Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 38 worden weergegeven.
  1. #1

    Thumbs down Nederland loop achter

    Zoals je weet loopt nederland altijd achter, kijk maar naar toy story.wereld wijdt verschijnen de beide delen. Maar in prijs lopen ze voorop. Ik zal nooit meer 30 euro betalen voor een disc die ik in buitenland 10 tot 12 euro goedkoper kan krijgen, Ze jagen hier de mensen gewoon de plas over. Als ik dan free record zie met hun prijzen zakt me de broek af. Hun schreeuwen toch altijd wij zijn de goedkoopste. Als ik in nederland wat koop dan is het bij media markt. Gelukkig bestaat play.co.uk.
    Ik ben voorstander om in nederland te kopen, maar ik laat me niet het vel over de oren heen trekken. gelukkig is bv A film met leuke prijzen bezig bv The Mask 10 euro.
    Laten we hopen dat nederland gauw de prijzen verlaagd dan houden ze een hoopklanten over. 20 euro voor een nieuwe film is ok, maar een film die al 100 x is uitgebracht voor 25 of 30 euro laat me niet lachen

  2. #2

    Standaard

    Dit topic staat totaal verkeerd. :S

    Maar desalnietemin kloppen je voorbeelden niet en is een nuance op zijn plaats. Toy Story komt deze maand ook hier uit, maar zal inderdaad duur zijn. Het helpt om goed rond te kijken, want dit soort titels is in NL vaak goedkoper te vinden dan bij de FRS. Zie bijvoorbeeld Mediamarkt/Saturn aanbiedingen. Er zijn daar geregeld aanbiedingen van nieuwe films voor 20 euro.
    Daarnaast zijn de beide Toy Story films in het buitenland evenmin 10-12 euro. Eerder 17-22 euro.

    Een disc van E1/RCV of A-film uit hun back catalogus is inderdaad goedkoper, maar dan vaak ook extraloos. Ook de prijzen van de titels van grotere distributeurs is momenteel aan het zakken. Veel universal en Warner titels gaan richting de 15 euro. De rest volgt wel. Bovendien zijn er geregeld acties, zoals 3 voor 2. Vergeet daarnaast niet dat webwinkels in bijvoorbeeld de UK of USA vaak ook een stuk goedkoper zijn dan de winkels in het reguliere straatbeeld.

    Overigens is The Mask van E1/RCV en niet van A-film.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zelfs in de VS zijn de prijzen niet veel beter zei het in dollars,
    Engeland is daarin een uitzondering.

    Maar het is zeker vreemd te noemen als je nu weer titels van 29,95 FRS of nog erger 34,95 Bol ziet staan. terwijl we dachten dat 24,95 nu de maximale prijs was.

    Van Disney kan je dat wel verwachten, maar een titel als Jennifer's body voor 29,95 zit niemand op te wachten.
    Wel is het zo dat diezelfde prijs wel sneller zakt als hij een tijdje in de bakken staat, of onderdeel gaat uitmaken van een actie.

    Betere tijden komen er echter snel aan, anders beginnen we toch gewoon een petitie, aangezien die andere definitief is overleden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door toystory Bekijk bericht
    Als ik dan free record zie met hun prijzen zakt me de broek af.
    Ik hoop niet dat ik dan naast jouw sta in de FRS,of je moet een lekker wijf zijn ,.. maar wat een ongenuanceerd geklaag weer.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  5. #5

    Standaard

    Ben wel benieuwd naar review van NL-versie The Mask aangezien hij minder dan 10€ kost.

  6. #6

    Standaard

    [quote=*TIMMIE*;1680873]Dit topic staat totaal verkeerd. :S

    Maar desalnietemin kloppen je voorbeelden niet en is een nuance op zijn plaats. Toy Story komt deze maand ook hier uit, maar zal inderdaad duur zijn. Het helpt om goed rond te kijken, want dit soort titels is in NL vaak goedkoper te vinden dan bij de FRS. Zie bijvoorbeeld Mediamarkt/Saturn aanbiedingen. Er zijn daar geregeld aanbiedingen van nieuwe films voor 20 euro.
    Daarnaast zijn de beide Toy Story films in het buitenland evenmin 10-12 euro. Eerder 17-22 euro.

    Een disc van E1/RCV of A-film uit hun back catalogus is inderdaad goedkoper, maar dan vaak ook extraloos. Ook de prijzen van de titels van grotere distributeurs is momenteel aan het zakken. Veel universal en Warner titels gaan richting de 15 euro. De rest volgt wel. Bovendien zijn er geregeld acties, zoals 3 voor 2. Vergeet daarnaast niet dat webwinkels in bijvoorbeeld de UK of USA vaak ook een stuk goedkoper zijn dan de winkels in het reguliere straatbeeld.


    ging om prijsverschil dus als hier TS €30 gaat kosten klopt die 10-12 precies :wink:

    vind €15 voor "oude" titels ook al veel; UK en USA zitten dan al rond de 7-8 pond of 10-12 dollar

    zelfs met 3=2 actie is FRS vaak duurder dan de buitenlandse internetsites

    even geduld hebben loont ook; veel nieuwe titels op de bekende UK/USA sites starten hoog maar zakken al snel in prijs; v.b is Hurt Locker, begon geloof ik op 17 pond maar heb 'm zelf voor 11 pond inclusief (ongeveer 3 weken geleden) gekocht

    in nl blijven de prijzen vaak hoog
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  7. #7

    Standaard

    Ga maar eens bij de winkels in Groningen kijken, (ik citeer Rob Geus) daar word ik niet vrolijk van!

    Snertprijzen!

  8. #8

    Standaard

    De te hoge prijzen van de schijfjes staan een echte doorbraak van Blu-ray in de weg:
    Prijzen blu-ray spelers dalen snel

    Blu-ray Blu-ray spelers voor in pc's worden tegen steeds lagere prijzen gefabriceerd. Gemiddeld kosten ze nog maar 70 tot 80 dollar. Toch zullen deze dalende prijzen niet zorgen voor een grootschalige acceptatie van het nieuwe formaat, menen analisten.

    Het pijnpunt is nog steeds de prijs van blu-ray schijfjes zelf. Die kosten zó veel meer dan gewone dvd's dat veel consumenten er helemaal geen behoefte aan hebben. Pas wanneer blu-ray films enz. betaalbaarder worden, zal er ook meer vraag komen naar de benodigde hardware om ze af te spelen.

    Bron: Computeridee.nl

  9. #9

    Standaard

    Precies, de prijs van de apparatuur is prima, maar de films zijn gewoonweg in NL winkels te duur.
    En voor veel mensen bestaat het buitenland niet, dus...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Dit topic staat totaal verkeerd. :S

    Maar desalnietemin kloppen je voorbeelden niet en is een nuance op zijn plaats. Toy Story komt deze maand ook hier uit, maar zal inderdaad duur zijn. Het helpt om goed rond te kijken, want dit soort titels is in NL vaak goedkoper te vinden dan bij de FRS. Zie bijvoorbeeld Mediamarkt/Saturn aanbiedingen. Er zijn daar geregeld aanbiedingen van nieuwe films voor 20 euro.
    Daarnaast zijn de beide Toy Story films in het buitenland evenmin 10-12 euro. Eerder 17-22 euro.
    In elke winkelcentrum (klein of groot) is er wel een FRS, blokker of bart smit te vinden in tegenstelling tot mediamarkt/saturn. Ik denk niet dat veel mensen ver willen reizen om zijn blu-ray te halen. Veel mensen, de gemiddelde consument koopt daar zijn films. Die betalen uiteraard de hoofdprijs. Wij (dit forum) importeren. Trouwens de mediamarkt vraagt vaak zoniet altijd naar de hoofdprijs. Het is dat Ajax naast de mediamarkt staat dat ik daar langs kom om te staren naar de rekken.
    Laatst aangepast door Dai : 11-03-2010 om 13:03

  11. #11

    Standaard

    Mensen zonder BD speler kopen toch geen BD's.
    25 euro voor een nieuwe titel is gewoon te veel, 20 is zo'n beetje ''the max'', naar mijn mening.

  12. #12

    Standaard

    Mannen, klagen over BR prima, maar ik erger me pas echt aan het feit dat nieuwe DVD's zelfs nog steeds 18-20 euro moeten kosten, zo kan de prijs van BR nooit omlaag namelijk.
    Maar zolang de consumenten nog steeds massaal DVD's kopen en er daarnaast ook nog een flinke groep BR;s koopt spekken we alleen maar de industrie en zullen de prijzen heel gestaag zullen zakken.

  13. #13

    Standaard

    Maar DVD's kelderen in prijs omlaag, BD's amper.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Maar DVD's kelderen in prijs omlaag, BD's amper.
    Pas 1 maand na de release, tot die tijd blijft het gros rond de 17-20 euro zitten. Pas als nieuwe DVD releases rond de 10 euro komen kan een BR rond de 17-20 euro komen.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    In elke winkelcentrum (klein of groot) is er wel een FRS, blokker of bart smit te vinden in tegenstelling tot mediamarkt/saturn. Ik denk niet dat veel mensen ver willen reizen om zijn blu-ray te halen. Veel mensen, de gemiddelde consument koopt daar zijn films. Die betalen uiteraard de hoofdprijs. Wij (dit forum) importeren. Trouwens de mediamarkt vraagt vaak zoniet altijd naar de hoofdprijs. Het is dat Ajax naast de mediamarkt staat dat ik daar langs kom om te staren naar de rekken.
    Het was puur een voorbeeld. Andere voorbeelden waaruit blijkt dat de prijzen langzaam maar zeker aan het zakken zijn;

    Bart Smit; Aantal Sony back catalogus titels voor <e 10
    Blokker; Bij de release van Ice age 3 en Harry Potter 6 waren deze 21 euro. In tegenstelling tot bijv. FRS waar deze toen e29,99 kostten.
    Cosmox; regelmatig aanbiedingen met stuntprijzen voor back catalogus titels.
    Wijlen van Leest; geregeld aardig scherpe prijzen, zoals indertijd Harry Potter voor e15, terwijl deze elders e25 tot e30.
    Wijlen van Leest, V&D en FRS, die geregeld 3=2 hebben.
    Moviemax; geregeld scherpe prijzen. Laatst; Sweeney Todd voor 10 euro, diverse WB titels voor <10.
    Ah; diverse titels te koop met air-miles.

    Af en toe moet je goed zoeken en het geldt met name voor back catalogus titels, maar interessantere opties zijn er zeker wel. Zelfs in NL. We zijn echter ook verwend met de DVD dumpprijzen.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  16. #16
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Moet je eens een auto kopen in Nederland.
    Dan schrik je pas echt invergelijk...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Moet je eens een auto kopen in Nederland.
    Dan schrik je pas echt invergelijk...
    Zeg dat wel, kijk maar eens wat je voor BPM betaald

  18. #18

    Standaard

    Bij auto's komt het door de overheid.....
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #19

    Standaard

    Ik vind het geklaag over de prijzen in NL altijd wel terecht, maar in bijvoorbeeld Groot-Brittannië kosten ze net zo veel in de winkels. Ja, wij bestellen in NL vaak bij winkels als Amazon en Play en dergelijke, maar die zitten ook dik onder de winkelprijzen in Groot-Brittannië. Ik ben gisteren teruggekomen van Londen en er zijn daar genoeg winkels die bluray verkopen, maar de prijzen zijn allemaal vergelijkbaar of zelfs nog hoger dan de Free Record Shop prijzen...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  20. #20

    Standaard

    Heb je helemaal gelijk in, maar de grootste webshops van 't land hebben daar tenminste goede prijzen, terwijl als je Amazon.co.uk en Bol.com vergelijkt... You know...

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Heb je helemaal gelijk in, maar de grootste webshops van 't land hebben daar tenminste goede prijzen, terwijl als je Amazon.co.uk en Bol.com vergelijkt... You know...
    En daar heb jij weer gelijk in. Bol.com is zowiezo asociaal duur en FRS hanteert dezelfde prijzen als in de winkel, wat ronduit belachelijk is. Maar ja, die Hans Breukhoven is niet voor niets zo rijk geworden...

    DVDoutlet is een NL winkel die enigszins concurrerend is met zijn prijzen, maar ook lang niet met elke titel. Is en blijft toch een kwestie van goed shoppen....
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je prijzen drukken heeft ook pas zin als er echt grote aantalen worden verkocht.
    Dan dek je je verliezen of minimale marge in.

    Amazon e.a. verkopen uiteraard wereldwijd, dat is toch wat anders dan de kleine nederlandse markt. Dan is het toch wat makkelijker om scherp te zijn.

    Michael Londen, leuk daar ga ik volgende maand ook naar toe.
    Nog tips, must do's
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Je prijzen drukken heeft ook pas zin als er echt grote aantalen worden verkocht.
    Dan dek je je verliezen of minimale marge in.

    Amazon e.a. verkopen uiteraard wereldwijd, dat is toch wat anders dan de kleine nederlandse markt. Dan is het toch wat makkelijker om scherp te zijn.

    Michael Londen, leuk daar ga ik volgende maand ook naar toe.
    Nog tips, must do's
    In ieder geval geen BR;'s kopen want die zijn daar net zo duur als hier heb ik uit betrouwbare bron vernomen .

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Pas 1 maand na de release, tot die tijd blijft het gros rond de 17-20 euro zitten. Pas als nieuwe DVD releases rond de 10 euro komen kan een BR rond de 17-20 euro komen.
    PAS na 1 maand? Dat is toch behoorlijk snel of ligt dat aan mij? Anyway....welke idioot (sorry als ik iemand aanspreek) betaalt er nu voor reguliere dvd's 17-20 euro? Dat je dat betaalt voor MoC, Criterion of andere speciale dvd's....kan ik nog begrijpen. Maar het reguliere spul is al snel voor 3,99, 5,50 bij Play of Amazon te koop. Ook bij Fame Amsterdam kun je al voor 4 - 4,50 nieuwe titels kopen. Gewoon even wachten en ze worden al snel goedkoop. Dus die hele vergelijking tussen dvd en Blu-Ray gaat niet echt op. Blu-Ray blijft vaak gewoon duur en zakt maar matig (of niet)....ook bij webshops trouwens.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    PAS na 1 maand? Dat is toch behoorlijk snel of ligt dat aan mij? Anyway....welke idioot (sorry als ik iemand aanspreek) betaalt er nu voor reguliere dvd's 17-20 euro? Dat je dat betaalt voor MoC, Criterion of andere speciale dvd's....kan ik nog begrijpen. Maar het reguliere spul is al snel voor 3,99, 5,50 bij Play of Amazon te koop. Ook bij Fame Amsterdam kun je al voor 4 - 4,50 nieuwe titels kopen. Gewoon even wachten en ze worden al snel goedkoop. Dus die hele vergelijking tussen dvd en Blu-Ray gaat niet echt op. Blu-Ray blijft vaak gewoon duur en zakt maar matig (of niet)....ook bij webshops trouwens.
    Je moet het ook niet vergelijken. Er zijn gewoon 2 media beschikbaar waarvan er 1 superieur is aan de andere. Pas als de kwalitatief mindere goedkoper wordt danwel van het strijdtoneel verdwijnt zal de andere goekoper worden. Zolang dta niet gebeurd zal de superieure (veel) duurder blijven.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •