Bekijk uitslag poll: Wat vind je van de berichtentellers?

Stemmers
64. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Cool!! Lekker wedstrijdje doen met andere forumleden!

    2 3,13%
  • Hierdoor kan ik zien wie de ziekelijke praters zijn waarvan ik de berichten kan overslaan.

    8 12,50%
  • Hierdoor krijg ik een goede indruk wie er veel over DVD en aanverwante onderwerpen weet.

    12 18,75%
  • Van mij mogen ze weg omdat ik de indruk krijg dat ze een verkeerde invloed op het serieuze karakter van het forum hebben.

    19 29,69%
  • Ik let er nooit zo op.

    22 34,38%
  • Berichtentellers? Waar?

    1 1,56%
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 58 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Berichten teller... Noodzaak of storend?

    Vanavond dook in de thread "OFFIE in offensief" de vraag op wat de invloed is van de berichtenteller op het postgedrag van forumleden.

    Bij deze een polleke...

    update: Zelf heb ik voor "Ik let er niet zo op" gekozen...

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Dubbeldam
    tja ik had hem dus in de general chat gezed
    Ik zag 'm net staan....

    Maarrrrrrr...
    In dit geval laten we ze allebei maar staan omdat de manier van antwoorden toch erg verschillend is... O.k.?

  4. #4

    Standaard

    van mij mag het tellertje weg......Ik ben benieuwd naar de uitslagen.

  5. #5

    Standaard

    Van mij hoeft ie niet weg. Hoe je het wend of keert: de teller zorgt er wel voor dat je een bepaalde structuur krijgt in de verhoudingen tussen de leden. Je hebt (denk ik) duidelijkheid nodig over wie newbies en wie veteranen zijn om een goed forum te 'maken'. Tellers zijn daarbij belangrijker dan je zo 1-2-3 zou denken. Slecht idee dus om ze weg te laten.

  6. #6
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Zoals in het verleden (niet een heel grijs verleden ) was
    ik zelf ook altijd druk bezig om hoog in de lijst te komen,
    maar het gaat om de kwaliteit van je post en daar ben
    ik sinds kort toch achter gekomen en doe ook telkens
    mijn best om de informatie die er wordt gewisseld zo
    nuttig mogelijk te houden met af en toe hier en daar
    een geintje wat ook moet kunnen vind ik.

    Ik heb wel gestemd op dat de teller weg mag.Ik let er
    de laatste tijd niet meer op hoeveel er wordt gepost
    of wie veel post.Ik denk dat een hoop mensen afvallen
    als de teller zal worden weggehaald omdat die het
    wedstrijdje niet meer hoeven te spelen of minder
    gaan posten omdat er geen wedstrijdje dan meer
    is en uiteindelijk zullen ze dit forum dan alleen maar
    verwaarlozen en niet meer terugkeren.Echter mensen
    die alleen maar posten omdat ze een hoog cijfer in de
    lijst willen kan je beter kwijt zijn dan rijk zeg ik dan
    maar weer

    Sorry als ik nu zo veroordelend overkom terwijl ik in
    het korte verleden zelf dezelfde fouten heb gemaakt
    maar mijn ogen zijn toch (en dat is niet alleen op dit
    forum ofzo maar ook in mijn dagelijks leven) open
    gegaan en probeer mijzelf per dag weer te verbeteren
    en te corrigeren wat tot nu toe alleen maar positief
    is uitgepakt

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Hauer
    mijn ogen zijn toch (en dat is niet alleen op dit
    forum ofzo maar ook in mijn dagelijks leven) open
    gegaan en probeer mijzelf per dag weer te verbeteren
    en te corrigeren wat tot nu toe alleen maar positief
    is uitgepakt
    Ach... We zullen maar zeggen; "Je bent nooit te oud om te leren". Praters staan stil, denkers veranderen de wereld...

  8. #8

    Standaard

    Ik vind dat opzich wel goed dat ze er zijn want als iemand iets aanbied (te koop dus he?!) dan kun je er vaak uit afleiden of hij te vertrouwen is......of zie ik dat verkeerd
    With great powers comes great responsibility - Uncle Ben - Spiderman

  9. #9
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lieshout84
    Ik vind dat opzich wel goed dat ze er zijn want als iemand iets aanbied (te koop dus he?!) dan kun je er vaak uit afleiden of hij te vertrouwen is......of zie ik dat verkeerd
    De teller en aantal posts geven eigenlijk géén informatie of
    de verkoper betrouwbaar is.Daar houdt Rein weer een
    speciale lijst voor bij in het handelplaats gedeelte op
    dit forum.We hebben het dus over een andere lijst

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Van mij hoeft ie niet weg. Hoe je het wend of keert: de teller zorgt er wel voor dat je een bepaalde structuur krijgt in de verhoudingen tussen de leden. Je hebt (denk ik) duidelijkheid nodig over wie newbies en wie veteranen zijn om een goed forum te 'maken'. Tellers zijn daarbij belangrijker dan je zo 1-2-3 zou denken. Slecht idee dus om ze weg te laten.
    Je kunt aan de datum waarop iemand zich heeft aangemeld bij het forum ook goed zien of het een Newbie of een Veteraan is. Dus daar is het aantal posts niet voor nodig.

    En Lieshout84, het aantal posts is NIET representatief voor de betrouwbaarheid van iemand lijkt me. (Bedankt voor de uitleg Paul)

  11. #11

    Standaard

    een teller van het aantal posts is gemeengoed op de meeste forums. zou het eerder betutteld vinden moest er op dit forum worden tegen ingegrepen. de meeste forummers zijn toch geen minderbegaafden die moeten bijgestuurd worden hoop ik

    heb er geen of weinig interesse voor of iemand 1000 post heeft of 100 , het maakt me eigenlijk weinig uit,
    ik denk nt dat een teller merkbaar invloed heeft op het postgedrag van de gemiddelde forummer (die heeft wel wat beters te doen dan hier te zitten bullshitten om zijn tellertje naar omhoog te krijgen)

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap


    Je kunt aan de datum waarop iemand zich heeft aangemeld bij het forum ook goed zien of het een Newbie of een Veteraan is. Dus daar is het aantal posts niet voor nodig.

    En Lieshout84, het aantal posts is NIET representatief voor de betrouwbaarheid van iemand lijkt me. (Bedankt voor de uitleg Paul)
    aantal posts staat inderdaad nt rechtstreeks in verband met betrouwbaarheid

    datum van aanmelden zegt net zo weinig als aantal posts: namelijk niets wat betreft de kwaliteit van de berichten.

    om even terug te komen op de opmerking newbie - veteraan van Rijn : Ik meen als voorbeeld toch te mogen stellen dat ik mezelf wel minder newbie voel dan iemand die hier al zit sinds december 2001 en al 15 keer gepost heeft en eens om de drie weken het forum bezoekt.

  13. #13

    Standaard

    daar heb je helemaal gelijk in. (niets aan toe te voegen dus)

  14. #14

    Standaard

    Ik post gewoon wanneer ik denk iets te zeggen te hebben...
    en in de OH thread vind ik het idd wel leuk om met de mensjes te kletsen maar ik doe dit niet om mijn posts omhoog te krijgen...
    Dus of die teller er nu is of niet, dat zal mijn post-gedrag niet veranderen.

  15. #15

    Standaard

    Teller weg geen probleem.
    Maar hou de ouwehoerenthread in stand want anders neemt wellicht het aantal off-topics elders weer toe.
    En misschien het deleten van eigen posst weer herinvoeren. Ik kon na enige tijd mijn eigen posts deleten als ze achterhaald waren. Dat mijn teller dan terugliep vond ik niet interessant.
    Ik vind het niet belangrijk of ik lid 1 of 3000 ben. men kent mij op het forum of men kent mij niet. Na verloop van enige tijd herken je de vaste klanten toch wel.

  16. #16

    Standaard

    Teller kan wel leuk zijn maar niet noodzakelijk,

    ouwehoere threads legen om de maand vind ik wle een goed idee, evenals raad je plaajte enz...
    StarTrader

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Ik post gewoon wanneer ik denk iets te zeggen te hebben...
    Ja en wij posten in de o-h-thread als wij niks te zeggen hebben

  18. #18

    Standaard

    Gaat de teller echt weg als hier een grote meerderheid voor te vinden is, of is het gewoon een vraag?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    Gaat de teller echt weg als hier een grote meerderheid voor te vinden is, of is het gewoon een vraag?
    Als we er reden voor zien zal de Crew zich daar over buigen. Persoonlijk vind ik de tellers op zich wel handig. Zo kun je toch een beetje inschatten hoe 'ingeburgerd' iemand is op het forum.

  20. #20
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koen Crijns

    Zo kun je toch een beetje inschatten hoe 'ingeburgerd' iemand is op het forum.
    Voila, dat wou ik ook zeggen ... maar vond even de juiste woorden niet.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koen Crijns


    Als we er reden voor zien zal de Crew zich daar over buigen. Persoonlijk vind ik de tellers op zich wel handig. Zo kun je toch een beetje inschatten hoe 'ingeburgerd' iemand is op het forum.
    Dus gewoon een vraag. O.K. Bedankt.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    Gaat de teller echt weg als hier een grote meerderheid voor te vinden is, of is het gewoon een vraag?
    Dit is de hoofdvraag.
    De onderliggende vraag zal zijn: bij de Belgen weghalen en bij de Hollanders handhaven Selectief heet dat.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koen Crijns


    Als we er reden voor zien zal de Crew zich daar over buigen. Persoonlijk vind ik de tellers op zich wel handig. Zo kun je toch een beetje inschatten hoe 'ingeburgerd' iemand is op het forum.
    Onze Luther heeft de inburgeringscursus met goed gevolg doorlopen.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Dit is de hoofdvraag.
    De onderliggende vraag zal zijn: bij de Belgen weghalen en bij de Hollanders handhaven Selectief heet dat.
    Zou best eens kunnen. Want wij hebben dat tellertje natuurlijk niet nodig om ons belang op het forum te onderstrepen.

  25. #25

    Standaard

    Als ik het goed begrijp hebben we het over een dubbele probleemstelling:
    1. Door het hoge aantal posts dat hier dagelijks binnenstroomt wil het systeem graag eens vastlopen.
    2. Hoe kan je forumvervuiling tegengaan en het aantal of-topic posts doen afnemen.
    Waarbij stelling 1 mogelijk een gevolg van stelling 2 is.

    De teller weghalen wordt gezien als een mogelijke oplossing. Zo 'ontmoedig' je mensen die er enkel op uit zijn hun teller zo hoog mogelijk te brengen door het posten van bullshit. Vraag is natuurlijk of er zoveel mensen met deze instelling op het forum aanwezig zijn.
    Een argument om de teller te behouden is het feit dat je dan duidelijk ziet wie hier kind aan huis is en wie nog maar net komt piepen. Wat de teller eigenlijk overbodig maakt voor de vaste kern van forumleden die hier heel regelmatig komt. De harde kern heeft de teller niet nodig om te weten wie nu wie precies is.

    Mijn eerste reactie was ook om de teller af te schaffen en zo een invloed te hebben op het aantal of-topic posts. Maar er zijn toch een aantal mensen die de teller wel belangrijk vinden om welke reden dan ook.

    Ik heb twee voorstellen:
    1. Als IEDEREEN zijn/haar post zoveel mogelijk on-topic probeert te houden, draagt iedereen zijn steentje bij om de informatieve functie van het forum te beschermen. Een geintje tussendoor kan best wel eens maar probeer dat zoveel mogelijk in de OT te doen. Hierdoor ga je de threads niet verzwaren met weinig ter zake doende info.
    2. De CREW kan maandelijks bepaalde threads volledig leeg maken (OT, raad de film e.d.) en daardoor het systeem ontlasten. Het zou dan wel wenselijk zijn als de tellers dan niet zouden mee aflopen als er posts verwijderd worden.

    Als dit een succes wordt, hoef je eigenlijk geen drastische maatregelen te nemen zoals het verwijderen van de teller. Bijgevolg doe je ook geen inbreuk op het sympathieke karakter van dit forum.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •