Pagina 2 van 17 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 425 worden weergegeven.

Discussie: Twin Peaks BD?

  1. #26

    Standaard

    Op welcometotwinpeaks.com worden de dagen van de blu ray uitgave al afgeteld...

    ...en ik tel ongeduldig mee! Hopelijk verschijnt hij dan ook hier of in engeland, want op een US-uitgave zit ik dan weer niet te wachten.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Op welcometotwinpeaks.com worden de dagen van de blu ray uitgave al afgeteld...

    ...en ik tel ongeduldig mee! Hopelijk verschijnt hij dan ook hier of in engeland, want op een US-uitgave zit ik dan weer niet te wachten.
    Zoals al eerder in het topic:

    http://www.bol.com/nl/p/twin-peaks-c...0000022074428/


  3. #28

    Standaard

    Ja, daar kwam ik ook achter nadat ik mijn bericht geplaatst had Maar eerst zien dan geloven...
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik wil enkel de film, serie boeit me niet zo. Hopelijk komt deze ook los uit.
    Ik zal zeggen: op Netflix (eerste maand gratis, is dit nogsteeds zo?) kun je de serie helemaal zien. Ik durf wel te zeggen dat wanneer jij de eerste 3-4 afleveringen hebt gezien, je terug zult komen op je woorden

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Kun je de film snappen zonder de serie gezien te hebben? Of heb je die wel gezien?
    Je kunt de film wel eerst bekijken, maar hij spoilert wel heel erg dingen die in de serie te zien zijn. Daarom zou ik zelf eerst de serie bekijken: die is toch ook wel veel beter als de film.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik wil enkel de film, serie boeit me niet zo. Hopelijk komt deze ook los uit.


    Dit is nog erger dan vloeken in de kerk
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Ik zal zeggen: op Netflix (eerste maand gratis, is dit nogsteeds zo?) kun je de serie helemaal zien. Ik durf wel te zeggen dat wanneer jij de eerste 3-4 afleveringen hebt gezien, je terug zult komen op je woorden
    In België hebben ze geen Netfix !.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  8. #33
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Daar valt altijd een mouw aan te passen
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  9. #34

    Standaard

    Mijn idee over Twin Peaks:

    http://www.youtube.com/watch?v=IRhkEVrqZe4

    "I have absolutely no idea what's going on"
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #35

    Standaard

    Even afgezien van het feit dat ik dit een fantastische serie vind, twijfel ik wel over de herkijkwaarde. Dus om nu te gaan doubledippen.. voor mij niet!
    HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10

  11. #36

    Standaard

    Geen herkijkwaarde!? Leg eens uit waarom je dat vindt Voor mij is dat juist het tegenovergestelde, omdat de serie heel erg drijft op karakters en sfeer, meer dan op het plot of de ontknoping zelf, wat bijna bijzaak is.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 11-12-2013 om 12:10
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  12. #37

    Standaard

    Je hebt daar zeker een punt echter bij mij bepaalde het onverwachte c.q. het bizarre voor een groot gedeelte de sfeer van de film en dat weet je nu allemaal al. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
    Een serie als Game of Thrones kan ik daarentegen wel voor een tweede of derde keer kijken...
    HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Kun je de film snappen zonder de serie gezien te hebben? Of heb je die wel gezien?
    Ik heb beiden gezien, en over de film zou ik willen zeggen dat deze zelfs als je de serie gezien hebt nog niet echt te snappen is.

    Ik waardeer David Lynch maar TPFWWM vind ik persoonlijk geen aanrader. De serie is echt vele malen interessanter.

  14. #39

    Standaard

    Mijn vraag was meer voor jurgen42u, omdat ik niet helemaal begrijp hoe je wel de film kunt kijken, zonder de serie te zien. Maar blijkbaar kan dat wel .
    Ikzelf heb de serie zelfs nog gezien toen hij voor het eerst op tv werd uitgezonden, dat was pas afzien....elke keer wachten op het nieuwe deel. Ergens in ons huis liggen ook nog het dagboek van Laura Palmer en dat boek van Dale Cooper.....

    Ik ben trouwens weer begonnen met de serie; ook om even te kijken hoe de beeldkwaliteit is.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    In België hebben ze geen Netfix !.
    Dan kun je ook de afleveren ergens downloaden om te zien of je het wat vind. Of misschien eerst de soundtrack van Twin Peaks luisteren, want die geeft de sfeer van de serie (eerste seizoen) briljant weer. Je moet wel in een rustige mood zijn, want eigenlijk is de serie best dromerig. En mysterieus.

    @Martino: TP geen herkijkwaarde??? Ik denk dat dit juíst de serie bij uitstek is met een hoge herkijkwaarde. Net als meerdere films van Lynch die je de eerste keer niet snapt maar je toch geweldig vindt. Als puber zag ik de serie voor het eerst op tv (Veronica zond hem uit geloof ik) en er werd veel over gesproken op school, vooral omdat hij anders was dan andere series. De herhalingen werden opgenomen, de videobanden van de serie gekocht en nog eens en nog eens bekeken, juist omdat het zo'n toffe serie is. Zelden zo'n unieke serie met zulke aantrekkingskracht gezien.

    Toen na de serie er ook een film verscheen over de gebeurtenissen voor De Moord, vond ik zeker het eerste deel matig. De bekende settings uit de serie zagen er nu anders uit, personages die door iemand anders werden vertolkt... ik vond hem toen niks, een film om over te slaan. Toch jaren geleden op dvd gekocht (QFC) en begin dit jaar eindelijk! een nieuwe kijkbeurt gegeven. Blijk ik dus toch heel wat gemist te hebben.

    Toen na vele jaren lobby'en en zeuren het eerste seizoen op dvd verscheen, deze meteen aangeschaft (met zo'n irritante plastic sleeve die elke keer de digipack verder beschadigde).Toen was het lang wachten op het lange tweede seizoen. Uiteindelijk gewacht op de Definitive Gold Box met seizoen 1 en 2 erin, plus 2 dvd's met geweldig bonusmateriaal, incl. de 105 minuten durende Secrets From Another Place: Creating Twin Peaks docu, een in mijn ogen cruciale docu die je niet mag overslaan.

    Ik ben dus benieuwd wat we eind maart allemaal in de blu-ray box mogen verwachten en in welke kwaliteit. Krijgen we ook deleted scenes van de film, of krijgen we een extended edition? Afgaand op de afbeelding van de set op Welcometotwinpeaks.com bestaat de Definitive Blu Box uit maar 5 discs en dat lijkt mij best weinig, tenzij alles in dvd-kwaliteit op de schijfjes staan...

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Toen na vele jaren lobby'en en zeuren het eerste seizoen op dvd verscheen, deze meteen aangeschaft (met zo'n irritante plastic sleeve die elke keer de digipack verder beschadigde).
    Haha, exact mijn gedachten...nu ik seizoen 1 aan het herbekijken ben, valt het weer op hoe je zit te prutsen met die verpakking...het idee is goed met de foto's op het plastic en de verpakking zelf, maar erg lastig om elke keer los te maken....

  17. #42

    Standaard

    Ben ook blij dat de Gold Box dit euvel niet heeft.

    Ik vraag mij af of de blu-ray box straks de beide seizoen in 16:9 formaat erop hebben staan, of in 4:3 formaat van de dvd.

  18. #43

    Standaard

    De originele beeld verhouding is 4:3 volgens Imdb., dus hopelijk houden ze het daar bij
    Begin jaren 90 was er uberhaubt nog helemaal geen sprake van 16:9
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  19. #44

    Standaard

    De beeldkwaliteit van mijn Gold Edition dvd box is behoorlijk goed, alleen krijg ik hem in breedbeeld te zien (net als The Wire en The X-files, ook allen in 4:3 geschoten), terwijl ik met 4:3 blu-ray dit niet hebt. Krijg de instellingen ook niet correct ingesteld om dit te verhelpen.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Krijg de instellingen ook niet correct ingesteld om dit te verhelpen.
    Vaak is dit bij de Blu-ray speler in te stellen.
    Je kunt in het menu selecteren wat voor TV je gebruikt..,een 4:3 of 16:9.
    Naast 16:9 vind je meestal ook 16:9/auto of iets dergelijks. Als je deze instelling selecteerd wordt 4:3 materiaal met zwarte balken links en rechts weergegeven (pillar box).

    De DVD,s moeten dan wel als 4:3 gecodeerd zijn zodat de speler deze herkend.

    Wat is het merk en type van jouw BD speler ?.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  21. #46

    Standaard

    Ik heb een Sony en het is inmiddels gelukt om het beeld in 4:3 af te laten spelen
    Binnenkort maar weer eens met de serie gaan beginnen en zien of het nodig is de blu-ray box aan te schaffen (ivm beeldkwaliteit).

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Ik heb een Sony en het is inmiddels gelukt om het beeld in 4:3 af te laten spelen
    Binnenkort maar weer eens met de serie gaan beginnen en zien of het nodig is de blu-ray box aan te schaffen (ivm beeldkwaliteit).
    Ik heb al gekeken, en ik kan er wel naar kijken, maar dat het verbeterd kan worden, daar twijfel ik niet aan.
    Vanavond even bij netflix (USA?) kijken; ik heb gelezen dat het daar HD kwaliteit te bewonderen zou zijn.

  23. #48

    Standaard

    Even op netflix USA gekeken en zo , dat was een groot verschil met de DVD. Dat belooft heel veel goeds voor de blu-ray box...
    Ik ga verder met kijken op netflix, dan heb ik ook geen moeite meer met die DVD box .

  24. #49

    Standaard

    Ik zie de serie op bol.com nog nergens aangekondigd staan. Dit gaat toch geen uitstel-gevalletje worden hoop ik he?

  25. #50

    Standaard

    Is uitgesteld naar later dit jaar heb ik ergens gelezen...

Pagina 2 van 17 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •