Pagina 43 van 64 EersteEerste ... 3339404142434445464753 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.051 tot 1.075 van 1594 worden weergegeven.

Discussie: !!!Newsflash!!! (2)

  1. #1051

    Standaard

    Weet je wat het is Jeroen, je moet het woordje cadeau weg laten. Ze krijgen het wel, maar echt niet als een cadeau. Je privé wordt helemaal doorgespit, je moet regelmatig op afspraken komen, je moet naar werkprojecten komen. Vind ik allemaal terecht hoor, want er mag best wat tegenover staan als je een bijstandsuitkering krijgt, maar een cadeau is net wat anders.
    Probleem bij deze eigenwijze groep is dat ze grotendeels doen waar ze zin in hebben en dat de machtsmiddelen van de sociale dienst niet groot genoeg zijn, omdat we in Nederland uitgaan van een bepaald minimum wat je nodig hebt en nog belangrijker van het zelfbeschikkingsrecht. De groep die echt niet wil zou je misschien beter geen geld meer op de rekening moeten storten, maar zorgen dat de huisvesting, voedsel en kleding e.d. geregeld is en that's it.
    Wel weer lastig allemaal, want verdienen hun kinderen dit soort dingen, die hebben er niet voor gekozen...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #1052

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Wat versta onder een baan onder hun stand. callcenter werk of post.nl flexbaantje enzo?

    Als je afgestudeerd bent en je werkt daarna als Postbezorger dan werk je onder je niveau ja. En inderdaad kun je daarmee jezelf in de vinger snijden, echter toont het wel motivatie en werklust aan.

    Je kan ook vrijwilligerswerk doen, maar goed, dat betaald de rekeningen niet.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  3. #1053

    Standaard

    peptalk, je hebt gelijk. Ik kijk er een beetje te makkelijk tegenaan.

    Heb er alleen problemen mee dat er veel mensen echt iets van hun leven willen maken en willen werken (ben ik er 1 van) en dat er dan een groep mensen is die gewoon alles aan hun laars lapt.

  4. #1054

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Wat versta onder een baan onder hun stand. callcenter werk of post.nl flexbaantje enzo?
    Voor mijn part bij Mac Donalds...!
    this is my boomstick!!!

  5. #1055

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Als je afgestudeerd bent en je werkt daarna als Postbezorger dan werk je onder je niveau ja. En inderdaad kun je daarmee jezelf in de vinger snijden, echter toont het wel motivatie en werklust aan.

    Je kan ook vrijwilligerswerk doen, maar goed, dat betaald de rekeningen niet.
    sja opzich als ik net afgestudeerd zou zijn geen problemen hebben met een postnl of callcenter baantje. Echter je moet wel perspectief in zn functie en dat is nu vaak niet het geval. buiten dat zijn de lonen dermate triest dat je met z`n baantje nauwelijks kunt rondkomen.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    peptalk, je hebt gelijk. Ik kijk er een beetje te makkelijk tegenaan.

    Heb er alleen problemen mee dat er veel mensen echt iets van hun leven willen maken en willen werken (ben ik er 1 van) en dat er dan een groep mensen is die gewoon alles aan hun laars lapt.
    Uitkering is geen hangmat maar een sociaal vangnet. Helaas snappen sommige mensen dat niet. Moet ook zeggen dat werken in dit land steeds minder begint te lonen, dus dat moeten ze maar eens aanpakken. Uitkeringen iets omlaag en lonen wat omhoog.

  6. #1056

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter smits Bekijk bericht
    Voor mijn part bij Mac Donalds...!
    Zit wat in, gewoon hard werken voor je centen!

  7. #1057

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Zit wat in, gewoon hard werken voor je centen!
    Moeten we toch allemaal....?
    Mijn vader heeft ook zijn hele leven hard gewerkt en daar plukken wij de vruchten van,ook al is er een dip in de economie!
    this is my boomstick!!!

  8. #1058

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter smits Bekijk bericht
    Moeten we toch allemaal....?
    Mijn vader heeft ook zijn hele leven hard gewerkt en daar plukken wij de vruchten van,ook al is er een dip in de economie!
    Niet allemaal. zieken, gehandicapten en mensen die echt niet kunnen werken mogen van mij best een uitkering krijgen. Echter wanneer je kunt, moet je gewoon werken na vermogen met desnoods een btj geld van de overheid daarbij.

  9. #1059
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Weet je wat het is Jeroen, je moet het woordje cadeau weg laten. Ze krijgen het wel, maar echt niet als een cadeau. Je privé wordt helemaal doorgespit, je moet regelmatig op afspraken komen, je moet naar werkprojecten komen. Vind ik allemaal terecht hoor, want er mag best wat tegenover staan als je een bijstandsuitkering krijgt, maar een cadeau is net wat anders.
    Probleem bij deze eigenwijze groep is dat ze grotendeels doen waar ze zin in hebben en dat de machtsmiddelen van de sociale dienst niet groot genoeg zijn, omdat we in Nederland uitgaan van een bepaald minimum wat je nodig hebt en nog belangrijker van het zelfbeschikkingsrecht. De groep die echt niet wil zou je misschien beter geen geld meer op de rekening moeten storten, maar zorgen dat de huisvesting, voedsel en kleding e.d. geregeld is en that's it.
    Wel weer lastig allemaal, want verdienen hun kinderen dit soort dingen, die hebben er niet voor gekozen...
    Goed gezegd en heb altijd waardering hoe jij (waterman ) de dingen mooi in perspectief kan zetten. best jammer van die nee, als je begrijp wat ik bedoel, maar begrijp zeker waarom

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    peptalk, je hebt gelijk. Ik kijk er een beetje te makkelijk tegenaan.

    Heb er alleen problemen mee dat er veel mensen echt iets van hun leven willen maken en willen werken (ben ik er 1 van) en dat er dan een groep mensen is die gewoon alles aan hun laars lapt.
    Maar ook jij hebt gelijk, want er zijn er zat die wel zo denken. In het buitenland zijn dit soort sociale compensaties ook vaak niet eens aan de orde. Maar goed ook dat kent veel nadelen. We kunnen de goede en de kwade dus niet over één kam scheren. Voor mensen uit een ander land of cultuiur speelt Nederland ook een beetje Sinterklaas en dan moet je veel moraal hebben om die te weigeren. Maar ook dat mogen we nooit over een kam scheren. Mensen zijn in namelijk in alle soorten.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter smits Bekijk bericht
    Moeten we toch allemaal....?
    Mijn vader heeft ook zijn hele leven hard gewerkt en daar plukken wij de vruchten van,ook al is er een dip in de economie!
    Mijn vader is al 15 jaar met pensioen.., maar niet heus. Die man sterft met zijn schort en hamer in de hand. Het is geen werk, maar zijn leven. En idd daar pluk ik de vruchten van en later mijn kids van mij.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #1060

    Standaard

    De term "hard" werken komt mij wel een beetje de strot uit.
    Wat is er hard werken aan een 8 uur durende werkdag? Ik kom nog weleens bij bedrijven binnen en kan mij dan niet aan de indruk onttrekken dat het "hard" werken op de Nederlandse kantoren wel meevalt.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  11. #1061

    Standaard

    Je kunt er eigenlijk nog zo weinig over zeggen. Ik ben eens benieuwd naar de verzekeringsmaatschappijen wanneer die hun premies voor 2013 bekend gaan maken. Denk dat iedereen er toch weer op achteruit zal gaan.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  12. #1062

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Je kunt er eigenlijk nog zo weinig over zeggen. Ik ben eens benieuwd naar de verzekeringsmaatschappijen wanneer die hun premies voor 2013 bekend gaan maken. Denk dat iedereen er toch weer op achteruit zal gaan.
    Het gaat zeer slecht met de economie. Het lijkt me logisch dat de welvaart voor iedereen afneemt. Ligt er alleen aan in welke mate.

  13. #1063

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Het gaat zeer slecht met de economie. Het lijkt me logisch dat de welvaart voor iedereen afneemt. Ligt er alleen aan in welke mate.
    Klopt ook, maar ik vind het belachelijk dat het in zulke mate is. Vorig jaar werd het eigen risico vergroot en het pakket werd ook nog eens uitgekleed. Als student zijnde, blijft het lastig zo om het hoofdje boven water te houden.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  14. #1064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Klopt ook, maar ik vind het belachelijk dat het in zulke mate is. Vorig jaar werd het eigen risico vergroot en het pakket werd ook nog eens uitgekleed. Als student zijnde, blijft het lastig zo om het hoofdje boven water te houden.
    We moeten van een hoogconjunctuur terug naar een 'normale' economie.......dat gaat niet zonder slag of stoot.

    Studenten moeten meer ontzien worden vind ik. Studenten zijn zo ontzettend belangrijk voor de toekomst van ons land. Die moeten ze ondersteunen, niet moeilijker maken.

  15. #1065

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Je kunt er eigenlijk nog zo weinig over zeggen. Ik ben eens benieuwd naar de verzekeringsmaatschappijen wanneer die hun premies voor 2013 bekend gaan maken. Denk dat iedereen er toch weer op achteruit zal gaan.
    Premies zullen ongeveer gelijkt blijven aangezien het eigen risico naar 350 euro gaat. Ook zal de zorgtoeslag wel omlaag gaan en zullen de pakketen wel verder uitgekleed worden.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Als student zijnde, blijft het lastig zo om het hoofdje boven water te houden.
    Gewoon een blu-ray steelbook handel beginnen.

  16. #1066

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Goed gezegd en heb altijd waardering hoe jij (waterman ) de dingen mooi in perspectief kan zetten. best jammer van die nee, als je begrijp wat ik bedoel, maar begrijp zeker waarom
    Dank je wel Claudio. Is dat volgens de astrologie een kenmerk v/d Waterman? Dat wist ik niet, maar daar houd ik me verder ook niet mee bezig om eerlijk te zijn mede-Waterman Ach, ik had al eerder wat getypt en toen dacht ik nu niet en dan op een gegeven moment doe ik het toch. Ik sta wel aan de linkerkant, dus dat maakt het voor mij allemaal makkelijker, maar soms zie ik opmerkingen dat ik denk van weet je wel wat je hebt getypt(overigens was dat bij Jeroen niet hoor). Toen ik de 1e keer jouw relaas las over alle premies en belastingen die je moet afdragen dacht ik iets van dat je daar dan ook naar verdient. Later denk ik dan dat het toch schrikken is als je ziet dat je (tien?)duizenden euro's naar de staat gaan. Aan de andere kant is al dat geld alleen maar luxe en hoeveel luxe heeft een mens nodig? Zou een salaris van (bijvoorbeeld) ten hoogste 20.000 euro per maand eigenlijk niet genoeg luxe zijn???

    Als ik zie hoe jullie het doen kan ik misschien nog wel gedachten veranderen, dus wie weet...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #1067

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht

    Studenten moeten meer ontzien worden vind ik. Studenten zijn zo ontzettend belangrijk voor de toekomst van ons land. Die moeten ze ondersteunen, niet moeilijker maken.
    Daarom ben ik allang blij dat die achterlijke langstudeerdersboete niet doorging. Vooral het feit dat ze hem wilden invoeren met terugwerkende kracht kon gewoon echt niet. Hoe wist ik toen ik 17 was, dat er consequenties verbonden zouden gaan worden in de toekomst aan 'overstappen'?

    Ben in ieder geval blij dat ik (hopelijk) komende zomer afstudeer.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  18. #1068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dank je wel Claudio. Is dat volgens de astrologie een kenmerk v/d Waterman? Dat wist ik niet, maar daar houd ik me verder ook niet mee bezig om eerlijk te zijn mede-Waterman Ach, ik had al eerder wat getypt en toen dacht ik nu niet en dan op een gegeven moment doe ik het toch. Ik sta wel aan de linkerkant, dus dat maakt het voor mij allemaal makkelijker, maar soms zie ik opmerkingen dat ik denk van weet je wel wat je hebt getypt(overigens was dat bij Jeroen niet hoor). Toen ik de 1e keer jouw relaas las over alle premies en belastingen die je moet afdragen dacht ik iets van dat je daar dan ook naar verdient. Later denk ik dan dat het toch schrikken is als je ziet dat je (tien?)duizenden euro's naar de staat gaan. Aan de andere kant is al dat geld alleen maar luxe en hoeveel luxe heeft een mens nodig? Zou een salaris van (bijvoorbeeld) ten hoogste 20.000 euro per maand eigenlijk niet genoeg luxe zijn???

    Als ik zie hoe jullie het doen kan ik misschien nog wel gedachten veranderen, dus wie weet...

    20.000 per maand betaald uit gemeenschapsgeld is al véél te veel.
    Maar ook de directeuren en interim managers in de zorg zouden aan een maximum inkomen moeten voldoen. Door dat soort "graaiers" zijn de kosten van de zorg sky-high.

    Inkomens boven de 1,5 ton zijn sowieso discutabel.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  19. #1069

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    20.000 per maand betaald uit gemeenschapsgeld is al véél te veel.
    Maar ook de directeuren en interim managers in de zorg zouden aan een maximum inkomen moeten voldoen. Door dat soort "graaiers" zijn de kosten van de zorg sky-high.

    Inkomens boven de 1,5 ton zijn sowieso discutabel.
    Uit gemeenschapsgeld zeker, maar ik denk dat dat bedrag voor iedereen eigenlijk wel genoeg is, al was ik daar een aantal jaar geleden nog niet achter...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #1070

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Door dat soort "graaiers" zijn de kosten van de zorg sky-high.
    Hier is al zo vaak onderzoek naar geweest en dit slechts een fractie van het probleem. De verspilling de zorg is juist het probleem.

  21. #1071

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Uit gemeenschapsgeld zeker, maar ik denk dat dat bedrag voor iedereen eigenlijk wel genoeg is, al was ik daar een aantal jaar geleden nog niet achter...

    Een bedrijf dat zelfstandig opereert en daardoor goede resultaten neerzet mag wat mij betreft zijn personeel belonen zonder limiet. Er zijn ook veel bedrijven die afhankelijk zijn van personen met extreme inkomsten.

    Echter betalen jij en ik mee aan het inkomen van Mart Smeets en Mathijs van Nieuwkerk. En dat zij meer dan 3ton verdienen vindt ik dan echt belachelijk.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  22. #1072
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    De term "hard" werken komt mij wel een beetje de strot uit.
    Wat is er hard werken aan een 8 uur durende werkdag? Ik kom nog weleens bij bedrijven binnen en kan mij dan niet aan de indruk onttrekken dat het "hard" werken op de Nederlandse kantoren wel meevalt.
    Ook daar is het niet zwart wit. Sommige banen geven enorm veel druk, stress en verantwoordelijkheid dat je er veel langer dan 8 uur per dag mee bezig ben (nee ik bedoel niet mezelf) Intense werkdruk kan je jaren ouder maken op een werkdag van 8 uur. Die verantwoordelijk mag beloond worden.

    Maar andersom komt ook net zo veel voor. De baas betaald zich blauw en het personeel gooit er met de pet na. Vergeet niet dat een werkgever meer dan het dubbele van je netto salaris kwijt is aan kosten voor het personeel. Naast andere kosten.

    Het is letterlijk een beetje dubbel.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #1073

    Standaard

    Onbegrijpelijk dat "normale mensen" dat die katten aandoen.
    Kattenkunstenaar' Fabre in elkaar geslagen

    http://www.ad.nl/ad/nl/5600/Kunst-li...geslagen.dhtml

  24. #1074
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Tja, alhoewel eigen rechter spelen net zo fout is.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #1075

    Standaard

    De katten kunnen zich niet verweren.

    Dus heb er geen medelijden mee...
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

Pagina 43 van 64 EersteEerste ... 3339404142434445464753 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •