Pagina 1 van 57 123451151 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 1421 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het beleid bij DVD.nl > laten we er gewoon over praten!

    Zoals de titel al zegt:

    Laten we gewoon op een normale en volwassen manier over het beleid op deze top site en dit top forum praten. Ik vraag aan een ieder respect. Voor zowel andere forumbezoekers als ons mods. Ik wil met dit topic aantonen dat wij de discussie niet uit de weg gaan en open staan voor jullie suggesties, maar dan wel in het daarvoor bestemde topic.

    Dus mensen, gooi het in de groep!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  2. #2

    Standaard

    Stoort me enkel dat ze zomaar post verwijderen zonder dat je van iets weet, krijg ik dvd's binnen en zie ik dat ze verwijderd worden omdat ik ze dubbelpost ivm besteld/binnen wat ik een domme regel vind want als je dvd niet zou aankomen wat dan? Vorige week werd m'n supernatural/Smallville post zomaar verwijderd terwijl ik Smallville er zelf nog niet had opgezet. Ook stond deze regel enkel vermeld in de bluray aankoop topic en nog niet in de vorige dvd aankoop topic waardoor ik eigelijk geen regels brak (als we dan toch moeten muggeziften)

    Een vriend van me die hier ook al lange tijd op forum zit post zelf niet meer door al die regeltjes, want ook zijn topics werden zomaar verwijderd inplaats van vriendelijk een PM te sturen of je de volgende keer daar kunt opletten neen boef verwijderd. Ook z'n profielfoto was niet goed genoeg omdat hij onduidelijk was terwijl hij er toch duidelijk opstond.

    Maar... verwijdering van me post ligt toch wel zwaar op de maag
    BD (1243) What i Watch

  3. #3

    Standaard

    Ik begrijp dat het vervelend is dat een post van je wordt verwijderd, maar het is in de eerste post van de topics over aankopen aangegeven dat we dat soort dubbele posts gewoon verwijderen. Als we iedereen waarvan wij een post verwijderen omdat hij de regels die op dit forum gelden niet leest of niet wil lezen moeten PM-en, dan is het einde zoek. Aan de andere kant vind ik het persoonlijk niet leuk om te lezen dat mensen niet meer hier posten omdat onze regels te streng zouden zijn.

    Vandaar ook dit topic...wellicht komen we tot een prachtig compromis!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Ik vind dat er op dit moment eigenlijk niet zoveel mis is met dit forum. Als ik eens vergelijk dan zijn er fora met nog veel meer regeltjes dan hier. Kijk bijv. is naar het forum van Tweakers.net. Hoeveel regels je daar hebt.

    Verder regels zijn natuurlijk nodig, want anders word het alleen maar een ongeorganiseerde rotzooi. En zoals ik al zie, hoe streng mensen hier zijn vind ik nog wel meevallen, zeker als je vergelijkt met andere fora.

    Verder heeft dat natuurlijk ook iets met de forumgroote te maken. Want bijv. Tweakers.net is natuurlijk veel groter dan dvd.nl. Maar alsnog ik vind dit zelfs een van de gezelligste fora waar ik kom.

    Een aanmerking: bij tweakers.net is het zo dat na 40 pagina's een nieuw topic word geopend van een bepaalde serie. Kunnen we dat hier ook niet toepassen. Dat maakt zoeken per topic een stukje gemakkelijker en overzichtelijker vind ik zelf.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  5. #5

    Standaard

    Het is idd onze bedoeling om een compromis te vinden tussen het noodzakelijke kwaad wat 'regels' heet een het in de hand houden van de 'ongeorganiseerde rotzooi' om maar even met jouw woorden te spreken.

    Ik ben in ieder geval blij dat jij het hier als prettig ervaart.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=68260

    Tijd voor een gloednieuw deel!

    DVD's kopen blijft immens populair, ondanks de opkomst van Blu-ray het afgelopen jaar.

    Post hier dus al je aankopen op het gebied van DVD BR aankopen worden verwijderd
    Staat niks in over dubbel posten hé van gekochte titels ? Nieuw topic wel, oude niet dus eigelijk overtrad ik niks.

    Hoop nu wel dat je niet denkt dat ik het hier vervelend vind ofzo, want dvd.nl blijft mijn vaste stek en als het zo slecht was bleef ik natuurlijk niet maar wou gewoon met dat vervelend dingetje m'n punt maken dat ik het niet zo fijn vond.
    BD (1243) What i Watch

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=68260



    Staat niks in over dubbel posten hé van gekochte titels ? Nieuw topic wel, oude niet dus eigelijk overtrad ik niks.

    Hoop nu wel dat je niet denkt dat ik het hier vervelend vind ofzo, want dvd.nl blijft mijn vaste stek en als het zo slecht was bleef ik natuurlijk niet maar wou gewoon met dat vervelend dingetje m'n punt maken dat ik het niet zo fijn vond.
    In ieder geval goed dat je aangeeft wat jou het meeste dwars zit. En we nemen alles mee en zullen straks gewoon even alles moeten evalueren.

    Inderdaad stond dat in het oude topic niet, maar vanaf de nieuwe topics zijn we er wat strenger op gaan letten. We willen onnodige dubbelpostings voorkomen. En je eerdere argument: stel dat de discs niet aankomen? Tja, is dan dat topic daar wel de juiste plaats voor? In mijn ogen en in de ogen van de crew is dat dus niet zo. Je kunt dan beter bij eventuele leveringsproblemen of klachten over een winkel weer beter naar het gedeelte over die betreffende winkel bijvoorbeeld.

    In ieder geval fijn dat jij een vaste bezoeker bent. Laten we dat ook zo houden
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #8

    Standaard

    Ik vind dat er harder opgetreden moet worden in de verkoop/ruil topics m.b.t. het onterecht uppen, nu volgt er een waarschuwing die de discussie nog een keer 'upt', dat is niet eerlijk t.o.v. anderen.
    Kan er niet voor gezorgd worden dat de betreffende discussie weer terug gezet wordt naar de eerdere plaats en niet meer zichtbaar is bij nieuwe berichten, dat lijkt me namelijk beter dan de posts verwijderen

    Wat betreft de regels toepassen in de andere discussies; dat kan ik me goed voorstellen, anders gaat een discussie binnen de kortste tijd over wat anders. Verstandiger lijkt het me dan wel de posts te verplaatsen naar de juiste discussie en in de oude discussie dit aan te geven.

    Ik moet wel zeggen dat het aanhouden van de juiste discussie me wel eens weerhoudt een reactie te plaatsen omdat ik het dan in een verkeerde discussie zou doen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Ik vind dat er nu wel erg makkelijk berichten verwijderd wordt. Kijk, ik ben het er totaal mee eens dat er wel eens totaal afgedwaald wordt en de berichten totaal niets meer met het onderwerp te maken heeft. In dat geval is een berichtje van de moderators in de trant van "en nu weer ontopic" nodig en als er dan nog wordt doorgegaan is het totaal logisch dat er berichten verwijderd wordt.
    Maar als iemand wat vraagt (prijs, waar, regio,uitgave enz) over een film dan moet dat toch gewoon direct kunnen? Dat is imo geen offtopic. Een forum heeft imo ook een functie om elkaar te helpen en door op deze manier te modereren schrikt dat denk ik toch mensen af.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  10. #10

    Standaard

    Ik was diegene waarover freaky het had. Ik vind het belachelijk dat niemand hier mag posten dat er iets besteld en dan ontvangen word. Ik zie niet in waarom dit zou leiden tot onnodig vervuilen van het forum. Ik zit op diverse fora's en zie enorm veel mensen die gelukkig kunnen posten, dat ze na iets besteld te hebben het ook wel degelijk ontvangen hebben. Die posten dan ook vooral nog waar en voor hoeveel erbij. Mensen krijgen zo ook vlugger info over het aanschaffen van films op bepaalde websites die te vertrouwen zijn + een prijs. Hier word dit meteen bestraft met een *EDIT*. En sorry als we Jordy aanhalen, maar hij verwijderd/past nu de berichten eenmaal het meeste aan. Althans merk ik dat toch zo op.

    Ook worden er diverse posts verwijderd omdat deze net iets te off-topic gaan. Het is nog steeds een forum! Als er eens off-topic gegaan word om iets te discussiëren --> Laat dat dan even zijn beloop. Het kan idd uit de hand lopen, maar daar zijn jullie voor. Iemand die toezicht houd om te zien dat het netjes blijft, niet om meteen alle discussies te beëindigen en meteen alles te verwijderen omdat het "niet netjes" staat in het topic. Ik ben jaren moderator geweest van een forum en heb dit nog nooit meegemaakt. Het lijkt hier soms een dictatuur en dat is toch niet te bedoeling dacht ik?
    Ik snap dat je in bepaalde subfora's geen discussies of off-topic gebrabbel kan uitkramen, maar ik vind dat als er bv. een topic in 'Blu-ray disc discussies' is over een film en dit ook in 'Film discussies' zo is, dat er wel eens off-topic gepraat mag worden. Veel mensen vertellen dan iets, waar een ander persoon op ingaat en zo krijg je (toch vaak) een PAAR posts off-topic. Dit word hier meteen berispt en die posts worden verwijderd, terwijl dit voor andere interessant kan zijn die niet meteen weten dat dit in een ander topic besproken word. Een klein beetje off-topic kan geen kwaad en ik merk ook op andere forums dat ze na verloop van tijd zelf beginnen te beseffen hoelang ze off-topic mogen gaan. Hier wachten de meeste gewoon op de mods, omdat die toch na een paar posts alles verwijderen. En dan krijg je zo'n situaties waar de leden er niet mee akkoord gaan en soms nog het forum verlaten!

    Ook moest ik men foto verwijderen omdat ik er niet duidelijk genoeg opstond. Kom zeg... Het is een foto! Ik stond er wel degelijk goed op, maar dit van het zijaanzicht. Het is al zover gekomen dat je hier ZELF geen foto meer mag kiezen. Ik snap dat jullie een grote opleggen, want dit doen andere forums ook. Dat houd het netjes, maar om dan meteen PM's te sturen dat je er niet goed genoeg opstaat of iets anders die niet in orde is...? Er heerst praktisch niets van vrijheid en daarom hou ik het liever op andere forums waar ze soepeler zijn en het op zo'n punten niet te nauw nemen. Er zijn wss nog zaken, maar ben nu doodop door de drukke werkweek (tot nu toe) en hou het dan ook even terug voor bekeken hier. Dit is tot nu toe men slechtste forum-ervaring!
    Laatst aangepast door Lorre : 25-03-2010 om 23:03
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  11. #11

    Standaard

    Michael en ik zijn de laatste tijd het meeste actief als moderators op het forum. Het is dan ook niet gek dat jullie mij of hem aankijken voor het verwijderen/aanpassen van berichten. Ik zou echter wel graag willen zien dat jullie dit ook in het grote perspectief van DVD.nl kunnen plaatsen. Sommige regels - zoals die van de profielfoto - bestaan al zolang het forum bestaat, andere zijn nieuw en hebben dus tijd nodig om door iedereen begrepen en geaccepteerd te worden.
    Als voorbeeld even het 'Welke film heb je net gekeken' topic. Daar hebben we op een gegeven moment besloten dat het praktischer is als mensen bekeken films zoveel mogelijk in één post plaatsen. In het begin was dat even wennen, maar nu doet vrijwel iedereen het. Onze insteek is dan ook altijd om het forum overzichtelijk te houden voor de members en onszelf.
    Als we alle regels op een rijtje zetten valt het inderdaad nogal mee, wat echter wel zo is, is dat de meeste regels toegepast worden in de drukst bezochte topics/gedeeltes van het forum: het valt dus extra op dat we daar aan het modereren zijn.

    Natuurlijk moet er op het forum een bepaalde vrijheid zijn mbt postgedrag. We hebben echter in het verleden ervaren dat teveel offtopic gepost leden irriteert danwel afstoot. Daarom zijn we strenger geworden op het offtopic gepost. De grenzen die we daarbij stellen zijn soms resoluut en de ene moderator ziet misschien iets wat vaker door de vingers dan de ander. Let wel, we doen dit alles in onze vrije tijd en met de goede intenties. Het feit dat we hier en daar dus ingrijpen dmv een 'en nu weer graag ontopic', waarop vervolgens weer geirriteerd danwel verontwaardigd wordt gereageerd draagt ook bij aan ons plezier waarmee we dit forum graag een professionele uitstraling willen geven.

    Dan nog even over het verwijderen/verplaatsen van posts. Op zich heeft peptalk een punt als hij zegt dat posts ook verplaatst kunnen worden naar het juiste topic. Zoals Michael echter aangeeft is het einde denk ik zoek als wij als moderators iedere keer berichten moeten gaan verplaatsen of PM's moeten versturen wanneer we iets verwijderen. We verwachten ook - met name van de vaste leden - een stukje zelfkennis voor wat betreft het forum. In grote mate is denk ik vrij duidelijk hoe het forum in elkaar steekt en dus kunnen we ook elkaar er op wijzen dat iets offtopic is en het juiste topic aan elkaar linken. Ik denk dat we op die manier de kwaliteit van het forum nog verder kunnen verbeteren.

  12. #12

    Standaard

    Off-topic:
    Hey Jordy een klein tipje: Zet je onderschrift in een ander lettertype en/of grootte, het is nu zon 'blok'. Uiteraard moet je geheel zelf weten of je mijn tip toepast

    On-topic:
    Volgens mij gaan we er wel uitkomen.....
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #13

    Standaard

    Ik vind persoonlijk het beleid op HTforum prettiger;.

    Nogmaals, Jordy en Michael, ik snap wel dat jullie de boel niet uit de hand willen laten lopen, maar waarom je dan iemand als ik (die niet scheld op fora en af en toe van wat flauwe grapjes maakt) op een gegeven moment schuimbekkend en al op het kookpunt krijgt, (en dat ben ik heus niet snel, ik probeer iets graag vriendelijk op te lossen) dan denk ik echt: Is dit nou de bedoeling?

    Ik wil jullie absoluut niet afkraken, maar jullie kunnen toch wel begrijpen dat velen met mij vinden dat jullie regelmatig doorschieten?
    Jullie hakken wat teveel met de botte bijl, wat opzich een makkelijke oplossing is, maar je maakt je er absoluut niet geliefd mee.

    Ik zou jullie aanraden om eens wat advies in te winnen zo her en der.
    Laatst aangepast door -Jaap- : 26-03-2010 om 03:28

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Ik vind persoonlijk het beleid op HTforum prettiger;.

    Nogmaals, Jordy en Michael, ik snap wel dat jullie de boel niet uit de hand willen laten lopen, maar waarom je dan iemand als ik (die niet scheld op fora en af en toe van wat flauwe grapjes maakt) op een gegeven moment schuimbekkend en al op het kookpunt krijgt, (en dat ben ik heus niet snel, ik probeer iets graag vriendelijk op te lossen) dan denk ik echt: Is dit nou de bedoeling?

    Ik wil jullie absoluut niet afkraken, maar jullie kunnen toch wel begrijpen dat velen met mij vinden dat jullie regelmatig doorschieten?
    Jullie hakken wat teveel met de botte bijl, wat opzich een makkelijke oplossing is, maar je maakt je er absoluut niet geliefd mee.

    Ik zou jullie aanraden om eens wat advies in te winnen zo her en der.
    Advies inwinnen doen we juist met dit topic en zoals ik al eerder zei, we nemen alles mee. En misschien moeten we idd maar wat meer de boel de boel laten. Feit is en blijft dat ik het persoonlijk erg vervelend vind als mensen hun heil op een ander forum gaan zoeken, want dan doen wij iets niet goed. En wij zijn uiteraard ook bereid om water bij de wijn te doen. Alle tips en suggesties zijn welkom.

    Aan allen:
    Klaag het even lekker van je af. In grote lijnen komt het er in ieder geval op neer dat we te veel (naar jullie mening) off topic berichten verwijderen en (volgens jullie) te strak in de regels zitten. Wellicht moeten we wat regels herschrijven en wellicht moeten wij gewoon wat losser worden, maar begrijp goed, het moet allemaal overzichtelijk blijven uiteraard. Ik ga erover in conclaaf met de andere mods in ieder geval. Als er meer tips of opmerkingen zijn, ook in de toekomst, zet ze dan aub hier neer en ga niet in allerlei topics zoals nu in het topic over welke BD er is gekocht (en dit geldt voor iedereen uiteraard) een beetje vals en in mijn ogen zeer kinderachtig uithalen naar ons, maar zoals al eerder gezegd, het is een forum, dus ook daarover kunnen we als volwassenen praten...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Ik was diegene waarover freaky het had. Ik vind het belachelijk dat niemand hier mag posten dat er iets besteld en dan ontvangen word. Ik zie niet in waarom dit zou leiden tot onnodig vervuilen van het forum.
    Hier wil ik toch effe op reageren hoor. Ik zie niet in wat voor meerwaarde het voor iemand heeft om het dubbel posten van aankopen. Het topic is bedoeld om te zien wat iedereen zoal aanschaft, zo kom je wellicht tot tips of suggesties. Ook vind ik het aardig om te zien wat medeforumleden zoal aanschaffen, vooral omdat je bepaalde mensen onderhand wel een beetje hebt leren kennen.

    Wat kan het mij schelen wanneer je bestelde dvd binnen is? Kan iemand dat wat schelen? Dat is toch gewoon posten om het posten? Ik bestel al jaren via webshops...de ene keer duurt het 5 dagen, een andere keer 3 en weer een andere keer 8 dagen. Tja....lekker belangrijk. Houd het lekker zelf bij zou ik zeggen maar val andere mensen daar niet mee lastig.

    Bloedirritant om steeds dezelfde titels voorbij te zien komen. Zeer apart dat je dat zelf niet inziet en het zelfs belachelijk vind. Volkomen terecht dat dubbelposts worden verwijderd. Voegt echt totaal niets toe.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Hier wil ik toch effe op reageren hoor. Ik zie niet in wat voor meerwaarde het voor iemand heeft om het dubbel posten van aankopen. Het topic is bedoeld om te zien wat iedereen zoal aanschaft, zo kom je wellicht tot tips of suggesties. Ook vind ik het aardig om te zien wat medeforumleden zoal aanschaffen, vooral omdat je bepaalde mensen onderhand wel een beetje hebt leren kennen.

    Wat kan het mij schelen wanneer je bestelde dvd binnen is? Kan iemand dat wat schelen? Dat is toch gewoon posten om het posten? Ik bestel al jaren via webshops...de ene keer duurt het 5 dagen, een andere keer 3 en weer een andere keer 8 dagen. Tja....lekker belangrijk. Houd het lekker zelf bij zou ik zeggen maar val andere mensen daar niet mee lastig.

    Bloedirritant om steeds dezelfde titels voorbij te zien komen. Zeer apart dat je dat zelf niet inziet en het zelfs belachelijk vind. Volkomen terecht dat dubbelposts worden verwijderd. Voegt echt totaal niets toe.
    Ach, als het inderdaad bloedirritant is lees je er toch gewoon even overheen. Ik denk dat er best een aantal mensen tussen zullen zitten die niet in de gaten hebben dat ze 2x hetzelfde posten. Voor degenen die dat wel doen.......so be it. Overslaan en volgende bericht lezen.

    Als de meerheid er echter problemen mee heeft kan je er nog altijd voor kiezen een vorm van beleidsdocument te maken waarin dit soort zaken worden vastgelegd. Op het moment dat je nieuw lid word moet je ook voor dit beleid accepteren. Verandert dit beleid dan ontvangen alle leden een melding (kan per mail) van de nieuwe voorwaarden waarin ze pas weer kunnen posten indien ze akkoord gaan.

    Maar in alle eerlijkheid zou ik zeggen......dit gaat te ver....maar ja dat is mijn persoonlijke mening. Lees over een dubbel bericht heen en erger je er niet aan.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  17. #17

    Standaard

    Ohhh....kijk...dat is natuurlijk de oplossing!! Post iemand onzinnige dubbelposts....lees erover heen! Schijft iemand onzin....erger je er niet aan! Schouders ophalen en weer doorgaan. Natuurlijk....dat ik daar zelf niet aan heb gedacht.....duidelijk.

    Persoonlijk krijg ik steeds meer een haat-liefde verhouding met dit forum. Het is een erg breed forum en behoorlijk toegankelijk en dat is ook meteen het "probleem".

    Je moest eens weten hoeveel onzin ik hier op het forum lees. Ik denk dat ik gewoon te oud wordt voor dit forum, ik heb steeds vaker het gevoel omringt te worden door 15-16-jarige of mensen met een lichtelijk verstandelijke achterstand. Komt erg bot over.....en dat is het ook. Maar sommige posts....een kleuterniveau doorspekt met msn-taal.

    Ik ben inderdaad meer over berichten heen aan t lezen dan dat ik wat interessants zie staan....

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ohhh....kijk...dat is natuurlijk de oplossing!! Post iemand onzinnige dubbelposts....lees erover heen! Schijft iemand onzin....erger je er niet aan! Schouders ophalen en weer doorgaan. Natuurlijk....dat ik daar zelf niet aan heb gedacht.....duidelijk.

    Persoonlijk krijg ik steeds meer een haat-liefde verhouding met dit forum. Het is een erg breed forum en behoorlijk toegankelijk en dat is ook meteen het "probleem".

    Je moest eens weten hoeveel onzin ik hier op het forum lees. Ik denk dat ik gewoon te oud wordt voor dit forum, ik heb steeds vaker het gevoel omringt te worden door 15-16-jarige of mensen met een lichtelijk verstandelijke achterstand. Komt erg bot over.....en dat is het ook. Maar sommige posts....een kleuterniveau doorspekt met msn-taal.

    Ik ben inderdaad meer over berichten heen aan t lezen dan dat ik wat interessants zie staan....
    ...en het feit dat het zo een "toegankelijk forum" is staat dus ook toe dat jij bot kan zijn. Verbeter de wereld en begin bij jezelf.

    Dat bedoel ik dan ook in de brede zin des woords.....kom enerzijds met een voorstel over hoe je denkt dat het wel zou kunnen/moeten werken op dit forum en zorg er voor dat je wat minder bot bent

    Misschien kan het forum ook een onderzoek starten op deze site met "10 grootste ergernissen" iedereen kan stemmen en op basis daarvan kan je regels gaan oprichten.

    1. ik erger me het meest aan dubbele posts
    2. ik erger me het meest aan respectloos/bot gedrag
    3. ik erger me het meest aan het feit dat ik me te oud voel voor dit forum (dit is overigens een grapje Melzz )
    4.....

    Je snapt het idee vast wel. Ik denk dat je op deze manier er goed achterkomt hoe dit foum nog beter zou werken aangezien je dan weet wat je "lezers" wel en niet willen lezen.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  19. #19

    Standaard

    Eigenlijk is het grappig dat dit topic nu geopend wordt. In het OHT opperde ik aan de andere mede-gekken dat ik een 'open brief aan dvd.nl' ging verstruren.

    Waarom?

    'Vroegah' was dvd.nl een zeer gezellige, doch weinig gestructureerde site. Je kon tegelijkertijd over je net gekeken film, je vakantieplannen en een nieuwe auto praten terwijl je daarnaast ff lekker los ging in het OHT. Modereren werd gedaan als men zich kwetsend of erger nog uitte.

    Dvd.nl groeide en ging o.a. naar een nieuw forum toe (de huidige layout). Om de teugels niet te laten vieren kwamen er eerst strenge regels m.b.t. de verkoop: niet onnodige uppen, reacties op posts werden gezien als uppen ('PM terug, X verkocht). Op zich is iedereen hier aan gewend.

    De laatste tijd zie ik echter een tendens: discussies worden afgekapt, opmerkingen die maar iets afwijken van de topictitel worden verwijderd. Zonde! Een forum is een platform voor discussie. Als ik het niet met iemand eens bent krijgt hij/zij dat te horen. Pas als ik ga schelden of erger moet je als mod ingrijpen. Dat vind ik terecht. Het poldermodel wat gehanteerd wordt sta ik niet achter. Als iemand iets doms zegt of onzin uitkraamt dan mag je iemand daar op aanspreken. Discussie is juist goed, omdat dit beter is dan de 'vette film, dikke actie, lekker wijf' en 'straks afgezien, eerste deel gekeken' opmerkingen.
    En schijnbaar offtopic kan best relevant zijn. Denk aan de Toy Story actie. Waar heb jij hem vandaan? Hoe lang onderweg? Met slipcase? Rotstickers? Dan zou je die discussies in 5 topics kwijt moeten. Een opmerking als 'pff, wat een suffe film die hoef ik niet op blu ray' is offtopic. Dat is duidelijk. De hele discussie over het product zou van mij wel mogen.

    Tot slot: ik ben niet altijd positief, wellicht komt dat omdat ik baal dat de 'sfeer' van vroeger niet geheel meer aanwezig is, maar ik ben blij dat de mods hun vrije tijd gebruiken om hier te zijn. In jullie enthousiasme draven jullie soms door, maar hulde voor alle vrijwilligers die deze site mogelijk maken. Al zijn het uiteindelijk wel de leden die de site inhoud geven.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  20. #20

    Standaard

    Oh ja; vaak postte ik dat ik een film besteld had en ook als ik hem binnen had. Dit gaf bv een goed beeld van hoe snel/langzaam een webwinkel is. Snap dat als ik hem op het forum koop en 1 dag later post dat hij binnen is dat dit 'dubbel is', maar als amazon in 4 dagen een box bij mij heeft dan mag ik dat toch wel aangeven zodat de medeforummers zien wat voor een topwebwinkel dat is?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Hier wil ik toch effe op reageren hoor. Ik zie niet in wat voor meerwaarde het voor iemand heeft om het dubbel posten van aankopen. Het topic is bedoeld om te zien wat iedereen zoal aanschaft, zo kom je wellicht tot tips of suggesties. Ook vind ik het aardig om te zien wat medeforumleden zoal aanschaffen, vooral omdat je bepaalde mensen onderhand wel een beetje hebt leren kennen.

    Wat kan het mij schelen wanneer je bestelde dvd binnen is? Kan iemand dat wat schelen? Dat is toch gewoon posten om het posten? Ik bestel al jaren via webshops...de ene keer duurt het 5 dagen, een andere keer 3 en weer een andere keer 8 dagen. Tja....lekker belangrijk. Houd het lekker zelf bij zou ik zeggen maar val andere mensen daar niet mee lastig.

    Bloedirritant om steeds dezelfde titels voorbij te zien komen. Zeer apart dat je dat zelf niet inziet en het zelfs belachelijk vind. Volkomen terecht dat dubbelposts worden verwijderd. Voegt echt totaal niets toe.
    Voor zover bekend ben jij Melvin de ENIGE die zich continu beklaagd over de in jouw ogen onnodige dubbele posts. Jouw goed recht, maar volgens mij denkt het merendeel er anders over
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Je moest eens weten hoeveel onzin ik hier op het forum lees. Ik denk dat ik gewoon te oud wordt voor dit forum, ik heb steeds vaker het gevoel omringt te worden door 15-16-jarige of mensen met een lichtelijk verstandelijke achterstand. Komt erg bot over.....en dat is het ook. Maar sommige posts....een kleuterniveau doorspekt met msn-taal.

    Ik ben inderdaad meer over berichten heen aan t lezen dan dat ik wat interessants zie staan....
    Hier ben ik het wel mee eens. Gelukkig zijn er nog enkelen (waaronder jij ) van wie ik altijd en met een gerust hart de stukjes lees. Helaas haal ik tegenwoordig steeds meer info/reviews van www.whatiwatch.net vandaan.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    'Vroegah' was dvd.nl een zeer gezellige, doch weinig gestructureerde site. Je kon tegelijkertijd over je net gekeken film, je vakantieplannen en een nieuwe auto praten terwijl je daarnaast ff lekker los ging in het OHT. Modereren werd gedaan als men zich kwetsend of erger nog uitte.
    "Vroegah" was het naar jou idee misschien gezelliger, maar de losse structuur van toen is voor een heleboel andere mensen reden geweest om niet meer terug te komen. Je moet dus een gulden middenweg zien te vinden tussen gezelligheid en structuur. En dat is gewoon lastig. We proberen daar altijd zorgvuldig in te zijn, maar ook wij draven wel eens door. Ook wij zijn helaas maar een mens met gevoelens en emoties.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  24. #24

    Standaard

    Melzz heeft een punt wat betreft het dubbel posten van aankopen. Ik kijk er ook regelmatig in om tips op te doen, en het ontgaat mij ook waarom je zou posten als je wat bestelt, en nogmaals als hij binnenkomt.
    Doe dan één van de twee, maar niet allebei; dat heeft geen enkele toegevoegde waarde.

    Ikzelf heb hier ongeveer een jaar niet gepost, uit onvrede dat de mods geen actie ondernamen, nadat ik een aantal zeer persoonlijk gerichte pm's ontvangen had van een forumlid, die ver over de scheef gingen. Vreemd genoeg waren ze toen opeens niet meer zo streng.....
    Het is altijd al geweest dat ze hier veel strenger waren dan bijvoorbeeld dvdforum.nl, en wat mij het meest irriteerde, was dat de regels niet consequent werden uitgevoerd. Ik begrijp, je hebt met allemaal verschillende mensen te maken, maar bijvoorbeeld bij de verkooptopics is er soms geen touw aan vast te knopen.
    Stelt iemand een vraag of geef je een antwoord op een vraag, dan wordt het de ene keer weggehaald, en de andere keer weer niet. En bij het ene lid wel, en bij de andere niet.

    En wat uppen betreft: je mag officieel uppen na een prijsverlaging, maar we weten allemaal dat door sommigen (ik noem geen naam, maar we weten vast allemaal wie ik bedoel )gebruikt wordt voor soms dagelijkse ups. Ik heb het zelf ook weleens gedaan, maar eigenlijk is het daarvoor niet bestemd.....

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Oh ja; vaak postte ik dat ik een film besteld had en ook als ik hem binnen had. Dit gaf bv een goed beeld van hoe snel/langzaam een webwinkel is. Snap dat als ik hem op het forum koop en 1 dag later post dat hij binnen is dat dit 'dubbel is', maar als amazon in 4 dagen een box bij mij heeft dan mag ik dat toch wel aangeven zodat de medeforummers zien wat voor een topwebwinkel dat is?
    Je geeft hier eigenlijk zelf aan waar de schoen wringt. Dat binnenkrijgen van de titel heeft te maken met de (web)winkel, waar weer een apart gedeelte voor is op het forum. Juist die spreiding maakt het voor leden mogelijk in aparte topics te vermelden hoe goed of slecht een winkel is. Als dat soort informatie in een DVD/BR gekocht topic vermeldt wordt, is die informatie niet meer nuttig omdat deze simpelweg in het niet valt bij de stroom van aankopen/plaatjes. Juist die specifieke topics zijn bedoeld om alle leden te informeren over wat de huidige trends zijn bij een winkel; gaat verzending snel of langzaam, zijn er problemen met orders etc. etc. Ik neem aan dat dit toch vrij logisch klinkt?

Pagina 1 van 57 123451151 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •