De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Toshiba SD230E regiovrij maken?

    Hallo allemaal,

    Aangezien ik altijd over 2 dvd spelers beschikte waarvan 1 van de 2 regiovrij was heb ik me er nooit om druk om gemaakt om de andere ook regiovrij te maken. Maar nu deze de rare neiging heeft om maar af en toe te werken vroeg ik me af of het mogelijk was om de andere, een Toshiba SD230E, ook regiovrij te maken.

    Ik heb natuurlijk al gezocht op google maar niets kunnen vinden dat werkte (meeste posts zijn van enkele jaren geleden). Zover ik heb kunnen zien zou je het met een soort upgrade file kunnen doen (wat de speler in principe gewoon omzet naar regiovrij) of met een code.

    De file heb ik nooit te pakken kunnen krijgen, allemaal dode links en de codes werken niet.


    Wie kan me helpen?



    (en ja ik weet het, ik kan beter gewoon een nieuwe dvd speler kopen voor 2 tientjes, maar toch )

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PPM Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Aangezien ik altijd over 2 dvd spelers beschikte waarvan 1 van de 2 regiovrij was heb ik me er nooit om druk om gemaakt om de andere ook regiovrij te maken. Maar nu deze de rare neiging heeft om maar af en toe te werken vroeg ik me af of het mogelijk was om de andere, een Toshiba SD230E, ook regiovrij te maken.

    Ik heb natuurlijk al gezocht op google maar niets kunnen vinden dat werkte (meeste posts zijn van enkele jaren geleden). Zover ik heb kunnen zien zou je het met een soort upgrade file kunnen doen (wat de speler in principe gewoon omzet naar regiovrij) of met een code.

    De file heb ik nooit te pakken kunnen krijgen, allemaal dode links en de codes werken niet.


    Wie kan me helpen?



    (en ja ik weet het, ik kan beter gewoon een nieuwe dvd speler kopen voor 2 tientjes, maar toch )
    Die Tos...... die is van 2004

    Wat nieuwe DVD speler gewoon een BR spelertje gaan halen
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Die Tos...... die is van 2004

    Wat nieuwe DVD speler gewoon een BR spelertje gaan halen
    Ik weet, hij is oud, maar doet het ook nog prima

    BR speler heeft weinig zin, ben nog niet overgestapt naar BR en voorlopig ook niet van plan eigenlijk.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Loggie Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie , maar voor 28 euro heb ik een nieuwe dvd-speler

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PPM Bekijk bericht
    Ik weet, hij is oud, maar doet het ook nog prima

    BR speler heeft weinig zin, ben nog niet overgestapt naar BR en voorlopig ook niet van plan eigenlijk.
    Ik vermoed dat je dan ook nog een CRT TV hebt, de kwaliteit is namelijk in de afgelopen paar jaar behoorlijk gestegen en ik denk niet dat ik vrolijk zou worden van een 6 jaar oude DVD speler op een hedendaagse wat fors uitgevallen Full HD TV

    Persoonlijk maak ik zodra dat mogelijk is de spelers regiovrij en doe de bijbehorende code of schijf bij de speler in de doos als ze als reserve staan.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik vermoed dat je dan ook nog een CRT TV hebt, de kwaliteit is namelijk in de afgelopen paar jaar behoorlijk gestegen en ik denk niet dat ik vrolijk zou worden van een 6 jaar oude DVD speler op een hedendaagse wat fors uitgevallen Full HD TV

    Persoonlijk maak ik zodra dat mogelijk is de spelers regiovrij en doe de bijbehorende code of schijf bij de speler in de doos als ze als reserve staan.
    Klopt, ook hier geldt weer: nog niet kapot, dus nog niet vervangen.

    Ik wil dat geweldige verschil natuurlijk wel zelf ervaren

    De TV die beneden staat is ook nog een CRT geval, en aangezien we digi kabel hebben vraag ik me af hoe geweldig dat uitziet op een nieuwe tv

    Maar even terug ontopic, ik ben er nog achter gekomen dat de dvd-speler die niks meer wilde spelen alleen geen originele regio 1 dvd's meer afspeelt.

    Wel kopiën van regio 1 en 2 en originele regio 2 dvd's.

    En dat vind ik raar.

    Het betreft een Aristona (lees Philips) ADV436 (die regiovrij is gemaakt).

    Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PPM Bekijk bericht
    Klopt, ook hier geldt weer: nog niet kapot, dus nog niet vervangen.

    Ik wil dat geweldige verschil natuurlijk wel zelf ervaren

    De TV die beneden staat is ook nog een CRT geval, en aangezien we digi kabel hebben vraag ik me af hoe geweldig dat uitziet op een nieuwe tv

    Maar even terug ontopic, ik ben er nog achter gekomen dat de dvd-speler die niks meer wilde spelen alleen geen originele regio 1 dvd's meer afspeelt.

    Wel kopiën van regio 1 en 2 en originele regio 2 dvd's.

    En dat vind ik raar.

    Het betreft een Aristona (lees Philips) ADV436 (die regiovrij is gemaakt).

    Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
    Zeker vreemd, copiën zijn overigens meestal regiovrij, een beetje slimpie neemt de regiocode bescherming niet mee.

    Je zou zo maar eens kunnen proberen om hem opnieuw regiovrij te maken
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zeker vreemd, copiën zijn overigens meestal regiovrij, een beetje slimpie neemt de regiocode bescherming niet mee.

    Je zou zo maar eens kunnen proberen om hem opnieuw regiovrij te maken
    Klopt, maar de dvd die ik heb geprobeerd was regio 1, dat weet ik zeker, sowieso omdat hij het op de Toshiba, die niet regiovrij is, niet afspeelt. Maargoed, zoals ik zei, deze dvd's doen het ook gewoon. De originele dvd's van regio 1 lijken niet te werken

    Heb de Aristona opnieuw regiovrij gemaakt, geen effect.

    Dan toch maar de Toshiba regiovrij maken :veryfunny:

  9. #9

    Standaard

    Niemand die weet hoe ik mijn Toshiba SD230E regiovrij kan maken?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •