De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke Blu-Ray Speler speel het beste DVD ?

    Nu ik al een jaar gebruik maak van een Blu-Ray speler realiseer ik me dat ik mijn oude kasten vol DVD's nooit ga vervangen voor Blu-Ray's !

    Dit is gewoon te kostbaar, en het heeft me 15 jaar gekost om deze verzameling zo te krijgen,

    Maar DVD's afspelen op de Blu-Ray/HD-DVD speler (sony ps3 oud model, en een XBOX360) gaat toch niet zo lekker als voorheen.

    De beeldkwaliteit is niet meer zo goed als die vroeger was.
    (Of eigenlijk misschien is ie wel te goed en is ineens alles zichtbaar.)

    Vooral ruis in donkere scenes is dramatisch en het lijkt wel hoe duurder de speler hoe slechter het beeld.

    Dus toch weer eens op zoek naar een andere speler wellicht ?

    Wat is volgens jullie de beste speler om DVD's op af te spelen ? (op een full hd tv)

    Grt,
    Rene

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door renecl Bekijk bericht
    Nu ik al een jaar gebruik maak van een Blu-Ray speler realiseer ik me dat ik mijn oude kasten vol DVD's nooit ga vervangen voor Blu-Ray's !

    Dit is gewoon te kostbaar, en het heeft me 15 jaar gekost om deze verzameling zo te krijgen,

    Maar DVD's afspelen op de Blu-Ray/HD-DVD speler (sony ps3 oud model, en een XBOX360) gaat toch niet zo lekker als voorheen.

    De beeldkwaliteit is niet meer zo goed als die vroeger was.
    (Of eigenlijk misschien is ie wel te goed en is ineens alles zichtbaar.)

    Vooral ruis in donkere scenes is dramatisch en het lijkt wel hoe duurder de speler hoe slechter het beeld.

    Dus toch weer eens op zoek naar een andere speler wellicht ?

    Wat is volgens jullie de beste speler om DVD's op af te spelen ? (op een full hd tv)

    Grt,
    Rene
    Overdrijven is ook een vak

    Verzamel zelf ook DVD's en ga die ook niet wegdoen of vervangen door Blu Ray, ook te kostbaar en onmogelijk, lang niet alles is te koop op Blu Ray en zal dat misschien in bepaalde gevallen ook nooit worden. Speel dus ook nog regelmatig DVD's en oude TV series willen er helaas wel eens minder uitzien, dit ligt niet zozeer aan het medium DVD als wel aan de software zoals zij er op is gezet. Huidige TV series en series van minder lang geleden zien er schitterend uit, zeker voor DVD begrippen.

    Als je een echte mierenneuker bent en je DVD's in de best mogelijke kwaliteit wilt zien, dan moet je een speler hebben die ook oude TV series en docu's mooi weergeeft en dan goed scoort op deinterlacing gebied. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Deinterlacing )

    Aan alles zit een prijskaartje, het is dus meer de vraag; hoeveel heb je daar voor over

    Zelf meer dan tevreden met de DVD beelden zoals afgespeeld door mijn LG BD 370, en die scoorde op deinterlacing gebied redelijk.

    BTW, in oktober dit jaar bestaat DVD 12 jaar in Europa
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Overdrijven is ook een vak

    Verzamel zelf ook DVD's en ga die ook niet wegdoen of vervangen door Blu Ray, ook te kostbaar en onmogelijk, lang niet alles is te koop op Blu Ray en zal dat misschien in bepaalde gevallen ook nooit worden. Speel dus ook nog regelmatig DVD's en oude TV series willen er helaas wel eens minder uitzien, dit ligt niet zozeer aan het medium DVD als wel aan de software zoals zij er op is gezet. Huidige TV series en series van minder lang geleden zien er schitterend uit, zeker voor DVD begrippen.

    Als je een echte mierenneuker bent en je DVD's in de best mogelijke kwaliteit wilt zien, dan moet je een speler hebben die ook oude TV series en docu's mooi weergeeft en dan goed scoort op deinterlacing gebied. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Deinterlacing )

    Aan alles zit een prijskaartje, het is dus meer de vraag; hoeveel heb je daar voor over

    Zelf meer dan tevreden met de DVD beelden zoals afgespeeld door mijn LG BD 370, en die scoorde op deinterlacing gebied redelijk.

    BTW, in oktober dit jaar bestaat DVD 12 jaar in Europa

    Jaja, in heb ook nog een plank volstaan met LaserDisc ... vandaar de 15 Jaar
    Deze pioneer speler gebruik ik zo min mogelijk ivm slijtage !

    Wat mij vooral stoort is dat bij oude series (bijvoorbeeld X-Files) de beeldruis blijkbaar wordt versterkt en zelf een blauwe tint krijgt.

    Ik vraag me dan ook af of bijvoorbeeld een Oppo speler dit wel kan wegwerken ?

    Grt,
    Rene

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door renecl Bekijk bericht
    Jaja, in heb ook nog een plank volstaan met LaserDisc ... vandaar de 15 Jaar
    Deze pioneer speler gebruik ik zo min mogelijk ivm slijtage !

    Wat mij vooral stoort is dat bij oude series (bijvoorbeeld X-Files) de beeldruis blijkbaar wordt versterkt en zelf een blauwe tint krijgt.

    Ik vraag me dan ook af of bijvoorbeeld een Oppo speler dit wel kan wegwerken ?

    Grt,
    Rene
    Helaas, shit blijft shit en een redelijke speler geeft dan soms fijner beeld dan een zeer goede speler die dan alle fouten onverbiddelijk laat zien. Heb zelf de Oppo DV-981HD en die gebruik ik steeds minder, de LG laat gewoon net zo'n fijn plaatje zien als de Oppo op DVD gebied en de LG is ook nog eens de helft goedkoper. Heb kortgeleden de serie Star Trek Enterprice op DVD gekeken, die 4 seizoenen versie die het laatst is uitgebracht, ziet er gewoon goed uit, heb momenteel, direct na die Star Trek Enterprice, de serie Star Trek The Next Generation aanstaan en om eerlijk te zijn, dat ziet er bergen minder uit dan de eerst genoemde versie, daar helpt geen Oppo aan

    Als je je oude verzameling weer eens de kast uittrekt zul je wat water bij de wijn moeten doen, er zit gewoon rommel tussen op het gebied van Beeld kwaliteit en we zijn natuurlijk in het huidige tijdperk met mooie grote Full HD schermen extra verwend en zien alles. Ik probeer me dan maar meer op de inhoud te focussen.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Je ergert je aan de bron, niet de weergever... Zit dus toch niets anders op dan je bron te vervangen.. Of hier en daar wat hulpmiddelen (MPEG ruisonderdrukking enz) aan te zetten.

    Of je kabels te upgraden, of dit allemaal te doen.

    Probeer eens een gewone DVD speler met een goede SCART kabel aan te sluiten. Vaak scheelt dit ook (doordat deze minder detail doorgeven, zie je ook de beroerde kwaliteit niet)
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  6. #6

    Standaard

    Of koop deze voor het afspelen van je dvd's:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=74442

    Heeft een zeer goede upscaler!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •