De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.

Discussie: Beeld valt soms weg

  1. #1

    Standaard Beeld valt soms weg

    Hoi,

    Soms valt het beeld van mn plasma even weg. De film speelt dan door maar het beeld wordt even zwart en wordt het beeld als het ware opnieuw gezocht. Dat heb ik nooit met tv kijken, alleen met dvd's en Blu Rays. Soms helemaal geen last en dan ineens weer een paar keer achter elkaar. Alsof er even geen verbinding is tussen speler en tv. Kent iemand dit fenomeen? Denk dat het aan het kabeltje ligt, dat ie even niet werkt ofzo. Vreemd en irritant. Vooral als het om de paar minuten gebeurt. Dan weer tijden geen last. Als je aan de hdmi-kabel gaat zitten, valt het beeld ook even weg. Dat heb ik dus spontaan tijdens het film kijken. Iemand een idee hoe dit te verhelpen? Ligt het aan het kabeltje?

    Bedankt!!

    Melzz

  2. #2

    Standaard

    Je zegt zelf al, "Als je aan de hdmi-kabel gaat zitten, valt het beeld ook even weg".

    Ik denk dat je het hier moet zoeken. Misschien dat door trillingen van het geluid de connector net geen contact maakt soms en daardoor het beeld weg valt. Ik zou daarom eerst een andere kabel proberen.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #3

    Standaard

    Heb je je Blu-ray Speler direct aangelsoten op je TV of via een Reciever? Want het wil wel eens dat je Reciever de bron herzoekt als het ware waardoor het beeld even wegvalt.

    Anders ligt het waarschijnlijk wel aan de kabel? Wat voor kabel heb je? Zo'n goedkope? Anders even die vervangen door eentje met degelijke connectoren zoals die van HQ en die hoeven ook niet eens zoveel te kosten. kijk HIER eens
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de antwoorden. De kabel loopt van mn Blu Ray speler direct naar mn tv. Ik vroeg me af of het aan de kabel zou liggen of aan een connector. Het is geen heel goedkoop kabeltje, beetje ertussen in. 30 euro ofzo. Het lijkt inderdaad alsof het beeld steeds weer opnieuw gezocht moet worden, dat zie je ook linksboven in beeld.

  5. #5

    Standaard

    Je TV heeft vast wel meerdere HDMI aansluitingen? Heb je al geprobeerd of hij op andere wel goed werkt. Dat zou meteen verklaren waarom je Dig. TV ontvanger geen problemen heeft.

    Als het geen heel goedkope kabel is ga ik er niet van uit dat die connector stuk is, maar het kan natuurlijk zijn dat de plug in de tv een beetje ruim is ofzo.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  6. #6

    Standaard

    Op meerdere HDMI aansluitingen geprobeert en steeds hetzelfde probleem. Zal dan wel aan de kabel liggen. Maar niemand anders die dit wel eens heeft of heb ik nu weer een uniek probleem te pakken...?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Op meerdere HDMI aansluitingen geprobeert en steeds hetzelfde probleem. Zal dan wel aan de kabel liggen. Maar niemand anders die dit wel eens heeft of heb ik nu weer een uniek probleem te pakken...?
    Nee is geen uniek probleem, heb precies hetzelfde en peptalk heeft het ook. Heb sinds een paar maanden een BD speler de philips 9500 en sindsdien heb ik er last van voorheen met de PS3 niet. Bij de ene film is het erger dan de andere maar heb het minimaal één keer peer film dat het beeld even wegvalt en soms valt het hdmi signaal helemaal weg. Heb echt geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Maar misschien dat iemand het herkend en een oplossing weet?
    Panasonic 50G20 Silver/ Onkyo TX-SR 508 Black/ Klipsch home theater HD500/ Philips BDP9500/ Playstation 3 Slimline 120 gig/ Logitech Harmony One

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=2881

    http://www.whatiwatch.net/collection.php?ov=2881

  8. #8

    Standaard

    Volgens mij heeft dit te maken met de verwerking van een bitstream die niet constant is en komt dit vaak voor wanneer er bvb veel aktie te zien en te horen is. De processoren krijgen het dan even wat moeilijker en dan is de kans dat het proces niet soepel verloopt ook groter. Zelf heb ik bij BD hier ook af en toe last van. In mij geval komt het waarschijnlijk door mijn TV, omdat deze geen 1080p24 ondersteunt en ik het door de speler laat veranderen in 720p vanwege de resolutie.

    Ik zie het daarom als een vervelende bijkomstigheid van al die verschillende processen die de toestellen uitvoeren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Ik heb daar ook met de maken dat het beeld even weg is alleen bij dvd's niet bij blu-ray's.
    Ik heb mijne blu-ray speler aangesloten aan mijn receiver onkyo.
    Sony 55XE9305 Sony HT-CT790 Panasonic DMP-UB704 XBOX ONE S ? http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/willyjean64

  10. #10

    Standaard

    De manier van aandoen wil ook wel eens uitkomst bieden...

    1 - Tv / projector aan
    2 - Receiver aan
    3 - Media / blu ray speler aan

    en dan moet elk apparaat eerst gaan zoeken alvorens je de tweede aandoet enz. Bij het uitdoen wordt het 3,2,1. Klinkt belachelijk anno 2010 maar het werkt in mijn geval wel...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11

    Standaard

    Klopt, bij Blu Rays nooit last. Het is ook totaal wisselvallig. Soms kan ik zo drie films kijken, totaal geen last en vervolgens tijdens een film, valt het beeld rustig 3 keer weg. Zo te lezen is er niet een eenduidige oplossing. Op zich wel irritant....je betaald je scheel aan een plasma en Blu-Rayspeler....heb je nog "gedoe". Mee leren leven maar....ben ik bang.

  12. #12

    Standaard

    Het zou helpen als jij je model tv en bluray-speler even zou vermelden.

    In z'n algemeenheid moet je niet vreemd opkijken als er vreemd dingen gebeuren bij goedkope apparaten.

  13. #13

    Standaard

    Dit probleem heb ik gehad met mijn Toshiba HD-dvd speler. Na lang zoeken bleek het probleem in de hardware van mijn Toshiba speler te zitten, want als ik via HDMI film keek had ik wel eens dat het beeld even zwart werd (gemiddeld één keer per 4 films). De HDMI kabel werkte echter goed bij mijn blu-ray speler en ook de diverse HDMI aansluitingen op mijn tv gaven bij andere apparatuur geen problemen. Ik heb het probleem toen opgelost door mijn hd-dvd speler via de component-aansluiting met mijn tv te verbinden. Nooit meer last gehad. Nadeel was alleen dat ik via component geen 1080p kreeg...
    Laatst aangepast door scorpius : 19-03-2010 om 12:34

  14. #14

    Standaard

    Dan lag het aan jou hddvd speler ben ik bang want ik heb ze allemaal gehad en echt nog nooit problemen via hdmi..

    @ 8smile13

    Het ligt echt niet alleen altijd aan het feit dat iets goedkoop is. Ook dure apparatuur heeft zijn grillen helaas...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8mile13 Bekijk bericht
    Het zou helpen als jij je model tv en bluray-speler even zou vermelden.

    In z'n algemeenheid moet je niet vreemd opkijken als er vreemd dingen gebeuren bij goedkope apparaten.
    Ik heb een plasma van Panasonic; TX-P42G10 en een Sony BDP-S350 Blu-Ray speler aangesloten op NAD-versterker die via Tannoy-boxen zijn aangesloten. Dit zijn geen goedkope apparaten in ieder geval.....vandaar dat ik ook eigenlijk vind dat ik geen problemen mag hebben.

  16. #16
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik vermoed om een of andere reden dat dit in de BDspeler zit.
    Je zou eens een andere moeten lenen om het uit te testen en uit te sluiten.
    Voor Pana tv's zijn er wel vaak firmware update's beschikbaar.

    Op het Chelloo forum waren heel vaak problemen met de hdmi handshake i.c.m. de Pana's.
    Dit kwam veelal wel door de brakke HDCP implentatie in de UPC boxen, maar een firmware update van de tv loste veel van die problemen op.
    Blijkbaar klopte er soms ook niet veel van de EDID info in de tv wat handshake issues gaf.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Dan lag het aan jou hddvd speler ben ik bang want ik heb ze allemaal gehad en echt nog nooit problemen via hdmi.. ..
    Dat bedoelde ik ook... zal het even anders formuleren

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    @ 8smile13

    Het ligt echt niet alleen altijd aan het feit dat iets goedkoop is. Ook dure apparatuur heeft zijn grillen helaas...

    Breek me de bek niet open....
    Gelukkig was dat in het verleden..

    Enne ook mijn XE1 doet het al jaren foutloos...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 19-03-2010 om 12:48
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19

    Standaard

    Met de winkel gebeld en die zegt....stuur maar op naar Sony...tja....lijkt me nogal drastisch en lastig te onderzoeken aangezien hij niet altijd deze storing geeft. Bij Sony hadden ze er nog nooit van gehoord. Verkoper denkt in ieder geval dat het aan de speler ligt en niet aan de kabel of tv.

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik zou eerst even met je speler bij iemand met een hdtv langsgaan, anders stuur je hem waarschijnlijk voor nop op...
    Ben je 4 weken verder zonder dat er at gebeurt is.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Dan lag het aan jou hddvd speler ben ik bang want ik heb ze allemaal gehad en echt nog nooit problemen via hdmi..

    @ 8smile13

    Het ligt echt niet alleen altijd aan het feit dat iets goedkoop is. Ook dure apparatuur heeft zijn grillen helaas...
    Ook dure apparaten spoken natuurlijk maar het zal eerder voorkomen bij een goedkoop apparaat.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Willy B. Bekijk bericht
    Ik heb daar ook met de maken dat het beeld even weg is alleen bij dvd's niet bij blu-ray's.
    Ik heb mijne blu-ray speler aangesloten aan mijn receiver onkyo.
    Sinds ik een nieuwe TV heb ook last van ik denk mede door Easy Link van Philips of misschien omdat de BR speler nu op 1080p24 staat, in ieder geval, Onkyo uit en weer aan en opgelost gelukkig, want het is inderdaad behoorlijk irritant als je beeld om de paar minuten zwart word.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •