Bekijk uitslag poll: Wat vind je van de berichtentellers?

Stemmers
64. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Cool!! Lekker wedstrijdje doen met andere forumleden!

    2 3,13%
  • Hierdoor kan ik zien wie de ziekelijke praters zijn waarvan ik de berichten kan overslaan.

    8 12,50%
  • Hierdoor krijg ik een goede indruk wie er veel over DVD en aanverwante onderwerpen weet.

    12 18,75%
  • Van mij mogen ze weg omdat ik de indruk krijg dat ze een verkeerde invloed op het serieuze karakter van het forum hebben.

    19 29,69%
  • Ik let er nooit zo op.

    22 34,38%
  • Berichtentellers? Waar?

    1 1,56%
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 58 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koen Crijns


    Als we er reden voor zien zal de Crew zich daar over buigen. Persoonlijk vind ik de tellers op zich wel handig. Zo kun je toch een beetje inschatten hoe 'ingeburgerd' iemand is op het forum.
    Oh, doe dan nog maar even niet weg die tellers. Ik ben nog niet bij iedereen!! bekend.

  2. #27
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Vraag is natuurlijk of er zoveel mensen met deze instelling op het forum aanwezig zijn.
    Toch een groot deel, denk ik.
    Een groot deel van al de leden hé mensen ...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe

    1. Als IEDEREEN zijn/haar post zoveel mogelijk on-topic probeert te houden, draagt iedereen zijn steentje bij om de informatieve functie van het forum te beschermen. Een geintje tussendoor kan best wel eens maar probeer dat zoveel mogelijk in de OT te doen. Hierdoor ga je de threads niet verzwaren met weinig ter zake doende info.
    En als de kat een koe was kon ik ze melken voor de open haard...

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin


    Zou best eens kunnen. Want wij hebben dat tellertje natuurlijk niet nodig om ons belang op het forum te onderstrepen.
    Nee dan kunnen we de Belgen van d'n Hollanders onderscheiden, slim intelligent Hollands bedacht, hé???

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded

    Toch een groot deel, denk ik.
    Een groot deel van al de leden hé mensen ...
    Is dit ook een o-h-thread, Jaded, moet ik hier "ja" zeggen???

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded

    Toch een groot deel, denk ik.
    Een groot deel van al de leden hé mensen ...

    En als de kat een koe was kon ik ze melken voor de open haard...
    Ben jij dan voorstander om de teller af te schaffen en het daarmee samenhangende schokeffect? Of ga je ervan uit dat zeveraars blijven zeveren, of je de teller nu afschaft of niet? Ik meen uit je vorige post te begrijpen dat je teller wil behouden.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap


    Je kunt aan de datum waarop iemand zich heeft aangemeld bij het forum ook goed zien of het een Newbie of een Veteraan is. Dus daar is het aantal posts niet voor nodig.

    En Lieshout84, het aantal posts is NIET representatief voor de betrouwbaarheid van iemand lijkt me. (Bedankt voor de uitleg Paul)
    Ik ben het graag met Rein eens. Het aantal posts zegt mij totaal niets. Mensen die heel intensief meekijken maar zelden posten zijn goeie vaste klanten.
    Ja, zo is het eigenlijk met alles. Als iedereen een film geweldig vindt heb ik weleens moeten ervaren dat ik het zelf niet zo geweldig vond.
    Alles is relatief.
    Neem b.v. de CREW, die hebben echt niet de hoogste aantallen posten. Maar het zijn wel de mensen die hart voor deze site en dit forum hebben.
    En wie zijn er het meest informatief. Niet altijd de topposters, en het ligt er maar aan waarin je geinteresseerd bent. Ik zit niet dagelijks bij de hardware maar wel vaak bij de recensies, de pricewatch, enz.
    Wat zegt me die teller dus??? Eigenlijk niks.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Of ga je ervan uit dat zeveraars blijven zeveren, of je de teller nu afschaft of niet?
    Raak! In de roos!
    Niemand heeft tot nu toe het echte nut van de teller naar voren kunnen brengen. 't Is leuk, maar wat als ie er niet meer zou zijn. Ik denk: geen verschil.

  8. #33
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe


    Ben jij dan voorstander om de teller af te schaffen en het daarmee samenhangende schokeffect? Of ga je ervan uit dat zeveraars blijven zeveren, of je de teller nu afschaft of niet? Ik meen uit je vorige post te begrijpen dat je teller wil behouden.
    Ik ben voorstander van de teller te behouden.

    Ik bedoelde met mijn post dat je redenering heel mooi is in theorie ... maar daar blijft het ook bij.
    ("Als IEDEREEN zijn/haar post zoveel mogelijk on-topic probeert te houden, draagt iedereen zijn steentje bij om de informatieve functie van het forum te beschermen.")

    Eigenlijk moet ik gewoon zwijgen, want als iemand de teller wil behouden denken ze toch maar dat het is om "de eerste" te zijn...

  9. #34
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Wat zegt me die teller dus??? Eigenlijk niks.
    Aan de andere kant: Wat zegt de inschrijvingsdatum?

    Ook niets in feite ...

  10. #35

    Standaard

    Ik vind in ieder geval absoluut dat we even moeten wachten totdat onze Luther weer terug is van vakantie.
    Ik verwed mijn kop er af dat hij een uitgesproken mening heeft
    Hij zit zich nu in Hongarije al vreselijk te ergeren

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Aan de andere kant: Wat zegt de inschrijvingsdatum?
    Ook niets in feite ...
    Nou, jawel, daar haal je dan de nieuwelingen wat makkelijker uit.
    Dan heb je bijvoorbeeld begrip voor zaken die zich herhalen in discussies en informatie.
    Ach, de meesten voelen zich al snel thuis hier. Overwegend is de sfeer prima en heeft iedereen dezelfde uit de hand gelopen hobby.

  12. #37

    Standaard

    Henk en Jaded, kan ik het zo formuleren: 'Als de klad er eenmaal inzit krijg je het er niet meer uit'. Almenene tendens is blijkbaar om bepaalde threads op regelmatige basis flink uit te mesten. Kan ik wel mee leven.

  13. #38

    Standaard

    Kijk in de andere thread betreffende dit onderwerp. Rein Schaap liet al zien wat het effect zou zijn van het regelmatig opschonen van de General Chat. Dat zou ruimte bieden in de database!!
    Ik denk niet dat er iemenad is die later de ouwehoerenthread nog eens terugleest om daar (interessante) informatie uit te halen.
    En moet middels OFFIE de off-topics in de serieuze threads blijven ontmoedigen.

  14. #39
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Misschien dan een ideetje de teller bij de posts gewoon te
    laten staan in het forum maar het gedeelte top 10 posters
    dan weg te halen ?

  15. #40

    Standaard

    Het maakt mij in principe ook niets uit, maar ik moet wel toegeven dat ik de grootse onzin heb gepost in de tijd dat ik "junior member" was om zo naar de status van "member" te gaan. Hierbij hield ik mijn teller wel degelijk in het oog. Nu ik member ben reageer ik alleen nog maar als ik denk dat mijn reactie van enige waarde kan zijn.
    Als het gaat om de Newbe's van de veteranen te scheiden lijkt mij de status van de leden belangrijker dan het daadwerkelijke aantal posts.

    En hup, de teller gaat weer 1 omhoog. Het gaat wel langzaam hoor

    Rob

  16. #41
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded

    Eigenlijk moet ik gewoon zwijgen, want als iemand de teller wil behouden denken ze toch maar dat het is om "de eerste" te zijn...
    De teller is misschien voor een hoop mensen toch belangrijk
    zoals een mede-forummer aangaf dat hij aan hand van de
    aantal posts de persoon eerder vertrouwd met veel posts
    dan met weinig posts als het aankomt op het verkopen
    en kopen van 2de handse dvd's in de handelplaats.Dat
    is toch een goede reden voor die persoon om de teller
    toch te behouden.

    Maar het is natuurlijk ook wel weer zo dat een hoop
    mensen en dan zeg ik ook inclusief mezelf die het
    leuk vinden (en ook vonden) om op de eerste
    plaats terrecht te komen.Door middel van de
    onzin posts was ik een tijdje één van de forummers
    die het snelste posten met een gemiddelde van weet
    ik niet hoeveel op een dag.Na een lange tijd afwezigheid
    ben ik ergens weet ik veel waar komen te staan en als ik
    de lijst in die tijd misschien 3x heb opgevraagd is het veel.
    Echter mensen die alleen maar komen om te scoren qua
    posten en de kwaliteiten van een bericht geen waarde
    aan hechten dan ben je die mensen toch liever kwijt
    dan rijk lijkt mij zoals ik al eerder eens gezegd heb in
    een post.

  17. #42

    Standaard

    Kan het ook niet helpen, maar ik heb een aangeboren afkeer van alles dat nauwkeurig geteld wordt, in statistieken gegoten, bijgehouden wordt en goed gevonden op basis van onbenullige, nietszeggende cijfertjes, rinkelende telraampjes en noem maar op. Al die dingen worden me te veel te pas en te onpas gebruikt, gemanipuleert en in het voordeel aangewend van degenen die het voor het zeggen hebben.
    Hierarchie hier en hierarchie daar, is het niet leuk en nodig om de hele troep af en toe een ferme schop richting vuilnisbak te geven en je gene ene donder aan te trekken van al dat enge hokjes en superioriteitsgedoe?
    Tis maar een vraagje hoor.

  18. #43

    Standaard

    Ik denk dat de hele gedachte dat de teller kwalitatief slechte threads/postings in de hand werkt niet terecht is. Ik denk dat het hoge aantal postingen van somigen misschien in de hand gewerkt wordt threads als 'with love for offie' maar niet dat mensen expres onzin gaan posten om hun teller op te hogen. Tenminste: ik ben daar niet echt opvallende voorbeelden van tegengekomen. Die filosofie zou dan (denk ik) ook geen motief moeten zijn om de teller te verwijderen.

    Nog iets anders: ik heb niet de indruk dat de veteraan-members (dwz: de mensen met een hoog aantal postingen) hun 'status' gebruiken om zich arrogant of neerbuigend op te stellen. Sterker nog: de meeste van die top-posters zijn juist buitengewoon hulpvaardig en bereid om interessante onderwerpen te bediscussieren of informatie te geven. Misschien dat dat nou juist o.a. iets is wat teweeg gebracht wordt door de 'status' van dat domme getalletje. Zoals ik al eerder schreef: die 'hierarchie' die veroorzaakt wordt door dat getalletje achter je naam zorgt er misschien wel voor dat de hele samenhang van het dvd.nl-forum is zoals ie is. En om heel eerlijk te zijn: ik ben daar heel blij mee en ik zou daar niet echt iets aan willen veranderen.

  19. #44

    Standaard

    Wel grappig dat de meesten zeggen dat het niet belangrijk is en dat ie zelfs wel weg mag (als je tenminste de poll-uitslag bekijkt) terwijl ik me hele felicitatie-threads kan herinneren als iemand 1000 posts heeft gehaald. Wat een prestatie!
    Lekker belangrijk. Maakt mij geen bal uit of er een teller staat of niet. Al maak je 'm roze met frilly edges (wink-wink)... Het zegt geen ene reet, hooguit dat iemand niets beters te doen heeft...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik denk dat de hele gedachte dat de teller kwalitatief slechte threads/postings in de hand werkt niet terecht is.

    Nog iets anders: ik heb niet de indruk dat de veteraan-members (dwz: de mensen met een hoog aantal postingen) hun 'status' gebruiken om zich arrogant of neerbuigend op te stellen. Sterker nog: de meeste van die top-posters zijn juist buitengewoon hulpvaardig en bereid om interessante onderwerpen te bediscussieren of informatie te geven. Misschien dat dat nou juist o.a. iets is wat teweeg gebracht wordt door de 'status' van dat domme getalletje. Zoals ik al eerder schreef: die 'hierarchie' die veroorzaakt wordt door dat getalletje achter je naam zorgt er misschien wel voor dat de hele samenhang van het dvd.nl-forum is zoals ie is.
    Zijn hier anders in deze thread al mensen die toegeven dat ze op een bepaald tijdstip veel hebben gepost, precies vanwege die teller.

    Ja, je hebt gelijk, ware het niet dat er ook een aantal "niet veel posters" ook buitengewoon hulpvaardig zijn.
    Ik heb ook nergens in deze thread gelezen dat iemand beweert dat veelposters zich arrogant of neerbuigend gedragen.
    Wel zou ik het jammer vinden als die hulpvaardigheid, de goede sfeer, het delen van onze liefde voor DVD en alles wat daar zoal mee samenhangt, alleen maar zou afhangen van cijfertjes.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin

    Wel zou ik het jammer vinden als die hulpvaardigheid, de goede sfeer, het delen van onze liefde voor DVD en alles wat daar zoal mee samenhangt, alleen maar zou afhangen van cijfertjes.
    Ik denk niet dat dit van cijfertjes afhangt hoor. Het vriendelijke en aangename karakter van dit forum zorgt er volgens mij voor dat iedereen hier graag blijft hangen. En waar je je goed voelt, wil je al eens wat meer posten.

  22. #47

    Standaard

    Ik mis de optie: "het maakt mij niet uit, of de tellers verdwijnen". Want de tijd dat ik het aantal posts (en die van mij) belangrijk vond, heb ik al een tijd achter mij gelaten. Het aantal posts wil niet (altijd) zeggen, dat iemand veel v.e bepaald onderwerp weet, soms eerder het tegendeel...

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe


    Ik denk niet dat dit van cijfertjes afhangt hoor. Het vriendelijke en aangename karakter van dit forum zorgt er volgens mij voor dat iedereen hier graag blijft hangen. En waar je je goed voelt, wil je al eens wat meer posten.
    Nee, dat geloof ik ook niet. En met het overige ben ik het meer dan eens.

  24. #49

    Standaard

    Nu de uitslag van de poll duidelijk meer de kant opgaat van; weghalen die teller, wordt daar dan alsnog wat mee gedaan?
    Of is deze poll ook een grap?
    Ik vond in dit geval de offie grap nog wel aardig, maar dan zo'n poll plaatsen op een serieus sub-forum vind ik als grap wel wat te ver gaan.
    Mijn mening blijft dat de teller het serieuze karakter van het forum in de weg zit en dus best mag verdwijnen. En ik ben dus niet de enige....
    Mijn begrotingstekort
    Co-Star Trader
    Safe Trader

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Van mij hoeft ie niet weg. Hoe je het wend of keert: de teller zorgt er wel voor dat je een bepaalde structuur krijgt in de verhoudingen tussen de leden. Je hebt (denk ik) duidelijkheid nodig over wie newbies en wie veteranen zijn om een goed forum te 'maken'. Tellers zijn daarbij belangrijker dan je zo 1-2-3 zou denken. Slecht idee dus om ze weg te laten.

    Ben ik niet met je eens.. Iemand die al tijden hier op het forum komt, hoeft perse goede informatie te verschaffen..

    Er zijn zat mensen met kennis die bij hoge uitzondering wat posten, en waar je (ondanks de lage posts) meer aan hebt als aan mensen die 1000+ posts op hun naam halen in in een ouwehoerthread..

    Duss van mij mag ie weg, dan heb je dat geirriteer ook niet meer...
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •