Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard blu-ray speler hulp gevraagd.

    Al een hele tijd wil ik een blu-ray speler aanschaffen. Alleen de vraag is welke?? Tot bu toe speel ik BR af op de ps3. IK heb als receiver een Onkyo 706. De ps3 geeft geen HD geluid. En daar gaat het me om. En om het beeld natuurlijk. Maar daar voldoet de ps3 wel aan. Wat ik dus wil is een blu-ray speler die goed werkt(niet al te langzaam enz) een aansluiting voor internet heeft om up te kunnen daten, De hd audioformaten aan kan. Mogelijkheid om usb stick aan te sluiten en af te kunnen spelen.

    Welke spelers is dan aan te raden? Uiteraard zou ik het liefst een degelijk wat duurdere speler aan willen schaffen maar op et moment heb ik daar geen budget voor. Een speler tot zo'n +/- 300 euro is voorlopig voldoende. Ook heb ik er niet echt haast mee. Als er bv over een maandje een goede uitkomt ben ik best bereid om nog even te wachten..Ik heb hier al verschillende meningen gelezen maar ik kom e rnog steeds niet uit. Ook omdat mijn kennis over bepaalde zaken niet goed genoeg is om de juiste keuze te maken.

    IK zie jullie advies graag tegemoet komen. Mijn dank is bij voorbaat al groot...
    Laatst aangepast door Roffa : 24-02-2010 om 06:37

  2. #2

    Standaard

    Was zelf ook opzoek naar een bluray speler met de zelfde eisen als jij ik heb toen gekozen voor de LG BD370 http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe.../bd370/317228/

    maar kijk anders hier even misschien krijg je dan een idee

  3. #3

    Standaard

    Ik heb zelf nu een Sony, maar zit er ook hard over na te denken een LG BD370 aan te schaffen. Dat is dan ook mijn advies aan jou. En dan hou je nog wat geld over voor wat leuke films
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Inderdaad wat hierboven gezegd word. De LG BD370 is een superapparaat voor het geld. En ik zelf denk niet dat het prijsverschil met de topmerken zoals Pioneer rechtvaardig is.

    Ik heb zelf een Philips BDP7500 gekocht omdat ik daar via een actie 3 gratis BD's kreeg en hij via USB ook mkv kan afspelen. Iets wat de LG volgens mij niet kan.

    Maar het is voor het geld een prachtig apparaat. Je zou ook nog een Panasonic BD60 kunnen overwegen voor € 190,00. Die is is mijn mening toch net iets stabieler en heeft een iets beter loopwerk. Maar waarschijnlijk merk je dat alleen na een paar jaar intensief gebruik.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  5. #5

    Standaard

    De LG kan ook MKV via usb afspelen
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Zoals in mijn onderschrift te lezen is heb ik ook de 370 en niks dan lof.....
    Na het downloaden van de nieuwste firmware, welke de speler zelf download, zijn zelfs de kleine ondertitelingsprobleempjes verholpen.

    Kijk eens in dit topic:
    LG 300-serie op dit forum
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  7. #7

    Standaard

    Met al m'n voorgangers eens.

    LG BD370 is een lekker rap spelertje dat aaan al je wensen voldoet en beter uit de bus komt dan de duurdere Pioneers en zijn werk in alle stilte doet, je hoort hem niet.

    Ben er zelf nog steeds heel goed over te spreken en kan net als mijn medeforumleden deze speler van harte aanbevelen.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Ik geloof dat iedereen met goede bedoelingen hier er overheen leest, maar hoe kom je erbij dat de PS3 geen HD geluid geeft?

    M.a.w. je zou je huidige set up kunnen houden, scheelt nog meer geld.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    ben ook aan het rondkijken
    hoe scoort deze lg tegenover de pana bd80?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik geloof dat iedereen met goede bedoelingen hier er overheen leest, maar hoe kom je erbij dat de PS3 geen HD geluid geeft?

    M.a.w. je zou je huidige set up kunnen houden, scheelt nog meer geld.
    Ligt eraan. De oude PS3 zet ze om naar PCM en volgens velen is het geluid dan erg vlak. Heeft de TS een nieuwe PS3, dan stuurt die idd gewoon DTS-HD MA en DD TrueHD uit.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik geloof dat iedereen met goede bedoelingen hier er overheen leest, maar hoe kom je erbij dat de PS3 geen HD geluid geeft?

    M.a.w. je zou je huidige set up kunnen houden, scheelt nog meer geld.
    Net als Michael kan ik beamen dat de ouder PS3's wel HD audio uit kunnen sturen als LPCM, maar echt lekker klinken doet het niet en laten we wel zijn, de PS3 is een fijne machine en altijd up to date en hij kan nog best meekomen, maar hij is helaas niet geruisloos en in de winter is hij ook wel fijn als bijverwarming, hij is de zuinigste niet en als je hem ook als gamemachine gebruikt, dan kun je hem sparen door een standalone te nemen. Bij mij moest de PS3 het veld ruimen voor de LG BD370 omdat de PS3 niet erg stil is en de geluidskwaliteit van de HD audio met LPCM wat teleurstellend was. Bovendien is de LG BD370 ook nog eens heel vriendelijk geprijst, voor rond de 130 euro zit je op rozen
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Waar het mij vooral om gaat is dat de TS denkt dat hij geen HD audio uitstuurt, waarschijnlijk omdat dat niet in het display van zijn reciever staat.

    Ik heb zelf ook een standalone aangeschaft, dus wat dat betreft ben ik het met jullie eens om dat te doen, al heb ik het uit het oogpunt van beeldkwaliteit gedaan, maar dat kwam omdat ik toen geen set up had die HD geluid ondersteunde.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #13

    Standaard

    Pana BD80 hier, fantastische speler! En onder de € 300,-!

  14. #14

    Standaard

    TS heeft geen bd80 nodig denk ik want hij heeft een receiver waarmee hij lekker van HD-geluid kan genieten, nu weet ik niet wat verder de voordelen zijn van een 80 tov een minder model.
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  15. #15

    Standaard

    Ik zou even wachten tot de nieuwe series van LG, Panasonic en Sony verkrijgbaar zijn.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jack020 Bekijk bericht
    Ik zou even wachten tot de nieuwe series van LG, Panasonic en Sony verkrijgbaar zijn.
    Zo kun je altijd wel blijven wachten...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    ben ook aan het rondkijken
    hoe scoort deze lg tegenover de pana bd80?
    BD80 van Pana moet je vergelijken met de BD390 van LG, beiden voor mensen die nog beschikken over een receiver die geen HD audio kunnen weergeven met digitale ingangen en zodoende afhankelijk zijn van analoge ingangen. Beide spelers zitten in dezelfde prijsklasse, ik zou dan waarschijnlijk gaan voor de LG
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ligt eraan. De oude PS3 zet ze om naar PCM en volgens velen is het geluid dan erg vlak. Heeft de TS een nieuwe PS3, dan stuurt die idd gewoon DTS-HD MA en DD TrueHD uit.

    Ik heb het eerste model van de ps3..

  19. #19

    Standaard

    De TS heeft een Onkyo 706 reciever. Dus een high-end die gewoon HD audio over HDMI verstuurd. Ik zie daarom niet in waarom de TS een twee keer zo dure panasonic zou moeten overwegen aangezien deze voor zijn wensen. Wat ik teruglees enorm overkill zou zijn.

    De BD-80 van panasonic heeft wel betere scalers en betere deinterlacers. Maar ik geloof niet dat de TS noch ik dat verschil zo groot vind en daarom de twee keer zo hoge aanschafwaarde waard is.

    Veder heeft de BD390 naar mijn mening nog wat overbodige gimmicks zoals wifi, netfix en mogenlijkheid om er een harddisk recorder van te maken. Daarom zie ik ook wederom geen rede om deze aanteschaffen aangezien ik nergens heb gelezen dat de TS deze functies zoekt.

    Ik zou dus gewoon lekker een BD370 kopen en van die andere 150 lekker wat BR's kopen
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    De TS heeft een Onkyo 706 reciever. Dus een high-end die gewoon HD audio over HDMI verstuurd. Ik zie daarom niet in waarom de TS een twee keer zo dure panasonic zou moeten overwegen aangezien deze voor zijn wensen. Wat ik teruglees enorm overkill zou zijn.

    De BD-80 van panasonic heeft wel betere scalers en betere deinterlacers. Maar ik geloof niet dat de TS noch ik dat verschil zo groot vind en daarom de twee keer zo hoge aanschafwaarde waard is.

    Veder heeft de BD390 naar mijn mening nog wat overbodige gimmicks zoals wifi, netfix en mogenlijkheid om er een harddisk recorder van te maken. Daarom zie ik ook wederom geen rede om deze aanteschaffen aangezien ik nergens heb gelezen dat de TS deze functies zoekt.

    Ik zou dus gewoon lekker een BD370 kopen en van die andere 150 lekker wat BR's kopen
    Dat raden we allemaal aan , koop de BD370, hij had hem al moeten hebben staan

    Voor mensen met een oudere receiver is de BD390 het overwegen waard, buiten dat je het zelf misschien niet belangrijk vind, maar de BD390 speelt wel bestanden af van in NTFS geformateerde schijven, daarmee zijn de bestanden zoals bij FAT32 niet gebonden aan een max grootte van 4GB.
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dat raden we allemaal aan , koop de BD370, hij had hem al moeten hebben staan

    Voor mensen met een oudere receiver is de BD390 het overwegen waard, buiten dat je het zelf misschien niet belangrijk vind, maar de BD390 speelt wel bestanden af van in NTFS geformateerde schijven, daarmee zijn de bestanden zoals bij FAT32 niet gebonden aan een max grootte van 4GB.

    Bedankt voor de tips. Ik lees trouwens altijd jouw tips en info. heb er vaak genoeg wat aan. Ik heb besloten om de BD370 te gaan halen. Ga zometeen effe naar de mediamarkt om em te bekijken. Daarna effe op zoek waar ik hem het voordeligst kan aanschaffen..

  22. #22

    Standaard

    ik zou de specs vd nieuwe, lg,samsung, en pana blu-rayspelers wel es willen zien
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roffa Bekijk bericht
    Bedankt voor de tips. Ik lees trouwens altijd jouw tips en info. heb er vaak genoeg wat aan. Ik heb besloten om de BD370 te gaan halen. Ga zometeen effe naar de mediamarkt om em te bekijken. Daarna effe op zoek waar ik hem het voordeligst kan aanschaffen..
    Als je hem wilt laten bezorgen, dan is deze het voordeligst:

    http://www.modern.nl/winkel/producti...ign=Kieskeurig

    Winkel is een rappe bezorger, lijkt een eigen besteldienst te hebben, heb in het verleden daar wel eens wat besteld, verliep keurig.
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als je hem wilt laten bezorgen, dan is deze het voordeligst:

    http://www.modern.nl/winkel/producti...ign=Kieskeurig

    Winkel is een rappe bezorger, lijkt een eigen besteldienst te hebben, heb in het verleden daar wel eens wat besteld, verliep keurig.

    Dat maakt eigenlijk niet uit. ophalen heeft wel ligt mijn voorkeur

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    ik zou de specs vd nieuwe, lg,samsung, en pana blu-rayspelers wel es willen zien
    Specs zijn niet zaligmakend, geven geen idee van de degelijkheid, het bedieningsgemak en of het apparaat stil zijn werk doet....
    Toch ben ik ook wel benieuwd, al is het alleen maar om te zien of ze ook echt beter en sneller geworden zijn zonder aan kwaliteit in te boeten en wat ze als extra's hebben bedacht om de klant te lokken en de concurrentie voor te blijven
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •