Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 71 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Dat is goed. Alvast heel erg bedankt.

  2. #27
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dit vond ik op blz 88 van de Sony manual
    Het staat hier een beetje onduidelijk, maar er moet wel degelijk zo'n functie zijn die volgens de manual juist bij hdmi moet werken.




    Selects the type of video signals output from the
    HDMI OUT jack. When you select “Auto”
    (default), the recorder outputs video signals of the
    highest resolution acceptable for your TV. If the
    picture is not clear, natural or to your satisfaction,
    try another option that suits the disc and your TV/
    projector, etc. For details, refer also to the
    instruction manual supplied with the TV/
    projector, etc.
    b




    Note

    Even when a setting other than “Auto” is selected and the

    connected TV cannot accept the resolution, the recorder
    automatically adjusts the video signals that are suitable
    for the TV.
    Pause Mode (HDD/DVDs only)
    Selects the picture quality in pause mode.
    4:3 Output
    This setting is effective only when you set “TV
    Type” in “Video” to “16:9.”
    Note that this setting is effective only for HDMI



    Full- select this when you can change your aspect ratio on your tv
    Normal- select this if you can't change the aspect ratio on your tv, a 16:9 aspect ratio with black bands on the side




    Er staat ook wat over tv type
    16:9
    4:3 pan&scan
    4:3 letterboxed

    Maar ik neem aan dat je daar al mee gestoeid hebt.




    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 19-02-2010 om 16:09
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    De digitale UPC HDTV box krijgt bijvoorbeeld binnenkort een update die ervoor zorgt dat ook 4:3 juist wordt weer gegeven.
    Bij mij wordt 4:3 al goed doorgegeven, heb de box wel op 1080i staan en de TV op unscaled.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Dit vond ik op blz 88 van de Sony manual
    Het staat hier een beetje onduidelijk, maar er moet wel degelijk zo'n functie zijn die volgens de manual juist bij hdmi moet werken.

    (...)

    Er staat ook wat over tv type
    16:9
    4:3 pan&scan
    4:3 letterboxed

    Maar ik neem aan dat je daar al mee gestoeid hebt.
    Het TV type staat bij mij ingesteld op 16:9 (ik heb de andere ook geprobeerd, maar dat werkte ook niet.). Over dat stukje in de handleiding: Dat gaat blijkbaar alleen maar over 4:3 uitzendingen want als ik het op 'Normal' zet, dan wordt een 4:3 uitzending weergegeven zoals het hoort (met zwarte balken aan de zijkanten). Als ik het op 'Full' zet, dan wordt een 4:3 horizontaal uitgerekt zodat heel het beeld gevuld wordt (niet goed dus, je hebt dan uitgerekte hoofden bijvoorbeeld). Bij beide instellingen geldt dat het geen consequenties heeft voor een 16:9 uitzending, bij allebei heb ik namelijk nog steeds zwarte balken boven en onder.

  5. #30
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Raar dat hij dus wel wat doet bij 4:3, maar niet ziet dat het om 16:9 gaat!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #31

    Standaard

    Dat is inderdaad vreemd.

    Ik heb het ook nog eens met een andere DVD Recorder geprobeerd: de Sony RDR-HX780. Bij een 4:3 uitzending geeft deze hetzelfde beeld als de RDR-HX1010 (het goede beeld dus). Maar bij een 16:9 uitzending geeft deze niet alleen aan de onder- en bovenkant zwarte balken, maar ook aan de zijkanten. Er zit dus een heel frame rondom het beeld. Klein voordeel: het beeld heeft wel de juiste verhoudingen, maarja, je hebt bij wijze van spreken wel een verrekijker nodig om dat te zien.

    Verder heb ik ook geprobeerd om een 720x480/575 signaal door de HDMI kabel te laten gaan. Dan kan ik op de TV wel instellen dat een 16:9 uitzending juist wordt weergegeven (door middel van de 'Zoom'-stand). Alleen is bij deze resolutie het nut van HDMI natuurlijk erg klein geworden... Dus dat is ook geen optie.

  7. #32
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dan maar DVB-C nemen, dan verdwijnen alle problemen als sneeuw voor de zon.
    En je gaat er nog op vooruit ook.
    HDTV, meerdere tuners dus meerdere dingen opnemen zonder kwaliteitsverlies, anamorphic widescreen, enz.enz.

    Ik weet, makkelijk gezegt...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #33

    Standaard

    Ik heb al digitale televisie van UPC, dat is inderdaad veel betere kwaliteit dan het analoge. Maar het gaat mij ook vooral om analoog opgenomen programma's. Ik kan namelijk geen digitale televisie opnemen. Bij het afspelen van analoog opgenomen programma's heb ik bij 16:9 programma's precies dezelfde problemen als bij het analoge 'live' kijken.

  9. #34
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Waarom neem je niet de DVR dan?
    De HD DVR gaat ook via hdmi

    En overigens ik neem aan dat je UPC box op de HDD recorder is aangesloten, evt.via scart.
    Wat gebeurt er als je hem op extern 1(of 2) zet en je looped UPC door je HDD heen naar je tv via HDMI.
    Krijg je dan dezelfde problemen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    En overigens ik neem aan dat je UPC box op de HDD recorder is aangesloten, evt.via scart.
    Wat gebeurt er als je hem op extern 1(of 2) zet en je looped UPC door je HDD heen naar je tv via HDMI.
    Krijg je dan dezelfde problemen.
    Dat heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik eens gaan uittesten (ik heb nu trouwens een UPC box die alleen maar via SCART op de DVD Recorder aangesloten kan worden). Voor 'live' televisie te kijken gaat deze manier nog wel, maar het opnemen wordt dan wel erg omslachtig. Het voordeel van de DVD Recorder is bijvoorbeeld dat je je opnamen kunt programmeren. Je kunt heel makkelijk even de code van een programma invoeren en klaar is Kees. Als je alles doorlust met de UPC box, dan moet je handmatig op gaan nemen en moet je er eerst altijd voor zorgen dat de UPC box op het goede kanaal staat en dan handmatig de opname starten (en belangrijker nog, ook weer handmatig stopzetten als het is afgelopen). Dit is eigenlijk geen doen natuurlijk.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Waarom neem je niet de DVR dan?
    De HD DVR gaat ook via hdmi
    Krijg je dan dezelfde problemen.
    Tja, een HD DVR, dat zou geweldig zijn. Maar dat scheelt wel een hele hoop geld natuurlijk en het zou makkelijker en handiger zijn als het ook anders kon... :wink:
    En de HX-1010 heeft ook wel een heerlijk grote HDD (de HD DVR heeft 250GB, de gewone DVR zelfs maar 160GB, de Sony heeft er 400).
    Laatst aangepast door Megalos : 19-02-2010 om 20:47

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Megalos Bekijk bericht



    Tja, een HD DVR, dat zou geweldig zijn. Maar dat scheelt wel een hele hoop geld natuurlijk en het zou makkelijker en handiger zijn als het ook anders kon... :wink:
    Ik belde om op te zeggen omdat ik Digitenne had genomen, kreeg ik eerst bellen, internet en digitale TV aangeboden voor de website prijzen. Na 3 keer weigeren en zeggen dat ik niet verder wilde vroeg de medewerker wanneer ik wel wilde blijven.
    Ik wil dus geen bellen hebben en toen bood hij me HD TV DVR + internet 5 voor de 1/2 v/h geld aan. De standaard kabel kosten moet ik wel normaal betalen.
    Misschien een ideetje???
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #37

    Standaard

    Leuke anekdote. Ik geef het echter niet veel kans, maar het is een idee. Het gaat trouwens wel een beetje richting off-topic.
    Laatst aangepast door Megalos : 19-02-2010 om 20:49

  13. #38
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Megalos Bekijk bericht
    Dat heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik eens gaan uittesten (ik heb nu trouwens een UPC box die alleen maar via SCART op de DVD Recorder aangesloten kan worden). Voor 'live' televisie te kijken gaat deze manier nog wel, maar het opnemen wordt dan wel erg omslachtig. Het voordeel van de DVD Recorder is bijvoorbeeld dat je je opnamen kunt programmeren. Je kunt heel makkelijk even de code van een programma invoeren en klaar is Kees. Als je alles doorlust met de UPC box, dan moet je handmatig op gaan nemen en moet je er eerst altijd voor zorgen dat de UPC box op het goede kanaal staat en dan handmatig de opname starten (en belangrijker nog, ook weer handmatig stopzetten als het is afgelopen). Dit is eigenlijk geen doen natuurlijk.
    Alleen de HDTV versie heeft een HDMI output.
    Dat doorlussen is alleen handig als test, voor de rest stampt dat idee uit de jaren 80.
    Toen je voor alles nog een aparte decoder nodig had.
    Dat is het mooie van DVB, alle denkbare kanalen op één settopbox.

    Ik heb de Philips HDTV DVR van UPC.

    Als ik nu iets wil opnemen kan dat ook heel eenvoudig.
    Of via de infobox op opname drukken.
    Of via de EPG, en klik, klik klik.
    Of in een paar stappen handmatig...

    Vervolgens kan je door de drie tuners, 2x tegelijk opnemen en een derde kijken of timeshiften.
    Ik neem nu standaard alle series op en begin een half uur later, spoel ik alle reklames door.
    De beeldkwaliteit blijft één op één, zonder enig verlies.
    En HDTV.

    Maar misschien een beetje teveel lofzang


    Tja, een HD DVR, dat zou geweldig zijn. Maar dat scheelt wel een hele hoop geld natuurlijk en het zou makkelijker en handiger zijn als het ook anders kon... :wink:
    En de HX-1010 heeft ook wel een heerlijk grote HDD (de HD DVR heeft 250GB, de gewone DVR zelfs maar 160GB, de Sony heeft er 400).
    Zie lofzang

    Ik bewaar geen opnames, dus heb ruimte zat.
    Maar een nadeel is iid wel dat je opnames niet extern kan opslaan.
    En de meeste satteliet tuners wel, en hebben meer persoonlijk opties en vrijheid.


    Maar on topic, aan de andere kant, geeft het niet veel meer voldoening als je oorspronkelijke probleem gewoon wordt opgelost.
    Ik zag met google dat je avs en zo al gehad hebt. (007 ) en kon zelf ook niet veel vinden. Maar kan me niet voorstellen dat het niet op te lossen is.
    Misschien dat éne kleine rot instellinkje


    Oh ik las ook nog iets over een progressive instelling voor hdmi die je uit of aan kan zetten, ik zou gewoon alles eens proberen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 19-02-2010 om 23:08
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Alleen de HDTV versie heeft een HDMI output.
    Ik bewaar geen opnames, dus heb ruimte zat.
    Wij nemen vooral veel films en series op, die dan op een later tijdstip ooit eens gekeken worden. Dus die ruimte is hier wel nodig.

    Ik zag met google dat je avs en zo al gehad hebt (007 )
    Tja, zonder die toevoeging was al bezet. Ik heb trouwens ook nog een keer een chat gesprek gehad met de Sony support in de US. Is gewoon grappig wat ze daar allemaal zeggen. Het lijkt erop alsof ze het probleem niet willen zien ofzo (zie bijlage). Op een gegeven moment had ik zoiets van: dit gaat toch niet lukken en toen ben ik maar opgehouden.

    Oh ik las ook nog iets over een progressive instelling voor hdmi die je uit of aan kan zetten, ik zou gewoon alles eens proberen.
    Dat gaat geloof ik over de component aansluiting. Dan kun je inderdaad voor interlaced of progressive kiezen. En over alles uitproberen: ik ken die handleiding nu wel zo ongeveer uit mijn hoofd. Ik denk dat ik alles zo onderhand wel gehad heb. Al hoop ik nog steeds op die ene instelling natuurlijk...
    Bijgesloten bestanden Bijgesloten bestanden

  15. #40
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Tja daar ben je niet veel wijzer van geworden, maar dat was te verwachten.
    Het wordt tijd om met je recorder naar je buurman of kennis te lopen, en daar testen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Tja daar ben je niet veel wijzer van geworden, maar dat was te verwachten.
    Het wordt tijd om met je recorder naar je buurman of kennis te lopen, en daar testen.
    Ik las de chat en had jouw reactie nog niet gezien en dacht dit dus ook.....
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Het wordt tijd om met je recorder naar je buurman of kennis te lopen, en daar testen.
    Dat is een idee ja.

  18. #43
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Kan je idd uitsluiten dat het aan jouw tv ligt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Kan je idd uitsluiten dat het aan jouw tv ligt.
    Of niet natuurlijk......
    Probeer het voor de zekerheid met je eigen kabel en een met een andere kabel.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Wat gebeurt er als je hem op extern 1(of 2) zet en je looped UPC door je HDD heen naar je tv via HDMI.
    Krijg je dan dezelfde problemen.
    Op mijn UPC Mediabox zitten twee SCART aansluitingen. De ene heeft het label 'TV' en de andere het label 'VCR/DVD'. Ik heb het idee dat er alleen via de 'TV' SCART een WSS wordt doorgegeven, aangezien de TV hier alleen op reageert als ik hem via de 'TV' SCART aansluit.

    Ik heb vervolgens de 'VCR/DVD'-SCART aangesloten op de DVD Recorder en die weer via HDMI op de TV. Als ik dan via de DVD Recorder digitale televisie kijk, en '4:3 Output' op 'Normaal' zet (zie blz. 93 van deze handleiding: http://pdf.crse.com/manuals/2635893413.pdf), dan worden zowel 16:9 als 4:3 uitzendingen weergegeven met zwarte balken aan de zijkanten (dit is dus juist voor 4:3 uitzendingen maar niet voor 16:9 uitzendingen). Als ik '4:3 Output' op 'Breed' zet, dan worden zowel 16:9 als 4:3 uitzendingen weergegeven zonder zwarte balken, het beeld is dus volledig gevuld (nu is dit dus juist voor de 16:9 uitzendingen maar niet voor de 4:3). Met andere woorden: blijkbaar kan de DVD Recorder hier niet het verschil zien tussen 16:9 en 4:3 uitzendingen.

    Voor het oorspronkelijke probleem wat ik had is dit natuurlijk niet zo relevant, maar ik was gewoon benieuwd wat er zou gebeuren.

    Dit maakt de hoop ook niet beter, zie bericht #23: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=51925
    Laatst aangepast door Megalos : 20-02-2010 om 14:24

  21. #46

    Standaard

    Via de uitgang voor 'VCR/DVD' wordt alleen composiet video doorgegeven en daar kan geen breedbeeld-signaal aan toegevoegd worden. Dit komt doordat een mediabox alleen RGB van een speler/recorder kan ontvangen doorsturen naar de TV.

    Als een losse recorder beschikt over een RGB in, zou je voor de mooiste opnames de recorder het beste tussen de mediabox en de TV aan kunnen sluiten. Nadeel hiervan is dat je dan nog een verbinding tussen de 'VCR/DVD' uitgang en de TV zou moeten maken om digitale TV te kunnen kijken als de recorder van analoge TV opneemt en je geen HDMI tussen de mediabox en de TV kunt gebruiken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 25-02-2010 om 16:24
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #47

    Standaard

    De afspraak met mijn oude buren gaat hoogstwaarschijnlijk niet door.
    Ik zou dit weekend weer een paar spullen, die ze eerst nog moesten halen, voor hen aansluiten. Nu bleken de spullen niet op voorraad in de winkels bij hen in de buurt en zijn ze dus in bestelling geplaatst.

    Zodra ze binnen zijn probeer ik een nieuwe afspraak mwet ze te maken.

    Er is een hele kleine kans dat ik toch nog even bij ze langs ga om dit item na te kijken, maar dat ligt helemaal aan de tijd die ik wel of niet heb morgen om dit te doen.

    Excusses

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    Excusses
    Geeft niets hoor.

    Ik heb de DVD Recorder vandaag aangesloten (via HDMI) op een Panasonic TXL32C10. Hier heb ik dezelfde problemen (bij een 16:9 uitzending heb ik zwarte balken boven en onder). Echter, in tegenstelling tot de Sony KDL-26S2000 kan ik hier het beeld nog wel veranderen (dus bijvoorbeeld op 'Zoom' zetten zodat het alsnog beeldvullend wordt). Maar als er dan vervolgens een 4:3 programma op is, valt een deel weer buiten beeld (hij staat dan nog steeds op de 'Zoom' stand). Omdat er via HDMI geen WSS doorgestuurd kan worden, kan de Panasonic dus niet automatisch van 'Zoom' naar '4:3' switchen zodat ook 4:3 uitzendingen goed weergegeven worden. Ik blijf het vreemd vinden dat de DVD Recorder breedbeeld uitzendingen niet correct kan voorbewerken voordat hij het via HDMI uitstuurt. Hij zou eigenlijk de zwarte balken boven en onder moeten 'croppen' en dan dus het signaal beeldvullend via HDMI naar de TV moeten sturen. Bij 4:3 uitzendingen zou hij er zwarte balken aan de zijkanten aan moeten plakken en dat dan vervolgens doorsturen naar de TV.
    Laatst aangepast door Megalos : 27-02-2010 om 12:13

  24. #49

    Standaard

    Daar ben ik dan weer, terug van weg geweest.

    Ik heb gelogen, sorry.
    Maar bij mijn oude buren kan 16:9 van een via scart op een sony 750 of zoiets recorder aangesloten decoder wel goed scherm vullend getoond worden.

    De decoder is via de "tv scart" uitgang van de decoder aangesloten op de recorder. De recorder is via HDMI aangesloten op een Philips 50" lcd scherm.
    Normaliter zijn in dat gevallen op diverse schermen geen andere modussen te kiezen dan "breedbeeld" (de naam van de anamorph 16:9 stand bij Philips) en "4:3". In het geval van deze tv is dat echter wel, toevallig.
    Zowel de recorder als de decoder (Humax IrFox meen ik) is ingesteld op 16:9 scherm.
    Kies ik nu een 16:9 zender (en kijk naar het HDMI kanaal) dan is het beeld indien ingesteld op "breedbeeld" keurig schermvullend en het beeld dus in de juiste verhouding zoals het hoort. Schakel ik over naar een 4:3 uitzending dan blijft de tv, zoals bekend, in breedbeeld modus omdat HDMI geen signaal verandering doorgeeft, en het beeld wordt in de breedte opgerekt tot het opnieuw schermvullend is. Het beeld wordt vervormd.
    Door nu naar de 4:3 stand van de tv te schakelen komt het beeld toch weer goed, balken links en rechts. De Sony herkent dus ook niks en verandert er ook niks aan. Heb hier ook geen instelling voor gevonden.

    Op zich kan het dus wel, een decoder via scart aansluiten op een recorder die via HDMI verbonden is aan een tv en toch het beeld in de juiste verhouding hebben zonder onnodige balken.

  25. #50

    Standaard

    Precies, zo werkt het bij mij ook. Alleen kan onze TV het beeld dan niet meer veranderen naar een ander formaat. Maar het ging ook eigenlijk meer om analoog opgenomen programma's terug te kijken, daar zat het probleem. Voor het gewone televisie kijken gebruiken we meestal UPC digitale televisie. Weten jullie misschien of NPO of de kabelboeren in de toekomst nog ooit analoog anamorf breedbeeld gaan versturen? Waarschijnlijk zal er in analoog niet meer geïnvesteerd worden. Jammer eigenlijk dat ze dat Pal+ niet meer hebben.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •