reviews en natuurlijk een prijsvergelijk viel voor mij de Samsung eerst af. Op zich een mooi scherm, echter in een vergelijk van prijs/grootte/kwaliteit viel deze gewoon af.

    Sony en Philips was bijna muntje-flip. Deze kon ik voor gelijk geld kopen. De keuze heb ik uiteindelijk gemaakt:
    - Sony heeft een diepere zwartweergave dan de Philips, al is de detaillering in schaduwen van Philips marginaal beter, de balans sloeg voor mij uit naar Sony
    - Bij de Sony kreeg ik 4 inch meer voor hetzelfde geld
    - De vormgeving van de Sony had de voorkeur, zeer sober en minimalistisch, hij hangt voor een groot zwart behangen paneel en de vormgeving leid naar mijn idee minder af van het beeld. Zeer persoonlijk is dit natuurlijk.

    Van de beeldprocessing/200Hz moet ik zeggen dat de Philips erg mooie dingen doet, maar voor mij doet de Sony dit ook goed genoeg. Ik gebruik enkele functies bij 'normale' TV maar als ik een Bluray kijk staan alle 'hulpmiddelen' uitgeschakeld. Primair heb ik het scherm uitgezocht voor het kijken van een film of serie op DVD of BR. TV kijken is wat mij betreft 'bijzaak'.

    Kanttekeningen van deze Sony nu ik hem een tijdje gebruikt heb:
    - de kijkhoek lijkt wat beperkter dan mijn vorige TV, maar is niet dramatisch
    als je echt heel schuin voor de TV zit zou ik er wel aandacht aan schenken
    - ik heb het idee dat in de bovenste hoeken een hele kleine vorm van 'bleeding' aanwezig is, wat met name opvalt bij een volledig zwart scherm
    'zappend' via zwarte schermen valt het op dat de hoeken niet volledig zwart zijn
    dit vind ik nog wel een aandachtspunt

    Als ik de kans gehad had het scherm na constatering van het laatste (bleeding) direct te retourneren/ruilen bij de winkel dan had ik dit waarschijnlijk wel gepoogd/gedaan, omdat je van een product in dergelijke prijsklassen m.i. mag verwachten dat deze zonder onvolkomenheden wordt geleverd.

    Neemt niet weg dat ik het nog altijd een topscherm vindt, maar voor het laatste ben ik wel voornemens binnen contact op te nemen voor een service-afspraak.

    Tot zover het verslag van zoektocht, het behaalde eindpunt en ervaringen sindsdien. Succes met kiezen!
    devices. Samsung PS50C7700 plasma met ZiggoCI+ ¦ Denon AVR-3808 receiver ¦ Sony BDP-S550 bluray ¦ Humax iHDR-5050C HD-recorder
    speakers. fronts Monitor Audio Radius 225 ¦ center Monitor Audio Radius 225 ¦ rears Monitor Audio Radius 90 ¦ subwoofer REL Quake II
    cabling. Supra hdmi ¦ Ixos hdmi ¦ Ixos scart ¦ Ixos speaker ¦ Ixos interlinks

  20. #20

    Standaard

    Bedankt, voor de heldere uitleg!
    Hetzelfde wat je meld over de hoeken had ik ook gelezen bij de reviews van What Hifi;

    Great pic, but poor backlighting
    It's when the action switches to the darker scenes, though, that the dodgy backlighting becomes a problem. There are spots of light emanating from all four corners of the set, particularly top-right, and this encroaches on the picture.

    Lijkt dus zeker een punt van aandacht bij deze TV's

    Ik zie nu ook dat er voor het oog hele mooie nieuwe schermen van Sony uitkomen, de NX800 is een lust voor het oog en verkrijgbaar vanaf 1 maart bij de meesste specialzaken,
    Laatst aangepast door beginnertje : 15-02-2010 om 17:29

  21. #21

    Standaard

    @Beginnertje

    In dit topic van een ander forum zijn diverse verschillen in de hele Philips lijn te vinden. Eventueel even onderaan de openings post terug schakelen naar het deel 2 van de 2009 / 2010 modellen (daar staat de hele tekst van de 7000 en 9000 serie bijelkaar.

    Backlight is een behoorlijk isseu bij LCD, iets wat bij plasma niet aan de orde is.
    Het klopt enigzins dat men aan het lcd beeld kan wennen...
    Persoonlijk kies ik er echter voor om prettig en vloeiend beeld te hebben ipv lcd beeld, maar oké ieder zijn mening.

  22. #22

    Standaard

    Heb ik nu van die slechte ogen!:razz:
    Ik heb een Plasma en een LCD scherm naast elkaar zien staan, en daarop een de afdaling gezien tijdens de Spelen, ik zie echter geen verschil in mijn ogen zijn de overgangen even vloeiend, kan het menselijk oog de verschillen wel waarnemen?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door beginnertje Bekijk bericht
    Heb ik nu van die slechte ogen!:razz:
    Ik heb een Plasma en een LCD scherm naast elkaar zien staan, en daarop een de afdaling gezien tijdens de Spelen, ik zie echter geen verschil in mijn ogen zijn de overgangen even vloeiend, kan het menselijk oog de verschillen wel waarnemen?
    Waar heb je dat zien staan dan? in een winkel? daar moet je dat juist niet gaan vergelijken. 99% van de winkels hebben de schermen totaal niet goed ingesteld staan.
    Dan kan je niet echt een goed vergelijk maken iig.

    .
    Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there....

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gilex Bekijk bericht
    Waar heb je dat zien staan dan? in een winkel? daar moet je dat juist niet gaan vergelijken. 99% van de winkels hebben de schermen totaal niet goed ingesteld staan.
    Dan kan je niet echt een goed vergelijk maken iig.

    .
    noem mij nog eens een plek dan (behalve een winkel) waar je verschillende modellen naast elkaar kan vergelijken?
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  25. #25

    Standaard

    Kennisenkring eventueel en wat nog beter zou zijn, toestelen opzicht thuis proberen 8)

    Moet ik wel eerlijk bekennen dat ik ook niet thuis getest heb maar wel regelmatig bij familie in de kennisenkring heb kunnen spelen met diverse toestelen.
    En toen ik de pana kocht heb ik deze in de winkel nog wel out of box mogen testen.
    Stond in ongeopende verpakking klaar.
    Daar in de winkel sd en hd decodertje er aan gehangen en met standaard instellingen nog gekeken. (niet in de pana winkelmode dus)
    En dan zie je toch wel verschillen met de verschillende schermen. En hoe ze naast de demo mode's in de winkel met de instellingen googelen om de kleuren maar van de schernen te laten spetteren. (contrast hoog etc etc)
    Verre van ideale instellingen iig....
    Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there....

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •