De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Media pc hoe het beste te beluisteren?

    Ik heb een vraag. Morgen krijg ik de source pc en die is specifiek op stereo geluid aangepast. Nu ga ik hem aansluiten op mijn versterker van NAD maar hoe moet ik die instellen om het beste geluid uit de source pc te krijgen?
    Op het moment heb ik aan mijn versterker een 2.1 opstelling aangesloten waarbij ik de versterker het hoge geluid laat regelen en de sub woofer het lage gedeelte. Op het moment heb ik er een pc, tv, spelcomputer mediaplayer en een dvd speler aan gekoppeld en alleen als ik via de pc muziek luister laat ik de sub uit en zet ik de versterker op tone defeat omdat ik er nog een extra programma bij laat lopen om het geluid te regelen naast de standaard pc instelling voor het geluid.
    Is het handiger om gewoon de sub uit te zetten en de versterker op tone defeat te zetten zodat ik alles via de source pc regel of kan het geen kwaad om via de instelling van de versterker/ sub zoals ik ze nu heb en daarna met de source pc te gaan tweaken om te kijken of ik er beter geluid uit krijg.

    Wat zeggen jullie?

  2. #2

    Standaard

    Om het beste geluid uit dat ding te krijgen lijk je hem analoog op je NAD aan te moeten sluiten. Aangezien je een NAD hebt en een voor stereo behoorlijk dure blu ray speler met een paar harde schijven erbij, zul je ook wel beschikken over een paar high end speakers Je vermeld alleen geen bijzonderheden over je NAD en je speakers
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    De BD speler zal op een gegeven moment toch niet meer werken in een PC als deze heb ik geloof ik ergens wel eens gelezen??
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Om het even compleet te maken.
    NAD C352
    2 Dynaudio audience 52
    1 Dynaudio sub 250
    de sub en source pc aangesloten via ven den hul the bay c5
    boxen aangesloten via van den hul kabels.

    Ik heb hem in eerste instantie aangeschaft om mijn muziek (mp3 192 / 320 kbps) aangeschaft om te kijken of er beter geluid uit komt dan mijn pc of wd media player. Als ik hier niet aanziendlijk verschil in hoor dan gaat hij terug. Ik heb op het moment een 4:3 tv zonder hdmi of vga aansluiting dus waarschijnlijk moet ik hem aansluiten aan mijn pc scherm (2 meter van de audio/ video kast vandaan) dus de andere mogelijkheden zijn mooi meegenomen maar zo lang de tv het nog doet waarschijnlijk overbodig.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Selco Bekijk bericht
    Om het even compleet te maken.
    NAD C352
    2 Dynaudio audience 52
    1 Dynaudio sub 250
    de sub en source pc aangesloten via ven den hul the bay c5
    boxen aangesloten via van den hul kabels.

    Ik heb hem in eerste instantie aangeschaft om mijn muziek (mp3 192 / 320 kbps) aangeschaft om te kijken of er beter geluid uit komt dan mijn pc of wd media player. Als ik hier niet aanziendlijk verschil in hoor dan gaat hij terug. Ik heb op het moment een 4:3 tv zonder hdmi of vga aansluiting dus waarschijnlijk moet ik hem aansluiten aan mijn pc scherm (2 meter van de audio/ video kast vandaan) dus de andere mogelijkheden zijn mooi meegenomen maar zo lang de tv het nog doet waarschijnlijk overbodig.
    De source PC lijkt me een behoorlijk overkill om MP3's mee af te spelen, maar iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren. Persoonlijk had ik die 4:3 TV er waarschijnlijk al heel snel uitgeknikkerd, je hebt nu al een heel leuke 46inch voor rond de 1000 euro en het geld dat ik dan overhield van source PC zou ik dan besteden aan een multimedia speler met wat minder alure maar waarschijnlijk net zulke prestaties.

    Het nadeel van een simpele stereo versterker vind ik ook het gebrek aan digitale ingangen en de mogelijkheid om er op een fatsoenlijke manier een actieve sub op aan te sluiten, het is me allemaal net iets te "pure" . Dit gebrek speelt je nu parten, je hebt nu randapparatuur nodig die die tekortkomingen moeten opvangen, vind dat wel weer een heel prijzige oplossing die je gekozen hebt, enkel om daar hoofdzakelijk mee naar MP3's te luisteren.

    Je hebt hele mooie spullen voor het analoge tijdperk, maar we zitten nu in het digitale tijdperk. Gelukkig ben ik zelf niet bang voor surround en ben je tegenwoordig met een beetje knappe surround receiver helemaal op je wenken bedient, je kunt er zowel digitaal als analoog je ei op kwijt
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •