De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sony rdr-hx750, help!

    Hoi allemaal,

    Ik heb een probleempje met mijn sony dvd recorder. Ik heb deze nu twee jaar en eigenlijk nooit problemen mee gehad. Vorige week vrijdag of donderdag heb ik nog gewoon naar een dvd van me gekeken en er is toen volgens mij niks mis gegaan. Maar toen ik zaterdags opeens de recorder aanzette, kwam er constant 'close' in het schermpje te staan. Ik kon het klepje ook niet meer open krijgen en hij wil de dvd ook niet meer afspelen. Verder doet ie er heel lang over om af te sluiten. Met de HDD kant is niks aan de hand, ik kan nog gewoon alles opnemen en afspelen. Maar als ik hem op DVD zet, kan ik dus niks meer afspelen. Hij blijft maar close zeggen en ik krijg m'n dvd er dus niet meer uit. Ook zegt ie dat er 'no disc' inzit, maar dat zit er dus wel.

    Ik heb wel al alle stekkers er uit gehaald en weer in gedaan en die aan/uit knop lang ingedrukt gehouden (als zijnde resetten), maar dit heeft niks geholpen.

    Weet iemand anders misschien nog iets wat ik kan doen? Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt?

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

    groetjes,
    ijssy

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ijssy Bekijk bericht
    Hoi allemaal,

    Ik heb een probleempje met mijn sony dvd recorder. Ik heb deze nu twee jaar en eigenlijk nooit problemen mee gehad. Vorige week vrijdag of donderdag heb ik nog gewoon naar een dvd van me gekeken en er is toen volgens mij niks mis gegaan. Maar toen ik zaterdags opeens de recorder aanzette, kwam er constant 'close' in het schermpje te staan. Ik kon het klepje ook niet meer open krijgen en hij wil de dvd ook niet meer afspelen. Verder doet ie er heel lang over om af te sluiten. Met de HDD kant is niks aan de hand, ik kan nog gewoon alles opnemen en afspelen. Maar als ik hem op DVD zet, kan ik dus niks meer afspelen. Hij blijft maar close zeggen en ik krijg m'n dvd er dus niet meer uit. Ook zegt ie dat er 'no disc' inzit, maar dat zit er dus wel.

    Ik heb wel al alle stekkers er uit gehaald en weer in gedaan en die aan/uit knop lang ingedrukt gehouden (als zijnde resetten), maar dit heeft niks geholpen.

    Weet iemand anders misschien nog iets wat ik kan doen? Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt?

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

    groetjes,
    ijssy
    Denk niet dat we kunnen helpen, het kan zijn dat de disc zit vastgeplakt aan het mechanisme, dan kan hij hem zelfs niet meer draaien en zegt dan No Disc. Wel vreemd dat je laatje niet meer open wil, dat is ingeval van een vastgekleefde schijf soms nog wel mogelijk. De oorzaak dat het laatje niet meer open wil kan liggen aan een geknapt, losgelopen snaartje of een tandwieltje dat is gesneuveld of in een bijna niet voorkomend geval, een verbrand motortje. Ook kan er electronisch iets de geest gegeven hebben.

    Je ziet dat er legio mogelijkheden zijn, de mechanische problemen zijn zelf te controleren door iemand met een beetje gezond verstand en gevoel voor techniek......
    Stekker uit het stopcontact en kap eraf en dan even eea controleren, laat dat niet doen door een lompe boer, dan kun je waarschijnlijk het nog wel werkende deel ook afschrijven...
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •