Pagina 3 van 57 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 1421 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  2. #52

    Standaard

    Ik ben hier nog niet zo lang en ik ergerde me al snel aan het "en nu weer on-topic !" regime, maar vooral na het doorlezen van dit topic heb ik toch wat meer begrip.
    Maar goed, je vergeet als gast op een forum al gauw dat het een hele klus is voor de moderators om alles bij te houden, waardoor het logisch is dat je niet alles dat geschreven word 100% in je op kunt nemen en 99 van de 100 keer moet ik ook gewoon zeggen als je er veen kort over denkt dat jullie gewoon gelijk hebben.
    En het aanmaken van dit topic zodat iedereen zijn zegje kan doen zegt eigenlijk ook meteen dat jullie het eigenlijk prima doen.
    Het is ook gewoon onmogelijk om iedereen tevreden te stellen en met een forum als dit van toch redelijk groot formaat moet je inderdaad regels stellen, al is dat de ene keer minder leuk dan de andere.
    Naar mijn mening is het ook vaak lastig om ergens op te antwoorden en dan 100% on-topic te blijven, wat in mijn ogen ook geen ramp is zolang het een paar posts verder maar weer over het topic gaat toch ? Nu word er in sommige gevallen direct recht gezet als het maar even afwijkt.

    Maar nogmaals, verders prima werk wat jullie doen, ik zou het in ieder geval niet graag van jullie overnemen

  3. #53

    Standaard

    Na jaren van een "maar wij zijn de baas"-mentaliteit (persoonlijke mening) vind ik het echt een ware verademing dat er nu iemand het forum leidt die daadwerkelijk luistert naar de forumbezoeker (ofwel: de klant) en structureel probeert mee te denken, zonder daarbij blind te gaan op bestaande (en soms achterhaalde) regeltjes.

    Laten we hopen dat het hier ooit weer zo gezellig wordt als in "the good old days" met de structuur van het hedendaagse forum!


  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Nu begrijp ik wat je bedoelt. Is idd niet goed dat dat soort opmerkingen gewoon worden verwijderd. We zijn druk onderling aan het discussieren over hoe we het nu het beste kunnen doen. Komt goed
    Principe van self-moderation een goed idee? Als topic-starter bepaal je dan zelf of een bericht te veel off-topic is of niet en kun je topic-vervuiling voorkomen.

    Hoe werkt het?
    Iemand begint een topic met een bepaald onderwerp. Worden er in dat topic reacties geplaatst die niet gerelateerd zijn aan het onderwerp, dan kan dit evt. aan de TS gemeld worden en is het de keus van TS of deze er dan iets aan gaat doen door bvb een PM te sturen naar de member die het bericht geplaatst heeft. Deze member bepaalt dan zelf of hij/zij het bericht aanpast. Past de member zijn/haar bericht niet aan, dan kan de TS de hulp van de moderator inschakelen en deze het bericht laten beoordelen. Op deze manier werk je ook zelf mee aan het schoonhouden van het forum.

    Zelf heb is dit ook pas gedaan omdat er iemand in een topic waarvan ik de TS was, berichten had geplaatst waarin deze een paar vragen/opmerkingen had over iets wat niets met het topic te maken had. Deze persoon vond het niet nodig om daarvoor zelf een topic te starten en daar was ik het mee eens. Ik heb deze toen middels PM benaderd met de mededeling dat ik het goed vond dat hij in het topic deze vraag stelde en dat ik er niet zoveel zin had om anderen er over mee te laten discusseren. Ik stelde daarom voor om hem te helpen en dat we daarna de berichten aan zouden passen of verwijderen om het het weer on-topic te maken. Deze persoon ging er toen mee akkoord en we hebben toen daarna onze berichten aangepast en/of verwijderd. Het topic is dus nu weer schoon en er is dus ook geen onzinnig topic bij gekomen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #55

    Standaard

    self-moderation is niet iets wat mijn voorkeur heeft. Ik weet niet hoe de overige crewleden erover denken...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #56

    Standaard

    Ik snap de insteek wel, maar ik denk dat het 1. te omslachtig is en 2. uiteindelijk te weinig toegepast zal worden.

  7. #57

    Standaard

    @ Jordy: Voordat dat je dan op de feiten vooruit loopt en het niet eens baseert op ervaringen, zou ik zeggen probeer het eens uit. Voorstel zou zijn om het bij één bepaald subforum te doen. Moet uiteraard wel technisch mogelijk zijn natuurlijk.

  8. #58

    Standaard

    Vanuit mijn oogpunt is self-moderation eigenlijk alleen nuttig bij het handelsgedeelte. Als daar offtopic is of bijvoorbeeld een prijsaanval kan de TS ons PMen. Dat gebeurt nu ook al eens. Voor de overige gedeeltes van het forum is het lastig: Een bepaalde film discussie bijvoorbeeld wordt vaak random door iemand geopend zonder dat het echt van belang is voor de TS of dit topic een bepaalde richting ingaat; vandaar ook mijn opmerking dat ik denk dat het te weinig gebruikt zal gaan worden. Maar goed, we staan open voor eventuele andere ideeën daarover.

  9. #59

    Standaard

    Ik vind het echt jammer dat er geen film avatars geplaats mogen worden. Ik begrijp dat daardoor de website langzaam zou reageren,maar vind het een klein gemis..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Vanuit mijn oogpunt is self-moderation eigenlijk alleen nuttig bij het handelsgedeelte. Als daar offtopic is of bijvoorbeeld een prijsaanval kan de TS ons PMen. Dat gebeurt nu ook al eens. Voor de overige gedeeltes van het forum is het lastig: Een bepaalde film discussie bijvoorbeeld wordt vaak random door iemand geopend zonder dat het echt van belang is voor de TS of dit topic een bepaalde richting ingaat; vandaar ook mijn opmerking dat ik denk dat het te weinig gebruikt zal gaan worden. Maar goed, we staan open voor eventuele andere ideeën daarover.
    Dit denk ik ook. Mods zijn een 'noodzakelijk kwaad' (niet ***lig bedoeld). Het moment van ingrijpen -of de manier waarop- zou zoals ik eerder aangaf soms wat tactischer of losser kunnen!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #61

    Standaard

    Self-moderation is mooi maar werkt alleen wanneer de TS een topic heeft geopend met een bepaald doel voor opgen en waar off-topic zijn doelstelling in de weg staat. In alle andere gevallen werkt het gewoon (of helaas) niet omdat de topics te algemeen zijn of geen duidelijke doelstelling hebben voor de TS. En dat zijn dus ook de topics waar het meeste off-topic in voorkomt.
    Dus eigenlijk wat Jordy zegt maar dan wat algemener gesteld.

  12. #62

    Standaard

    De bedoeling van self-moderation is om members aan te sporen niet te veel off-topic informatie te plaatsen of er een OHT van te maken. Op deze manier kunnen we zelf topic-vervuiling voorkomen. In pricipe heb je daarvoor geen technische middelen nodig.

    Een voobeeld van topic-vervuiling kun je hier vinden:http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=74845 In dit topic meldt een member (in dit geval Juvefan) dat het topic in een verkeerde rubriek is aangemaakt. De moderator (in dit geval Jordy van Buel) heeft vervolgens het topic verplaatst en meldt dat dit is gebeurd in het topic.

    Zou hier het principe van self-moderation op toegepast worden, dan zou de member, in dit geval Juvefan, dit middels een PM aan een moderator kunnen melden. De moderator verplaatst dan het topic naar de juiste rubriek en stuurt een PM naar de member met de medeling dat het topic naar de juiste rubriek verplaatst is en bedankt de member dan voor de melding.

    In het hardware-gedeelte kan dit toegepast worden omdat de vragen daar meestal duidelijk een doelstelling hebben. Voor junior-members zal dit lastig zijn. Deze zouden bvb de hulp van een senior-member kunnen inschakelen die zij vertrouwen.

    Ieder topic heeft een doel, maar bij de ene is dit idd duidelijker dan de andere. Je ziet daarom dat wanneer een doel niet helemaal duidelijk is, de TS na verloop van tijd afhaakt en/of dat een topic volgepropt wordt met onzinnige info. Dit maakt het lezen en zoeken ook niet echt makkelijker.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 09-04-2010 om 13:38
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #63
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik vind het erg jammer dat een thread (zoals "welke dvd heb je onlangs aangeschaft", "welke dvd heb je net gekeken" etc) wordt afgesloten zonder dat dat even wordt vermeld in een laatste bericht. Ook een linkje naar de vervolgthread zou erg welkom zijn.

    Ik bezoek het forum vaak via de links in de e-mailnotificatie's. Het forum is erg groot geworden in de afgelopen jaren en mede door de vele afdelingen kost het per keer gewoon teveel tijd om overal te kijken en te controleren of er threads gesloten zijn en elders vervolgd worden. Kom ik er dan een keertje achter, dan heb ik vaak al vele pagina's achterstand. Een klein berichtje met vermelding/link naar de nieuwe thread is volgens mij weinig moeite en zou erg welkom zijn.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  14. #64

    Standaard

    Thanks voor de tip Eddy, dat zullen we zeker meenemen!

  15. #65
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy Bekijk bericht
    Ik vind het erg jammer dat een thread (zoals "welke dvd heb je onlangs aangeschaft", "welke dvd heb je net gekeken" etc) wordt afgesloten zonder dat dat even wordt vermeld in een laatste bericht. Ook een linkje naar de vervolgthread zou erg welkom zijn.
    Ik kijk altijd via deze snelkoppeling.
    http://www.dvd.nl/forum/usercp.php

    Maar dan nog mis je soms een nieuw deel van een bepaalde draad.
    Een verwijzing is idd dan wel zo prettig.
    Echter als je af en toe nieuwe berichten in de gaten houdt kom je er ook.
    Het forum index bekijk ik eigenlijk nooit.

    Maar goede tip en een kleine moeite lijkt me.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #66

    Standaard

    twee dingen waar ik me al jaren aan erger.....

    het zomaar sluiten van een topic zonder dat er contact is opgenomen met de starter van het topic. zwaar irritant!!

    dat een avatar alleen mag bestaan uit een foto van jezelf waarop je goed te zien bent...jezus! we zijn hier niet op het gemeentehuis voor een nieuw paspoort!

    Zo kan er ook nog wel een...ik vind dat je de achtergrond van je goedgelijkende foto ook niet zelf mag kiezen...ik erger me namelijk elke keer weer rot aan de avatar van jordy;dat stadion kan echt niet!!!! :wink:

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe Bekijk bericht
    twee dingen waar ik me al jaren aan erger.....

    het zomaar sluiten van een topic zonder dat er contact is opgenomen met de starter van het topic. zwaar irritant!!
    Kun je dat toelichten? Als je hebt over verkooptopics; deze worden om de 4 weken opgeschoond en dus zonder bericht gesloten en verwijderd. Als we iedere afzonderlijke persoon dan een PM zouden moeten sturen moeten we ongeveer 100 PMs gaan versturen.


    Zo kan er ook nog wel een...ik vind dat je de achtergrond van je goedgelijkende foto ook niet zelf mag kiezen...ik erger me namelijk elke keer weer rot aan de avatar van jordy;dat stadion kan echt niet!!!! :wink:
    Ik ben geen PSV fan, was tijdens Groots met een Zachte G

  18. #68
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Niet zo zeer over beleid, maar wel iets wat naar mijn mening verbeterd zou kunnen worden. Er worden op dit forum gelukkig veel spoilertags gebruikt om plotwendingen niet voor anderen te verklappen. In de emailnotificaties werken die spoilertags echter niet, waardoor de tekst van het bericht dat geplaatst is volledig is te lezen. Is hier iets aan te doen?
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Kun je dat toelichten? Als je hebt over verkooptopics; deze worden om de 4 weken opgeschoond en dus zonder bericht gesloten en verwijderd. Als we iedere afzonderlijke persoon dan een PM zouden moeten sturen moeten we ongeveer 100 PMs gaan versturen.
    het gaat me niet over de verkooptopics alleen, maar gewoon om allerlei topics.
    Kijk, jullie zullen best een goede reden hebben om een topic te sluiten maar als de topicstarter helemaal niet weet waarom is het wel zo netjes om de reden ervan even te melden bij de persoon in kwestie.

    ik heb nog iets wat ongeveer vergeleken kan worden met het bovenstaande; bij mij is ook ooit een keer mijn onderschrift verwijderd omdat toevallig iemand daarover een opmerking maakte. (ik heb dat onderschrift trouwens alweer sinds jaar en dag onder mijn berichten staan...maar goed) en meteen werd het door jullie verwijderd zonder dat ik er weet van had.
    Ik vind het echt storend dat dit op deze manier gebeurd.
    Laatst aangepast door kruspe : 03-04-2010 om 09:59

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe Bekijk bericht
    het gaat me niet over de verkooptopics alleen, maar gewoon om allerlei topics.
    Kijk, jullie zullen best een goede reden hebben om een topic te sluiten maar als de topicstarter helemaal niet weet waarom is het wel zo netjes om de reden ervan even te melden bij de persoon in kwestie.

    ik heb nog iets wat ongeveer vergeleken kan worden met het bovenstaande; bij mij is ook ooit een keer mijn onderschrift verwijderd omdat toevallig iemand daarover een opmerking maakte. (ik heb dat onderschrift trouwens alweer sinds jaar en dag onder mijn berichten staan...maar goed) en meteen werd het door jullie verwijderd zonder dat ik er weet van had.
    Ik vind het echt storend dat dit op deze manier gebeurd.

    Ik zie geen onderschrift

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Smooth-J Bekijk bericht
    Ik zie geen onderschrift
    en nu?
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  22. #72

    Standaard

    Dat een bepaalde avatar/onderschrift weer gedoogd wordt na verwijdering heeft niets met wispelturigheid te maken. Wel met het feit dat we niet alles controleren en wanneer iemand onze acties telkens weer terugdraait, kan dat er tussendoor glippen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Dat een bepaalde avatar/onderschrift weer gedoogd wordt na verwijdering heeft niets met wispelturigheid te maken. Wel met het feit dat we niet alles controleren en wanneer iemand onze acties telkens weer terugdraait, kan dat er tussendoor glippen.
    natuurlijk draaien we jullie acties terug als we geen fatsoenlijke uitleg krijgen waarom een onderschrift/avatar word verwijderd!
    Dat is nu precies wat ik (en meerdere mensen) bedoel.

    en over wispelturigheid heb ik het helemaal niet gehad.
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  24. #74

    Standaard

    Weer een duidelijk punt lijkt mij wat Kruspe aangeeft.

    Terugkomend op het hele avatar gebeuren: ik heb er geen probleem of het nou wel een foto is van jezelf of niet. Maar als er dan wel eisen aan worden gesteld, dan lijkt het me heel erg moeilijk om daar regels aan te verbinden en dan heb ik het over de duidelijkheid van de foto.
    Met alle respect Patrick, maar die foto van jou is zo onduidelijk als wat, evenals die van Kruspe.
    Dus mijn advies zou zijn, laat dat lekker varen.

    Overigens hulde voor de enquête in de nieuwsbrief. Lijkt mij verstandig dat die bijvoorbeeld nog een keer apart wordt gecommuniceerd naar iedereen, want nu is het helaas een klein onderdeel van de nieuwsbrief en wellicht dat die niet iedereen leest.
    Misschien ook melding op de hoofdpagina?

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Smooth-J Bekijk bericht
    dan heb ik het over de duidelijkheid van de foto.
    duidelijkheid is eigenlijk een heel relatief begrip.
    In het geval van Kruspe, hij had een foto van zijn pasgeboren kind als avatar. Heel begrijpelijk, maar dat is geen foto van hemzelf (hoewel ik aanneem dat er wel een heel groot deel van hemzelf in het kind zit , maar dat is een heel ander verhaal).
    Dat heb ik toen overigens heel duidelijk met hem gecommuniceerd, waarna hij zelf de avatar heeft gewijzigd.

    Overigens hulde voor de enquête in de nieuwsbrief. Lijkt mij verstandig dat die bijvoorbeeld nog een keer apart wordt gecommuniceerd naar iedereen, want nu is het helaas een klein onderdeel van de nieuwsbrief en wellicht dat die niet iedereen leest.
    Misschien ook melding op de hoofdpagina?
    Die enquete komt ook zeker op de site te staan, maar we willen even apart de respons vanuit de nieuwsbrief "meten". Vandaar dat daar de enquete nu even "exclusief" staat.

    Maar eigenlijk haalt dit bericht deze hele gedachte alweer onderuit
    Nu gaat iedereen nog even snel de nieuwsbrief lezen en de enquete invullen, terwijl we eigenlijk hopen dat iedereen de nieuwsbrief uit eigen gelegenheid leest.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 03-04-2010 om 12:15
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

Pagina 3 van 57 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •