Pagina 13 van 64 EersteEerste ... 3910111213141516172363 ... LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 1594 worden weergegeven.

Discussie: !!!Newsflash!!! (2)

  1. #301

    Standaard

    Pil maakt vrouwen slimmer

    Vrouwen die de anticonceptiepil slikken, hebben een groter brein. Dat blijkt uit een onderzoek van de Oostenrijkse Salzburg University. Vrouwen die de pil slikken hebben gemiddeld een 3% groter brein dan vrouwen die deze anticonceptie niet nemen. Volgens de onderzoekers zijn vooral de hersendelen die de communicatie en het geheugen regelen groter bij deze groep vrouwen.

    Tijdens het onderzoek werd op regelmatige tijdstippen foto's genomen van de vrouwen hun hersenen. Bij de vrouwen die geen pil slikten werd er dubbel zo vaak een foto genomen om de hormonale schommelingen beter in kaart te brengen. Door deze schommelingen kan het brein namelijk eveneens groter worden.

    Bron : Zita.be

  2. #302

    Standaard

    Wat vinden jullie van dit idee? :

    Saudische rechter overweegt verlamming als straf

    Een rechter in Saudi-Arabië heeft verschillende ziekenhuizen gevraagd of zij opzettelijk het ruggenmerg van een bepaalde man kunnen beschadigen om hem te verlammen. De man werd schuldig bevonden aan het verlammen van een andere man door hem met een hakmes te verwonden.

    Dat hebben zeker twee Saudische kranten donderdag gemeld. Onder de islamitische wetgeving in Saudi-Arabië worden geregeld straffen uitgedeeld volgens het principe van oog om oog, tand om tand.

    Om die reden zou de rechter in de noordwestelijke provincie Tabuk op zoek zijn gegaan naar ziekenhuizen die het vonnis kunnen uitvoeren. Een ziekenhuis in de hoofdstad Riyad zou inmiddels hebben aangegeven zich niet te willen toeleggen op een dergelijke operatie.

    Bron : Nieuws.nl

  3. #303

    Standaard

    Het is een rechter, die legt dat toch gewoon op aan een ziekenhuis en gaat dat niet vragen?
    Hallo, ik ben rechter en heb hier een gevalletje wat in aanmerking komt voor opzettelijke verlamming, wilt u hem even aan zijn ruggemerg helpen?
    Hoe achterlijk het principe van deze rechtspraak is ga ik maar niet op in.

  4. #304

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Pil maakt vrouwen slimmer

    Vrouwen die de anticonceptiepil slikken, hebben een groter brein. Dat blijkt uit een onderzoek van de Oostenrijkse Salzburg University. Vrouwen die de pil slikken hebben gemiddeld een 3% groter brein dan vrouwen die deze anticonceptie niet nemen. Volgens de onderzoekers zijn vooral de hersendelen die de communicatie en het geheugen regelen groter bij deze groep vrouwen.

    Tijdens het onderzoek werd op regelmatige tijdstippen foto's genomen van de vrouwen hun hersenen. Bij de vrouwen die geen pil slikten werd er dubbel zo vaak een foto genomen om de hormonale schommelingen beter in kaart te brengen. Door deze schommelingen kan het brein namelijk eveneens groter worden.

    Bron : Zita.be
    Dus als we allemaal condooms gaan gebruiken ipv de vrouwen de pil zal dat een hoop echtelijke ruzies en scheidingen schelen .

  5. #305

    Standaard

    http://www.bbc.co.uk/news/technology-11082125

    "Fat-fingered sumo wrestlers, unable to tap the keys on a standard mobile phone, are being given iPads to help improve communication."

    Dikkers kunnen niet met "kleine" mobiele telefoons overweg, wel begrijpelijk.

  6. #306

    Standaard

    Pff, ik ben echt geen yokozuna, maar ik tik ook nog weleens mis op die kleine prutstelefoontjes. Heb een tijd moeten wennen aan de Nokia die ik nu heb, en dan was ik nog kritisch op de 'toetsbaarheid'.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  7. #307

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    http://www.bbc.co.uk/news/technology-11082125

    "Fat-fingered sumo wrestlers, unable to tap the keys on a standard mobile phone, are being given iPads to help improve communication."

    Dikkers kunnen niet met "kleine" mobiele telefoons overweg, wel begrijpelijk.
    Als je jezelf bewust zo vet mest moet je niet zeiken.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #308

    Standaard

    Whisky uit urine van oma

    Een Engelse kunstenaar heeft de urine van zijn oma gebruikt om whisky te produceren. Volgende maand kan iedereen een slokje nemen.

    Haar urine is zeer suikerrijk, aangezien ze diabetespatiënte is. Ook andere suikerpatiënten hebben een bijdrage geleverd. Kunststudent James Gilpin, die zelf ook lijdt aan suikerziekte, heeft de urine gekookt. De suiker die overbleef, voegde hij bij graan, mout en water. Zo ontstond de unieke 'Gilpin Family Whisky'. "Een erg lekker drankje," aldus Gipin in Engelse media. De naam van de vrijwilliger die zijn urine heeft afgestaan, staat op de fles.

    De bijzondere whisky zal niet op de markt komen. Wie de drank toch wil proeven, moet komende maand naar de tentoonstelling 100% Materials in Londen. Gilpin ziet zijn stunt vooral als een kunstproject om aandacht te vragen voor diabetes.

    Bron: Telegraaf.nl

  9. #309

    Standaard

    Jammer dat je hem niet kunt kopen....

  10. #310

    Standaard

    ...Vanwege een zakje fruit...

    Zelfmoord na ontslag

    AMSTERDAM - Een 50-jarige man blijkt in februari zelfmoord te hebben gepleegd op zijn werk door een glas zoutzuur te drinken. Regi Daan had kort daarvoor van zijn werkgever, kabelfabrikant Draka in Amsterdam, te horen gekregen dat hij na 32 trouwe dienstjaren was ontslagen.

    Kwaliteitscontroleur Daan werd onverwacht de laan uitgestuurd omdat hij via de kantinechef elke week een zakje fruit mee naar huis kreeg. Dit werd aangemerkt als fraude. Kort nadat hij dit te horen had gekregen, dronk de man een glas zoutzuur uit een bij Draka aanwezig bassin.

    De advocaat van Daans weduwe, mr. F.W. Brugman, heeft het bedrijf inmiddels aansprakelijk gesteld voor de overlijdensschade: "Draka had de man na het ontslag, waarvan hij totaal overstuur was, nooit in de buurt van vrij toegankelijke gevaarlijke stoffen mogen laten."

    Draka Holding NV laat bij monde van woordvoerder Michael Bosman weten het incident en de afloop te betreuren, maar wil inhoudelijk niet ingaan op de zaak.

    Bron : Telegraaf.nl

  11. #311

    Standaard

    Belachelijk dat iemand daarvoor ontslagen wordt.

  12. #312

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Belachelijk dat iemand daarvoor ontslagen wordt.
    Vind ik echt te makkelijk gezegd, daar moet je toch echt meer info voor hebben en De Telegraaf staat er nou net niet om bekend grondig onderzoek te doen...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #313

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Vind ik echt te makkelijk gezegd, daar moet je toch echt meer info voor hebben en De Telegraaf staat er nou net niet om bekend grondig onderzoek te doen...
    Dan nog blijft het belachelijk als hij daarvoor ontslagen is.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Vind ik echt te makkelijk gezegd, daar moet je toch echt meer info voor hebben en De Telegraaf staat er nou net niet om bekend grondig onderzoek te doen...
    Eens maar ik reageer op wat ik in die post lees, anders zou ik zelf ook eerst onderzoek moeten doen om mijzelf ervan te gewissen dat het echt zo is en dan pas een conclusie trekken, dat is mij iets te veel werk .

  15. #315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Eens maar ik reageer op wat ik in die post lees, anders zou ik zelf ook eerst onderzoek moeten doen om mijzelf ervan te gewissen dat het echt zo is en dan pas een conclusie trekken, dat is mij iets te veel werk .
    Dan heb je helemaal gelijk, klinkt in het verhaal als een bruin uitgeslagen banaan en een appel met dutsen die zijn blijven liggen op vrijdag na de lunchpauze en laat de kantine nou net niet open zijn in het weekend.

    Of zou de meneer al een dossier hebben opgebouwd of elke week 3 kilo fruit mee hebben gekregen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #316

    Standaard

    Zou het dan niet eerder de kantine chef zijn die ontslagen moest worden?
    En het zou inderdaad goed kunnen dat het fruit anders gewoon weggegooid zou worden. Iets wat in bedrijfskantines en restaurants regelmatig voorkomt. Eten wat nog gewoon goed is wordt klakkeloos weggegooid.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  17. #317

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Zou het dan niet eerder de kantine chef zijn die ontslagen moest worden?
    En het zou inderdaad goed kunnen dat het fruit anders gewoon weggegooid zou worden. Iets wat in bedrijfskantines en restaurants regelmatig voorkomt. Eten wat nog gewoon goed is wordt klakkeloos weggegooid.
    Gezien bovengenoemd nieuwsbericht wel zo logisch dus .

  18. #318

    Standaard

    Hij had wel ballen... Een glas zoutzuur drinken. Pff.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  19. #319

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101 Bekijk bericht
    Hij had wel ballen... Een glas zoutzuur drinken. Pff.
    En hopelijk geen spijt....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #320

    Standaard

    Terminale patiënten verstoken van zorg

    Ernstig gehandicapten en patiënten die op sterven liggen, zitten door het stopzetten van de persoonsgebonden budgetten (pgb) zonder zorg.



    Veel ernstig zieke en terminale patiënten hebben thuis dringend hulp nodig vanwege hun ernstige situatie, maar blijven er desondanks van verstoken, meldt het Leidsch Dagblad.

    Geldpot leeg

    Deze zomer kondigde minister Klink van Volksgezondheid aan dat de geldpot voor persoonsgebonden budgetten, waarmee zieken zelf hulp kunnen inkopen, leeg is. Daarom worden er vanaf 1 juli tot aan het eind van het jaar geen nieuwe pgb's meer verstrekt.

    In de tussentijd moeten zieken tijdelijk zorg krijgen van AWBZ-instellingen, maar dat stuit in de praktijk op grote problemen. De instellingen kampen met wachtlijsten en hebben vaak al meer patiënten geholpen dan waarvoor ze worden betaald.

    'Schandalig'

    PvdA-Kamerlid Wolbert heeft meerdere berichten binnengekregen van mensen die in zo'n situatie verkeren en ook Jan van 't Hof, voorzitter van Stichting Alertzorg en Welzijn, waarschuwt dat de situatie behoorlijk uit de hand loopt. Ze vinden het schandalig dat mensen op hun sterfbed niet de zorg krijgen die ze willen.

    "Het onthouden van zorg aan deze mensen is onverantwoord", aldus Wolbert in het Leidsch Dagblad. De PvdA eist dat Klink de zorgkantoren het mandaat geeft om in schrijnende gevallen alsnog een pgb-budget toe te kennen. Vandaag moet de minister tekst en uitleg geven, anders volgt een spoeddebat.

    Bron : Telegraaf.nl

  21. #321

    Standaard

    Hmm, ik weet uit ervaring dat veel PGB overbodig is en dat het bovendien maximaal wordt uitgemolken met aanschaffen waarvan het nut twijfelachtig is. Overigens is het met veel subsidiaire maatregelen zo dat de verstrekte gelden, ook wanneer dat niet noodzakelijk is, volledig worden opgemaakt met als enig doel de volgende termijn weer nieuwe subsidie te krijgen.

    Ik vind dat hier best beter naar gekeken mag worden.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  22. #322

    Standaard

    Dat is inderdaad een van de grote problemen met subsidies etc. De overheid zou daar heel anders mee om moeten gaan dan als het op is, is het op maar dan krijg je het volgend jaar wel weer. UWV heeft hetzelfde probleem reintegratieprojecten, potje leeg? Kan er niemand meer reintegreren.

    Maar wat mij het meest steekt is dat het de overheid is die ons een aantal jaar geleden beloofde dat de zorg beter en betaalbaarder zou worden door de afschaffing van het ziekenfonds/particulier stelsel.
    Ik heb nog nooit zoveel eigen risico, hoge poliskosten en minimale vergoedingen gehad als nu. De hele zorg is een puinhoop geworden en de meeste mensen die werken in de zorg en dan vooral de frontline staff, worden onderbetaald. Overigens niet dat ik uberhaupt iets geloof wanneer een overheid of politieke partij iets beloofd maar zorg is gewoon belangrijk en als het dan zo fout uitpakt kan ik me daar behoorlijk aan ergeren.

  23. #323

    Standaard

    Filmmaker Jean-Luc Godard betaalt boete illegale downloader

    De Frans-Zwitserse filmmaker Jean-Luc Godard heeft duizend euro geschonken aan James Climent, een 37-jarige Fransman die ervan wordt beschuldigd 13.788 MP3-bestanden illegaal te hebben gedownload. Climent kreeg daarvoor een boete van maar liefst 20.000 euro.

    'God(ard) bless us'
    Toen Godard, pionier van de 'nouvelle vague', in de Franse krant Libération las over zijn juridische problemen met BitTorrent, besloot hij de man te steunen. Climent dacht aanvankelijk dat hij een flauwe grappenmaker aan de lijn had, maar zijn wantrouwen sloeg om in verwondering toen bleek dat een van zijn helden hem wilde helpen. Climent maakte daarover een blogpost onder de titel 'God(ard) bless us'.

    Tegen intellectuele eigendom
    "Het gaat er niet om waar je de dingen haalt, het gaat erom waar je ze naartoe neemt", is het credo van Godard. "Ik ben tegen Hadopi (de Franse wet op het auteursrecht op internet). Intellectuele eigendom, dat slaat nergens op. Ik ben ook tegen de erfenis van werken. De kinderen van een artiest zouden wel tot ze meerderjarig zijn moeten kunnen genieten van het copyright op het werk van hun ouders. Maar daarna? Ik zie niet in waarom de kleinkinderen van Ravel nog een inkomen zouden moeten vergaren uit de Bolero".

    Bron: AD.nl

  24. #324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Filmmaker Jean-Luc Godard betaalt boete illegale downloader

    De Frans-Zwitserse filmmaker Jean-Luc Godard heeft duizend euro geschonken aan James Climent, een 37-jarige Fransman die ervan wordt beschuldigd 13.788 MP3-bestanden illegaal te hebben gedownload. Climent kreeg daarvoor een boete van maar liefst 20.000 euro.

    'God(ard) bless us'
    Toen Godard, pionier van de 'nouvelle vague', in de Franse krant Libération las over zijn juridische problemen met BitTorrent, besloot hij de man te steunen. Climent dacht aanvankelijk dat hij een flauwe grappenmaker aan de lijn had, maar zijn wantrouwen sloeg om in verwondering toen bleek dat een van zijn helden hem wilde helpen. Climent maakte daarover een blogpost onder de titel 'God(ard) bless us'.

    Tegen intellectuele eigendom
    "Het gaat er niet om waar je de dingen haalt, het gaat erom waar je ze naartoe neemt", is het credo van Godard. "Ik ben tegen Hadopi (de Franse wet op het auteursrecht op internet). Intellectuele eigendom, dat slaat nergens op. Ik ben ook tegen de erfenis van werken. De kinderen van een artiest zouden wel tot ze meerderjarig zijn moeten kunnen genieten van het copyright op het werk van hun ouders. Maar daarna? Ik zie niet in waarom de kleinkinderen van Ravel nog een inkomen zouden moeten vergaren uit de Bolero".

    Bron: AD.nl
    Eigenlijk best goed, ben benieuwd wat andere "grote" namen gaan doen.

  25. #325

    Standaard

    Bejaarden krijgen ruzie om A-Team

    TILBURG - Een bejaard stel uit Tilburg heeft maandagavond ruzie gekregen over de televisieserie The A-team. Daarbij heeft de 73-jarige man zijn 82-jarige vriendin mishandeld.



    De vrouw wilde niet dat hij naar de televisieserie keek, waarna de man haar in het gezicht sloeg. De politie trof de verdachte en het slachtoffer met een bebloed gezicht op straat aan.

    Ze zijn allebei meegenomen naar het bureau. Daar vertelde de man dat ze al vaker ruzie hadden gehad, omdat hij graag naar Hannibal, B.A. Baracus, Murdock en Face kijkt. Toen de vrouw maandagavond weer de televisie niet op '7' wilde zetten, sloeg de man, die een paar biertjes op had, haar. Nadat de ruzie op het bureau was gesust, ging het stel samen terug naar huis.

    Bron : OmroepBrabant.nl

Pagina 13 van 64 EersteEerste ... 3910111213141516172363 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •