Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 43 van 43 worden weergegeven.

Discussie: Nieuwe TV kopen

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    bovendien is alles tegenwoordig fullhd
    mss even een andere winkel benaderen om je mening bij te schaven
    Jij misschien ook?

    http://www.kieskeurig.nl/plasma_tele...%5D=LG&grade=0
    Have fun and enjoy your collection

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstermuis Bekijk bericht
    Ik ben me ook aan het orienteren voor een nieuwe lcd tv. Mijn huidige 26 inch is mij te klein. Ik had in eerste instantie voorkeur voor een Samsung van 40 inch ook i.v.m. het CI+ module, die maar voor een beperkte aantal tv's is gecertificeerd door ziggo dus had ik weinig keus. Maar er zijn te veel problemen met de CI+ module, waardoor ik nu erg twijfel of ik de module wel moet gaan gebruiken. Als ik er niet op hoef te letten of de tv's ziggo gecertificeerd zijn dan heb ik wel meer keuze. Op dit forum lijkt iedereen fan te zijn van plasma televisies, maar ik heb in de winkel nog geen plasma gezien met een goed scherp beeld, ze zijn ook allemaal HD ready en ik wil graag full HD.
    Ik twijfel tussen een Samsung LE40B650, een LED TV : Samsung UE40B6000 en de LED TV : LG 42SL9000. Philips weet ik niet of ik dat kan riskeren met de slechte service die ze bieden, en dan heb je nog sony. Ik hoef niet perse een dunne tv want hij komt toch op een meubel te staan.
    Voor de service ben je in weze afhankelijk van de winkel waar je hem hebt gekocht, als er wat is dien je hen aansprakelijk te stellen. Alle merken hebben zo hun naam, zo is er van Sony bekent dat zij binnen de garantie periode zeer correct reageren...... maar als je (bij Sony ook nog eens zeer korte)garantie is afgelopen, dan kun je het schudden. Zo zullen er wel meer zijn.

    Waarom kies je nu uit de LED modellen? Edge LED geeft geen beter beeld dan de "klassieke" LCD TV's en is vaak veel voordeliger. Er zijn ook mooie plasma's (ja ook Full HD) voor weinig te koop en een overweging waard. De grootte van je scherm hangt af van je kijkafstand en/of je een Full HD of HD ready koopt.(oh... en natuurlijk van je budget )
    Have fun and enjoy your collection

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    En Philips slechte service??? Als je scherm kapot is komen ze deze bij je thuis maken...
    Kijk maar op kieskeurig, daar staan een paar slechte ervaringen. Maar goed ik weet de service van de andere merken ook niet.

    Heeft iemand ook ervaringen met de genoemde LCD's? Of heeft iedereen plasma op het forum. Bij plasma heb je toch nog steeds kans op inbranden? Ik zal ook wel even een paar plasma's bekijken, als je deze tenminste kunt krijgen voor een normale prijs.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    dit zijn van alle toestellen
    de huidige zijn enkel full (ik ken toch gn plasma die hdready is van de nieuwe)
    of toch de meeste
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstermuis Bekijk bericht
    Kijk maar op kieskeurig, daar staan een paar slechte ervaringen. Maar goed ik weet de service van de andere merken ook niet.

    Heeft iemand ook ervaringen met de genoemde LCD's? Of heeft iedereen plasma op het forum. Bij plasma heb je toch nog steeds kans op inbranden? Ik zal ook wel even een paar plasma's bekijken, als je deze tenminste kunt krijgen voor een normale prijs.
    plasma's zijn vaak goedkoper dan de meeste lcd/leds
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    dit zijn van alle toestellen
    de huidige zijn enkel full (ik ken toch gn plasma die hdready is van de nieuwe)
    of toch de meeste
    Op die pagina staan dus ook de nieuw uitgebrachte TV's In de kleinere modellen worden nog steeds HD Ready's uitgebracht, dan heb je voor weinig een mooie TV, op 3 meter afstand zie je toch geen verschil tussen een Full HD of HD Ready van 40/42inch

    Je dacht dat LG de enige was Nee hoor, ook Samsung brengt nog steeds HD ready's uit:

    http://www.kieskeurig.nl/plasma_tele...amsung&grade=0

    En Panasonic:

    http://www.kieskeurig.nl/plasma_tele...amsung&grade=0


    etc etc etc etc

    I rest my case
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Op die pagina staan dus ook de nieuw uitgebrachte TV's In de kleinere modellen worden nog steeds HD Ready's uitgebracht, dan heb je voor weinig een mooie TV, op 3 meter afstand zie je toch geen verschil tussen een Full HD of HD Ready van 40/42inch

    Je dacht dat LG de enige was Nee hoor, ook Samsung brengt nog steeds HD ready's uit:

    http://www.kieskeurig.nl/plasma_tele...amsung&grade=0

    En Panasonic:

    http://www.kieskeurig.nl/plasma_tele...amsung&grade=0


    etc etc etc etc

    I rest my case
    tis al goe
    verbaasd mij wel..
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  8. #33

    Standaard

    Het is in elk geval heel moeilijk kiezen met zoveel keuze, dat wordt nog lastig. Heeft iemand ook ervaringen met de CI+ module voor digitale tv van ziggo? Als daar teveel problemen mee zijn en daar lijkt het wel op bepaald wel voor een deel mijn keuze?

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstermuis Bekijk bericht
    Het is in elk geval heel moeilijk kiezen met zoveel keuze, dat wordt nog lastig. Heeft iemand ook ervaringen met de CI+ module voor digitale tv van ziggo? Als daar teveel problemen mee zijn en daar lijkt het wel op bepaald wel voor een deel mijn keuze?
    Om heel eerlijk te zijn........

    Al die providers zijn ratten eerste klas

    Als je de geschiedenis kent weet iedereen wat ik bedoel, de providers zijn al jaren aan het vechten tegen de bierkaai en hebben nog altijd verloren en dwingen iedere keer hun klanten andere decoders op.

    Ze geven decoders uit, die worden gekraakt en als het te gek wordt komen ze met een nieuwe, en de geschiedenis herhaalt zich.....

    Over een paar jaar kun je dus zitten met een TV die ook niet meer voldoet met die + module, vraag maar eens garantie aan Ziggo of ze over 10 jaar nog deze modules zullen gebruiken
    Have fun and enjoy your collection

  10. #35

    Standaard

    Ik denk dat ik maar geen CI+ mudule ga gebruiken, de risico is te groot dat het niet werkt of in de toeskomst niet meer werkt gelukkig had ik al een Humax 5000 een HD ontvanger, die ik dan kan gaan gebruiken.

    Weet iemand ook of deze Philips 42PFL7404 een goede tv is? Ik heb ongeveer 1200 euro te besteden, dus misschien nog een paar andere modellen van philips die binnen dit budget vallen?
    Verder sta ik ook nog open voor andere merken zoals samsung,sony etc.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstermuis Bekijk bericht
    Ik denk dat ik maar geen CI+ mudule ga gebruiken, de risico is te groot dat het niet werkt of in de toeskomst niet meer werkt gelukkig had ik al een Humax 5000 een HD ontvanger, die ik dan kan gaan gebruiken.

    Weet iemand ook of deze Philips 42PFL7404 een goede tv is? Ik heb ongeveer 1200 euro te besteden, dus misschien nog een paar andere modellen van philips die binnen dit budget vallen?
    Verder sta ik ook nog open voor andere merken zoals samsung,sony etc.
    Ik heb zelf de Samsung LE40B650 en ben er erg tevreden over.
    TV beeld via de DVB-C (HD) tuner ziet er erg mooi uit. Ik heb echter geen ervaring met een CI+ module, die heb ik niet nodig voor het basis pakket van Caiway in Schiedam.
    Blu-Ray ziet er schitterend uit, alhoewel ik moet zeggen dat ik alleen maar de Planet Earth box en Cars op Blu Ray heb die volgens mij op iedere tv er schitterend uit zien.
    En deze TV zit mooi binnen je budget.

  12. #37

    Standaard

    Ja die heb ik ook al gezien, ik had ook al een lichte voorkeur voor samsung omdat 2 van mijn broers ook al een samsung heeft van de 5 serie, dus dacht ik zelf ook al aan een 6 serie, alleen jammer dat er geen samsung lcd's zijn in 42 inch en 46 inch is weer te groot.

    Heeft ook iemand ervaring met de LG 42SL9000. Een LED van LG die wel te krijgen is in 42 inch maat. Ik twijfel heel erg tussen LED lcd en een gewone LCD en ook tussen 40 en 42 inch.
    Laatst aangepast door monstermuis : 11-04-2010 om 09:18

  13. #38

    Standaard

    LG Infinia 42LE8500 dit lijkt me ook wel een leuke TV, maar is nog zo nieuw dat er nog geen review's te vinden zijn even afwachten dus. Met een paar maand heb ik ook weer wat meer gespaard.

    http://tweakers.net/pricewatch/25445...-42le8500.html

  14. #39

    Standaard

    Weet iemand het verschil tussen de Samsung LE46B650 en de Samsung LE46C650, lijken precies gelijk maar de C moet nog uitkomen hoe kan dat?

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstermuis Bekijk bericht
    Weet iemand het verschil tussen de Samsung LE46B650 en de Samsung LE46C650, lijken precies gelijk maar de C moet nog uitkomen hoe kan dat?
    De C versie zou de opvolger moeten zijn van de B versie, de C versie is goedkoper dan de B versie en als ik de plaatjes zo bekijk, dan lijkt het net alsof er bij de C versie er een goedkoper paneel is gebruikt. Heb ze in de winkel nog niet kunnen vergelijken, heb de C serie nog niet gezien, maar ze lijken niet hetzelfde mooie paneel te hebben zoals de in de B versie de 6 en de 7 serie wel hadden, deze hadden alleen als verschil 100hz versus 200hz.

    Let maar eens op de panelen, in de oude 5 serie van de B versie zie je wat donkergrijze doffe panelen, als je die vergelijkt met de 6 serie dan hebben de B versies een donkerzwart mooi glanzend paneel, datzelfde paneel werd ook gebruikt in de 7 serie.

    Nu lijken ze met de komst van de Edge LED LCD gevallen de 6 serie met de C versie van een minder paneel te hebben voorzien ten gunste van de Edge LED LCD gevallen.

    Ik denk dat als je voor een gunstig geprijsde LE46B650 gaat, je een hele mooie TV scoort, heeft een goede test voor beeldkwaliteit in de laatste HET (Home Entertainment Today) Moet je kunnen scoren voor rond de 1000 euro, en ik denk dat je op internet net zo veilig koopt als in een winkel, veel internetwinkels hebben dan ook nog eens een "echte" winkel. ( als ze niet willen moet je ze een aspirientje geven )

    Als de muis het monster de baas kan...... zou hij moeten gaan voor de LE55B650, heb ik zelf ook
    Have fun and enjoy your collection

  16. #41

    Standaard

    Beste Koop LCD Televisie 102-108 cm.


    Beeldformaat van een LCD televisie
    Een LCD televisie is in vele maten leverbaar. De maten van een LCD scherm worden altijd in aantal inches weergegeven. Een inch is hetzelfde als 2,54 centimeter. De meest gangbare beelddiagonalen zijn hieronder omgerekend naar centimeters:
    26 inch = 66 centimeter
    32 inch = 81 centimeter
    37 inch = 94 centimeter
    42 inch = 107 centimeter
    46 inch = 117 centimeter
    Er is niet een echte norm om te berekenen welk beelddiagonaal u moet aanschaffen voor de kijkafstand die voor u van toepassing is. Dit is afhankelijk van de kijkhoek, de persoonlijke beleving en de beeldkwaliteit. Echter, het volgende wordt wel vaak als advies gegeven: als u twee tot drie meter van de televisie afzit, kunt u beter geen scherm kopen groter dan 26 of 32 inch. Is de afstand groter dan 3 meter dan is een groter beeldscherm een optie. Wanneer uw beeld niet optimaal is, maar u vergroot de kijkafstand, dan lijkt het alsof de beeldkwaliteit beter wordt. Dus bekijk op basis van bovenstaande beelddiagonalen welke formaat televisie uw Beste Koop is.


    Bij deze artikel: bron: http://www.besteconsumentenkoop.nl/4...sie-102cm.html
    Wordt beweerd dat de kijkafstand bij twee tot drie meter genoeg is om een 26 tot 32 inch te nemen. Hier raak je toch van in de war? Zoveel verschillende meningen en beweringen.
    Ik zit met 3 meter naar een 26 inch te kijken is toch echt veel te klein volgens mij.

  17. #42

    Standaard

    Die kijkafstandadviezen zijn van A tot Z uit de duim gezogen.
    Zolang het niet slecht voor je gezondheid is (met name je ogen) kun je zo dichtbij zitten als je wilt,je moet een afstand vinden van waarf het lekker kijken is.

    Het is wel zo dat beweging op een LCD slecht uitziet van dichtbij dus je moet wel wat afstand nemen.

    Toen ik een kleine LCD had zat ik op 1.5 meter afstand(je moet alles toch goed kunnen zien!).

  18. #43

    Standaard

    Koop gewoon een formaat waar je zelf een goed gevoel bij hebt, advies van mensen is mooi natuurlijk, maar het is allemaal zeer persoonlijk.
    persoonlijk vind ik dus 26 inch op 3 meter veel te klein, zo ga je heel veel detail missen.
    De kwaliteit van grote TV's bepalen min of meer je minimale kijkafstand eigenlijk.
    De meeste schermen van tegenwoordig zijn van dusdanige kwaliteit(zeker in combo met Blu-ray) dat je er heel dicht op kunt zitten zonder vervoming te zien.
    Nogmaals, probeer er voor jezelf gewoon uit te komen wat je prettig en voldoende vindt in de winkel of natuurlijk bij vrienden of familie.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •