Pagina 54 van 104 EersteEerste ... 44450515253545556575864 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.326 tot 1.350 van 2580 worden weergegeven.
  1. #1326

    Standaard

    A Woman under the Influence - John Cassavetes - 1974

    Eindelijk ook gezien en de film maakt indruk. De acteerprestaties zijn van zeer hoog niveau, Gena Rowlands en Peter Falk spelen uitmuntend goed. De cameravoering en regie zijn ook zeer sterk. Prachtige composities op een documentaire-achtige stijl. Geeft veel stof tot nadenken. Zowel de man als de vrouw hebben problemen. Mabel is voor het oog de meest labiele maar haar man Nick is degene die haar neuroses versterkt. Een man die het ook allemaal niet meer weet. Pijnlijk om twee mensen te zien die het onvermogen hebben om goed met elkaar te communiceren. Ze houden van elkaar, maar op een zeer complexe manier. Het is treurig voor hun kinderen. Het is mooie maar ook zeer vermoeiende film met emoties die hoog oplopen, geschreeuw en pijnlijke situaties. Er zit weinig "lucht" in de film. Ik moest de film dan ook af en toe even stopzetten....effe bijkomen zeg maar. In dat opzicht is 140 minuten een lange zit. Maar het resultaat is een bijzondere film. Emotioneel deed het me niet heel veel omdat de karakters zo ver van me afstaan. Aan de ene kant is het zeer realistisch maar ook weer zeer over the top. De kwaliteit van mn Optimum dvd vond ik echt uitmuntend; prachte grain, levendige kleuren en zeer veel detail. Bij deze film miste ik de subs totaal niet.

    9.0

    Ma nuit chez Maud - Eric Rohmer - 1969

    Misschien ligt het aan het feit dat ik deze na A Woman under the Influence zag maar poeh.....dit was taaie kost. Praten, praten, praten. Dat is wat er in deze film gebeurt, praten. Ik vraag me af of het verhaal niet beter in boekvorm kan worden verteld. Ik snap wat Rohmer met de film wil zeggen maar het pakte me niet. Toch niet een totaal drama want soms veerde ik wat op en was ik toch weer geïntrigeerd. Wel een typische klokkijkfilm. De tijd leek voorbij te kruipen... Nu drie films van Rohmer gezien en nog steeds vind ik Le signe du lion nog het meest interessant. De shots in Ma nuit chez Maud zijn statisch en gortdroog. Alle aandacht gaat naar de dialogen die ook nog eens onnatuurlijk overkomen, erg intellectueel gefilosofeer over geloof en liefde. Misschien kom ik de verkeerde mensen tegen maar zulke lange, diepe gesprekken met een wildvreemde voer ik nou nooit....

    5,3
    Laatst aangepast door Melzz : 15-06-2010 om 17:31

  2. #1327

    Standaard

    492. The Man Who Knew Too Much (Alfred Hitchcock, 1956) :: 9.4

    In het kader van een Doris Day avond kwam Hitchcock's meesterwerk weer eens langs en ik blijf tot in mijn tenen genieten van deze film. Hier meer.

    493. Send Me No Flowers (Norman Jewison, 1964) :: 9.0

    Dit is een iets meer conventioneel Doris Day vehikel dan de Hitchcock, maar bijna net zo leuk. Duidelijk de beste van de drie Day/Hudson/Randall films en sowieso een van de grappigste komedies die ik ken.

    494. Persian Series #1 (Stan Brakhage, 1999) :: 9.5
    495. Persian Series #2 (Stan Brakhage, 1999) :: 10.0
    496. Persian Series #3 (Stan Brakhage, 1999) :: 9.5
    497. Visions in Meditation #1 (Stan Brakhage, 1989) :: 7.0
    498. Eye Myth (Stan Brakhage, 1967) :: 8.0
    499. Delicacies of Molten Horror Synapse (Stan Brakhage, 1991) :: 9.0
    500. Outer Space (Peter Tscherkassky, 1999) :: 9.7

    Kijk, mijn 500e film van het jaar

    501. Blazing Saddles (Mel Brooks, 1974) :: 6.5

    Tja, Mel Brooks... Opmerkelijk hoe de film in het laatste kwartier ineens naar grotere hoogten stijgt - was de hele film maar zo sterk.

    502. Above the Law (Andrew Davis, 1988) :: 7.5

    Deze Steven Seagal flick niet meer gezien sinds ik een klein ventje was en hoewel ik het nog steeds een leuke film vind, had ik er iets meer van verwacht. Het haalt het niet bij actiefilms als 'Commando' of 'Tango & Cash'.

    503. Chun gwong cha sit (Kar Wai Wong, 1997) :: 10.0

    Had deze niet zo lang geleden nog gezien, maar het is niet bepaald een straf om deze weer eens uit te zitten. De blu-ray van Kino is echt bespottelijk mooi, dit is waar de drager voor uitgevonden is.

    504. The Lost Weekend (Billy Wilder, 1945) :: 9.0

    Is altijd een van mijn favoriete Wilders geweest, maar had hem niet meer gezien sinds mijn eerste kijkbeurt, terwijl ik minder leuke Wilders sindsdien wel nog gezien had. De film blijft ijzersterk met een van de weinige rollen waar Ray Milland geschikt voor is. Componist Miklos Rozsa genoot blijkbaar zozeer van het gebruik van een theremin in 'Spellbound' dat hij het hier nog eens deed en met veel succes, want zijn muziek tilt de film naar een nog hoger niveau.

    505. The Goldwyn Follies (George Marshall, 1938) :: 5.0

    Onafhankelijk producent Sam Goldwyn wilde ook een Follies en die kreeg hij dus ook, maar helaas was het niet bepaald een succes. Ben Hecht schreef het scenario en Gregg Toland ('Citizen Kane') stond achter de camera (Toland was eigenlijk de reden dat ik de film gekocht heb, wellicht is het kijken van films omwille van de cameraman iets te veel van het goede), maar zij zijn beide grotere 'sterren' dan iedereen voor de camera - da's meestal geen goed teken bij een musical. Op Adolphe Menjou en de Ritz Brothers na is het ook allemaal niet bepaald bijzonder qua acteurs, tenzij je van Charlie McCarthy houdt, maar ik heb die pop nooit gemogen. Verder is er een tweederangs lookalike van Olivia de Havilland en een soort mislukte Dick Powell en redelijk veel oninteressante scenes.

    506. Heaven Can Wait (Ernst Lubitsch, 1943) :: 8.0

    Mooie Lubitsch, die misschien iets te zelfbewust 'volwassen' is.

    507. Desert (Stan Brakhage, 1976) :: 8.5
    508. The Process (Stan Brakhage, 1972) :: 9.0
    509. Burial Path (Stan Brakhage, 1978) :: 7.5
    510. ...Reel Five (Stan Brakhage, 1999) :: 9.5

    Die tweede Brakhage set blijft meesterwerken opleveren. Reel Five is een van zijn allermooiste handgeschilderde werken. Zoals het er nu naar uit ziet is die tweede set waarschijnlijk nog beter dan de eerste.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  3. #1328

    Thumbs up

    Il Conformista (The Conformist)
    Alles wat ik tot nu toe over deze film heb gelezen (vooral de recensies hier op het forum) waren allemaal van dezelfde strekking: het verhaal zit goed in elkaar maar wordt, vooral tijdens de eerste kijkbeurt, nogal naar de achtergrond gedrukt door de geweldige visuele stijl die de film kenmerkt. Ik kan het achteraf gezien dan ook niets meer dan eens zijn met deze meningen.
    De beeld composities in combinatie met het kleur gebruik zijn gedurende de 110 minuten onafgebroken adembenemend. Dat neemt niet weg dat het verhaal, waarin constant voor- en achteruit in de tijd wordt gesprongen, ook erg goed is. Het is dan ook niet gek dat het screenplay vele prijzen in de wacht sleepte. Wel moet je constant je aandacht er bij houden.
    Na The Dreamers (de laatste film die ik zag van Bertolucci) is Il Conformista opnieuw een geweldige film, maar wel één die je vaker moet zien zodat je het verhaal volledig in je kunt opnemen zonder te worden weg geblazen door de visuele stijl.

    9,0/10
    Laatst aangepast door TheGodfather : 15-06-2010 om 22:45
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #1329

    Standaard

    THE HOUSE OF THE DEVIL

    Studente Samatha neemt een vreemd babysitter baantje aan met verstrekkende gevolgen....

    Hoewel deze horror recent is gemaakt speelt hij in de jaren 80 af en weet de sfeer van die jaren perfect over te brengen. Helaas is ook het tempo van de film meestal uit die tijd. Op zich niet verkeerd maar het is af en toe wel doorbijten vond ik. De film weet wel regelmatig een onprettig en onbehaaglijk gevoel te geven, zeker naarmate de film vordert. Het einde is voorspelbaar en een beetje teleurstellend.

    7 / 10
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 17-06-2010 om 09:52
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #1330

    Standaard

    The Men Who Stare at Goats (Grant Heslov, 2009)
    Had hier toch wel wat meer van verwacht, uitgangspunt is leuk maar de uivoering minder. Het begint prima, maar de film valt behoorlijk in herhaling en ik had moeite om mijn aandacht erbij te houden. Wel enkele grappige situaties (heerlijk droge humor) en ook het acteerwerk was prima. Veel grote namen, niet allemaal even grote rollen, die dit volgens mij meer al een lolletje zagen in plaats van werk. Voor de meesten ook gewoon een tussendoortje en het zijn voornamelijk Jeff Bridges en Kevin Spacey in de bijrollen die overtuigen. Persoonlijk vond ik George Clooney en Ewan McGregor een stuk minder. Toch nog een 7

  6. #1331

    Standaard

    Gisteravond Murder! (1930) van Hitchc*ck gekeken, een waardige film in zijn ouvre vind ik zelf, een sterk verhaal. De complexiteit van zijn films was voor het eerst zichtbaar in deze film in mijn ogen.

  7. #1332

    Standaard

    Tonari no Totoro (Hayao Miyazaki, 1988 ) ****
    My Neighbour Totoro is een oude, onschuldige Studio Ghibli animatieproductie over twee kinderen die in hun fantasie/in het echt in aanraking komen met fantasiewezens. De film is door zijn wel erg eenvoudig plot in principe een typische kinderfilm, maar door zijn cuteness en oprechtheid is deze ode aan kinderlijke fantasie ook voor volwassenen zeker kijkbaar! Diepgang (Nausicaa, Princess Mononoke, Spirited Away) is zogezegd niet aanwezig, maar de onmiskenbare 'Ghibli-animatie' (wat dat precies ook moge zijn) is wel duidelijk present! Onmisbaar voor fans van het genre!
    -------------------

    Orphan (Jaume Collet-Serra, 2009) ****
    Ik hou wel van films met een boodschap. Orphan is zo'n film; het maakt je duidelijk dat het adopteren van kinderen niet slim is. Je weet immers nooit wat je in huis haalt! Dat lieve, snoezige meisje kan zo een heel ander persoon zijn dan ze doet voorkomen!
    Maar op een wat serieuzere noot; Orphan gebruikt zo ongeveer alle clichés uit de horrorwereld, maar ze worden stuk voor stuk verdomde passend uitgevoerd. Ik ben snel op de kast te krijgen door een film, maar ik vond Orphan echt oprecht spannend. De twist is goed gekozen en werkt wonderwel (in tegenstelling tot een andere horrorfilm (Triangle) die ik laatst zag).

    -----------------------

    The Road (John Hillcoat, 2009) ****
    Nogal zwaarmoedige film van de regisseur van het geweldige The Proposition. Gebaseerd op het onverfilmbaar geachte boek van Cormac McCarthy (die ook het boek No Country for Old Men schreef) biedt de film een zeer depressieve blik op het leven. Na een niet nader genoemde apocalypse is het merendeel van de bevolking dood. De achterblijvers proberen te overleven; dit leidt tot geweld, agressie en zelfs kanibalisme. De film stelt een interessant dilemma; is het beter om tegen beter weten in te (over)leven of is het bij zoveel ellende en afzien beter om te sterven?
    De look van de film wordt gekenmerkt door grijs- en blauwtinten. Op een making off is het grappig om te zien dat de film grotendeels in de zomer is opgenomen en dat de look van de film in de postproductie grondig onder handen is genomen!
    Laatst aangepast door Coen P. : 16-06-2010 om 15:33
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #1333

    Standaard

    als je ctrl-c-ctrl-v gebruikt kopieer je de spoiler plaatjes (spoiler.gif), maar niet de tag zelf die de tekst ertussen wit maakt.

    Zoals ik hierboven dus ook deed

  9. #1334

    Standaard

    weer wat geleerd

    Opgelost!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #1335

    Standaard

    Cargo (2009)

    Sci-fi film van Zwitsere makelij.
    Verrassend goed met een interessant verhaal. Film kan zich qua sfeer meten aan 2001 en Blade Runner

  11. #1336

    Standaard

    BABYSITTER WANTED

    Een jong meisje gaat babysitten in een afgelegen boerderij en wordt de hele nacht geterroriseerd....hmm, waar heb ik dit eerder gehoord? (kijk hierboven even)

    The house of the devil is later gemaakt en heeft enigzins hetzelfde thema maar is, als ik ga vergelijken, veel beter uitgewerkt. Daar waar the house of the devil het meer van de sfeer moet hebben en je aardig onbehaaglijk kan laten voelen, is babysitter wanted meer een ordinaire slasher en wordt mede hierdoor nooit echt eng. Mede door deze film heb ik the house of the devil nu een 7 gegeven omdat in vergelijk ik die dan toch een stuk beter vind.

    6 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #1337

    Standaard

    La Ragazza Che Sapeva Troppo (The Girl Who Knew Too Much)
    Door velen wordt dit gezien als de eerste echte giallo. Mario Bava`s moord mysterie in Rome is erg spannend. Het is in zwart-wit geschoten waarmee het sterk een mysterieuze sfeer uitademt dat tot het laatst wordt volgehouden. Het is alleen jammer dat het verhaal zo voorspelbaar is en de uitkomst al van ver ziet aankomen.

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  13. #1338

    Standaard

    Convoy uit 1978 op dvd.
    Een road movie met vrachtwagens, een chauffeur in een weg restaurant krijgt het aan de stok met een agent, hierdoor ontstaat er een vechtpartij onder de chauffeurs en de politie. Dit geeft aanleiding om met zijn alle, 6 trucks ongeveer zijn het dan te vluchten van uit Arizona de grens bij Mexico te bereiken. Onderweg sluiten er steeds meer vrachtwagens aan bij de colonne. Een film met humor, actie en mooie beelden, bijvoorbeeld als zij van de grote weg afwijken via een weg binnendoor en er beelden door elkaar lopen om de reis in beeld te brengen met muziek van een orkest op de achtergrond, mooi gedaan. Deze film doet denken aan de serie The Dukes of Hazards, slapsticks. 8
    http://www.whatiwatch.net/collection.php?ov=3795
    Bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla.

  14. #1339

    Standaard

    Gomorra
    - Deze film geeft een rauw, realistisch beeld van de Comorra rond Napels. Camerawerk vond ik werkelijk fantastisch evenals de acteurs. Ik wacht nog wel even met het geven van een cijfer, want moet de film nog even beter op me inlaten werken en een tweede kijkbeurt kan ik zeker aanbevelen.

  15. #1340

    Standaard

    Heat - 1995 (8,8)
    Blu Ray (beeld: 8,0/Geluid:7,5)
    Vanmiddag voor het eerst Heat op Blu Ray gezien. Lang geleden dat ik hem voor het laatste zag, maar hij doorstaat de tand des tijds probleemloos. Alles wat er over de film gezegd kan worden is denk ik al gebeurd. De shoot-out/achtervolging aan het eind met DeNiro en Pacino vind ik nog steeds erg sterk en persoonlijk de beste scene(s) van de film. Als DeNiro Brenneman aankijkt voordat hij het op een rennen zet...wow. Wat me wel opvalt is dat ondanks de geniale momenten in de film er wel kleine dingen in zitten die me wel irriteren. Als DeNiro het op een rennen zet en Pacino er achteraan gaat staat net wat té opvallend een agent met een shot-gun klaar die Pacino van hem overneemt. Irriteerd me al vanaf de eerste keer dat ik hem zag.
    Muziek in de film is ook tof met als meesterlijke afsluiter het nummer van Moby.
    Geluid van de Blu Ray vind ik overigens een minpuntje. Kon in het menu maar niet de True HD 5.1 vinden terwijl dat wel op de cover staat.

    ....oh helemaal vergeten!

    Dawn Of The Dead - 2004 (8,6)
    Blu Ray - (beeld: 9,0/geluid: 9,0)
    Eens in de zoveel tijd komt er een film voorbij die me verrast in positieve zin. Een film die je niet ziet aankomen en nietsvermoedend in de in je speler doet. (40 year old virgin was zo een film, Once Upon A Time in America was er ook zo een, Aliens uiteraard ook......en zo ook Dawn of The Dead). Jaja, ik weet het........wilde variatie. Had hem al op DVD maar wilde hem perse op Blu-Ray. Gelukkig via Ebay gevonden.
    Te gek hoor. Redelijk wat gore, goed geacteerd door een niet voor de hand liggende cast (Polley en Rames??!) en boeiend van begin tot eind. Mooi visitekaartje van Zack Snyder die vanaf dit debuut in mijn ogen nog niks fouts heeft afgeleverd.
    Blu Ray was mooi en ben blij dat ik deze film in mijn bezit heb. Nog niet gezien? Gaat dat zien mensen!
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 18-06-2010 om 19:34
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  16. #1341

    Standaard

    Twelve Monkeys (1995)

    Zeer intelligente film, super scenario met een zeer goede cast.

    James Cole tijdreiziger die een virus moet voorkomen dat de mensheid zal uitroeien, is zeer goed gespeeld door Bruce Willis.

    8/10
    Summer Glau can simply walk into Mordor.

    www.tv-shows.be - DVD Profiler

  17. #1342

    Standaard

    Ugly Betty Season 1


    Wat is dit toch een heerlijke feel-good guilty pleasure serie! Het heeft humor,drama en het bevat nog meer ingredienten. Bij verre niet de beste drama serie ooit en ook niet de beste comedy-drama ooit, maar de boodschap die achter de serie zit is wel leuk om te zien. Dat schoonheid van binnen zit en niet aan de buitenkant. Ze hebben van Betty een zeer sympathiek persoon gemaakt en ik kan het wel waarderen. Alle bijkarakters zijn erg leuk ; sommige zijn soms wel iets TE erg maar als je er overheen kijkt zie je toch erg veel leuke dingen en verrassende wendingen.
    Op naar het 2e seizoen!


    7,0

  18. #1343

    Standaard

    Watch me when I Kill - Antonio Bido - 1972

    Best een aardige giallo met een vrij sterke conclusie. De film bevat veel knipogen naar Argento ook al claimt Bido in het 20 minuten durend interview op de Shameless-disk dat hij voor het maken van deze film nog nooit een Argento had gezien. De muziek lijkt zelfs op die van Goblin en dat is in dit geval een pluspunt. Behoort niet tot het allerbest op giallo-gebied, daarvoor mist hij net dat beetje visuele flair, maar hij is zeker erg aardig. De print is niet van optimale kwaliteit en dat komt door de film die in de loop der jaren minder is geworden.

    7,3

  19. #1344

    Standaard

    Alice in wonderland (2010)

    Wat een visueel spektakel ! Fantastische fantasiewereld. Prachtig gedaan
    Geen idee of het qua verhaal aansluit bij het origineel (is te lang geleden)
    Hoewel ik een deppfan ben, toch een van zn mindere hier
    De haas mocht er van mij ook meer in voorkomen (vond hem super)

    8/10

    Binnenkort nog maar eens herbekijken met vriendin
    Laatst aangepast door skank : 20-06-2010 om 06:58
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  20. #1345

    Standaard

    de re-animator trilogie bekeken
    re-animator: is een leuke horror die wel gedateerd is
    bride of re-anmator: direct vervolg en ook zeer leuk
    beyond : nieuwe invals hoek die zeker het bekijken waard is

  21. #1346

    Standaard

    Puzzle - Duccio Tessari - 1974

    Erg leuke giallo over een man die zn geheugen is verloren. Hij kent zn vrouw niet meer en er zijn lui die geld van hem willen. Beetje bij beetje vallen de puzzelstukjes op elkaar. Mooi geschoten film met een toffe climax waarbij een kettingzaag in het spel is. Zit ook sfeervolle muziek bij. Geslaagd!

    7,8

  22. #1347

    Standaard

    511. When the Clouds Roll by (Victor Fleming, 1919) :: 8.0

    Lang voordat Victor Fleming 'The Wizard of Oz' regisseerde (of althans delen ervan), was hij verantwoordelijk samen met Douglas Fairbanks voor dit zeer opmerkelijke Amerikaanse surrealisme. Leuk.

    512. La sirène (Georges Méliès, 1904) :: 6.0
    513. Le voyage à travers l'impossible (Georges Méliès, 1904) :: 7.0

    Zal waarschijnlijk nooit een enorme Melies fan worden, maar het is wat het is.

    514. Kozure Ôkami: Ko wo kashi ude kashi tsukamatsuru (Kenji Misumi, 1972) :: 7.7

    Toch maar eens begonnen aan die 'Lone Wolf and Cub' box en hoewel de eerste me niet direct voor 100% overtuigde, was het zeker een mooi stukje film. Vreselijk poetisch, maar ook onnodig traag.

    515. The Cat of the Worm's Green Realm (Stan Brakhage, 1997) :: 8.8

    516. The Diane Linkletter Story (John Waters, 1970) :: 5.0

    Een vroege korte Waters film over de vrouw die zogenaamd zelfmoord gepleegd zou hebben omdat ze aan de LSD zat, wat later natuurlijk allemaal weer onzin bleek te zijn. Valt bijna niet te beoordelen zoiets, is ook vooral leuk om eens te zien omdat Waters al met zijn vaste acteurs in de weer was.

    517. Multiple Maniacs (John Waters, 1970) :: 5.0

    Waters was ook hier al bezig met zijn vaste acteurs in een film die wel heel duidelijk een soort vroege 'Pink Flamingos' is. De film viel me eerlijk gezegd nogal tegen, vooral ook omdat het overal een inferieure versie van zijn latere meesterwerk is, zonder veel van zijn sterke dialoog.

    518. Vamp (Richard Wenk, 1986) :: 3.0

    Schijnt een cultreputatie te hebben, maar ik heb geen idee waarom. Het is een soort horrorkomedie die echter noch eng of smerig, noch grappig is en daarmee vlees noch vis is. Zelfs Grace Jones kan de film niet redden.

    519. The Domain of the Moment (Stan Brakhage, 1977) :: 8.5
    520. Duplicity III (Stan Brakhage, 1980) :: 6.5
    521. Arabic Numeral Series 12 (Stan Brakhage, 1981) :: 9.0
    522. Yggdrasill: Whose Roots Are Stars in the Human Mind (Stan Brakhage, 1997) :: 10.0
    523. Boulder Blues and Pearls and... (Stan Brakhage, 1992) :: 8.8
    524. Unconscious London Strata (Stan Brakhage, 1981) :: 8.5

    525. The Godfather (Francis Ford Coppola, 1972) :: 8.0

    De film ziet er op BD sfeervoller uit dan ooit tevoren, maar toch heb ik het wel een beetje gehad met deze film. Grootste probleem is dat de film zijn eigen kwaliteit constant zo wil uitdragen en van de eerste tot laatste minuut zo volstrekt humorloos is - alles moet zo belangrijk zijn. En ook welbekeken is het een nogal oppervlakkige film, gespeend van enige daadwerkelijke human interest, de personages zijn niet meer dan poppetjes. Neem bijvoorbeeld enkel de verandering van Michael Corleone, welke volledig ongemotiveerd en zelfs ongeloofwaardig is, terwijl dit toch het kloppende hart van de film zou moeten zijn. Lijkt toch een typisch Coppola trekje te zijn, want al zijn films hebben hier last van.

    526. Die Ehe der Maria Braun (Rainer Werner Fassbinder, 1979) :: 9.0

    Heeft verder niets met 'The Godfather' te maken, maar omdat ik hem direct erna zag, wil ik toch even een vergelijking maken. Beide films draaien om een radicale verandering van de protagonist, maar in de Fassbinder film is er sprake van een daadwerkelijk proces, waar de hele film om draait. Het verschil is aanzienlijk, niet in de laatste plaats omdat Fassbinder ook vreselijk subtiel maar toch heel duidelijk externe factoren zoals sociale en economische omstandigheden en allerlei conflicterende standpunten naar voor brengt, zodat de uiteindelijke verandering begrijpelijk wordt. Daarnaast begrijpt Fassbinder gelukkig dat humor een essentieel aspect van het leven is en zit zijn film er vol mee, waardoor het verder nogal depressieve verhaal de nodige verlichting krijgt. Het is vreselijk opwindend om te zien hoe speels Fassbinder constant omspringt met beeld en geluid en binnen afzonderlijke scenes ineens volstrekt tegenstrijdige emoties kan oproepen, maar de film als geheel wel degelijk samenhangend is. Om al die redenen is deze Fassbinder film toch duidelijk superieur aan het onnodig zelfbewuste 'The Godfather'.

    527. The Mammals of Victoria (Stan Brakhage, 1994) :: 8.5

    528. Showgirls (Paul Verhoeven, 1995) :: 10.0

    Eindelijk is Verhoeven's meesterwerk dan op blu-ray te bewonderen en het overtrof nog al mijn verwachtingen. De kleuren kunnen misschien hier en daar iets geboost zijn, maar ook al is dat zo, past het volledig bij de film omdat de film nu voor het eerst glitter en glamour krijgt. De veelvuldige neonverlichting komt bijna op je af, evenals de kleuren waardoor je de neiging krijgt om je scherm te gaan likken. Het geluid is eveneens fantastisch en de gehele blu-ray presentatie geeft de film de audiovisuele schwung waar het duidelijk ook om vraagt. Het was soms alsof ik een andere film zag. De film zelf blijft natuurlijk een intens meesterwerk, ondanks alle idiote verhalen die je overal leest. Het is toch opmerkelijk om te zien dat de film een praktisch rechtstreekse remake is van het nog steeds universeel geprezen 'All About Eve', een film die zelfs een Oscar won voor beste scenario. Het verhaal van 'Showgirls' zou dan ineens waardeloos zijn, ook al is het vrijwel identiek aan 'All About Eve', enkel in een andere setting. Dat zal wel een soort logica zijn die ik niet begrijp.

    529. Visions in Meditation #2: Mesa Verde (Stan Brakhage, 1989) :: 7.0

    Ook het tweede deel uit de 'Visions in Meditation' serie vind ik duidelijk minder dan de rest van de hele Anthology en het is wel jammer dat van uigerekend de enige films waar ik minder mee kan er vier delen op staan, terwijl andere series die ik intens fantastisch vind met slechts een of enkele korte delen gerepresenteerd zijn. Want praktisch alle andere films varieren van zeer sterk tot meesterwerk. Ach ja...
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  23. #1348

    Standaard

    Dus volgens jou is showgirls een betere film dan The Godfather

    Vince.

  24. #1349

    Standaard

    Wat is daar zo grappig aan?
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  25. #1350

    Standaard

    Je hebt recht op je mening natuurlijk maar ik vind dat gewoon grappig en dat mag ook
    vince.

Pagina 54 van 104 EersteEerste ... 44450515253545556575864 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •