Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 56 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Goede 5.1/7.1 receiver onder 350 euro voor o.a. Jamo S608?

    Hallo allemaal,

    Ik ben op zoek naar een mooie 5.1 of 7.1 receiver om m'n Jamo S608 speakers (en later een 5.1 configuratie met deze speakers) aan te sturen, maar ik weet niet welke receiver het beste is voor mijn doeleinden. Mijn budget voor de receiver strekt tot 350 euro (studentenbudget en spaargeld), maar ik kan misschien iets hoger gaan.

    Ik kan de receiver NIET beluisteren, en moet online bestellen.

    Ik zat eerst te kijken naar de Onkyo SR607, maar na het lezen van een aantal verhalen over het daadwerkelijke (lage) vermogen ben ik hier een beetje vanaf gestapt. Ik luister niet direct luid, maar ik vind een beetje headroom wel erg fijn, en ik stel een goede geluidskwaliteit erg op prijs. Ik heb niet direct heel veel nodig, eigenlijk alleen de volgende dingen:

    Receiver moet...
    • ...4xJamo S608, 1xJamo center aan kunnen sturen met redelijk volume zonder "in te kakken" en zeker zonder clipping/vervorming.
    • ...ten minste 1 optische input hebben. Bij voorkeur 2.
    • ...een goede geluidskwaliteit hebben.
    • ...onder de 350 euro blijven qua prijs.
    • ...geluid van een HDMI signaal kunnen gebruiken.
    Ik luister vooral naar muziek, maar ook films en games zijn belangrijk. Ik sluit dit alles aan op een computer met een Auzentech X-Fi Forte geluidskaart.

    Als jullie mij kunnen helpen stel ik dat zeer op prijs. Alvast bedankt!
    Laatst aangepast door XpanD : 04-03-2010 om 20:11

  2. #2

    Standaard

    Klik op http://www.kieskeurig.nl/receiver/zo...ceiver&grade=0 en kies er een uit. Of doe hetzelfde bij de tweakers.net pricewatch.


    Deze vraag had je hier niet hoeven stellen.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    Ik zit daar dus nu al een aantal weken te kijken, maar ik kan geen goed model vinden waarvan de specificaties (wattage vooral) ook daadwerkelijk blijken te kloppen - of het echte vermogen is gewoon te laag.

    Ik heb al een aardige hoeveelheid onderzoek gedaan maar zonder direct resultaat. De enige receiver waar ik nu nog serieus naar zit te kijken, de Onkyo SR607, schijnt in het echt maar 7x45w op 8ohm te kunnen leveren, wat dus waarschijnlijk te weinig is voor mijn speakers. Dat is dan ook de reden dat ik het hier vraag, omdat ik er zelf niet uit kom - het laatste dat ik wil is dat ik m'n speakers naar de dood clip.

  4. #4

    Standaard

    Kopen zonder te luisteren is sowieso iets dat ik je NIET kan aanraden. Ga op z'n minst eens luisteren in een audiozaak naar jouw combi. Neem desnoods 2 van je Jamo speakers mee, mocht de audiozaak deze niet hebben.

    Dat van het vermogen van de Onkyo is misschien wel zo, maar jouw speakers hebben een nominale impendantie van 6 Ohm en een hoge gevoeligheid. Dit maakt het absoluut geen lastige speakers om aan te sturen. Ik denk dat die Onkyo 607 het wel moet kunnen trekken.

    Maar goed, om hier zeker van te zijn zul je moeten gaan luisteren. Dat voorkomt teleurstelling.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Ik zit daar dus nu al een aantal weken te kijken, maar ik kan geen goed model vinden waarvan de specificaties (wattage vooral) ook daadwerkelijk blijken te kloppen - of het echte vermogen is gewoon te laag.

    Ik heb al een aardige hoeveelheid onderzoek gedaan maar zonder direct resultaat. De enige receiver waar ik nu nog serieus naar zit te kijken, de Onkyo SR607, schijnt in het echt maar 7x45w op 8ohm te kunnen leveren, wat dus waarschijnlijk te weinig is voor mijn speakers. Dat is dan ook de reden dat ik het hier vraag, omdat ik er zelf niet uit kom - het laatste dat ik wil is dat ik m'n speakers naar de dood clip.
    Denk niet dat je je speakers met de Onkyo naar de dood clipt, voor dat geld is het 1 van de beste receivers die je kan kopen, daar was je eigenlijk zelf ook al achter gekomen

    Het begrip redelijk volume zegt niet veel, ik kan bijvoorbeeld een zeer onredelijk volume opbouwen dat men een paar huizen verderop zeer zeker niet kan waarderen en dan houd ik nog vermogen over..... Er is nog zoiets als gezond verstand en een paar goede oren, je moet het toch wel erg bont maken als je je speakers op die manier gaat doorbranden.

    Denk niet dat je voor dat geld een krachtiger en betere receiver kan kopen dan de Onkyo 607, maar zoals gezegd een luisterproef is nooit weg. ( BTW, een online gekocht produkt kun je binnen een aantal dagen zonder opgaaf van reden retourneren, iets waar ik niet graag gebruik van zou willen maken om iets te gaan testen als je ook de mogelijkheid hebt om ergens te gaan luisteren. Het kost je wel veel moeite, je moet alles perfect uit en eventueel na een teleurstelling ook weer perfect inpakken. Daarna moet je op je geld wachten..... ) De Onkyo 607 is niet voor niets zo populair.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Dat stelt dan wel gerust, bedankt. Ik sta overigens nog zeker open voor verder commentaar en/of verdere suggesties.

    Wat het luisteren betreft: ik zit hier helaas in de middle-of-nowhere wat betreft winkels met luister-mogelijkheden, en ik beschik ook niet over een auto. Tweedehands is er verder ook weinig in de buurt, helaas. Qua receiver wil ik het natuurlijk zo goed mogelijk doen en dan ook voor een aantal jaren klaar zijn.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Dat stelt dan wel gerust, bedankt. Ik sta overigens nog zeker open voor verder commentaar en/of verdere suggesties.

    Wat het luisteren betreft: ik zit hier helaas in de middle-of-nowhere wat betreft winkels met luister-mogelijkheden, en ik beschik ook niet over een auto. Tweedehands is er verder ook weinig in de buurt, helaas. Qua receiver wil ik het natuurlijk zo goed mogelijk doen en dan ook voor een aantal jaren klaar zijn.
    Heb een beetje lange en zeer vermoeiende dag achter de rug op mijn werk, daar geef ik ook raad en mijn antwoorden worden daar ook niet altijd in dank afgenomen, heb nu wel een antwoord op je post..... maar dat verdiend toelichting..... morgen ben je de eerste, want het begrip, voor een paar jaar klaar zijn, is momenteel door de heren fabrikanten onstabiel geworden, helaas voor hen dienen zij hier heel zorgvuldig mee om te gaan om bergen afval te voorkomen..... Je kan dus goed zitten
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Dat van het vermogen van de Onkyo is misschien wel zo, maar jouw speakers hebben een nominale impendantie van 6 Ohm en een hoge gevoeligheid. Dit maakt het absoluut geen lastige speakers om aan te sturen. Ik denk dat die Onkyo 607 het wel moet kunnen trekken.
    Het verschil tussen luidsprekers met een 'hoge gevoeligheid' en met een 'lage gevoeligheid' is de stand van de volume-regelaar. Bij luidsprekers met een 'hoge gevoeligheid' hoeft deze niet zo ver open gedraaid te worden voor dezelfde geluidssterkte of uitgangsvermogen als bij luidsprekers met een lage gevoeligheid. Dit betekent ook dat de stroomsterkte die een eindtrap moet leveren hoger is en dat een luidspreker daardoor moelijker aanstuurbaar is.

    Een luidspreker met een hoge gevoeligheid is dus moeilijker aanstuurbaar en vraagt dus een hogere stroomsterkte.

    Voor de meeste receivers geldt dat deze het niet fijn vinden om een hoge stroomsterkte te leveren omdat deze veel kleinere reserves hebben dan een stereo versterker. Zou dit wel het geval zijn, dan zou een receiver 2 tot 3 maal zo groot zijn als een versterker met hetzelfde uitgangsvermogen per kanaal. Vandaar dat ik meestal aanraad om op een receiver als de 607 boekenplank-formaat luidsprekers te gebruiken. Uitzondering op deze regel is als de receiver een bi-amping mogelijkheidheid heeft voor de front-kanalen. Je kunt dan 2 maal zo veel vermogen gebruiken voor een front luidspreker, maar levert daarvoor wel 2 kanalen in. Er van uitgaande dat een 607 van Onkyo continu 50 Watt per kanaal kan leveren, zou dit bij gebruik van bi-amping 2 x 100 Watt voor front met daarnaast 3 x 50 Watt voor centre en surround zijn.

    De S606 van Jamo is een luidspreker die meer vraagt dan 50 Watt en waarbij je dat zou moeten doen als je een receiver als de 607 van Onkyo gebruikt. Daarop kun je dus geen 2 paar S606 aansluiten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Waarop kan ik dat dan wel? Is er een alternatief voor max. 450 euro? Ik kan mijn budget misschien iets oprekken, maar meer dan zo'n 450 euro krijg ik er niet uit.

    Ik zat zelf naar de volgende modellen te kijken, maar ik weet niet of deze modellen wel het juiste vermogen kunnen leveren:
    http://www.kieskeurig.nl/receiver/ma...sr5001/173115/
    http://www.kieskeurig.nl/receiver/ha...vr_347/267914/

  10. #10

    Standaard

    In die prijsklasse zijn geen receivers verkrijgbaar die dit wel kunnen. Daarnaast beschikt de 607 niet over pre-outs voor alle kanalen zodat je externe eindversterkers kunt gebruiken.

    De enige oplossing dit ik op dit moment voor je heb is om voor een tweedehands te kijken zonder de HD-audiodecoders te kijken en dan met een BD speler die een meer-kanaals analoge uitgang heeft. Of de S608-en te verkopen en een kleinere set luidsprekers te kiezen. Dynamiek en detailles zijn nl. belangrijker dan een groot geluid.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 06-03-2010 om 15:30
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Waarop kan ik dat dan wel? Is er een alternatief voor max. 450 euro? Ik kan mijn budget misschien iets oprekken, maar meer dan zo'n 450 euro krijg ik er niet uit.

    Ik zat zelf naar de volgende modellen te kijken, maar ik weet niet of deze modellen wel het juiste vermogen kunnen leveren:
    http://www.kieskeurig.nl/receiver/ma...sr5001/173115/
    http://www.kieskeurig.nl/receiver/ha...vr_347/267914/
    De Onkyo 607 wordt heel veel aangeboden met de volgende combinatie:

    http://www.jamo.com/eu-en/products/s...3-description/

    Ik denk zelf ook dat het geen probleem is om ipv van die kleinere 602's daar 4 608's van te maken. Je kunt er volgens mij heel redelijke volumes mee halen, de 607 is zo zwak nog niet, natuurlijk moet je de receiver niet helemaal open draaien, dat is altijd vragen om problemen, zolang je je verstand en je oortjes gebruikt zal het heus wel goed gaan.

    Natuurlijk is een veel zwaardere receiver altijd mooi, maar wat niet is, is niet.

    Gewoon de 607 bestellen via internet bij een beetje knappe winkel die niet moeilijk doet in het geval hij toch niet aan je verwachtingen zal voldoen. En lekker thuis gaan luisteren in je eigen luisterpaleis Mocht het in het ergste geval toch niet voldoen kan je hem altijd terug sturen. Je kan ook proberen iemand uit je omgeving, met een auto, te strikken om eens op luistertocht te gaan.

    Bedenk ook dat het kan met die kleinere 602's en een actieve sub is toch wel een aanrader en zou je niet 4 608's nodig hebben, al kan dat volgens alle gegevens wel.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Wat moet ik dan nu doen? De een zegt dat het niet gaat werken, de ander zegt dat het makkelijk gaat lukken... En ik zit dan ook nog steeds naar die andere twee receivers te kijken i.v.m. een hoger vermogen en betere geluidskwaliteit volgens een aantal mensen.

    Ik stel het overigens wel op prijs dat ik al deze reacties krijg, 't is alleen een beetje verwarrend.
    Laatst aangepast door XpanD : 07-03-2010 om 10:58

  13. #13

    Standaard

    Misschien handig om te vermelden welke 2 andere recievers?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Waarop kan ik dat dan wel? Is er een alternatief voor max. 450 euro? Ik kan mijn budget misschien iets oprekken, maar meer dan zo'n 450 euro krijg ik er niet uit.

    Ik zat zelf naar de volgende modellen te kijken, maar ik weet niet of deze modellen wel het juiste vermogen kunnen leveren:
    http://www.kieskeurig.nl/receiver/ma...sr5001/173115/
    http://www.kieskeurig.nl/receiver/ha...vr_347/267914/
    Die twee.

  15. #15

    Standaard

    Lol, niet goed opgelet.....
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Wat moet ik dan nu doen? De een zegt dat het niet gaat werken, de ander zegt dat het makkelijk gaat lukken... En ik zit dan ook nog steeds naar die andere twee receivers te kijken i.v.m. een hoger vermogen en betere geluidskwaliteit volgens een aantal mensen.
    Er is niemand die je kan zeggen wat je moet doen, alleen wat slim kan zijn om te doen. Begrippen als betere geluidskwaliteit zijn nietszeggend, de 607 staat gewoon goed bekend en als de klank jouw smaak is....

    In jouw situatie zal, als je 4 grote speakers neemt ipv de oplossing met de kleinere surrounds, je wat vermogen tekort komen om er alles uit te kunnen persen wat erin zit, maar dat zegt hier iedereen al en dat had je zelf ook al beseft.

    Het leven is er 1 van geven en nemen, een compromie. In jouw geval zijn dat de centjes, je wil er zoveel mogelijk voor terug hebben en dat is logisch, maar wat ik al schreef, wat niet is, is niet. Met jouw budget kun je geen nieuwe receiver kopen die over voldoende vermogen beschikt om optimaal met de grote speakers om te gaan, dat wil dan niet zeggen dat het niet kan. Het kan wel, maar...... het is natuurlijk niet optimaal, doch zolang je jezelf kan beheersen en je verstand en oortjes gebruikt, zal het allemaal wel goed gaan. Je kan niet verwachten dat je hetzelfde resultaat zal krijgen als met een veel zwaardere receiver, zolang je daar terdege van bewust bent is er niets aan de hand.

    Wil je wel eruit kunnen persen wat erin zit, ja dan zal je toch de knip wat verder open moeten trekken of tegen een mooie gebruikte moeten aanlopen en mooie gebruikte voor weinig die toch nog een beetje hedendaags zijn, ja daar zal je dan weer mazzel en soms ook een hoop geduld voor moeten hebben.

    Ik kan niet zeggen wat je moet doen, maar wel wat je zou kunnen doen, en zo'n receiver bestellen en thuis uitproberen was er 1 van. Mocht dat niet bevallen, dan op tijd en volgens de regels van de winkel terugsturen, je bent dan misschien wat verzendkosten kwijt, maar je hebt dan wel alles kunnen testen.

    Je kan ook je plan laten varen om 4 grote te nemen, maar de kleinere en een actieve sub erbij, dat lijkt mij de beste oplossing, maar ik zeg niet dat je dat moet doen.
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Nee, dat begrijp ik. Misschien een verkeerde woordkeuze.

    Zou een set met 1xC60 of S60 (center), 2xS608 (front), 2 of 4xS602 (rear, s. rear/height) dan beter werken, of is er dan alsnog niet genoeg kracht voor de voorspeakers? En zou dit ook een mooi surround-geluid opleveren?

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Met jouw budget kun je geen nieuwe receiver kopen die over voldoende vermogen beschikt om optimaal met de grote speakers om te gaan, dat wil dan niet zeggen dat het niet kan. Het kan wel, maar...... het is natuurlijk niet optimaal, doch zolang je jezelf kan beheersen en je verstand en oortjes gebruikt, zal het allemaal wel goed gaan. Je kan niet verwachten dat je hetzelfde resultaat zal krijgen als met een veel zwaardere receiver, zolang je daar terdege van bewust bent is er niets aan de hand.

    Wil je wel eruit kunnen persen wat erin zit, ja dan zal je toch de knip wat verder open moeten trekken of tegen een mooie gebruikte moeten aanlopen en mooie gebruikte voor weinig die toch nog een beetje hedendaags zijn, ja daar zal je dan weer mazzel en soms ook een hoop geduld voor moeten hebben.
    Zoals DVDPF ook aangeeft, kun je grote luidsprekers op een receiver als de 607 van Onkyo aansluiten, maar dit kan vervelende gevolgen hebben wanneer je de set niet op een goede manier gebruikt. Het is dan beter om met je verstand te luisteren i.p.v. je oortjes.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Zou een set met 1xC60 of S60 (center), 2xS608 (front), 2 of 4xS602 (rear, s. rear/height) dan beter werken, of is er dan alsnog niet genoeg kracht voor de voorspeakers? En zou dit ook een mooi surround-geluid opleveren?
    De voorspeakers kun je het beste dan als bi-amping aansluiten en dan 2 x S602 gebruiken als surround. Door bi-amping heb je nl. niet meer de mogelijkheid om luidsprekers voor rear centre of front high te gebruiken en wordt het dus maximaal 5.1.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 07-03-2010 om 15:03
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Nee, dat begrijp ik. Misschien een verkeerde woordkeuze.

    Zou een set met 1xC60 of S60 (center), 2xS608 (front), 2 of 4xS602 (rear, s. rear/height) dan beter werken, of is er dan alsnog niet genoeg kracht voor de voorspeakers? En zou dit ook een mooi surround-geluid opleveren?
    Ik zou het, net als Gerco ook al aangeeft, eerst eens gaan proberen met 2 x 608, 2 x 602 en 1x C60 dan zou ik zeer zeker een actieve sub opnemen in je opstelling, dat hoeft niet gelijk je kop te kosten, een paar medeforumleden gebruiken deze:



    http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/...&scrwidth=1920


    Het gebruik van een actieve sub zal je dan helpen om de volumeknop van de 607 wat bescheidener te gebruiken, een actieve sub geeft al sneller de indruk dat er iets staat te draaien met meer vermogen, bovendien vind ik dat een beetje 5.1 opstelling absoluut niet zonder actieve sub kan. Heb zelf echt geen zielige frontspeakers en mijn receiver is zwaar genoeg met zijn 23,5 KG, maar ben toch echt blij met de sub, deze vult al snel met gemak, ook bij lage volumes, de ruimte met een diepe bas zonder dat alles staat te dreunen.


    Met een sub als ondersteuning erbij zal je toch al snel het idee hebben dat er dan heel wat zwaars staat te draaien, een biamping zoals Gerco voorstelt lijkt mij niet veel nut te hebben, ook bi wired niet, maar daar zijn ontelbare meningen over, al heb ik zelf een reciever waarbij je het vermogen naar de frontspeakers kunt verdubbelen door de backrears niet te gebruiken en de boel anders in te stellen, doch ik gebruik dat niet heb voldoende aan de 200 watt per kanaal die er nu uit komt.

    Ben benieuwd wat er nu zoal aan gedachten door je hoofd gaan en in welke volgorde je eea denkt te gaan aanschaffen.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Ik had het niet gezegd, maar ik heb al een mooie actieve subwoofer (gekregen). Deze ga ik uiteindelijk misschien wel upgraden, maar voor nu werkt 'ie prima.

    Ik zit nu eigenlijk vooral te kijken naar de producten van Marantz, maar kan er niet direct een goed-beoordeelde webwinkel voor vinden. Ze lijken wel krachtig genoeg te zijn (7x70, 80 of zelfs 90w), en blijven onder de 450 euro.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Ik had het niet gezegd, maar ik heb al een mooie actieve subwoofer (gekregen). Deze ga ik uiteindelijk misschien wel upgraden, maar voor nu werkt 'ie prima.

    Ik zit nu eigenlijk vooral te kijken naar de producten van Marantz, maar kan er niet direct een goed-beoordeelde webwinkel voor vinden. Ze lijken wel krachtig genoeg te zijn (7x70, 80 of zelfs 90w), en blijven onder de 450 euro.
    Mmm, je moet natuurlijk wel complete informatie geven, welke sub heb je eigenlijk gekregen

    BTW, wel even opletten vriendelijke vriend, de 2 receivers die je eerder als voorbeeld gaf, die Marantz en die H&K, waren beide oude types zonder de huidige HD audio ondersteuning en maar zeer weinig HDMI aansluitingen, en misschien ook nog wel eens zeer oude HDMI aansluitingen, doch zo diep heb ik ze nu ook weer niet bekeken, dat moet je natuurlijk zelf wel doen

    Produkten van Marantz en Denon zijn zonder meer goed, al zou ik dan een voorkeur hebben voor Denon omdat ik met dat merk een fijne ervaring heb. Verlies Onkyo niet uit het oog, het is in mijn ogen op dit moment het meest vooruitstrevende merk met de beste prijs/kwaliteits verhouding, daar kunnen de concurrenten op receiver gebied nog steeds niet aan tippen.

    Natuurlijk ga je uiteindelijk je eigen keus maken, laat niet alles van vermogen afhangen, vergeet ook de HD formaten niet, het aantal HDMI aansluitingen, bedieningsgemak, aansluit mogelijkheden en wat er al niet meer om de hoek komt kijken bij een knappe receiver, ze gaan zo maar 10 jaar mee en dan wil je toch wel een goede vriend in die 10 jaar
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Met een sub als ondersteuning erbij zal je toch al snel het idee hebben dat er dan heel wat zwaars staat te draaien, een biamping zoals Gerco voorstelt lijkt mij niet veel nut te hebben, ook bi wired niet, maar daar zijn ontelbare meningen over, al heb ik zelf een reciever waarbij je het vermogen naar de frontspeakers kunt verdubbelen door de backrears niet te gebruiken en de boel anders in te stellen, doch ik gebruik dat niet heb voldoende aan de 200 watt per kanaal die er nu uit komt.
    Waarom zal bi-amping niet veel nut hebben?

    Het uitgangsvermogen wordt dan ook bij dit model verdubbeld omdat de kanalen van de backrears daarvoor gebruikt worden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 12-04-2010 om 10:50
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Waarom zal bi-amping geen nut hebben?

    Het uitgangsvermogen wordt dan ook bij dit model verdubbeld omdat de kanalen van de backrears daarvoor gebruikt worden.
    Mmmm, waarom wilde ik het eigenlijk niet vermelden

    Er ligt een subtiel verschil tussen geen nut en niet veel nut, laat dat eerst gezegd zijn.

    Hier wat leesvoer met de speakers en versterkers als voorbeeld:

    http://www.hifi.nl/artikel_pagina6/1...ri-amping.html

    Dan ook maar een praktijkvoorbeeldje geven van mezelf omdat dat de verbeelding misschien wat makkelijker aanspreekt, laat ik dat eens doen met een auto die een zware caravan sleept. Ik neem nu als voorbeeld een lelijk eendje(kennen we allemaal als een lichte auto met een zwak 2 cilinder motortje) en ik hang daar een zware dubbelasser caravan achter.

    Dat eendje(lichte versterker) heeft het moeilijk om die zware caravan(grote speaker) door het verkeer te loodsen. De eend heeft zelf al zo zijn beperkingen, weinig vermogen, lage topsnelheid, laag koppel etc en kan de caravan met niet al teveel tegenwind toch nog op een topsnelheid krijgen van zo'n 70Km/Pu.

    We hebben mazzel(denken sommigen) er duikt een 2e eend op, weet je wat, we slaan die caravan door de helft(we dekken wel even de openvoorkant af en zetten er natuurlijk ook een aansluiting op om hem aan de eend te kunnen hangen) en we gaan met beiden weer op weg, toch blijven het beiden zwakke broeders en ondanks dat ze nu nog maar een halve caravan hoeven te slepen komen ze niet verder dan 75Km/Pu, de weerstand van de caravan en hun eigen gebrek aan kracht brengt dat het niet harder gaat...... ze gaan wel 5km sneller, maar ze zuipen ook beiden en hebben 2 chauffeurs nodig, de winst is wel weg, die 5km winst gaat ten kostte van andere verliezen.

    In de garage staat ook nog een 4cilinder met 2x zoveel kracht onder de kap, laten we er eens een Kadetje van maken, het is geen echte krachtpatser, maar hij komt wel even verder met de zware caravan, hij haalt zomaar 100Km/Pu en is daarna ook uitgepoept.

    Dit is maar een praktijkvoorbeeldje, lees voor de snelheid het volume en met een beetje fantasie moet dit voorbeeldje dan wel duidelijk maken wat biamping inhoud en dat het niet echt tot winsten leid en zeker niet tot dubbel vermogen, dat is een misverstand, het leid wel tot een dubbel vermogens gebruik(de 2 eendjes die allebij benzine nodig hebben)

    Heb zelf zo'n lompe 4 Wheel Drive en trek die zware caravan met gemak naar heel erg verboden snelheden, en als ik de 4 wheel Drive inschakel dan kan ik die caravan door ruw terrein rossen en trek ik hem met gemak helemaal aan gort. Oftewel heb een zware versterker die de speakers met gemak kan aansturen en als ik lomp te keer ga en mijn verstand niet gebruik zoveel vermogen geven dat ze na een flinke rookpluim de pijp aan Maarten geven.

    Denk dat XpanD met de 607 een mooi kadetje heeft en best wel mee kan komen, voor de 4 Wheel Drive moet ie effe doorsparen
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Denk dat ik dan toch voor de 4-Wheel Drive ga.

    Ben steeds meer aan het kijken naar de Marantz 5001, en heb de keuze eigenlijk al gemaakt. 7x90 schijnbaar echte watts (voel ik me toch wat fijner bij), volgens zo ongeveer elke review een geweldige geluidskwaliteit, en 400 euro dus dat valt nog mee.

    HDMI 1.3 en de andere poespas van de Onkyo is na nader inzien niet direct belangrijk - ik ben niet van plan veel te gaan doen met HDMI behalve er een geluidsbron opzetten. Multi-kanaals analoge inputs en een flink aantal digitale inputs zullen verder prima werken, en eventueel een paar extra kabels voor beeld maken mij ook niet uit.

    Hebben jullie nog meningen over dit product of eventuele alternatieven?

    Ik had verder nog 1 andere vraag - ik heb hier nu een vintage stereo-equalizer staan, de Technics SH-8020, die nog prima werkt. Kan ik deze gewoon tussen de analoge front-speaker outputs van m'n PC en inputs van de receiver hangen?

    Wederom bedankt, deze topic is tot nu toe erg leerzaam voor mij als beginner op dit gebied.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Denk dat ik dan toch voor de 4-Wheel Drive ga.

    Ben steeds meer aan het kijken naar de Marantz 5001, en heb de keuze eigenlijk al gemaakt. 7x90 schijnbaar echte watts (voel ik me toch wat fijner bij), volgens zo ongeveer elke review een geweldige geluidskwaliteit, en 400 euro dus dat valt nog mee.

    HDMI 1.3 en de andere poespas van de Onkyo is na nader inzien niet direct belangrijk - ik ben niet van plan veel te gaan doen met HDMI behalve er een geluidsbron opzetten. Multi-kanaals analoge inputs en een flink aantal digitale inputs zullen verder prima werken, en eventueel een paar extra kabels voor beeld maken mij ook niet uit.

    Hebben jullie nog meningen over dit product of eventuele alternatieven?

    Ik had verder nog 1 andere vraag - ik heb hier nu een vintage stereo-equalizer staan, de Technics SH-8020, die nog prima werkt. Kan ik deze gewoon tussen de analoge front-speaker outputs van m'n PC en inputs van de receiver hangen?

    Wederom bedankt, deze topic is tot nu toe erg leerzaam voor mij als beginner op dit gebied.
    Wil nog wel meedenken over wat alternatieven, 90 watt is ook nog niet direct een 4 Wheel Drive.

    HDMI 1.3 en andere meer hedendaagse zaken zou ik geen poespas noemen, maar toch zeker serieus overwegen.

    Een beetje knappe receiver heeft een meerkanaals equalizer aan boord, daar zou ik zeker die stereo equalizer niet tussen hangen, lijkt mij ook overbodig als je een knappe receiver koopt.

    Jammer dat je niet een paar euro's meer te besteden hebt
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •