Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 37 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The NeverEnding Story

    The NeverEnding Story is in Amerika uitgebracht op een regiovrije blu-ray. Hier kun je een recensie vinden met screenshots:

    http://www.blu-ray.com/movies/The-Ne...y-Review/8478/

  2. #2

    Standaard

    Had de review net gelezen en heb de blu-ray maar meteen besteld! Jammer dat de NL uitgave zo slecht was

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpius Bekijk bericht
    Had de review net gelezen en heb de blu-ray maar meteen besteld! Jammer dat de NL uitgave zo slecht was
    Ik vond de NL uitgave nog héél goed meevallen...


  4. #4

    Standaard

    Was de film dan al uitgebracht in Nederland? Wist ik niet eens... Maar ga deze zeker importeren, vind dit een super film en heb er natuurlijk ook jeugdtrauma's aan over gehouden...

    (stom depressief rot paard)

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door shadyelg Bekijk bericht
    Was de film dan al uitgebracht in Nederland? Wist ik niet eens... Maar ga deze zeker importeren, vind dit een super film en heb er natuurlijk ook jeugdtrauma's aan over gehouden...

    (stom depressief rot paard)
    Al een hele tijd, ik heb er nog 1 in de aanbieding in mijn TRA/TKA draadje.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    @Thomas,

    Als ik1 blu ray op moet noemen die qua beeldkwaliteit echt heel erg slecht is dan was het wel never ending story.
    In welk opzicht vond jij hem mee vallen???

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Gestel Bekijk bericht
    @Thomas,

    Als ik1 blu ray op moet noemen die qua beeldkwaliteit echt heel erg slecht is dan was het wel never ending story.
    In welk opzicht vond jij hem mee vallen???
    Het is al een tijdje geleden dat ik hem gezien heb. Hij had wel van die spetters maar dat stoorde mij niet.. Hij had veel detail. Normaal gezien zou het mij opvallen moest hij echt slecht zijn en dat viel helemaal niet op.


  8. #8

    Standaard

    Dvd-home.nl:
    Dit is een opmerkelijke en boven verwachting schone transfer met een algemeen licht gedateerd en typisch jaren tachtig aanblik, maar heeft er nog nooit zo goed uitgezien, een prima HD transfer gezien de leeftijd en bronmateriaal.
    Ik kan mij hierbij alleen maar aansluiten. Overigens is er voor de nl-blu-ray geen nieuwe HD-master gemaakt. Maar kijkend ook naar de prijs waarvoor ik hem indertijd heb gekocht ben ook tevreden over de beeldkwaliteit.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door shadyelg Bekijk bericht
    Was de film dan al uitgebracht in Nederland? Wist ik niet eens... Maar ga deze zeker importeren, vind dit een super film en heb er natuurlijk ook jeugdtrauma's aan over gehouden...

    (stom depressief rot paard)
    Hier kun je de NL releases vinden
    http://www.dvd-home.nl/index.php?opt...pper&Itemid=56

    Uiteraard is het gras altijd groener aan de overkant

  11. #11

    Standaard

    Regisseur Wolfgang Petersen vindt het jammer dat hij door Warner Bros. niet is gevraagd om betrokken te zijn bij de blu-ray release.

    http://moviesblog.mtv.com/2010/03/12...story-blu-ray/

    Hier kun je trouwens een vergelijking vinden tussen de US DVD en de US blu-ray:

    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1234653
    Laatst aangepast door Frank : 13-03-2010 om 10:43

  12. #12

    Standaard

    http://bluray.highdefdigest.com/2861...tory_1984.html bevat recensie US blu-ray. Deze site heeft ook recensie van de Nederlande blu-ray. De US heeft meer punten voor zowel beeld als geluid.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  13. #13

    Standaard

    Op 4 november a.s. verschijnt de film voor het eerst ook in Duitsland op Blu-ray. Universum Film brengt 'm uit met zowel Engels als Duits DTS-HD Master Audio 5.1 geluid en Duitse ondertitels. Het is nog niet duidelijk welke versie er op Blu-ray staat (er bestaat een langere Duitse versie van de film die op DVD is uitgebracht, maar alleen in het Duits). De website van Universum Film geeft 92 minuten aan. Als deze informatie klopt dan bevat de Blu-ray in niet de Duitse versie. Die is namelijk al 98 minuten met PAL-speedup.

    De extra's zijn allemaal al eens uitgebracht op DVD:

    - 60 Millionen fur Phantasien (Duitstalige documentaire van 43 minuten met o.a. een interview met Michael Ende die niet blij is met het resultaat van de film)
    - "NeverEnding Story" muziekvideo van Limahl
    - Trailer

  14. #14

    Standaard

    Volgens www.dvd-forum.at bevat de Duitse uitgave alleen de internationale bioscoopversie. Het bronmateriaal van de langere Duitse versie bestaat niet meer en het is daarom niet mogelijk om er een HD-versie van te maken.

  15. #15

    Standaard

    Het bronmateriaal van de langere Duitse versie bestaat niet meer

    pfew.. dat is wel zonde dan. Vond het een goede film en een fantastisch boek Ik heb de extended nooit gezien overigens.
    ..You may wake up one day and find yourself extinct..
    - Deacon Frost

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Volgens www.dvd-forum.at bevat de Duitse uitgave alleen de internationale bioscoopversie. Het bronmateriaal van de langere Duitse versie bestaat niet meer en het is daarom niet mogelijk om er een HD-versie van te maken.
    Tijden veranderen, want men heeft inmiddels bronmateriaal gevonden om een HD-uitgave van de langere Duitse versie te maken en deze zal op 26 september a.s. in Duitsland worden uitgebracht op Blu-ray. Volgens de informatie bevat de disc audiosporen in het Duits én Engels (DTS-HD High Resolution 5.1 en Dolby Digital 2.0). Dit is voor zover ik weet de eerste keer dat de langere versie te bekijken zal zijn in het Engels. Er staan ook een aantal extra's op de disc: een (nieuwe) making of van 20 minuten, een documentaire over de restauratie (10 minuten), de videoclip van Limahl (3 minuten) en storyboardvergelijkingen (6 minuten). Ik ben benieuwd.



    http://www.cinefacts.de/DVD-Blu-ray/...76326489,76003

  17. #17

    Standaard

    Goed nieuws! Ken zelf alleen de biosversie dus ben zeer benieuwd.

  18. #18

    Standaard

    Nog steeds mijn favoriete jeugdfilm. Hoe veel langer is deze versie dan?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Hoe veel langer is deze versie dan?
    Zo'n 7 minuten. Bij de internationale versie waarmee we hier in Nederland zijn opgegroeid is ook diverse muziek van Klaus Doldinger vervangen door muziek van Giorgio Moroder, waaronder de openingstitels (het welbekende nummer van Limahl). De Duitse versie bevat alleen muziek van Doldinger (Das Boot).

    De openingstitels van de Duitse versie klinkt zo (en maakt de film meteen anders):

    Laatst aangepast door Frank : 17-07-2013 om 21:55

  20. #20

    Standaard

    Voor de liefhebers van SF/Fantasy films uit die periode uit Duitsland, Moon 44 van Roland Emmerich komt op op BD uit in DE.

    http://www.amazon.de/Roland-Emmerich...oland+emmerich

  21. #21

  22. #22

    Standaard

    Vergelijking tussen de Duitse DVD en de Duitse Blu-ray van de langere versie die komende donderdag verschijnt:

    http://kasi69.ka.funpic.de/kasis-sch...gl-unendge.htm

    Helaas heeft men aardig wat DNR toegepast. Ik krijg de Blu-ray als het goed is dit weekend binnen.

  23. #23

    Standaard

    Vandaag de Duitse Blu-ray ontvangen. Hieronder de specificaties.

    Extra's
    "Making of The Neverending Story" documentaire (16:45)
    Restauratiedocumentaire (8:52)
    "Neverending Story" muziekvideo door Limahl (3:45)
    Storyboardvergelijkingen (4:21)
    Boekje van 6 pagina's hoofdstukindeling, productieaantekeningen en reclame
    Ondertitels
    Duits voor slechthorenden (optioneel)
    Beeld
    2.35:1 1080p 24fps AVC MPEG-4
    Geluid
    Engels DTS-HD High Resolution 5.1
    Engels Dolby Digital 2.0 Stereo
    Duits DTS-HD High Resolution 5.1
    Duits Dolby Digital 2.0 Stereo
    Speelduur
    101:12 minuten

    De extra's (behalve de muziekvideo natuurlijk), menu's en boekje zijn in het Duits.

  24. #24

    Standaard

    Zojuist de Duitse Blu-ray bekeken. Een paar jaar terug had ik de Duitse versie al bekeken in het Duits, want dat kon toen niet anders, maar ik ben blij dat de film nu in het Engels heb kunnen zien. Het verschil tussen de Duitse en internationale versie is niet wezenlijk anders. Het verschil is vooral merkbaar aan het begin. Het nummer van Limahl is er niet, want dat werd later pas toegevoegd aan de internationale versie, maar ik kan niet zeggen dat ik het nummer miste. Ik vind het een mooi nummer, maar ik denk dat de film net wat beter loopt zonder het nummer en de ingekorte scènes en met alleen de muziek van Klaus Doldinger.

    Wat me trouwens opviel was dat de stem van Teeny Weeny anders is dan in de internationale versie. Blijkbaar is de stem ook aangepast voor de internationale versie.

  25. #25

    Standaard

    The NeverEnding Story: 30th Anniversary & The NeverEnding Story II: The Next Chapter Blu-rays

    Warner 90th AnniversaryWarner Bros. Home Entertainment has announced the 30th Anniversary Edition Blu-ray release of director/co-writer Wolfgang Petersen's The NeverEnding Story and the Blu-ray debut of director George T. Miller's The NeverEnding Story II: The Next Chapter. Both films feature newly remastered video presentations, including the original NeverEnding Story, which was first released on Blu-ray in 2010. Street date is October 7th.

    The NeverEnding Story: 30th Anniversary Edition

    When young Bastian borrows a mysterious, ornately-bound book, he never dreamed turning a page would draw him into a shimmering fantasy world of racing snails, hang-glider bats, soaring luckdragons, puckish elves, a Childlike Empress, the brave warrior Atreyu and a slab-faced walking quarry called a Rock Biter. Follow The NeverEnding Story to the limits of the imagination, thanks to director/co-writer Wolfgang Petersen and a superstar team of technical tinkerers and magicians (with credits including 2001: A Space Odyssey, Alien and The Empire Strikes Back).

    The NeverEnding Story II: The Next Chapter

    Based on Michael Ende's classic children's book, this sequel finds the young hero, Bastian, encountering new adventures in the magical world of fantasia. In this sequel to the 1984 film, our young hero, again bored with the real world, returns to his storybook's magical land of Fantasia and attempts to slay the evils that threaten the extinction of goodness. There he finds a special brand of courage within himself, a reminder of the eternal, optimistic child within us all.

    Warner has yet to detail technical specifications or special features.



    Bron: www.blu-ray.com.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •