De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ervaringen Sony en LG lcd's

    Beste mensen,

    ik heb 2 tv's op het oog, de een is een Sony KDL-32ex500 en de andere een LG-32lh5000.
    Beide vind ik ze erg geschikt, de een (sony) is alleen 80 euro duurder dan de ander, maar heeft dan wel een paar leuke gadgets (bijv. wifi mogelijkheid)

    De reden dat ik ook in de LG geinteresseerd ben, is dat deze ook een usb functie heeft van het afspelen van films vanaf je HDD. (kan je via de LG ook films steamen via je LAN kabel? de usb functie heeft de Sony trouwens ook)

    Goed, maar even buiten het feit dat de deze funties erop zitten gebruik ik hem toch voornamelijk voor gewoon digitale tv kijken.
    Het uiterlijk maakt me ook niet zo veel uit, gebruiksvriendelijkheid, beeldkwaliteit en prestaties wel.

    Heeft er iemand wat nuttige info voor mij? Ik ga van de week nog even in de winkel kijken maar misschien hebben jullie nog goeie tips voor de aanschaf (is het die 80 euro bijv. waard om toch de sony te kopen?)

    alvast bedankt!

    Gr Stefan

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hyfly Bekijk bericht
    Beste mensen,

    ik heb 2 tv's op het oog, de een is een Sony KDL-32ex500 en de andere een LG-32lh5000.
    Beide vind ik ze erg geschikt, de een (sony) is alleen 80 euro duurder dan de ander, maar heeft dan wel een paar leuke gadgets (bijv. wifi mogelijkheid)

    De reden dat ik ook in de LG geinteresseerd ben, is dat deze ook een usb functie heeft van het afspelen van films vanaf je HDD. (kan je via de LG ook films steamen via je LAN kabel? de usb functie heeft de Sony trouwens ook)

    Goed, maar even buiten het feit dat de deze funties erop zitten gebruik ik hem toch voornamelijk voor gewoon digitale tv kijken.
    Het uiterlijk maakt me ook niet zo veel uit, gebruiksvriendelijkheid, beeldkwaliteit en prestaties wel.

    Heeft er iemand wat nuttige info voor mij? Ik ga van de week nog even in de winkel kijken maar misschien hebben jullie nog goeie tips voor de aanschaf (is het die 80 euro bijv. waard om toch de sony te kopen?)

    alvast bedankt!

    Gr Stefan
    Een 32 inch TV is leuk voor de plee of op de kinderslaapkamer, voor HD doeleinden is het al snel veel te klein, zeker als de kijkafstand 2meter of meer is.

    Beeldkwaliteit en prijs/prestaties en jouw doel voornamelijk TV kijken, dan zou ik zeker deze:

    http://www.kieskeurig.nl/plasma_tele...caties/326062/

    TV eens gaan bekijken, leuk aanschafprijsje en voor het geld dat je overhoud koop je een knappe losse multimediaspeler
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Ik heb een LG ( ander model ) in huis gehad en vond het beeld erg slecht, het zwart leek blauw en ik kreeg hoofdpijn van dat ding. Ook met een muziek dvd bleef het beeld slecht ( ghosting ?) Ik zou niet op een paar tientjes kijken als je een andere tv veel mooier vindt. Ga op een rustige dag nog eens kijken. Veel succes!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jan-Kees Bekijk bericht
    Ik heb een LG ( ander model ) in huis gehad en vond het beeld erg slecht, het zwart leek blauw en ik kreeg hoofdpijn van dat ding. Ook met een muziek dvd bleef het beeld slecht ( ghosting ?) Ik zou niet op een paar tientjes kijken als je een andere tv veel mooier vindt. Ga op een rustige dag nog eens kijken. Veel succes!
    Graag even model vermelden, en ook de aangesloten apparatuur even vermelden, ook die kunnen van invloed zijn geweest.

    Ik krijg wel eens hoofdpijn van incomplete info en halfbakken commentaren die nergens op gebaseerd zijn.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8mile13 Bekijk bericht
    Afgezien van het feit dat de jongen interesse heeft voor een 32inch lcd en dus geen
    42inch plasma is het behoorlijk onbeschoft om zijn voorkeur af te doen als leuk voor
    de plee.
    Iemand zijn voorkeur kan wel eens gebaseerd zijn op het ontbreken van de juiste informatie. Het formaat 32 inch komt uit het benepen SD beeldbuizen tijdperk, een formaat waarbij de toestellen al behoorlijk onhandelbaar en zwaar werden. Je kon nog wel een maatje groter gaan, maar dan had je een kraan nodig en kon je de beeldpunten op een meter afstand nog zien.

    Het is behoorlijk onbeschoft om iemand in de winkel met een 32inch TV te laten vertrekken terwijl men weet dat dit formaat al heel snel naar groter doet verlangen, kan je als winkelier wel 2x de klant helpen maar voor mensen die krap bij kas zitten is het niet leuk. Een TV kan tot 10jaar meegaan, als je dan al kort na de aankoop spijt krijgt........ Kan ik beter even op een paar lange tenen trappen, als die er al zijn, en iemand even voortijdig wakker maken. Niet iedereen vind het erg om even wakker geschud te worden om toch nog eens even te gaan nadenken of dat nu echt is wat ze willen. Mijn ervaring hier is dat men toch wel een groter formaat wil en dat mensen eerder spijt hebben van een te klein gekochte TV dan andersom.

    Mijn opmerking kan wat hard overkomen, maar sommige vastgeroeste mensen moet je wel eens wakkerschudden op onconventionele wijze, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

    Maar als die 32inch inderdaad bedoeld is voor de plee of de kinderslaapkamer, dan heb ik niks gezegd.

    En mocht je zelf ook de bezitter zijn van een 32inch ........ klein hé
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8mile13 Bekijk bericht
    Afgezien van het feit dat de jongen interesse heeft voor een 32inch lcd en dus geen
    42inch plasma is het behoorlijk onbeschoft om zijn voorkeur af te doen als leuk voor
    de plee.
    Gewoon even wennen aan zijn opmerkingen, zijn altijd goed bedoeld, al komt het wel eens anders over, meestal zet hij er wel 1 of andere smiley bij, maar dat was deze keer niet.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Het valt me wel op dat de meeste leden hier ook gaan voor de grootste maten op tv gebied. Ik ben zelf op zoek naar een tv van 40 of 42 inch. Mijn huidige tv had ik na aankoop wel spijt van een 26 inch van JVC, is erg klein op 3--3,5 meter afstand.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstermuis Bekijk bericht
    Het valt me wel op dat de meeste leden hier ook gaan voor de grootste maten op tv gebied. Ik ben zelf op zoek naar een tv van 40 of 42 inch. Mijn huidige tv had ik na aankoop wel spijt van een 26 inch van JVC, is erg klein op 3--3,5 meter afstand.
    26" Zo groot is mijn computerTFT waar ik 40 cm vanaf zit

    Onze 50" LG wordt volgend of het jaar daarna vervangen voor een 60" broertje. (Nog even 2000,- euro bij elkaar sparen )
    Dat kan op 3,5 Meter werkelijk met gemak. Als je tenminste een filmliefhebber bent.

    32" inch mag best als je op de centen moet letten of er gewoon geen ruimte voor hebt of er 1 Meter vanaf zit. Maar wil je genieten moet het toch echt groter.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 10-04-2010 om 09:52
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jan-Kees Bekijk bericht
    Ik heb een LG ( ander model ) in huis gehad en vond het beeld erg slecht, het zwart leek blauw en ik kreeg hoofdpijn van dat ding. Ook met een muziek dvd bleef het beeld slecht ( ghosting ?) Ik zou niet op een paar tientjes kijken als je een andere tv veel mooier vindt. Ga op een rustige dag nog eens kijken. Veel succes!
    Laat me raden, het was toevallig een LCD ?
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    26" Zo groot is mijn computerTFT waar ik 40 cm vanaf zit

    Onze 50" LG wordt volgend of het jaar daarna vervangen voor een 60" broertje. (Nog even 2000,- euro bij elkaar sparen )
    Dat kan op 3,5 Meter werkelijk met gemak. Als je tenminste een filmliefhebber bent.

    32" inch mag best als je op de centen moet letten of er gewoon geen ruimte voor hebt of er 1 Meter vanaf zit. Maar wil je genieten moet het toch echt groter.

    26 inch was net zo groot als mijn laatste philips crt van 70 cm (66 cm beelddiagonaal). En toen wist ik nog niet dat bij LCD de afstand zo'n invloed zou hebben. Maar daar kreeg ik later wel spijt van, vandaar dat ik nu aan het orienteren ben voor een nieuwe grotere formaat. Mijn vrouw wil niet een te grote moet op de tv meubel passen zonder teveel uit te steken. De tv meubel is 1 meter breed, dus dat wordt 40 of 42 inch anders steekt hij teveel uit.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •