Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 56 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    HDMI 1.3 en andere meer hedendaagse zaken zou ik geen poespas noemen, maar toch zeker serieus overwegen.
    Ik heb het niet echt nodig. Mijn computer is het centrum van m'n home cinema installatie, en ik kijk daar bijvoorbeeld ook TV op. De receiver moet gewoon een voor mijn doen erg goed geluid geven, en optische inputs en analoge multikanaals inputs hebben.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Een beetje knappe receiver heeft een meerkanaals equalizer aan boord, daar zou ik zeker die stereo equalizer niet tussen hangen, lijkt mij ook overbodig als je een knappe receiver koopt.
    Ik hou d'r wel van om een beetje te experimenteren, en als 't m'n geluid kan helpen wil ik dit wel proberen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Jammer dat je niet een paar euro's meer te besteden hebt
    Inderdaad.

    Ik heb mijn speakers goedkoep kunnen kopen, maar het was een eenmalige kans. Nu heb ik alleen wel een receiver nodig die ze kan aansturen - op het moment heb ik alleen een oude stereo-versterker met een kapot kanaal, wat verre van ideaal is.

    Daarom wil ik niet nog een aantal maanden hoeven wachten voordat ik dan wel genoeg geld heb voor een nog betere receiver.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Ik heb het niet echt nodig. Mijn computer is het centrum van m'n home cinema installatie, en ik kijk daar bijvoorbeeld ook TV op. De receiver moet gewoon een voor mijn doen erg goed geluid geven, en optische inputs en analoge multikanaals inputs hebben.



    Ik hou d'r wel van om een beetje te experimenteren, en als 't m'n geluid kan helpen wil ik dit wel proberen.



    Inderdaad.

    Ik heb mijn speakers goedkoep kunnen kopen, maar het was een eenmalige kans. Nu heb ik alleen wel een receiver nodig die ze kan aansturen - op het moment heb ik alleen een oude stereo-versterker met een kapot kanaal, wat verre van ideaal is.

    Daarom wil ik niet nog een aantal maanden hoeven wachten voordat ik dan wel genoeg geld heb voor een nog betere receiver.
    Ik zal vandaag even een beetje tijd voor je vrijmaken en kijken of ik iets leuks tegenkom, bedenk wel zoals een oud gezegde zegt: Haastige spoed is zelden goed; nog 1: geduld is een schone zaak...... bedenk dat een beetje receiver met gemak 10 jaar meegaat. Je kan het misschien ook even proberen uit te zingen met een zeer goedkoop 2e handsje, even doorsparen, 2e handsje weer verkopen en de 4 Wheel Drive kopen

    HDMI 1.3 kan de huidige HD audio formaten aan, via analoog kan het ook, maar dat kan wel eens teleurstellend zijn.

    Natuurlijk is het leuk als je de mogelijkheden hebt om te experimenteren met de instellingen en zeker als je dat ook nog eens leuk vind, veel mensen zijn daar bang voor , vaak gewoon een kwestie van het lezen van de gebruiksaanwijzing en wat durf. Een beetje hedendaagse receiver heeft een ruime mogelijkheid om eea in te stellen en als je het allemaal zelf wilt fijn tunen is dat wel fijn, zo'n inmeet microfoon is leuk en voor sommigen een noodzaak, maar een setup helemaal naar je eigen smaak instellen is in mijn ogen het mooist, en extra losse equalizer lijkt mij eerder een bron voor storingen en kwaliteitsverlies dan een plus, maar daar zul je zelf wel achter willen komen

    Je computer is nu nog het centrum van je setup, met een beetje receiver kan de receiver wel eens het hart worden van je installatie, bij mij is dat wel het geval.

    Hoop dat ik wat leuks voor je tegenkom... had al eerder gekeken maar nog niets gevonden....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #28

    Standaard

    Heb misschien iets gevonden, doe dat even per PM om te voorkomen dat andere koopjesjagers je voor zijn
    Have fun and enjoy your collection

  4. #29

  5. #30

    Standaard

    Ben uiteindelijk op een showmodel van de Cambridge Audio Azur 340R gedoken - geluid boven alles. Met een normale winkelprijs van rond de 550 euros kon ik 'm voor 300 niet laten staan. Ik ben heel benieuwd!

    Ik post wel een update als ik alles aangesloten heb.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Ben uiteindelijk op een showmodel van de Cambridge Audio Azur 340R gedoken - geluid boven alles. Met een normale winkelprijs van rond de 550 euros kon ik 'm voor 300 niet laten staan. Ik ben heel benieuwd!

    Ik post wel een update als ik alles aangesloten heb.
    Ik weet niet goed hoe ik dat zal zeggen...... als ik zeg succes ermee is dat van mijn kant niet helemaal positief bedoeld.

    Cambridge Audio is in mijn ogen een stereo boer, net zoiets als NAD. Erg kaal en lopen op het gebied van Surround ongeveer eeuw achter. Voor iemand die van experimenteren houd is er jammer genoeg niet veel ruimte. Niet een merk dat ik zou aanraden aan mensen die iets met wat meer mogelijkheden willen hebben en graag up to date zijn met de huidige technieken.

    Misschien ben ik iets te sceptisch, daarom ben ik wel benieuwd hoe je de CAA 340R ervaart.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32

    Standaard

    We zullen het zien. Ik vond het voor de lage prijs en door alle goede reviews wel de moeite waard om te proberen. Ik kan overigens binnen 7 dagen het product kosteloos terugsturen, en heb 2 jaar garantie. Dat had ik al via email besproken.

    Ik vind experimenteren wel leuk, maar het moet niet perse. Ik kan als ik dat wil nog genoeg aanpassen op dit apparaat en op mijn computer, dus ik denk wel dat dit gaat lukken.

    Overigens wederom bedankt aan iedereen die me in deze topic geholpen heeft, ik ben d'r toch wel een stuk wijzer van geworden.
    Laatst aangepast door XpanD : 10-03-2010 om 15:32

  8. #33

    Standaard

    Ik heb 'm binnen! Eigenlijk al een paar dagen, maar ik wou d'r nog even aan wennen voordat ik een mening zou gaan plaatsen. Het apparaat klinkt prima, en gaat zeker ook luid genoeg voor mijn smaak (had even een paar oude speakers aangesloten om te testen).

    Ik had in het begin wat problemen met m'n subwoofer, maar na de bass redirection functies aan te zetten en een bass boost te gebruiken op mijn computer was ook dat al snel gefixt. Zal waarschijnlijk wel een krachtigere subwoofer kopen, want 100w peak is niet zo geweldig. :P

    Ik heb overigens nog wel 1 vreemd ding; Als ik een digitale input gebruik, dan lijkt de bas verstoord. Analoog klinkt overigens prima. Heb nog niet geprobeerd om alle instellingen te wissen, want het werkt nu net allemaal. Misschien dat ik dit later nog probeer.

    Ben in ieder geval tevreden met deze aankoop, en voor de prijs was 't ook wel een koopje.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Ik heb 'm binnen! Eigenlijk al een paar dagen, maar ik wou d'r nog even aan wennen voordat ik een mening zou gaan plaatsen. Het apparaat klinkt prima, en gaat zeker ook luid genoeg voor mijn smaak (had even een paar oude speakers aangesloten om te testen).

    Ik had in het begin wat problemen met m'n subwoofer, maar na de bass redirection functies aan te zetten en een bass boost te gebruiken op mijn computer was ook dat al snel gefixt. Zal waarschijnlijk wel een krachtigere subwoofer kopen, want 100w peak is niet zo geweldig. :P

    Ik heb overigens nog wel 1 vreemd ding; Als ik een digitale input gebruik, dan lijkt de bas verstoord. Analoog klinkt overigens prima. Heb nog niet geprobeerd om alle instellingen te wissen, want het werkt nu net allemaal. Misschien dat ik dit later nog probeer.

    Ben in ieder geval tevreden met deze aankoop, en voor de prijs was 't ook wel een koopje.
    Ben blij voor je dat je tevreden bent met je aankoop

    Kan wel eens maanden duren eerdat je alles helemaal hebt gefinetuned, de sub blijkt in veel gevallen de lastigste te zijn om die op een goed gemiddelde te krijgen. Het begrip verstoord zou je iets kunnen toelichten, dat komt wat onduidelijk over. Het kan zijn dat je het volume van de sub wat aan de hoge kant hebt staan, dan gaat hij vervormen op het moment dat hij een wat hoger input signaal krijgt, de oplossing is dan om de volumeknop op de sub wat lager te zetten en het aantal Db's op de receiver wat hoger.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #35

    Standaard

    Met een verstoorde bas bedoelde ik de gehele bas-weergave, zowel uit subwoofer als uit de woofers in m'n Jamos. Het klonk als een soort vervorming van een zeer hoog volume, maar het volume was dan nog maar erg laag. De woofers/subwoofers bewogen ook niet overdreven veel, dus de volume-instellingen stonden op dat punt wel goed.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Met een verstoorde bas bedoelde ik de gehele bas-weergave, zowel uit subwoofer als uit de woofers in m'n Jamos. Het klonk als een soort vervorming van een zeer hoog volume, maar het volume was dan nog maar erg laag. De woofers/subwoofers bewogen ook niet overdreven veel, dus de volume-instellingen stonden op dat punt wel goed.
    Zo te lezen een te hoog input signaal naar de versterkers, met geduld kom je tot de goede instellingen
    Have fun and enjoy your collection

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Ik heb overigens nog wel 1 vreemd ding; Als ik een digitale input gebruik, dan lijkt de bas verstoord.

    Met een verstoorde bas bedoelde ik de gehele bas-weergave, zowel uit subwoofer als uit de woofers in m'n Jamos. Het klonk als een soort vervorming van een zeer hoog volume, maar het volume was dan nog maar erg laag. De woofers/subwoofers bewogen ook niet overdreven veel, dus de volume-instellingen stonden op dat punt wel goed.
    Dit is een verschijnsel waar ik meestal voor probeer te waarschuwen.

    De weergave van de subwoofer is dan niet krachtig genoeg om de lage tonen van de gewone luidsprekers te overstemmen en/of de receiver is dan niet krachtig genoeg om de luidsprekers onder controle te kunnen houden. Bij muziek merk je hier niet zo veel van omdat de lage frekwenties van de subwoofer hetzelfde zijn als die van de luidsprekers.

    Wat je zou kunnen proberen is om zo weinig mogelijk lage tonen naar de luidsprekers te sturen en de weergave van de lage tonen te laten verzorgen door de subwoofer.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dit is een verschijnsel waar ik meestal voor probeer te waarschuwen.

    De weergave van de subwoofer is dan niet krachtig genoeg om de lage tonen van de gewone luidsprekers te overstemmen en/of de receiver is dan niet krachtig genoeg om de luidsprekers onder controle te kunnen houden. Bij muziek merk je hier niet zo veel van omdat de lage frekwenties van de subwoofer hetzelfde zijn als die van de luidsprekers.

    Wat je zou kunnen proberen is om zo weinig mogelijk lage tonen naar de luidsprekers te sturen en de weergave van de lage tonen te laten verzorgen door de subwoofer.
    Hoe krijg je het voor elkaar om je duim in je mond te houden tijdens het typen
    Have fun and enjoy your collection

  14. #39

    Standaard

    Je mag 'm wel weer uit mijn mond halen. Als jij denkt dat dit met het wijzigen van een paar instellingen kunt oplossen, dan mag je 'm weer in je eigen mond stoppen en er weer mee verder gaan.

    Een subwoofer moet krachtiger zijn dan de andere luidsprekers en de receiver moet ook voldoende uitgangsvermogen hebben om de luidsprekers gecontroleerd aan te kunnen sturen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Ben uiteindelijk op een showmodel van de Cambridge Audio Azur 340R gedoken - geluid boven alles. Met een normale winkelprijs van rond de 550 euros kon ik 'm voor 300 niet laten staan. Ik ben heel benieuwd!

    Ik post wel een update als ik alles aangesloten heb.
    Veel plezier met de nieuwe receiver

    Alleen begrijp ik de uiteindelijke keuze niet helemaal aangezien de Cambridge in multichannel mode ook niet meer dan 50Watt per kanaal levert

    Als je echter normaal doet (mbt het volume) zal er niet aan de hand zijn.

    Roger.


    Voor iedereen die gewoon een goede surround-receiver wil hebben heeft Cambridge Audio een oplossing die de moeite waard is om even bij stil te staan: de Azur 340 V3.

    Cambridge Audio zegt dat na onderzoek is gebleken dat veel gebruikers liever een kwaliteits 5.1 av-receiver hebben dan een complexere 6.1 of 7.1 model, waarvan ze de extra kanalen toch niet gebruiken. Dit zal weinig mensen verbazen; het is vaak al lastig om de twee surround-luidsprekers te plaatsen, nog één of twee erbij is een uitdaging teveel.
    Bij het ontwerpen van deze receiver is er specifiek op gelet, dat het afspelen van ’stereo’ niet heeft geleden onder de eisen voor meerkanaals surroundgeluid. Daarom zijn de vijf discrete, ‘audiofiele’ versterkers (wat dat ook moge zijn) zo gescheiden mogelijk gehouden van zowel de ingangen en de digitale electronica.
    De specificaties zijn - in vergelijking met concurrentie uit dezelfde prijsklasse - niet super indrukwekkend. De Azur 340R levert aan de 5 luidsprekers 50 watt, als je stereo speelt 80 watt. Geen upscaling naar hoge resoluties, geen conversie van analoog naar digitaal. Alle analoge video-ingangen kunnen worden doorgesluisd naar iedere willekeurige andere analoge video-utgang. Naast de gebruikelijke analoge video ingangen (composite, s-video, component) zijn er twee digitale hdmi-ingangen aanwezig. Deze zorgen overigens niet voor de audio; voor de digitale audio moet je separaat aansluiten via spdif.

    En als je de laatste specificaties hebt gelezen van de topmodellen van andere merken mis je misschien ook wel HDMI 1.3a, en de mogelijkheid om Dolby TrueHD en DTS HD te decoderen, en TrueColour, en …
    Maar vergeet niet dat dit een instap-receiver is van Cambridge Audio voor € 675,-. En dat wil zeggen: niet een lijst met een zo lang mogelijk specificatielijst maken, maar concentreren op de zaken die ècht belangrijk zijn.
    En voor dat geld kom je overigens niets tekort, want voor de meest recente surround technieken heb je ook de bijpassende bron - een hd dvd/blu ray speler met hdmi 1.3 - nodig. En voor TrueColour moet je al helemaal diep in de buidel tasten met zowel een hd-speler als een televisie of projector die dit aankunnen. En ook upscaling in een av-receiver is niet noodzakeliijk, zoals NAD al eerder opmerkte.
    Ondanks een vrij ‘basic’ opzet missen een aantal nuttige features niet: een on screen display - zelfs in het Nederlands - en calibratie van de luidsprekers zijn aanwezig. Er is zelfs een optie aanwezig die het kwaliteits-verlies bij lange hdmi-kabels (meer dan 5 meter) compenseert.

    Andere technische details van de Cambridge 340R zijn:
    • Dolby Digital, DTS 5.1 en Dolby Pro-Logic II decoding
    • FM/AM tuner, met RDS en 30 voorkeuzezenders
    • Crystal CS42518 multi-DAC
    • Geavanceerd bas-management
    • RS232 - voor updaten van firmware en bediening via een domotica systeem
    • Leverbaar in zilver of zwart

    Zoals bij alle Cambridge Audio producten, is de 340R uitgerust met een solide aluminium voorpaneel, een akoestisch gedempt chassis en is hij zowel in zwart als in zilvermetallic-uitvoering leverbaar. Een ‘ergonomisch optimale’ afstandsbediening bijgevoegd.
    Richtprijs is € 675,00 incl. btw.
    Mocht je behoefe hebben aan iets meer, vermogen en/of luidsprekers, kijk dan iets omhoog in de productlijn: Azur 540R v2 met 6.1 surround en 80 watt per kanaal (€ 825), of de Azur 640R: 7.1 surround met 100 watt per kanaal, voor € 1345,- advies.

    Bron: http://www.avblog.nl/instap-av-recei...mbridge-audio/
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 21-03-2010 om 13:38
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Je mag 'm wel weer uit mijn mond halen. Als jij denkt dat dit met het wijzigen van een paar instellingen kunt oplossen, dan mag je 'm weer in je eigen mond stoppen en er weer mee verder gaan.
    Dank je wel, maar ik weet maar niet waar jouw duim nog meer gezeten heeft.... je mag hem helemaal zelf houden
    Have fun and enjoy your collection

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Bij het ontwerpen van deze receiver is er specifiek op gelet, dat het afspelen van ’stereo’ niet heeft geleden onder de eisen voor meerkanaals surroundgeluid. Daarom zijn de vijf discrete, ‘audiofiele’ versterkers (wat dat ook moge zijn) zo gescheiden mogelijk gehouden van zowel de ingangen en de digitale electronica.
    Audiofiele (eind-)versterkers betekent dat deze goed van elkaar gescheiden zijn en daardoor voor minder vervorming en een betere kanaalscheiding zorgen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #43

    Standaard

    Hmm, dat is vreemd... Kreeg geen mails meer van nieuwe reacties. Kwam hier vandaag terug om er een heel aantal te vinden.

    Alles werkt nog steeds prima, overigens.

    Zoals ik toch al wel stilletjes vermoedde, is 5x50w genoeg voor mijn doeleinden. Als ik het geluid op -25dB of lager zet, dan is het volume al harder dan dat ik ooit zou willen luisteren, dus er is nog zeker ruimte over. Ik gebruik over het algemeen -40 of -45 dB, soms -30 voor muziek, en dat klinkt dan prima.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Hmm, dat is vreemd... Kreeg geen mails meer van nieuwe reacties. Kwam hier vandaag terug om er een heel aantal te vinden.

    Alles werkt nog steeds prima, overigens.

    Zoals ik toch al wel stilletjes vermoedde, is 5x50w genoeg voor mijn doeleinden. Als ik het geluid op -25dB of lager zet, dan is het volume al harder dan dat ik ooit zou willen luisteren, dus er is nog zeker ruimte over. Ik gebruik over het algemeen -40 of -45 dB, soms -30 voor muziek, en dat klinkt dan prima.

    Heel mooi......enne... hoe heb je het probleempje met de "verstoorde" bas verholpen
    Have fun and enjoy your collection

  20. #45

    Standaard

    Instellingen ge-reset, was dus toch iets daarmee. Ik blijf analoog overigens mooier vinden klinken, weet niet waarom.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Instellingen ge-reset, was dus toch iets daarmee. Ik blijf analoog overigens mooier vinden klinken, weet niet waarom.
    Wat vind je analoog beter klinken?
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Wat vind je analoog beter klinken?

    Het geluid
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Het geluid
    Snap ik Was alleen benieuwd vanaf welke bron (CD-speler?)
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  24. #49

    Standaard

    Alle analoge bronnen denk ik, anders had TS de bron er wel bij gezet.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Instellingen ge-reset, was dus toch iets daarmee. Ik blijf analoog overigens mooier vinden klinken, weet niet waarom.
    Mmmm, je vind analoog toch mooier klinken.....

    Dat zul je toch moeten toelichten, al heb ik wel een idee hoe dat komt, ga maar eens met de billen bloot en vertel ons hoe je al je apparatuur hebt gekoppeld aan de receiver.

    In weze zouden de digitale bronnen en aansluitingen het beste resultaat moeten geven, hier treden immers de minste/geen verliezen op, terwijl je bij analoge aansluitingen al snel een stuk kwetsbaarder bent, storingsgevoeliger, signaalverliezen, signaalsterkte en gebruik van minder goede DA omzetters zijn oa factoren die analoge verbindingen een stuk minder aantrekkelijk maken dan digitale verbindingen. In weze is er ook nog maar weinig apparatuur waarvan je een echt analoog signaal krijgt, de platenspeler is daarvan dan nog één van de betere signaal leveranciers en dan dien je ook nog eens over heel goede apparatuur te beschikken om daar het nut van te hebben. Over het analoge geluid van analoge TV en videorecorders wil ik het niet hebben, dan zijn nu niet bepaald leveranciers van hoogwaardig geluid.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •