Pagina 5 van 57 EersteEerste 1234567891555 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 1421 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Dat kan je vergeten op internet, hoe weet je bv. dat ik echt Jaap heet?

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Dat kan je vergeten op internet, hoe weet je bv. dat ik echt Jaap heet?
    Ik vind het juist erg veelzeggend dat veel (nieuwe) leden er na een tijdje voor kiezen om hun username te wijzigen in hun eigenlijke (volledige) naam. Dat geeft aan dat mensen er behoefte aan hebben elkaar met de voornaam aan te kunnen spreken tijdens discussies of PM verkeer en ik ervaar dat zelf ook altijd als prettig.

  3. #103
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Dat kan je vergeten op internet, hoe weet je bv. dat ik echt Jaap heet?
    Weet je wat het is, iedereen weet dat je eigenlijk Kees heet.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander D. Bekijk bericht
    Ik ben juist van mening dat de regel dat de avatar een foto van jezelf moet zijn wel goed is want het neemt de anonimiteit van het internet wat weg.
    daar sluit ik me volledig bij aan
    Onderschrift,

    kun je dat eten?

  5. #105

    Standaard

    Ik juist niet, want internet is geen sociale plek. Er zijn altijd derden die ervan kunnen profiteren.

    Internet en het echte leven gescheiden houden.

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Ik juist niet, want internet is geen sociale plek.
    Het is wat we er met zn allen van maken en DVD.nl hoeft zich niet te conformeren aan (beperkte?) omgangsnormen op het internet in het algemeen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #107

    Standaard

    Waar is het leuke dvd.nl gebleven........

    Als je tegenwoordig al niet meer het woord zeuren mag gebruiken of een grappige sneer mag geven...? Waar zijn die smiley's ook alweer voor, dan vraag ik mij af of het niet tijd wordt elders te gaan kijken...

    Nee, ik vind het gewoon niet meer leuk worden door de wijze van modereren...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Waar is het leuke dvd.nl gebleven........

    Als je tegenwoordig al niet meer het woord zeuren mag gebruiken of een grappige sneer mag geven...? Waar zijn die smiley's ook alweer voor, dan vraag ik mij af of het niet tijd wordt elders te gaan kijken...

    Nee, ik vind het gewoon niet meer leuk worden door de wijze van modereren...
    Waar komt dit vandaan Albert? Bepaald topic?

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Waar is het leuke dvd.nl gebleven........

    Als je tegenwoordig al niet meer het woord zeuren mag gebruiken of een grappige sneer mag geven...? Waar zijn die smiley's ook alweer voor, dan vraag ik mij af of het niet tijd wordt elders te gaan kijken...

    Nee, ik vind het gewoon niet meer leuk worden door de wijze van modereren...
    Ik wil hier even op inhaken, want ik ben hier namelijk direct bij betrokken. Albert is teleurgesteld in onze huidige manier van modereren, waarin we proberen het op de man spelen of persoonlijke (negatieve) opmerkingen zo veel mogelijk te voorkomen. Vandaag maakte Albert een - volgens hem - grappige opmerking richting iemand die de film Avatar niet kon waarderen. Ik heb daarom zijn bericht aangepast omdat ik vind dat, hoe grappig een opmerking ook bedoeld is, persoonlijke opmerkingen niet altijd gepast zijn, zoals dat in dit geval volgens mijn visie was.
    Ik en de rest van de crew snappen best dat humor een belangrijke factor is om het forum leuk te houden, maar in serieuzere discussies zien we toch graag een wat meer volwassen manier van posten naar elkaar toe. Volgens mij vergeten sommige mensen nog wel eens dat goed bedoelde opmerkingen verkeerd kunnen vallen wanneer ze enkel leesbaar zijn zonder verdere nuancering (ook smilies bieden dan niet altijd uitkomst). Albert heeft mij hier nu persoonlijk op afgerekend en vind dat ik hier een te ouderwetse kijk op heb, wat misschien ook wel zo is. Desondanks blijf ik bij mijn standpunt dat in serieuze discussies grappen en grollen weinig tot niet nodig zijn, zeker niet als het gaat om een sneer naar een ander. Het beleid van DVD.nl is daar tot op heden heel duidelijk in en mij is de taak gegeven om dat beleid te handhaven.

  10. #110
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik begrijp je punt Jordy...

    Maar het is meer wát iemand zegt, dan of hij dat met een grap, grol of kwade noot doet. Dus om te stellen dat dit in serieuze topics niet thuishoort, gaat mij te ver.
    Voor de meeste hier gaan de topics over een hobby, of zelfs een passie, maar nooit een over een politiek debat. Dat kan uiteraard wel jouw persoonlijke mening zijn, maar dat is niet waar het om gaat. Iedereen heeft zijn eigen manier van communiceren. Het kan net zo goed sturend werken, of juist inhoud hebben die je daardoor misschien wel makkelijker aanneemt. Daar mag, nee moet zelfs iedereen uniek in blijven. Sterker nog het hoort bij gezond leven en gezond communiceren.

    Het gaat uiteraard wel om de gedachte of diepe bedoeling erachter, die moet beoordeeld worden. Als iemand een topic luchtig houdt door af en toe komisch te relativeren, lijkt me dat juist een bijdrage en toegevoegde waarde bieden. Als men heel grappig iemand neersabeld niet. Sleutelwoord is dan respect! En hoe respectloos is iemand eer er écht ingegrepen moet worden.

    Het is min of meer wat je al zegt, maar enige nuance vond ik wel nodig.
    En wat minder keren 'ik' en meer 'wij van dvd.nl' is zo'n kleine nuance.
    Het doet wat persoonlijk aan zo...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #111

    Standaard

    Het gaat uiteraard wel om de gedachte of diepe bedoeling erachter, die moet beoordeeld worden. Als iemand een topic luchtig houdt door af en toe komisch te relativeren, lijkt me dat juist een bijdrage en toegevoegde waarde bieden. Als men heel grappig iemand neersabeld niet. Sleutelwoord is dan respect! En hoe respectloos is iemand eer er écht ingegrepen moet worden.
    Zoals je zelf al zegt is die grens tussen het toelaatbare en niet toelaatbare vrij dun. Het is voor ons moderators dus soms erg moeilijk door bepaalde grappen heen te prikken. We zijn dan ook eerder geneigd in te grijpen omdat het op het forum vaak toch wat anders beoordeeld wordt dan dat je het face-to-face tegen iemand zegt.

  12. #112

    Standaard

    Wil het nog wel eens plaatsen......

    Als je Avatar maar niks vind terwijl je een 7.1 hd setup hebt in een dedicated ruimte is er wel iets mis met je hoor.....

    Tja, Jordy het ontgaat mij volledig. Dit is op de man spelen? en niet verantwoord en dusdanig aanstootgevend dat je het moet censureren......?? Tja, je kunt ook spoken zien natuurlijk...

    Als ik nu schreef:

    Als je Avatar maar niks vind terwijl je een 7.1 hd setup hebt is er wel iets mis met je bovenkamer hoor..... is van een heel andere strekking lijkt mij....

    Ik vind je modereren als een scheidrechter die de wedstrijd niet aanvoelt. Staan er eindelijjk topteams in de finale, wordt de wedstrijd zo onnodig strak gefloten dat er niet aan fatsoenlijk voetballen toegekomen wordt...

    Verder hem je mij op mijn vingers getikt omdat je vond dat ik te vaak het woord zeuren gebruikte.....Met alle respect, mijn vrouw en kinderen vielen naast hun stoel van het lachen en helemaal omdat je het nog meende ook. Ja, ik vind dit jaren 30 modereren.....dat mag ik toch vinden in het Nederland anno 2010? Dat je hier een pm voor moet sturen. Echt, ik denk dat menig een hier nu achter zijn oren krabt....

    Dat je een opmerking maakt om wat ik zeg kan mij niet deren, maar ik vind het wel heel erg dat je tegenwoordig hier op dvd.nl door jou niet mag zijn wie je bent en je mening als zodanig mag uiten. Een heel slechte zaak vind ik dit. Bovendien als iemand zich aangesproken of beledigd voelde kan die mij of een ander pm'n of hiet op reageren. Ik heb nog nooit van anderen een pm gehad omdat die dit van mij vond. Mocht dit alsnog zo zijn, pm dan en we komen er altijd uit. Geen probleem, ik ben ook maar een mens.

    Wat wil je of waar wil je dvd.nl dan in godsnaam naar toe brengen? dat elk grapje overwogen en toegezonden moet worden om te laten beoordelen of die niet erg is?

    Ik wil je echt niet aanvallen Jordy maar zo denk ik er over en ik wil gewoon het in de groep gooien want dvd.nl verdient beter. Nu gaan we Iran en China achterna hier. Zo voelt het ondertussen wel en nogmaals erg jammer...

    Mvrg.
    Albert
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 28-04-2010 om 09:52
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Wil het nog wel eens plaatsen......

    Als je Avatar maar niks vind terwijl je een 7.1 hd setup hebt in een dedicated ruimte is er wel iets mis met je hoor.....

    Tja, Jordy het ontgaat mij volledig. Dit is op de man spelen? en niet verantwoord en dusdanig aanstootgevend dat je het moet censureren......?? Tja, je kunt ook spoken zien natuurlijk...
    Zo interpreteert diegene die de grap maakt altijd. Als je het vanuit ons oogpunt ziet moet je ook kunnen begrijpen dat jouw opmerking, in combinatie met die van MrSissor, te ver ging. Ik wil het hier verder bij laten, we hebben beide ons punt kunnen maken.

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Als je Avatar maar niks vind terwijl je een 7.1 hd setup hebt in een dedicated ruimte is er wel iets mis met je hoor.....
    Vaak kan een opmerking op internet - hoewel voorzien van een smilie - een totaal verkeerde indruk geven. Bovenstaande hoort daar (naar mijn mening) absoluut niet tussen. Dit is nu een typerend voorbeeld van censuur die er voor zorgt dat een hoop oud-forumleden de gezelligheid kwijt zijn.


  15. #115

    Standaard

    ik zeg er verder niet veel meer over want ik heb nog steeds het gevoel dat dat toch allemaal niks uitmaakt maar ik sta wel volledig achter Albert zijn reactie!
    En de reactie van Jordy is zoals altijd...laat het hier maar bij, we hebben allebei ons punt gemaakt. NEE..niks bij laten! doe hier nu eens een keer iets mee!!!!!!
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Zo interpreteert diegene die de grap maakt altijd. Als je het vanuit ons oogpunt ziet moet je ook kunnen begrijpen dat jouw opmerking, in combinatie met die van MrSissor, te ver ging. Ik wil het hier verder bij laten, we hebben beide ons punt kunnen maken.
    Tja, ik heb nog nooit een pm gehad van iemand die het niet begreep of aanstootgevend vond.......en kom hier al vele jaren...

    Maar ik zal er voortaan bij zetten of mijn tag aanpassen naar het dvd.nl van nu...:

    Dit is een grap en als zodanig bedoelt. Het lag nimmer in mijn bedoeling je te kwetsen of op de man te spelen. Mocht je dit wel als dusdanig ervaren dan bij deze mijn oprechte spijt.....

    Helaas, zoals hierboven al werd opgemerkt. De openheid en gezelligheid is hier niet meer als je zo gaat modereren.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe Bekijk bericht
    ik zeg er verder niet veel meer over want ik heb nog steeds het gevoel dat dat toch allemaal niks uitmaakt maar ik sta wel volledig achter Albert zijn reactie!
    En de reactie van Jordy is zoals altijd...laat het hier maar bij, we hebben allebei ons punt gemaakt. NEE..niks bij laten! doe hier nu eens een keer iets mee!!!!!!
    Ik denk dat we er best iets mee willen doen, daar is dit topic ook voor. Ik wil best wat meer afstand nemen als moderator en het wat meer op zijn beloop laten, maar dan is het ook niet onze taak om eventuele conflicten op te lossen. Is dat een goed idee?

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Ik denk dat we er best iets mee willen doen, daar is dit topic ook voor. Ik wil best wat meer afstand nemen als moderator en het wat meer op zijn beloop laten, maar dan is het ook niet onze taak om eventuele conflicten op te lossen. Is dat een goed idee?
    Het moet natuurlijk ook geen oorlog worden. Gewoon wat afstand nemen, relaxen en als het echt te ver gaat, dus al iemand willens en wetens herhaaldelijk door gaat met iemand bewust onderuit halen. Ja, dan moet je wel even op de vingers tikken en hier zal iedereen het mee eens zijn lijkt mij.? ...

    Maar goed dat je er wat mee doet en ik heb echt niet iets tegen je persoonlijk.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #119

    Standaard

    Mag wel wat rustiger met dat modderen. Sta volledig achter Albert. Hij beledigt niemand. Beetje een malle gast, maar als ik een ei naar hem wil gooien, vangt hij wel op..

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Als je Avatar maar niks vind terwijl je een 7.1 hd setup hebt in een dedicated ruimte is er wel iets mis met je hoor.....
    De meesten van ons hebben de context van deze opmerking wel begrepen, maar Jordy gaat er van uit dat niet iedereen dit kan. Hij is bang dat degene voor wie de boodschap bedoeld was en andere lezers het ook niet op de juiste manier konden begrijpen. Vandaar dat hij een PM naar Albert heeft gestuurd met het vriendelijke verzoek om deze opmerking te nuanceren, te wijzigen of te verwijderen.

    Albert vond de PM en de schrijfstijl daarvan een beetje kinderachtig, voelt zich (niet) gekwetst en reageert er daarom in dit topic over.

    Mijn mening over dit soort uitlatingen is dat je voor dat je die post, deze eerst zelf als outsider probeert te begrijpen. Zelfs als je weet dat degene voor wie deze dan bedoelt is, een insider is.

    Als outsiders deze een opmerking niet begrijpen, dan zullen ze een topic gaan vervuilen of misschien zelfs ook het formum, niet meer als interessant beschouwen. Dit is iets waar een moderator niet op zit te wachten.

    Wanneer je een PM ontvangt van een moderator over dingen die je hebt gepost die mogelijk in strijd zijn met de regeltjes of het beleid van een forum en je bent het er niet mee eens, dan kun je het beste dit via PM proberen op te lossen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De meesten van ons hebben de context van deze opmerking wel begrepen, maar Jordy gaat er van uit dat niet iedereen dit kan. Hij is bang dat degene voor wie de boodschap bedoeld was en andere lezers het ook niet op de juiste manier konden begrijpen. Vandaar dat hij een PM naar Albert heeft gestuurd met het vriendelijke verzoek om deze opmerking te nuanceren, te wijzigen of te verwijderen.

    Albert vond de PM en de schrijfstijl daarvan een beetje kinderachtig, voelt zich (niet) gekwetst en reageert er daarom in dit topic over.

    Mijn mening over dit soort uitlatingen is dat je voor dat je die post, deze eerst zelf als outsider probeert te begrijpen. Zelfs als je weet dat degene voor wie deze dan bedoelt is, een insider is.

    Als outsiders deze een opmerking niet begrijpen, dan zullen ze een topic gaan vervuilen of misschien zelfs ook het formum, niet meer als interessant beschouwen. Dit is iets waar een moderator niet op zit te wachten.

    Wanneer je een PM ontvangt van een moderator over dingen die je hebt gepost die mogelijk in strijd zijn met de regeltjes of het beleid van een forum en je bent het er niet mee eens, dan kun je het beste dit via PM proberen op te lossen.
    Dan moet ik je nu toch echt even corrigeren.

    Ik heb niets geplaatst met naam of toenaam. Enkel dat ik over bepaalde pm'tjes viel. Nu leg jij mij zaken in de schoenen alsof ik hier maling heb aan de privacy van een pm. Het was de keuze van Jordy om er met naam en toenaam op in te gaan waarvan hulde overigens. Je moet het nu niet erger maken dan het is. Het is de wereld uit en als iedereen een beetje op alles blijft letten komt die ouwe gezelligheid ook wel weer goed....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #122

    Standaard

    @ Jordy:

    Ik denk dat enige zelfreflectie op dit moment wel op zijn plaats is omtrent je eigen persoon. Als je dit topic eens doorleest zijn toch heel veel onderwerpen die aangekaart worden over hoe jij de moderatie toepast.
    En ik vind dat je goed werk doet, absoluut, maar je moet ook dingen los kunnen laten en/ of zijn beloop laten.

    Ik draai toch al een aardige tijd mee hier en wat moderators meegemaakt, maar ook ik vind dat je een beetje te strikt alles naleeft, waardoor het hier iets minder "gezellig" wordt.

    Probeer de nuance te vinden. Verder keep up the good work.

  23. #123

    Standaard

    Het blijft altijd een lastige zaak. Voor de een zijn we te streng, voor de ander weer te los. De antwoorden in de enquete hebben dat nogmaals bevestigd.
    De moderators proberen alles zo goed mogelijk in banen te leiden. Wat voor de een als grap bedoelt is, kan voor de ander weer kwetsend zijn. Het is toch moeilijk om daar altijd de juiste ingreep (of niet) bij te doen. Het is in ieder geval nooit onze bedoeling om censuur te plegen, ook al wordt dat soms door een aantal van jullie zo opgevat.
    En dit geval is ook maar weer het bewijs dat wij nog steeds van jullie kunnen leren. Wij doen wat wij denken dat goed is, maar als dat door iedereen anders wordt opgevat, zullen we ons beleid hierop aan moeten passen. Daar zijn we achter de schermen ook al flink mee bezig. Het is natuurlijk jammer als het gevoel van "gezelligheid" verdwijnt.
    Toch zal dit niet de laatste keer zijn dat zoiets voorvalt. Het blijft namelijk een vorm van interpretatie. Maar we zullen proberen in de toekomst zo zorgvuldig mogelijk te zijn.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  24. #124

    Standaard

    Da's heel mooi, Ludo, maar ik heb toch meegemaakt dat grapjes van mij zomaar pardoes verwijderd werden omdat een mod ze niet grappig vond. (en dat waren geen kwetsende zaken ofzo)

    Hier is een PM die ik ooit kreeg van Michael:
    De zoveelste flauwe opmerking van je die totaal niet met het betreffende topic te maken heeft...
    Het was helemaal niet de ''zoveelste'', dit is gewoon een zeer vervelende sneer naar mij toe. (wat een beetje als kwetsend opvat terwijl ik die intentie ABSOLUUT NIET naar naar jullie toe heb)

    In het Saving Private Ryan Blu-ray topic schreef ik toen Michael de BD binnen had gekregen:
    Review schrijven he?
    En toen reageerde Michael:
    Sorry hoor Jaap, maar moet je nou altijd van die zogenaamd grappige opmerkingen plaatsen?
    Wat is dit voor flauwekul?
    Ik probeer gezellig mee te doen maar ik krijg stront in mijn gezicht geworpen... WHY?
    Relativeer eens joh!

    Ik zou jullie graag geloven, maar ik ken genoeg dus gevallen waarbij ik er toch de hele zoutpot er overheen moet strooien...

    And btw, Albert verdient alle lof voor zijn heldere voorbeelden e.d!
    Laatst aangepast door -Jaap- : 28-04-2010 om 16:26

  25. #125

    Standaard

    Je hebt het nu over gebeurtenissen in het verleden. Die kan ik niet meer veranderen.
    Gedane zaken nemen nu immer geen keer. We kunnen er alleen maar van leren.
    Waar het nu om gaat is hoe we dit in de toekomst kunnen verbeteren. Daarom hebben we jullie ook via de enquete gevraagd wat jullie mening is en wat er beter kan. Daar gaan we nu aan werken.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

Pagina 5 van 57 EersteEerste 1234567891555 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •