Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.

Discussie: *** Slotje ***

  1. #1

    Standaard *** Slotje ***

    Mede forumleden,

    Ook ik heb wat advies nodig met betrekking tot de aanschaf van een nieuw home cinema system. Met een verhuizing op komst, wil ik er meteen gebruik van maken om mijn oude apparatuur te vervangen door een nieuwe set.

    Waar denk ik aan?

    - een receiver met genoeg mogelijkheden; voldoende hdmi (denon? welk type?)
    - nieuwe speakers; 2 front, 2 rear, center, sub (merk, type?)
    - HD recorder
    - optioneel: een DVD/Blu-ray speler (heb al een PS3)

    Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven. Dat zou ik zeer op prijs stellen
    Laatst aangepast door Cyrus : 05-01-2012 om 15:22

  2. #2

    Standaard

    De belangrijkst tip die ik jou kan geven is om zelf te gaan kijken en vooral te gaan luisteren. Wat iemand anders mooi vindt klinken, hoeft jij niet mooi te vinden. Andersom is het natuurlijk wel weer mooi meegenomen. Dan hoef je in ieder geval niet in je ééntje te luisteren en te kijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Een klein aanvullende tip / vraag heeft betrekking op de HD recorder.

    Een HD recorder is leuk voor analoge opnamen.
    Voor moderne tv's van redelijk formaat is digitale tv toch haast wel een must. Een digalte bron kan wel, via omwegen wel analoog opgenomen worden maar praktisch is dit niet. Mijn tip zou dan ook zijn kies voor een PVR decoder. Dit is een decoder voor digitale tv met ingebouwde harddisk.
    Ziggo verzorgings gebied geeft je enige vrijheid in aanschaf, al is er eigenlijk maar een PVR die voor HD geschikt is. Dit is de Humax 5050c, de Cisco interactieve decoder kan het ook maar is toch beperkter.
    UPC gebied: Decoder wordt je opgelegd door het abonnement dat je afsluit, decor is huur.

  4. #4

    Standaard

    @ Gerco: ik was wel van plan eerst te gaan luisteren
    @ MR_Parker: bedankt voor de tip! Zal ik zeker rekening mee houden.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyrus Bekijk bericht
    Mede forumleden,

    Ook ik heb wat advies nodig met betrekking tot de aanschaf van een nieuw home cinema system. Met een verhuizing op komst, wil ik er meteen gebruik van maken om mijn oude apparatuur te vervangen door een nieuwe set.

    Waar denk ik aan?

    - een receiver met genoeg mogelijkheden; voldoende hdmi (denon? welk type?)
    - nieuwe speakers; 2 front, 2 rear, center, sub (merk, type?)
    - HD recorder
    - optioneel: een DVD/Blu-ray speler (heb al een PS3)

    Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven. Dat zou ik zeer op prijs stellen
    Wat voor geluidssysteem had je eerder dan en waarom wil je het veranderen, waar ben je precies naar op zoek? En hoe groot gaat je nieuwe kamer zijn??

  6. #6

    Standaard

    @ erreper: had eerst een Sony 5.1 setje. Is al behoorlijk oud en vertoont wat mankementen met geluid. Wil nu graag losse componenten en gebruik maken van de nieuwste technieken (Blu-ray, HD audio, etc.). Nieuwe apparatuur komt in de woonkamer. Is vrij standaard wat betreft afmetingen.

  7. #7

    Standaard

    De vraag van erreper is volgens mij wat je zoekt?

    Antwoorden op vragen zoals deze:
    Is dit bvb een set met kleine of met grote luidsprekers?
    Wil je beginnen met alleen fronts of compleet?
    Hoeveel wil je er aan besteden?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Volgens mij was ik toch vrij duidelijk wat ik zoek

    Maar, ik ben dus op zoek naar een complete set, dus front + rear + center + sub + receiver. Wat betreft groot of klein, denk ik er "iets tussen in". Niet van die kleine, maar van die joekels vind ik niet zo passen. Ik weet dat er veel verschil zit in prijzen en ben best bereid voor kwaliteit te betalen, maar het moet wel leuk blijven en dan bedoel ik geen 500 Euro (of meer) voor een speaker. Wil wel graag speakers van hetzelfde merk.

    Ik hoop zo iets duidelijker te zijn

  9. #9

    Standaard

    Nog niet helemaal duidelijk. De grote beperking in het geheel is je budget. Hoeveel wil je in totaal (maximaal) kwijt zijn?

    Ik kan een set van 1.000 euro voor je samenstellen, maar ook een van 10.000
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  10. #10

    Standaard

    Ok, vind het altijd lastig in te schatten; maar max. € 2000 is toch wel zo'n beetje mijn limiet.

  11. #11

    Standaard

    Dat is een mooi budget om in één keer goed mee te beginnen.

    Je kunt kiezen of je alleen een complete 5.1 set wilt gebruiken of ook nog andere (boekenplank-formaat) front luidsprekers van datzelfde merk.

    Enkele voorbeelden:
    Marantz SR5004
    Marantz BD5004
    Mordaunt Short Alumni of Canton Movie CD 151 met Chrono 502 als front

    Pioneer VSX-919
    Pioneer BDP-120
    Kef KHT 1005 met IQ10 als front.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    We zijn inmiddels een maandje verder en ik heb hier en daar wat rond gekeken en wat meer info verzameld. Ik ben er bijna uit wat het gaat worden. Ik heb dit op het oog:

    Receiver:
    Marantz SR5004 of SR6004

    Speakers:
    KEF KHT2005.3

    Wat betreft de Blu-ray speler ben ik er nog niet uit of ik daar mijn PS3 voor blijf gebruiken of er een ander apparaat voor aanschaf. Wellicht kan iemand mij daar advies in geven. Ik ben trouwens benieuwd of dit een goede combi is. Heeft iemand ervaring of ideeën hierover?

  13. #13

    Standaard

    De KEF surroundset heb ik inmiddels 3 maanden in gebruik. Ik ben er erg over te spreken.

    Ik weet niet waar je woont, maar je mag best een keer komen luisteren.

    Wat betreft de Blu-Ray speler zeg ik: Koop er geen. Koop een mediaspeler en een grote harde schijf.. Scheelt je (om te beginnen) een heleboel geld.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    De KEF surroundset heb ik inmiddels 3 maanden in gebruik. Ik ben er erg over te spreken.

    Ik weet niet waar je woont, maar je mag best een keer komen luisteren.

    Wat betreft de Blu-Ray speler zeg ik: Koop er geen. Koop een mediaspeler en een grote harde schijf.. Scheelt je (om te beginnen) een heleboel geld.
    Woon helaas niet in de buurt (omg. R'dam). Hetgene wat ik aan info kon vinden, geeft ook aan dat het gewoon een goede set is. Waarschijnlijk gaat het die dan ook worden.

    Ben er alleen nog niet uit wat betreft de receiver; Marantz of wellicht toch Denon. Kan iemand misschien de (grote) verschillen aangeven en welke past het best bij de KEF speakerset?

  15. #15

    Standaard

    Luidsprekers van Kef worden vaak gecombineerd met een receiver van Pioneer, vandaar dat ik in een voorbeeld de VSX-919 had genoemd. Vindt je de Pioneer niets en wil je keizen tussen Denon en Marantz, dan zou ik waarschijnlijk voor de Marantz kiezen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Luidsprekers van Kef worden vaak gecombineerd met een receiver van Pioneer, vandaar dat ik in een voorbeeld de VSX-919 had genoemd. Vindt je de Pioneer niets en wil je keizen tussen Denon en Marantz, dan zou ik waarschijnlijk voor de Marantz kiezen.
    Ok, maar begrijp ik goed uit je reactie... dat je niet zo enthousiast bent over deze combi (Kef + Marantz) ? Misschien interpreteer ik het wel verkeerd hoor Ik probeer in 1x een goede combi neer te zetten en kijk daarbij ook naar mijn budget. Kef heeft goede recensies en ook de info die ik kan vinden over de Marantz receiver is goed, dus vandaar mijn redenatie 1+1 = 2 Maar goed, ik ben behoorlijk "groen" op dit gebied, dus vandaar dat alle tips en advies welkom zijn.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    de Cisco interactieve decoder kan het ook maar is toch beperkter..
    Vertel vertel, Ik heb zo'n Cisco waar Mediamarkt 459,- euro voor vraagt voor 99,- euro van Ziggo kunnen aanschaffen.
    Wat een verschil in beeldkwaliteit wat dat ding opneemt tov een gewone HD recorder.

    Opnemen is een kwestie van EPG drukken, programma blok markeren en op de rode R drukken, klaar is klara.

    Verder neemt ie ook nog het programma dat je kijkt live op zodat je altijd kunt pauzeren. terugspoelen enzovoort.

    Hij heeft dus 2 tuners voor de goede orde.

    Wil ik nog even weten waar ie beperkter in is ?

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  18. #18

    Standaard

    @Roger

    Naar wat ik op een ander, specifieker Ziggo, forum vernomen heb is de Cisco niet heel erg betrouwbaar, scoort de Humax toch heel wat hoger. Dit is vooral zo wat opnamen betreft.
    Verder zou de beeldkwaliteit iets ongunstiger dan die van de Humax, al moet ik zelf zeggen dat ik de beeldkwaliteit van de Samsung nog net iets beter vond dan die van de Humax (maar goed mijn Samsung is overleden).

    De Cisco heeft als voordeel, mits je het gebruikt, dat hij interactieve diensten kan. Ik maak daar zelf geen gebruik van en heb hier ook de intentie niet toe.
    Uitzendingen die ik niet wil missen neem ik op en films die ik wil zien koop ik op Blu-ray of DVD, de prijs voor On-demand vind ik dan toch te hoog voor de gebruiks mogelijkheden en de kwaliteit die ik er voor terug krijg. Voor mij is dit gebrek van de Humax dan ook geen gemis.

    De Humax heeft voor mij als grote voordeel dat hij 2 opnames tegelijk kan maken en een derde toestaat, uit een beperkter aanbod, om te kijken, inclusief live opname,welk niet bewaard kan worden maar wel op pauze en spoelen tot men zapt naar een volgende zender. Het "beperktere aanbod" betekend dat de derde zender in een van de transport streams moet zitten waaruit reeds opgenomen wordt. Binnen 1 transport stream zitten meerdere zenders. Afhankelijk van de bitrate van de zenders kan dit variëren van 2 á 3 zenders (2 HD + 1 matige SD) tot een stuk of 8 matige SD zenders geloof ik.

    Daarbij heeft de Humax een UTP aansluiting waarmee de decoder als FTP server te bereiken is via een router. Je kunt alle opnamen via FTP dus kopiëren naar een pc en mits je de juiste software gebruikt kun je deze vervolgens zonder hercoderen (maar eventueel na knippen) op dvd of blu-rauy (voor hd opnamen) branden.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyrus Bekijk bericht
    Ok, maar begrijp ik goed uit je reactie... dat je niet zo enthousiast bent over deze combi (Kef + Marantz) ? Misschien interpreteer ik het wel verkeerd hoor Ik probeer in 1x een goede combi neer te zetten en kijk daarbij ook naar mijn budget. Kef heeft goede recensies en ook de info die ik kan vinden over de Marantz receiver is goed, dus vandaar mijn redenatie 1+1 = 2 Maar goed, ik ben behoorlijk "groen" op dit gebied, dus vandaar dat alle tips en advies welkom zijn.
    Zelf zou ik deze niet zo combineren. Er zit volgens mij een tegroot verschil tussen de klankeigenschappen tussen die van de luidsprekers en van de receiver. Daarnaast hebben ook niet veel mensen een dergelijke combinatie in huis staan en is deze dus niet populair.

    Luidsprekers en receivers worden onafhankelijk van elkaar gerecenseerd. Combineer je de beste receiver met de beste luidsprekers, dan betekent dit dus niet dat je dan automatische het beste geluid hebt. Voor het beste geluid heb je nl. een goede combinatie nodig en die maak je nog steeds zelf door te gaan luisteren en te vergelijken. Luidsprekers en receiver moet elkaar nl. aan kunnen vullen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Zelf zou ik deze niet zo combineren. Er zit volgens mij een tegroot verschil tussen de klankeigenschappen tussen die van de luidsprekers en van de receiver. Daarnaast hebben ook niet veel mensen een dergelijke combinatie in huis staan en is deze dus niet populair.

    Luidsprekers en receivers worden onafhankelijk van elkaar gerecenseerd. Combineer je de beste receiver met de beste luidsprekers, dan betekent dit dus niet dat je dan automatische het beste geluid hebt. Voor het beste geluid heb je nl. een goede combinatie nodig en die maak je nog steeds zelf door te gaan luisteren en te vergelijken. Luidsprekers en receiver moet elkaar nl. aan kunnen vullen.
    Ik begrijp het. Wat het ook wordt, ik zal altijd eerst een luisterdemo willen. Wordt dus nog even verder puzzelen voor mij

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    @Roger
    Naar wat ik op een ander, specifieker Ziggo, forum vernomen heb is de Cisco niet heel erg betrouwbaar, scoort de Humax toch heel wat hoger. Dit is vooral zo wat opnamen betreft.
    Laat ik dan mijn eigen ervaringen maar zwaarder laten wegen en uiteraard niet voor de mensen oordelen die wel problemen ondervinden, dan wel of niet door wellicht hun eigen onervarenheid of onkunde.

    Het is namelijk zo dat ik zelf gebruik maak (af en toe bij mijn ouders) van een Humax HD5000 en zelf de Cisco heb.

    Beide doen in mijn opzicht niet onder voor elkaar qua beeldkwaliteit. Maar goed, mijn ogen zijn die van een ander niet. Al zou ik volgens de jaarlijkse test in het ziekenhuis straaljagerpiloot kunnen worden wat betreft mijn ogen mits ik erin zou passen en de G-krachten zou overleven

    Ik hoor ook mensen klagen over de snelheid van de menu's van de Cisco. Ze drukken dan waarschijnlijk op 6 knoppen tegelijk want ik "vlieg" er namelijk doorheen

    De Cisco heeft 2 RJ45 en een USB aansluiting(en) voor toekomstig gebruik.

    Verder is Cisco de wereldleider op het gebied van netwerkoplossingen, dus er kan ons nog veel te wachten staan op dit gebied.

    Een nadeel heeft de Ciso wel, hij is niet erg mooi te noemen. Daar moeten ze wat aan doen. De Humax 5050c ziet er stukken beter uit.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  22. #22

    Standaard

    Nog even off-topic.

    Ervaring leert dat "toekomstig" gebruik bij Ziggo nooit betekend. Dit hebben ze voor de RJ45 overigens ook al eens laten ontvallen.
    USB zal het wat snelheid niet ha;en bij UTP.

  23. #23

    Standaard

    Update:

    Na diverse adviezen, ook van dit forum, was ik er nog niet helemaal uit. Het advies om zelf te gaan luisteren heb ik ter harte genomen en afgelopen weekend had ik een luistersessie bij Stassen. Het was een lange rit, maar uiteindelijk wel de moeite waard. Met de bekende merken in het achterhoofd ging ik er van uit dat uiteindelijk de keuze hierop zou vallen. Echter, niets was minder waar. Na een rondleiding door het pand werden mijn partner en ik geplaatst in een ruikte vergelijkbaar met onze woonkamer. Zo'n 15 verschillende luidsprekers (de helft bestond uit zuilen) stonden opgesteld aangesloten op een drietal versterkers. Toen was het tijd om de meegebrachte CD's tevoorschijn te halen en luisteren maar! Sommige vond ik echt niet om aan te horen en die vielen snel af. Daarna was het verder afvinken. De 2 front speakers die overbleven waren Kef en Phonar. Uiteindelijk vond ik die van Phonar het best klinken. Wat betreft de rear speakers waren we uitgekomen op Kef of, de voor mij onbekende,TMA speakers. Ook daar klonk de onbekende speaker toch uiteindelijk het beste. Toen naar de prijzen gevraagd en die kwamen op het dubbele van mijn budget. Aangegeven dat dat toch te veel was van het goede. Na concessies van beide kanten kwamen we uiteindelijk op een redelijke prijs uit. Wel iets boven mijn budget, maar wel een mooie set, bestaande uit:

    2x Phonar Moon-light forte black (front speakers)
    1x Phonar Moon-light centre black (centr speaker)
    2x TMA Compact 10 black (rear speakers)
    1x Phonar AS-200 MKII Edma black ash (sub)
    1x Marantz SR-6004 black

    Ik zag trouwens een topic op het forum met betrekking tot luistersessies bij Stassen. Veel mensen komen uit bij TMA. Wellicht toeval, ik weet het niet. Verder wordt er ook gesproken over beïnvloedingen van de kant van Stassen. Ik heb er eerlijk gezegd weinig van gemerkt. Was vrij in alles en er werd nergens gepusht. Wel vertelde men, zonder merken te noemen, dat sommige onbekende (niet commerciële) merken vaak onderschat worden en door veel te luisteren en vergelijken, toch naar boven kunnen komen als uitstekende luidsprekers.

    Tot zo ver mijn verhaal

    In augustus wordt er verhuisd en daarna kunnen we alles mooi gaan aansluiten. Had al een mooi Spectral meubel uitgezocht en nu is het compleet

  24. #24

    Standaard

    Proficiat met de aankoop! Er komen inderdaad regelmatig mensen naar huis met zo'n TMA set als ze bij Stassen gaan luisteren.

    Ik heb ze nog nooit beluisterd dus ik kan daar niet over oordelen... Maar kan mij moeilijk voorstellen dat dit toeval is?

    Is de combi van verschillende merken voor je boxen geen probleem?

    Enkel getest met CD's of toch ook een DVD of BR meegenomen veronderstel ik?
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  25. #25

    Standaard

    Dan je wel en ik neem aan dat die ander mensen ook een weloverwogen keuze hebben gemaakt. De TMA sprong er echt uit en dat zal die andere ook opgevallen zijn De combinatie van verschillende merken vind ik geen probleem. Het belangrijkste is dat er een goed geluid uit komt en dat is het geval Had naast CD's ook één film mee en dat klonk, net als de muziek, prima.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •