De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard FOX: Blue Velvet 4 september op DVD

    FOX: Blue Velvet 4 september op DVD



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Meesterwerk! Kan hem iedereen aanraden.

  3. #3

    Standaard

    Yes! Nou WILD AT HEART nog!

  4. #4

    Standaard

    Zker een topfilm en dan nog als S.E., beter kan het niet. En net als Theo B zegt, nu Wild at Heart nog. Wordt wel een topjaartje voor David Lynch fans. De Twin Peaks Box, Mullholland Drive en nu Blue Velvet
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  5. #5

    Standaard

    In Engeland bestond deze film al op DVD, helaas kwalitatief zo pervers slecht dat het alleen maar beter kan worden. Maar dit is hoe dan ook goed nieuws, niet alleen voor Lynch fans maar voor iedereen die van goede cinema houdt.

  6. #6

    Standaard

    Er zijn films die eigenlijk geen introductie meer behoeven. Films die zich reeds bewezen hebben. Onvergetelijke, baanbrekende en klassieke films zoals Blue Velvet.
    Ik ken deze film eigenlijk niet, dus hier heb ik weinig aan... Waar gaat ie over en wat maakt hem zo speciaal??
    Ben altijd wel in om nieuwe films te ontdekken

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Er zijn films die eigenlijk geen introductie meer behoeven. Films die zich reeds bewezen hebben. Onvergetelijke, baanbrekende en klassieke films zoals Blue Velvet.
    Ik ken deze film eigenlijk niet, dus hier heb ik weinig aan... Waar gaat ie over en wat maakt hem zo speciaal??
    Ben altijd wel in om nieuwe films te ontdekken
    Bleu Velvet is een van de betere David Lynch films, een weirdo regisseur die schitterende, zij het niet altijd even makkelijke films maakt. Bij het grote publiek is hij het beste bekend om zijn tv-serie Twin Peaks.
    Wel, Blue Velvet kan gezien worden als een soort voorloper van Twin Peaks. Waar alles op het eerste zicht nogal gewoon en eerder onopvallend is, gebeuren er onder de oppervlakte rare en soms nare dingen.
    De wereld in Lynch komt op de een of andere manier altijd heel vertrouwd over en altijd heel vreemd. Zoals een Venetiaans masker met zijn twee kanten. De ene kant toont een mooie lieve glimlach terwijl de andere kant een boosaardig gelaat laat zien.
    Hier gaat het om een jonge man, Jeffrey, die op een dag een menselijk oor vind. Hij brengt die naar de politie, maar daar kan het forensisch lab niet uitmaken of de oor van een dode dan wel een levende persoon kwam. Alles wat ze weten is dat ze werd afgeknipt met een schaar.
    Jeffrey wordt natuurlijk nieuwsgierig en gaat op huisbezoek bij de politieman die het onderzoek leidt waar hij diens dochter Sandy ontmoet.
    Gewone jonge mensen, de liefde is in de buurt, maar daar is die oor.
    Wel, Bleu Velvet, is samen met Jeffrey en Sandy op ontdekking gaan in de vreemde, ietwat bizarre wereld onder de oppervlakte. Het sterke aan de film is dat je in het begin even nieuwsgierig bent als Jeffrey maar wil je gaandeweg nog wel allemaal weten wat er echt loos is in de wereld?
    Ben je bereid…

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    Ben je bereid…
    Klinkt interessant, maar wat voor filmstijl moet ik me erbij voorstellen?? Lijkte me in ieder geval een film die je vaker moet zien, dus uitermate geschikt voor DVD...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Klinkt interessant, maar wat voor filmstijl moet ik me erbij voorstellen?? Lijkte me in ieder geval een film die je vaker moet zien, dus uitermate geschikt voor DVD...
    Het gaat in elk geval verder dan een gewone thriller. Maar juist omschrijven is niet makkelijk. Een Lynchfilm. Maar daar schiet je natuurlijk niet veel mee op. Misschien zoals ik ooit gelezen heb: een film-noir in kleur, zoiets.
    Aan jou dus om dit meesterwerk te ontdekken. Want Bleu Velvet is wel degelijk een meesterwerk. En die horen inderdaad thuis op DVD, en in iedere zichzelf respecterende collectie.

  10. #10

    Standaard

    Het enige wat ik aan het wederom door Louis perfect beschreven verhaal wilde toevoegen: Eerst ff huren, een van de eigenschappen van een Lynch-films is dat het Hollywood publiek hem over het algemeen na een half uurtje uitzet en denkt "Je bekijkt 't maar!" Maar als je meer wilt en liefhebber bent van originele, niet al te makkelijke mysterieuze cinema is dit een must-have!

  11. #11

    Standaard

    september wordt weer dure dvd maand

  12. #12

    Standaard

    Schitterende vertolkingen en regie. Moet in iedere zichzelf respecterende collectie.

  13. #13

    Standaard

    In Engeland bestond deze film al op DVD, helaas kwalitatief zo pervers slecht dat het alleen maar beter kan worden.
    Kan ik helaas alleen maar bevestigen, de Castle Rock uitgave die ik heb is een regelrechte belediging, de R1 MGM versie scheen al een stuk beter te zijn. Ik hoop van harte dat ze een nieuwe transfer gemaakt hebben voor deze SE.

  14. #14

    Standaard

    Deze komt zeker in mijn collectie Net als Twin Peaks, Mulholland Dr, Wild At Heart en The Straight Story
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  15. #15

    Standaard

    Net nog ff gekeken op play.com, deze SE is dus vrijwel identiek aan de R1 versie:
    2.35:1 Anamorphic - Dolby Digital (5.1).
    Ook deze bevat easter eggs.

  16. #16

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •