De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard NL BD nooit of veel later

    De niet ondertitelde films beginnen zich hier op te stapelen, tot verdriet van mijn vrouw...
    Ben geen geduldig iemand, en ik kan vaak niet wachten tot de NL versie eindelijk verschijnt na vele maanden of nooit.
    Het lijkt wel of een zoekopdracht bij bol, frs, dvd outlet of cosmox tegenwoordig nooit tot resultaat leidt.
    Ik kan een lange lijst maken maar noem als voorbeeld A Serious Man van de gebrs. Coen,
    net besteld bij blahdvd maar hier is ons land is er niks van te vinden.
    Maar ook voor ouwetjes als Rio Bravo en The Searchers (beide met John Wayne) geldt dit.
    Hidden (Caché) van Haneke is ook een goed voorbeeld, gewoon bij play.com te bestellen voor heel weinig.
    Het lijkt ook wel of NL distrubuteurs erg aarzelen...
    Wat vinden jullie?

  2. #2

    Standaard

    De verkopen zullen wel tegenvallen. Moet ook zeggen dat de prijzen in NL erg fors zijn. Was gisteren nog bij de mediamarkt en daar vragen zo dood leuk 30 euro voor Pirates of the caribbean: at worlds end.
    Zolang de prijzen zo hoog blijven, zullen minder mensen blu-ray kopen en zullen de distributeurs minder snel een release doen. Puur omdat het niet uit kan.

    Vraag me ook of hoeveel van de blu-ray kopers alleen maar het buitenland koopt. Zelf importeer ik eigenlijk alleen maar.


    .

  3. #3

    Standaard

    Als de release in Nederland ongeveer gelijk is dan koop ik liever de Nederlandse uitgave. Maar dan moet de beeld en geluid kwaliteit wel goed zijn en de prijs moet ook goed zijn. Neem Toy story komt dezelfde maand hier uit maar de prijs is niet hetzelfde. Apollo 13 die zou hier ook in april uitkomen maar dat is opgeschoven dus dat wordt weer importeren denk ik.

  4. #4

    Standaard

    Erg he?
    Kijk maar eens bij Bol.com, wat een rukprijzen!

  5. #5
    Senior Member
    Registratie datum
    Sep 2009
    Woonplaats
    Sint-Katelijne-Waver, België

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door barend Bekijk bericht
    De niet ondertitelde films beginnen zich hier op te stapelen, tot verdriet van mijn vrouw...
    Ben geen geduldig iemand, en ik kan vaak niet wachten tot de NL versie eindelijk verschijnt na vele maanden of nooit.
    Het lijkt wel of een zoekopdracht bij bol, frs, dvd outlet of cosmox tegenwoordig nooit tot resultaat leidt.
    Ik kan een lange lijst maken maar noem als voorbeeld A Serious Man van de gebrs. Coen,
    net besteld bij blahdvd maar hier is ons land is er niks van te vinden.
    Maar ook voor ouwetjes als Rio Bravo en The Searchers (beide met John Wayne) geldt dit.
    Hidden (Caché) van Haneke is ook een goed voorbeeld, gewoon bij play.com te bestellen voor heel weinig.
    Het lijkt ook wel of NL distrubuteurs erg aarzelen...
    Wat vinden jullie?
    Dat A Serious Man hier nog niet uit is op Blu-ray is een beetje logisch hé, hij is nog maar van 20 januari (België)/21 januari (Nederland) uit in de bioscoop... Maar voor andere films die je noemt heb je gelijk, maar wij hebben dan bijvoorbeeld wel Cidade de Deus en Amélie terwijl die in UK/US nog niet uit zijn.

    Het is dus niet iets dat enkel bij ons voorvalt

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Erg he?
    Kijk maar eens bij Bol.com, wat een rukprijzen!
    Tja sommige back catolog prijzen komen aardig in de buurt, maar als je dan weer een nieuwe titel voor 29 euro of zelfs meer ziet staan, begin je wel te fronsen.
    Langzamerhand mogen ze wel eens dalen met hun adviesprijzen.
    Titels als Toystory e.d. wil ik zeker wel eens vervangen, maar niet voor de hoofdprijs.
    Is een BD 19 euro heb ik er weer niet zo veel moeite mee.
    Een beetje een principe kwestie.

    Wat wel opvalt is dat prijzen voor de al wat 'oudere releases' al richting de 14 euro gaan.
    En er steeds meer aanbiedingen en 2=3 acties komen.

    Qua aanbod vind ik het toch wel redelijk snel gaan, zeker als je dat vergelijkt met dvd toendertijd. Minder commerciële titels zullen gewoon wat langer op zich laten wachten.
    Maar ik ben al blij dat men nu bijna alles simultaan uitbrengt, want dat is nog niet zo lang geleden ook wel eens anders geweest. (nu nog sporadisch)
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door barend Bekijk bericht
    Wat vinden jullie?
    dat dit een eeuwenoud verhaal is. Was op VHS zo, was met DVD zo en nu ook met BR ... learn to live with it lang leve de import!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    dat dit een eeuwenoud verhaal is. Was op VHS zo, was met DVD zo en nu ook met BR ... learn to live with it lang leve de import!
    Inderdaad en als je zo graag wil dat je vrouw mee kan kijken, dan zul je geduld op moeten brengen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •