Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 67 worden weergegeven.

Discussie: Spartacus (1960)

  1. #26

    Standaard

    Ik zag dat deze release op 28 oktober ook hier in Nederland uit gaat komen.

  2. #27

    Standaard

    Ik zag deze in de 3 voor 30 schappen liggen. Is deze nu de moeite van een upgrade waard? Ik hoor zoveel wisselende verhalen...(heb zelf de r2 nl SE dvd, niet de Criterion)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik zag deze in de 3 voor 30 schappen liggen. Is deze nu de moeite van een upgrade waard? Ik hoor zoveel wisselende verhalen...(heb zelf de r2 nl SE dvd, niet de Criterion)
    Nee. Volgens reviews is hier de zelfde master gebruikt als bij de oude DVD en HD-DVD, alleen dan met extra edge enhancement en DNR. Absoluut een voorbeeld van hoe je een oudere film niet op Blu-ray moet zetten.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  4. #29

    Standaard

    Is dat zo van de master? Ik lees her en der dat juist NIET de master van de afgrijselijke HD DVD gebruikt is.

    Glenn Ericksson van dvdsavant en Gary van dvdbeaver zijn op zich nog redelijk enthousiast.

    Aan de andere kant, 'beter dan de dvd' is natuurlijk altijd zo. En er zijn voldoende andere voorbeelden van classics die wel onberispelijk op blu ray zijn gezet.

    Ben echter bang dat een betere transfer pas kan na een grondige restauratie en ik weet niet of de maatschappijen hier het geld aan willen/gaan spenderen...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Nee. Volgens reviews is hier de zelfde master gebruikt als bij de oude DVD en HD-DVD, alleen dan met extra edge enhancement en DNR. Absoluut een voorbeeld van hoe je een oudere film niet op Blu-ray moet zetten.
    Klopt, erg jammer dat zo'n klassieker op deze manier wordt uitgebracht. De HD-DVD uitgave zag er iets beter uit.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Is dat zo van de master? Ik lees her en der dat juist NIET de master van de afgrijselijke HD DVD gebruikt is.

    Glenn Ericksson van dvdsavant en Gary van dvdbeaver zijn op zich nog redelijk enthousiast.

    Aan de andere kant, 'beter dan de dvd' is natuurlijk altijd zo. En er zijn voldoende andere voorbeelden van classics die wel onberispelijk op blu ray zijn gezet.

    Ben echter bang dat een betere transfer pas kan na een grondige restauratie en ik weet niet of de maatschappijen hier het geld aan willen/gaan spenderen...
    Als je de review van Robert Harris leest, die nota bene aan de restauratie heeft meegewerkt, weet je hoe slecht de Blu-ray is. Hij schrijft zelfs dat de oudere Criterion DVD beter is.
    Als Universal geen moeite wil doen, hadden ze hem beter door Criterion kunnen laten doen. Erg jammer.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  7. #32

    Standaard

    Ik heb het verhaal van Robert Harris gelezen, maar als ik de plaatjes zie dan vind ik de blu ray stukken beter. Ik weet niet wat de juiste kleur is (dat weet Harris beter), maar ik denk dat de tekortkomingen op mijn scherm van 1 meter niet enorm goed te zien zijn. Pas (bij projecteren) op grotere schermen zie je de foutjes denk ik...

    De 'plastic' gezichten zijn iig niet zo prominent aanwezig als b.v. een Patton.

    Waar ik meer van baal is dat alle extra's verdwenen zijn. Volgens mij had de SE bijna dezelfde als de Criterion, zelfs het boekje had dezelfde tekst!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik heb het verhaal van Robert Harris gelezen, maar als ik de plaatjes zie dan vind ik de blu ray stukken beter. Ik weet niet wat de juiste kleur is (dat weet Harris beter), maar ik denk dat de tekortkomingen op mijn scherm van 1 meter niet enorm goed te zien zijn. Pas (bij projecteren) op grotere schermen zie je de foutjes denk ik...

    De 'plastic' gezichten zijn iig niet zo prominent aanwezig als b.v. een Patton.

    Waar ik meer van baal is dat alle extra's verdwenen zijn. Volgens mij had de SE bijna dezelfde als de Criterion, zelfs het boekje had dezelfde tekst!
    Het is echt onzin dat het dezelfde master als van de HD-dvd zou zijn. Deze BD-uitgave is stukken beter dan de Criterion-dvd, en voor tien euro moet je hem echt niet laten liggen. Ik heb de Amerikaanse versie, en ben er erg tevreden mee.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bureaulamp Bekijk bericht
    Het is echt onzin dat het dezelfde master als van de HD-dvd zou zijn. Deze BD-uitgave is stukken beter dan de Criterion-dvd, en voor tien euro moet je hem echt niet laten liggen. Ik heb de Amerikaanse versie, en ben er erg tevreden mee.
    De HD DVD was ook niet slecht. Ik heb die versie en de Criterion DVD en ik vind de HD DVD toch echt beter.

    Of de master anders is of niet: de BD heeft in ieder geval een andere transfer gekregen. Volgens de recensie van DVD Beaver is ie namelijk fors groter dan dan die van de HD DVD.

  10. #35

    Standaard

    Zag dat er in januari 2014 een nieuwe? uitgave komt. Remastered? Of alleen een nieuw jasje?
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Zag dat er in januari 2014 een nieuwe? uitgave komt. Remastered? Of alleen een nieuw jasje?
    Heb je een bron?

  12. #37

    Standaard

    Zou het misschien zoiets worden:

    http://www.amazon.co.uk/Spartacus-Or...ords=spartacus

    Maw hoezen met het originele artwork?

  13. #38

    Standaard

    Op 6 oktober a.s. verschijnt in Amerika een "Restored Edition" van Spartacus op Blu-ray.



    Universal Studios Home Entertainment will release on Blu-ray Stanley Kubrick's Spartacus (1960), starring Kirk Douglas, Laurence Olivier, Jean Simmons, Charles Laughton, and Peter Ustinov. Sourced from a brand new 4K restoration, the Blu-ray release will be available for purchase on October 6.

    Synopsis: Spartacus, the genre-defining epic from director Stanley Kubrick, is the legendary tale of a bold gladiator (Kirk Douglas) who led a triumphant Roman slave revolt. Newly restored from large format 35MM original film elements, the action-packed spectacle won four Academy Awards including Best Cinematography and Best Art Direction. Featuring a cast of screen legends such as Laurence Olivier, Charles Laughton, Peter Ustinov, Jean Simmons, John Gavin and Tony Curtis, this uncut and fully restored masterpiece is an inspirational true account of man's eternal struggle for freedom.

    Special Features:
    • I Am Spartacus: A Conversation with Kirk Douglas
    • Restoring Spartacus
    • Archival Interviews
    • Behind-The-Scenes Footage
    • Vintage Newsreels
    • Image Gallery
    • Theatrical Trailer
    Bron: www.blu-ray.com.

  14. #39

    Standaard

    Super !..., ik heb er goede hoop in dit wel een goede uitgave wordt.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  15. #40

    Standaard

    Interessant. Dan wordt misschien straks een van de meest controversiële restauraties uit de Blu-ray-historie eindelijk ten grave gedragen.

  16. #41

    Standaard

    Ik heb de nederlandse Blu ray digibook uitvoering.

    Alleen nog niet gezien, maar wel al een hele tijd geleden gekocht.

    Is deze zo slecht dan? dat je een nieuwe zou moeten kopen???

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik heb de nederlandse Blu ray digibook uitvoering.

    Alleen nog niet gezien, maar wel al een hele tijd geleden gekocht.

    Is deze zo slecht dan? dat je een nieuwe zou moeten kopen???
    Slecht zou ik hem zelf niet noemen maar ik wil wel toegeven dat ie voor een klassieker van dit niveau onder de maat is. Er is de nodige kritiek op geweest in de zin van kleur, DNR en contrast. Maar het is vooral 'technische kritiek': de gemiddelde leek zal het niet opvallen.

  18. #43

    Standaard

    Tja restored mogen we toch echt hopen dat ie ook voor de ned. markt beschikbaar komt. Zit nog steeds te wachten op de remastered versie van The Fugitive, The Grey, Gangs of New York en the French connection.

    Allen NIET leverbaar voor de ned. markt. Dirty Dancing al helemaal niet uitgekomen.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  19. #44

    Standaard

    Een behoorlijk aantal screenshots waarop je het verschil kunt zien tussen de oude Blu-ray en de nieuwe Blu-ray:
    http://www.mubis.es/articulos/compar...55-aniversario

  20. #45

    Standaard

    In deze screenshots oogt de nieuwe versie een tik scherper, is duidelijk minder warm van kleur en heeft een wat natuurlijker kleurenpalet, maar is nog niet perfect, want er is jammer genoeg een lichte blauwzweem zichtbaar in sommige beelden. Ik heb de 'oude' versie overigens zelf nog niet bekeken, dus ik kan niet zeggen of deze daadwerkelijk zo tegenvalt als sommigen beweren.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #46

  22. #47

    Standaard

    Heb de verschillende screenshots bekeken, maar ik kan niet zeggen dat de nieuwe uigave zoveel beter is.
    Sommige shots van de vorige uitgave (waar ik trouwens zeer tevreden over was) vind ik zels mooier.
    Maar smaken verschillen denk ik, of mijn ogen zijn niet zo goed meer?

  23. #48

    Standaard

    De oude versie heeft in ieder geval wel erg warme kleuren valt me nu op. Vaak is ie ook wel erg fel. Bij de nieuwe versie voelt het alsof er een filter over de kleuren heen ligt. Qua scherpte wisselt het een beetje. Ik wil deze wel eens "in beweging" zien voordat ik er m'n definitieve mening over geef.

  24. #49

    Standaard

    Het lijkt erop dat de Duitse nieuwe 55 ann. versie een repacki is van de vorige uitgave als ik de kopers reviews lees op Amazon de:

    http://www.amazon.de/product-reviews...owViewpoints=0

    Dus voorlopig de US import versie nemen lijkt me ( versie 2015)


    http://www.amazon.com/Spartacus-Blu-ray/dp/B011KME7FU?SubscriptionId=AKIAIY4YSQJMFDJATNBA&tag =bluray-022-20&linkCode=xm2&camp=2025&creative=165953&creative ASIN=B011KME7FU&m=ATVPDKIKX0DER

    https://www.youtube.com/watch?v=LA07TUHAsF8
    Laatst aangepast door vista-vision : 10-11-2015 om 11:01

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vista-vision Bekijk bericht
    Het lijkt erop dat de Duitse nieuwe 55 ann. versie een repacki is van de vorige uitgave als ik de kopers reviews lees op Amazon de:

    http://www.amazon.de/product-reviews...owViewpoints=0

    Dus voorlopig de US import versie nemen lijkt me ( versie 2015)


    http://www.amazon.com/Spartacus-Blu-ray/dp/B011KME7FU?SubscriptionId=AKIAIY4YSQJMFDJATNBA&tag =bluray-022-20&linkCode=xm2&camp=2025&creative=165953&creative ASIN=B011KME7FU&m=ATVPDKIKX0DER

    https://www.youtube.com/watch?v=LA07TUHAsF8
    Niet nodig, het betrof een fout van Universal Duitsland, vorige maand is de omruilactie al gestart. Nieuwe bestellingen zijn goed, mits gekocht bij Amazon zelf (3e partijen hebben mogelijk nog foute persing, en omruilen is wel gedoe).
    PS zodra deze weer beschikbaar is.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •