De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Audio/beeld vertraging tussen Dolbyset en tv

    Hee iedereen,

    Ik heb een Philips pfl8684h 42" full hd tv (3ms) en een LG BD370 blu-ray speler en een Z5500 logitec Dolbyset.

    Het probleem is nu alleen dat als ik een blu-ray opzet en het geluid van de speler en via optische digitaal naar de dolby set stuur en het beeld via Hdmi naar de tv, heb ik vertraging in het beeld en het geluid. Dus dan loopt geluid en beeld niet gelijkt.

    De tv heeft geen mogelijkheid om de audio vertraging op te lossen, het geluid via digital coax van de tv naar de dolbyset is wel gewoon goed.

    Heeft iemand een oplossing om dit op te lossen of is dit niet op te lossen met deze dolbyset (die eigenlijk voor pc is en alleen een digital coax en optische aansluiting heeft)

    Hoor het wel

  2. #2

    Standaard

    Beeldverbeteraars in de TV uitzetten op de HDMI input waar de Blu-ray speler op aangesloten is.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Beeldverbeteraars in de TV uitzetten op de HDMI input waar de Blu-ray speler op aangesloten is.
    Oke

    Maar blijven die dan wel werken als ik de film kijk op de tv zelf... En zet ik ze dus alleen uit voor die HDMI poort? Of kan dat niet en staan ze gewoon uit!

  4. #4

    Standaard

    Bij Philips stel je ze per HDMI poort in.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Gewoon alleen de audio kabel tussen je tv en je logitech setje is voldoende. Dan instellen in je BR speler dat je bitstream uitstuurt over HDMI, dan lust de Philips dit weer door naar je Logitech set zoals het binnenkomt. Dus DTS gaat ook gewoon als DTS weer naar je geluidsset. Zo heb je geen vertragingen. Heb het zelf zo toegepast bij mijn vader die ook een Philips tv heeft en een Philips BR speler. Die had er ook enorm last van als hij het geluid vanuit zijn speler rechtstreeks op zijn (ook Logitech) setje aansloot. Nu het allemaal via de tv loopt heeft ie nergens last van.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Misschien dat de tip van Michael Hamers werkt, maar ik verwacht het niet.
    Veel Philips tv's hebben namelijk een beperking wat de digitale coax uitvoer van audio betreft. In heel veel gevallen blijft van een DD 5.1 signaal namelijk maar 2.0 (digitaal!) over. DTS komt zeer zelden door. Dit is bekend bij Philips en zij doen dit af als zijnde gevolg van rechten kwestie.
    Er is inderdaad wel een serie, ik meen oa de 9x32 van een paar jaar terug die via HDMI 3 wel 5.1 en in sommige gevallen ook DTS doorgaf.

    Een minder handige maar wel werkzame methode is kijken of je een vertraging voor het geluid in je blu-ray speler kan instellen. Veel blu-ray spelers beschikken tegenwoordig over die functie nl.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    Misschien dat de tip van Michael Hamers werkt, maar ik verwacht het niet.
    Veel Philips tv's hebben namelijk een beperking wat de digitale coax uitvoer van audio betreft. In heel veel gevallen blijft van een DD 5.1 signaal namelijk maar 2.0 (digitaal!) over. DTS komt zeer zelden door. Dit is bekend bij Philips en zij doen dit af als zijnde gevolg van rechten kwestie.
    Er is inderdaad wel een serie, ik meen oa de 9x32 van een paar jaar terug die via HDMI 3 wel 5.1 en in sommige gevallen ook DTS doorgaf.
    Bij mijn pa zijn tv werkt het prima, dat is ook een Philips van 2009, dus het is het proberen waard. We hebben het getest en het werkt perfect. Wat het exacte typenr is weet ik zo niet...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #8

    Standaard

    De 9x32 serie is van 2007/2008.
    De xx03 serie is van 2008/2009 en xx04 van 2009/2010.

    Nu gaat de 9xxx serie doorgaans het jaar er na naar de 8xxx of 7xxx en het jaar daarop naar de 5xxx of 3xxx. Daar komen dan wel een aantal grotere updates over en of een net iets nieuwere techniek paneel, maar de hoofd essentie blijft vaak gelijk. Nu weet ik niet of ze deze "fout" uit de 9x32 ook mee genomen hebben naar de "nieuwere" xx03 en of xx04 series.
    Het was overigens deze zelfde serie, de xx32 die ondanks dat men alles uitschakelde, of de zogenaamde game-mode selecteerde, dat men toch nog enige vertraging hield. Deze was voor veel mensen echter wel al acceptabel.
    Naar ik vernomen heb is de gamemode bij de nieuwere modellen wel zo goed als vertraging vrij.

    Nogmaals, het is zeker het proberen waard, maar ik kan het je dus niet garanderen dat het afdoende werkt.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Bij Philips stel je ze per HDMI poort in.
    Oke, dat heb ik dan zosnel nog niet gevonden. Maar ik bedoel als mijn blu-ray speler op hdmi 1 zit en ik zet beeldverbeteraars uit dan gebruikt de tv dat dus helemaal niet als ik een blu-ray kijk over die hdmi poort? Want zonder die hd pixel precisie van philips heb ik last van ghosting en niet lekker lopend beeld.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Gewoon alleen de audio kabel tussen je tv en je logitech setje is voldoende. Dan instellen in je BR speler dat je bitstream uitstuurt over HDMI, dan lust de Philips dit weer door naar je Logitech set zoals het binnenkomt. Dus DTS gaat ook gewoon als DTS weer naar je geluidsset. Zo heb je geen vertragingen. Heb het zelf zo toegepast bij mijn vader die ook een Philips tv heeft en een Philips BR speler. Die had er ook enorm last van als hij het geluid vanuit zijn speler rechtstreeks op zijn (ook Logitech) setje aansloot. Nu het allemaal via de tv loopt heeft ie nergens last van.
    Klopt dit werkt, maar dan gebruikt de logitech set alleen dolby prologic II en dus geen echt dolby surround zoals mr_parker zegt. ik kan dan dts of dolby digital niet meer kiezen.

    Maar tussen digital coax of optische digitaal zit geen doorvoer snelheids verschil?

    Hij zit nu met optische verbonden aan de blu-ray speler en hdmi naar de tv en coax van versterker naar tv. Met coax heb ik geen vertraging maar dus 2.0 geluid en met optische naar de blu-ray speler wel..

    Ik had hiervoor een philips hd-ready tv en daar had ik geen last van vertraging in beeld en geluid, maar deze tv is dus sneller en wel vertraging.

    Dan blijft er denk ik alleen de optie over om beeld verbeteraars uit tezetten.. maar dan loopt het beeld niet zo lekker :S

    Met een losse versterker van onkyo kun je daar wel iets aan die vertraging doen op de versterker zelf? Anders zit er denk ik niks anders op dan een andere dolby set te kopen die echt voor op de tv is.

    Thx voor alle hulp alvast!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Oke, dat heb ik dan zosnel nog niet gevonden. Maar ik bedoel als mijn blu-ray speler op hdmi 1 zit en ik zet beeldverbeteraars uit dan gebruikt de tv dat dus helemaal niet als ik een blu-ray kijk over die hdmi poort? Want zonder die hd pixel precisie van philips heb ik last van ghosting en niet lekker lopend beeld.
    Ja dat klopt.
    Vind ik heel vreemd dat je dat hebt, is een Philips van de nieuwste generatie volgens mij, heb je wel meerdere Blu-ray discs om te testen, staat de BD speler niet verkeerd ingesteld dan?
    Nieuwste software op TV en BD speler?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    @theregiment

    Even ter verduidelijking van het ontstaan van het probleem.
    De meest kritische beeld verbeteraar is de 100Hz techniek van je tv, perfect natural motion zoals Philips het bij deze tv noemt. De response tijd, waarop jij waarschijnlijk baseert dat de tv "sneller" is als de vorige, heeft helemaal niks van doen met deze lip sync problemen.

    De essentie van de meeste 100Hz en hoger technieken bij lcd zijn er op gebaseerd dat er beelden verzonnen worden. Het probleem met verzinnen is dat je wel enig idee moet hebben in welke richting je moet verzinnen. bij bewegende content is dat nog letterlijk bedoeld ook. Als je een bal van links naar rechts door het beeld laat gaan en de bal is bij frame 1 links en frame 2 rechts dan zal hij bij de er tussen verzonnen frame het meest waarschijnlijk in het midden horen te zijn.Maar als ik frame 2 nog niet weet dan weet ik ook niet waar ik ik bij de tussenliggende frame zou moeten tekenen. 100Hz en hogere technieken kunnen dus pas hun werk doen als ze het nog te tonen beeld binnen hebben. Ze lopen per definitie dus minimaal 1 frame achter.
    Afhankelijk van de beeld inhoud kan het wel per medium verschillen hoeveel vertraging er precies is, al zijn dit doorgaans relatief kleine onderlinge verschillen, bij gelijk blijvende digitale instellingen.
    Hoe "beter" / "vloeiender" de techniek hoe meer vertraging. Bij een vaste snelheid van het voorwerp dat beweegt is het midden tussen beide beelden de goede positie, maar bij een versnelling niet, voor betere positionering is het dus beter meer dan 2 frame te vergelijken, met meer vertraging tot gevolg. hoe krachtiger de cpu die het rekenwerk doet hoe meer punten (pixels of kaders van pixels) hij kan gebruiken om te rekenen en hoe sneller hij klaar is met het rekenen, maar hij kan nooit de verloren tijd van de achterliggende frame(s) inhalen.

    Laat je het geluid vervolgens buiten de tv om lopen (even de auto lip sync vdie optioneel is vanaf HDMI 1.3a) dan weet dat audio signaal niet dat het beeld vertraagd is en zal ongestoord doorgaan, ongeacht of het digitaal via optisch of coax gaat, of dat het een analoog signaal betreft.
    Laat je het geluid door de tv gaan en dan via coax uit dan past de tv zelf de timing aan en loopt het geluid dus weer in sync met het beeld.

    Een andere methode om dit op te lossen heb ik al zijdelings genoemd met auto lip sync via HDMI 1.3a en hoger.
    Als zowel de tv als de receiver die gebruikt worden over deze optie beschikken dan kan men de bron (bijv. blu-ray) via hdmi aansluiten op de receiver en die dan weer op de tv via HDMI. De tv doet gewoon zijn gebruikelijke zaken en meet daarbij hoelang hij het beeld vertraagd. Dit stuurt hij via HDMI terug naar de receiver die op zijn buurt het geluid net zoveel vertraagd.

    bij mijn weten ondersteunen helaas niet alle tv's van Philips deze optie, maar zekerweten doe ik het niet. Als dit niet ondersteund wordt zijn er doorgaans wel handmatige opties.
    De meeste nieuwe receivers kunnen handmatig op een gewenste vertraging (vaak ook per inkomende bron) ingesteld worden. Diverse blu-ray spelers zelf kunnen dit ook, de LG BD-370 echter niet.
    In extreme gevallen komt het echter toch wel eens voor dat het probleem niet helemaal weggenomen kan worden. Zo komt het wel eens voor dat een tv 250ms of meer vertraagd en veel receivers stoppen bij 200ms.

  13. #13

    Standaard

    Duidelijk toelichting Mr. Parker.

    Naast probelemen met synchronisatie van beeld en geluid kan het ook de beeldkwaliteit verlagen. Dit heeft dan o.a. te maken met de kwaliteit van de bron en de aanwezigheid van bvb grain in een bepaalde opname. Het wordt dus, zo lang de beeldwisselings-frekwentie van de bronnen niet hoger kan zijn dan 60Hz, dus kiezen tussen hoge kwaliteit en vloeiende weergave.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ja dat klopt.
    Vind ik heel vreemd dat je dat hebt, is een Philips van de nieuwste generatie volgens mij, heb je wel meerdere Blu-ray discs om te testen, staat de BD speler niet verkeerd ingesteld dan?
    Nieuwste software op TV en BD speler?
    Het geluid staat op primaire doorgang van de hdmi en ook voor de optische digitaal en beeld op 24hz en meer bevat deze speler eigenlijk niet.

    Zowel de tv als blu-ray bevatten de laatste software updates.

    Ik ga alles maar eens uit testen. Mocht niks werken kom ik er nog even op terug

  15. #15

    Standaard

    hoi allen,

    ik hoop dat jullie me kunnen helpen. tijdje geleden ook al eens gevraagd, maar ben er niet uitgekomen toen. ik zit al tijden met een leuke Bose set die aangesloten is op de versterker die weer op de tv is aangesloten, waar ik weinig aan heb, daar er vertraging in geluid is.

    ik heb een Sharp Aquos led tv, een LG BD370 blue ray speler en een wat oudere Onkyo versterker.

    hdmi kabel naar LG. tulpjes van Onkyo naar tuner, tv en dvd speler. Onkyo kan alleen met tulpjes.

    Ik heb al HEEEEL veel geprobeerd, maar kom er niet uit. met kabels klooien lukt niet, en ik kan de LG speler ook niet instellen qua vertraging volgens mij.

    word er gek van, wie kan mij helpen met deze ellende?

    heel erg veel dank, Luuk

  16. #16

    Standaard vertraging geluid tv - versterker

    ...o, en als er hopelijk toch een simpele oplossing is, mag ik die dan in Jip en Janneke zie svp? haha, dank je, Luuk


    hoi allen,

    ik hoop dat jullie me kunnen helpen. tijdje geleden ook al eens gevraagd, maar ben er niet uitgekomen toen. ik zit al tijden met een leuke Bose set die aangesloten is op de versterker die weer op de tv is aangesloten, waar ik weinig aan heb, daar er vertraging in geluid is.

    ik heb een Sharp Aquos led tv, een LG BD370 blue ray speler en een wat oudere Onkyo versterker.

    hdmi kabel naar LG. tulpjes van Onkyo naar tuner, tv en dvd speler. Onkyo kan alleen met tulpjes.

    Ik heb al HEEEEL veel geprobeerd, maar kom er niet uit. met kabels klooien lukt niet, en ik kan de LG speler ook niet instellen qua vertraging volgens mij.

    word er gek van, wie kan mij helpen met deze ellende?

    heel erg veel dank, Luuk

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scholtens Bekijk bericht
    ...o, en als er hopelijk toch een simpele oplossing is, mag ik die dan in Jip en Janneke zie svp? haha, dank je, Luuk


    hoi allen,

    ik hoop dat jullie me kunnen helpen. tijdje geleden ook al eens gevraagd, maar ben er niet uitgekomen toen. ik zit al tijden met een leuke Bose set die aangesloten is op de versterker die weer op de tv is aangesloten, waar ik weinig aan heb, daar er vertraging in geluid is.

    ik heb een Sharp Aquos led tv, een LG BD370 blue ray speler en een wat oudere Onkyo versterker.

    hdmi kabel naar LG. tulpjes van Onkyo naar tuner, tv en dvd speler. Onkyo kan alleen met tulpjes.

    Ik heb al HEEEEL veel geprobeerd, maar kom er niet uit. met kabels klooien lukt niet, en ik kan de LG speler ook niet instellen qua vertraging volgens mij.

    word er gek van, wie kan mij helpen met deze ellende?

    heel erg veel dank, Luuk
    Hallo Luuk,

    De vertraging wordt zoals in de meeste gevallen veroorzaakt door de TV en kan in de meeste gevallen beperkt worden door de kunstmatige beeld-verbeteraars zo veel mogelijk uit te schakelen. Dit zijn filters en processen die voor vloeiende beelden, mooier contrast en mooie kleuren zorgen.

    Helpt dit niet, dan lijkt het me verstandig om de oude Onkyo versterker te vervangen door een moderne receiver of versterker met HDMI-aansluitingen.

    Als je daar het geld niet voor hebt, kun je er als laatste voor kiezen om alleen de (analoge) audio-uitgang van de TV te gebruiken en deze met de versterker te verbinden. De meeste TV's geven niet alleen het beeld vertraging, maar ook het geluid zodat dat weer sysnchroon is met het beeld.

    P.S.

    Eén keer posten is voldoende, omdat je ook na het posten nog de mogelijkheid hebt om berichten aan te passen of zelfs te verwijderen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •