Pagina 18 van 18 EersteEerste ... 81415161718
De resultaten 426 tot 436 van 436 worden weergegeven.
  1. #426

    Standaard

    CDA mag me nog dankbaar zijn voor mijn stem als ik de uitslagen zo een beetje bekijk
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  2. #427

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    "veroordeeld zijn tot een multiculturele samenleving"

    Daar gaan we weer!!!!!!!!!!!!!!

    De wereld is multicultureel en dat kunnen we niet afbakenen met grenzen.
    Islamitisch landen doen dat wel dus waarom wij niet.

  3. #428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Islamitisch landen doen dat wel dus waarom wij niet.
    Ik ben benieuwd of dat echt zo is.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd of dat echt zo is.
    Ik wil er geen anti-Islam-topic van maken, maar het klopt wel. In streng-Islamitische landen als Saoudi Arabië of Iran is het afwijken van de eigen cultuur en religie vaak wettelijk verboden of vanuit door de overheid gedoogde religieuze hoek actief ontmoedigd. In sommige landen is er wel wat ruimte voor afwijkend gedrag (bierdrinken mag dan bijvoorbeeld wel voor niet-Moslims), maar alleen voor zover het de inheemse cultuur niet voor het hoofd stoot.

    Overigens is dat iets wat ons er eerder zou toe moeten brengen niet hetzelfde te doen. Wel vind ik dat er wat meer bewust zou mogen worden afgewogen tussen de waarden die in Nederland gemeengoed zijn en die van andere culturen die daarmee op gespannen voet staan. Vrijheid van meningsuiting, gelijkheid van man en vrouw, acceptatie van homo's en lesbiennes, scheiding van kerk en staat en vergelijkbare zaken gaan wat mij betreft altijd voor opvattingen die daarmee strijdig zijn.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  5. #430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Daarvoor mag je Joop den Uyl bedanken, die in de jaren 70 de geldkraan openzette.
    Hier staat het: http://www.destaatsschuldmeter.nl/

    De afgelopen 20 jaar is de staatschuld opgelopen van 187 miljard naar bijna 408 miljard!

    De PVDA is ook een van de partijen die minder willen bezuinigen, die willen dus alles vooruit schuiven. De VVD wil meer bezuinigen dus dat wordt al een probleem. Dat Pechtold weer voorop loopt om zich aan te bieden als bemiddelaar is typisch voor zijn honger naar macht!

  6. #431

    Standaard

    Oke, on topic als de VVD en de PvdA samen willen hoop ik wel dat Rutte wel zijn pot stijf houd op aantal punten. Gelukkig willen ze allebij wel het begrotings te kort zo snel mogelijk terug dringen.

  7. #432

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    Hier staat het: http://www.destaatsschuldmeter.nl/

    De afgelopen 20 jaar is de staatschuld opgelopen van 187 miljard naar bijna 408 miljard!
    Iets meer dan een verdubbeling. Da's nog best bescheiden als je de ontwikkeling van de 20 jaar daarvoor erbij neemt; In 1970 was de staatsschuld iets meer dan 34 miljard.

    Ik ben op z'n zachtst gezegd geen PvdA-fan, maar de cijfers wijzen toch wel op een ander verhaal. In de 20 jaar waar je naar verwijst zat de VVD bijna net zo veel in de regering als de PvdA. Bovendien nam in de paarse periode de staatschuld ook een paar keer af. En in het jaar met de grootste stijging stond de Balk aan het roer.

    PvdA en VVD staan volgens mij ook allebei voor het aanhouden van de 3%-grens. En zullen daar vrijwillig niet ver onder gaan zitten. Linksom of rechtsom, het geld wordt toch uitgegeven. De vraag is alleen waaraan. Het ontwikkelen van een duur vliegtuigje, meer asfalt, een bovengemiddeld bedrag aan ontwikkelingshulp, de soms ietwat bedenkelijke subsidiëring van kunst en cultuur (sommige kunst-/cultuur-uitingen zijn succesvol genoeg om ook zonder subsidie te kunnen overleven). Elke partij heeft wel z'n uitgavenposten waar je vraagtekens bij kunt zetten.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  8. #433

    Standaard

    Vergeet het effect van inflatie niet: In ruwweg 20 jaar moet je dan een bedrag ook verdubbelen. Een huis met een waarde van 300.000 gulden in 1990 gaat over algemeen nu ook weg voor 300.000 euro. Net als dat 2000 gulden salaris veel was in 1990 en nu niet meer.

  9. #434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Vergeet het effect van inflatie niet: In ruwweg 20 jaar moet je dan een bedrag ook verdubbelen. Een huis met een waarde van 300.000 gulden in 1990 gaat over algemeen nu ook weg voor 300.000 euro.
    Ik wil hier toch even op reageren. Als je puur de inflatie erbij zou optellen dan zou die 300.000 gulden 218.000 euro moeten zijn. Reken o.a. hier maar eens na. Maar de prijs van een huis dat in 1990 3 Gulden-ton kostte ligt nu nog veel hoger dan die 3 Euro-ton hoor. Verdubbel dat bedrag nog maar eens een keer en dan kom je dichter in de buurt.

  10. #435

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik wil hier toch even op reageren. Als je puur de inflatie erbij zou optellen dan zou die 300.000 gulden 218.000 euro moeten zijn. Reken o.a. hier maar eens na. Maar de prijs van een huis dat in 1990 3 Gulden-ton kostte ligt nu nog veel hoger dan die 3 Euro-ton hoor. Verdubbel dat bedrag nog maar eens een keer en dan kom je dichter in de buurt.
    Geen goed voorbeeld idd, want huizenprijzen zijn in NL sneller gestegen dan inflatie. Maar inflatie wordt natuurlijk berekend op alle uitgaven tezamen. Huizen en bezineprijs zijn meer gestegen dan inflatie (benzine overigens echt niet zoveel meer, wat mensen wel vaak denken, 1,5x inflatie ofzo), boodschappen, cd's, vliegreizen en autoverzekeringen minder dan inflatie.
    Hypotheekschulden nemen dan wel weer af door inflatie.

  11. #436

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Geen goed voorbeeld idd, want huizenprijzen zijn in NL sneller gestegen dan inflatie. Maar inflatie wordt natuurlijk berekend op alle uitgaven tezamen. Huizen en bezineprijs zijn meer gestegen dan inflatie (benzine overigens echt niet zoveel meer, wat mensen wel vaak denken, 1,5x inflatie ofzo), boodschappen, cd's, vliegreizen en autoverzekeringen minder dan inflatie.
    Hypotheekschulden nemen dan wel weer af door inflatie.
    25 jaar geleden gold nog als norm dat je maximaal 30% van je netto inkomen aan een Hypotheek bestede en was het ook heel gewoon dat je gelijk begon met aflossen.

    In de loop van de jaren werd dat percentage opgetrokken naar boven de 40% en dat tezamen met de opkomst van de aflossingsvrije hypotheken heeft dat geleid tot complete overwaardering van de vastgoedmarkt.

    Ooit moet dat verkeerd lopen en dat keerpunt was in 2008.
    Ik denk dat we weer terug gaan naar een maximum van 30%, zeker gezien we door de vergrijzing alsmaar meer kwijt zullen zijn aan zorg en onze ouderdom voorziening, dat laatste mede door het feit dat een eigen huis niet meer garant staat voor een vermogen op onze oude dag.

    Een huis is om in te wonen, maar jaren werd een eigen huis gezien als een gouden investering. Vele zijn daar inderdaad ook rijk me geworden, met name de huidige 50+ generatie, maar de tol moet worden betaald door de jongeren.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

Pagina 18 van 18 EersteEerste ... 81415161718

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •