De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dropveter interlink Vs Van den Hull The Bay C5 Hybrid

    Hoi mede-forumleden,

    Gisteravond even een testje gedaan bij een goede vriend van me. Hij heeft een Denon AVR-2805 receiver i.c.m. een Denon DVD-2910 DVD(A)/(SA)CD-speler. De DVD-speler was met de receiver verbonden middels een standaard "dropveter" interlink. De gebruikte speakers waren Elac vloerstaanders.

    Fase
    Allereerst hebben we de diverse componenten getest op de juiste fase. We hadden hier beiden al veel over gehoord en gelezen op diverse fora. "Baat 't niet dan schaadt 't niet!" dachten we zo. Dus aan de gang gegaan met een ongeaarde stekkerdoos, spanningzoeker en een multimeter. Zo alle componenten los van elkaar gemeten (zonder deze met elkaar te verbinden middels interlinks uiteraard) en de laagste meetwaarden aangehouden per stekkerpositie. De fase gelijk even netjes gemarkeerd op de stekkers en het blok.

    Luisteren
    Daarna kon het luisteren beginnen! We hebben de 2910 een SACDtje gevoerd (Dire Straits - Brothers in Arms 20th Anniversary Edition). De speler de SACD-laag 2-kanaals laten uitsturen via de interlink naar de EXT. IN analoge ingang van de receiver. Even een paar tracks beluisterd en dat klonk best wel goed eigenlijk. Daarna nog een paar tracks van een Massive Attack CD (titel weet ik even niet meer) geluisterd. Ook dit klonk best goed.

    Toen de standaard dropveter gewisseld voor een Van den Hul The Bay C5 Hybrid. We verwachtten subtiele verschillen te gaan horen in het hoog en laag. Echter, onze monden vielen open bij de eerste klanken van de SACD. Wat een ander geluid! We hoorden meer muziek, meer diepte, beter hoog, beter laag. Dit verschil had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Het leek wel of er hele andere speakers aan hingen.

    Daarna weer de dropveter erin en wederom geluisterd. Dit klonk aanzienlijk platter dan met de Van den Hul kabel. Laag was rommelig.

    Onvoorstelbaar wat een verschil een kabel kan maken. Wij zijn in ieder geval overtuigd.
    Hebben jullie dergelijke ervaringen? Of juist het omgekeerde?

    A.u.b. geen welles/nietes discussies. Puur jullie ervaringen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Hoi mede-forumleden,

    Gisteravond even een testje gedaan bij een goede vriend van me. Hij heeft een Denon AVR-2805 receiver i.c.m. een Denon DVD-2910 DVD(A)/(SA)CD-speler. De DVD-speler was met de receiver verbonden middels een standaard "dropveter" interlink. De gebruikte speakers waren Elac vloerstaanders.

    Fase
    Allereerst hebben we de diverse componenten getest op de juiste fase. We hadden hier beiden al veel over gehoord en gelezen op diverse fora. "Baat 't niet dan schaadt 't niet!" dachten we zo. Dus aan de gang gegaan met een ongeaarde stekkerdoos, spanningzoeker en een multimeter. Zo alle componenten los van elkaar gemeten (zonder deze met elkaar te verbinden middels interlinks uiteraard) en de laagste meetwaarden aangehouden per stekkerpositie. De fase gelijk even netjes gemarkeerd op de stekkers en het blok.

    Luisteren
    Daarna kon het luisteren beginnen! We hebben de 2910 een SACDtje gevoerd (Dire Straits - Brothers in Arms 20th Anniversary Edition). De speler de SACD-laag 2-kanaals laten uitsturen via de interlink naar de EXT. IN analoge ingang van de receiver. Even een paar tracks beluisterd en dat klonk best wel goed eigenlijk. Daarna nog een paar tracks van een Massive Attack CD (titel weet ik even niet meer) geluisterd. Ook dit klonk best goed.

    Toen de standaard dropveter gewisseld voor een Van den Hul The Bay C5 Hybrid. We verwachtten subtiele verschillen te gaan horen in het hoog en laag. Echter, onze monden vielen open bij de eerste klanken van de SACD. Wat een ander geluid! We hoorden meer muziek, meer diepte, beter hoog, beter laag. Dit verschil had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Het leek wel of er hele andere speakers aan hingen.

    Daarna weer de dropveter erin en wederom geluisterd. Dit klonk aanzienlijk platter dan met de Van den Hul kabel. Laag was rommelig.

    Onvoorstelbaar wat een verschil een kabel kan maken. Wij zijn in ieder geval overtuigd.
    Hebben jullie dergelijke ervaringen? Of juist het omgekeerde?

    A.u.b. geen welles/nietes discussies. Puur jullie ervaringen.
    Analoge aansluitingen zijn soms heel gevoelig, als er snertgoedkope tulpjes worden gebruikt kan er idd verschil optreden als je wat knappere gebruikt

    Is de 2910 een alweer wat ouder type speler

    Vind SACD niet bijster interessant, te weinig titels die me kunnen boeien en via analoog vond ik het ook niet klinken, had waarschijnlijk ook te goedkope tulpjes gebruikt om te kijken hoe het was, maar de klank kon me wel bekoren via HDMI. Met HDMI heb je geen dure kabels nodig en dat is toch wel een voordeel. Zelfde SACD gebruikt en Oppo DV-981HD speler.

    BTW, m'n PS3 kan ook SACD's afspelen over HDMI en dat vond ik niet onderdoen voor de Oppo, het klonk hetzelfde, maar dat lijkt mij logisch, de receiver krijgt immers van beide hetzelfde digitale signaal..... PS3 zit weer in de doos en Oppo heeft al lang geen analoge verbindingen meer, lang leve HDMI (nou ja, soms dan, de handshake problemen kunnen wel eens vervelend zijn ) , HDMI kleurt iig niet de klank.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Zo merkte ik ontzettend veel verschil bij de overstap van goedkope dropveter speakerkabel naar een wat duurdere kabel. Nogsteeds geen A-merk, maar weldegelijk een vooruitgang. Ook ik hoorde meer detail in het geluid. Ja investeren in goed (analoog) kabelwerk is geen fabeltje. Digitaal is echter andere koek. Zoals DVDProfilersFilmgek ook al aangaf. Ik heb een HDMI kabel tussen mijn BR speler zitten van 5 euro. Ik heb ook eens een duurdere getest. Die kabel kostte 50 euro ofzo. Weet zo het merk niet meer. Geen verschil in beeld en/of geluid, zoals ik al verwacht had. Die maat van me, van wie die kabel was, had em dan ook gelijk teruggebracht naar de winkel en ook zo'n goedkoop kabeltje gehaald.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •