Pagina 54 van 57 EersteEerste ... 4445051525354555657 LaatsteLaatste
De resultaten 1.326 tot 1.350 van 1421 worden weergegeven.
  1. #1326

    Standaard

    Juniomembers gelijk 'arrogant'? In mijn geval kan dat wel zo zijn maar met meer dan 15 jaar ervaring alleen al met distributeurs, licensors en pre-master bedrijven, heb je gewoon een andere kijk op dingen.

    Niet om nou gelijk weer 'arrogant' te doen maar toevallig deze week op de borrel geweest bij een, op dit forum gehaat, authoring bedrijf. Gezellig met collega's, distributeurs, licensors en andere concullega's.

    Dit forum wordt wel degelijk gelezen en met de kritieken wordt zeker, waar mogelijk, serieus omgegaan. Bij de dingen die totaal niet serieus genomen worden gaat niet eens om de boodschap maar om de manier waarop (grote woorden, gelijk in de aanval naar de hele distributeur ga zo maar door). Andere members nemen alles wel heel serieus en vatten alles wel erg persoonlijk op. Waardoor een eerlijke discussie onmogelijk is en een 'draadje' gelijk dood is. Dit bederft het informatieve gedeelte van dit forum.

    Het beleid van DVD.nl is prima. Dat wil zeggen het hangt er van af hoe serieus het genomen wil worden.

  2. #1327

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door buffer Bekijk bericht
    Juniomembers gelijk 'arrogant'?
    Bij is het niet alleen omdat ze een Junior status hebben, maar gelijk hoog van de toren blazen met betweterig gedrag wat op een puberale manier wordt gecommuniceerd. Lekker trappen om het trappen, en totaal geen rekening houdend meteen ander, het topic of het forum. DAT stoort me voornamelijk. Als ik jouw reacties zo lees dan bied je zeker een meerwarde voor het fprum, ondanks dat je een junior status hebt. Maar zoals het bij veel zaken zo is: de slechten verpesten het een beetje voor de goeien.

  3. #1328

    Standaard

    Over het beleid: je merkt dat dit forum een beetje volwassenheidsstuipen krijgt. Het wordt te groot en te serieus om het zomaar de vrije gang te laten gang en een aantal liefhebbers lekker te laten ouwehoeren maar IMO ook nog wel te klein en nog niet toonaangevend genoeg om een heel strak beleid los te laten op de members, zoals veeel Amerikaanse fora (die snel groter zijn omdat er nu eenmaal meer Amerikanen zijn en dus potienteel veel members) en dus een take-or-leave-it-beleid af te roepen.
    Ik denk dat je er als crew ook een beetje doorheen moet kijken en beseffen dat de soep niet altijd zo heet wordt gegeten. Het is lastig om steeds de angel eruit te moeten halen en de tijdelijke bans van een paar maanden geleden hielpen wel. Want het zijn toch vaak dezelfde members die discussie en irritatie oproepen, laten we eerlijk zijn. Maar ik kan me voorstellen dat het lastig is nu weer te acteren nu het dezelfde kant dreigt op te gaan. Want ten eerste wil je niet zomaar ingaan op de klachten van een paar members, maar aan de andere kant wil je ook niet de situatie van eind vorig jaar. Ik benijd jullie in ieder geval niet. Voor mij persoonlijk probeer ik er steeds meer afstand van te nemen. De_Hollander blijft stelselmatig zijn punt doordrukken maar als er aan de rem getrokken wordt dan heeft dat wel effect. Batmotor heb ik niet zozeer last van, maar zijn kort door de bocht uitspraken zijn soms wel een beetje teveel van het goede. Misschien moeten we dat en-masse proberen te negeren? Misschien draait iemand dan wel bij, of zoekt hij zijn heil ergens anders. Net zoals verhoeven bijvoorbeeld. We kunnen natuurlijk altijd roepen naar de crew, maar wij als members zijn natuurlijk een grotere groep en kunnen veel beter een verandering van gedrag of sfeer creeeren en bereiken als we dat willen.

  4. #1329

    Standaard

    Er wordt hier door een persoon wel heel erg lullig gedaan over de laatste juniomembers.

    Je kan ook blij zijn met een nieuwe stroom,dat houd het forum levend en gezond.

    Het is niet leuk om als juniopuber gezien te worden.
    Laatst aangepast door jeroeni : 05-01-2013 om 10:14

  5. #1330

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Over het beleid: je merkt dat dit forum een beetje volwassenheidsstuipen krijgt. Het wordt te groot en te serieus om het zomaar de vrije gang te laten gang en een aantal liefhebbers lekker te laten ouwehoeren maar IMO ook nog wel te klein en nog niet toonaangevend genoeg om een heel strak beleid los te laten op de members, zoals veeel Amerikaanse fora (die snel groter zijn omdat er nu eenmaal meer Amerikanen zijn en dus potienteel veel members) en dus een take-or-leave-it-beleid af te roepen.
    Ik denk dat je er als crew ook een beetje doorheen moet kijken en beseffen dat de soep niet altijd zo heet wordt gegeten. Het is lastig om steeds de angel eruit te moeten halen en de tijdelijke bans van een paar maanden geleden hielpen wel. Want het zijn toch vaak dezelfde members die discussie en irritatie oproepen, laten we eerlijk zijn. Maar ik kan me voorstellen dat het lastig is nu weer te acteren nu het dezelfde kant dreigt op te gaan. Want ten eerste wil je niet zomaar ingaan op de klachten van een paar members, maar aan de andere kant wil je ook niet de situatie van eind vorig jaar. Ik benijd jullie in ieder geval niet. Voor mij persoonlijk probeer ik er steeds meer afstand van te nemen. De_Hollander blijft stelselmatig zijn punt doordrukken maar als er aan de rem getrokken wordt dan heeft dat wel effect. Batmotor heb ik niet zozeer last van, maar zijn kort door de bocht uitspraken zijn soms wel een beetje teveel van het goede. Misschien moeten we dat en-masse proberen te negeren? Misschien draait iemand dan wel bij, of zoekt hij zijn heil ergens anders. Net zoals verhoeven bijvoorbeeld. We kunnen natuurlijk altijd roepen naar de crew, maar wij als members zijn natuurlijk een grotere groep en kunnen veel beter een verandering van gedrag of sfeer creeeren en bereiken als we dat willen.
    heb je helemaal gelijk in!
    Mijn irritaties richting sommige leden van de crew gaan dan ook heel ergens anders over zoals ik al heb laten weten in mijn vorige posts. Ikzelf heb van alle anderen hier op het forum absoluut geen last, lees al die berichten waarin weer ruzie gemaakt wordt met een glimlach...laat de mensen gewoon hun ding doen en als het je niet bevalt gewoon niet op reageren, dat heb ik in die meer dan 10 jaar dat hier kom wel geleerd!
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  6. #1331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Er wordt hier door een persoon wel heel erg lullig gedaan over de laatste juniomembers.

    Je kan ook blij zijn met een nieuwe stroom,dat houd het forum levend en gezond.

    Het is niet leuk om als juniopuber gezien te worden.
    Tja, junior hebben natuurlijk "last" van het feit dat men hen niet kent hier en dus wat minder de opmerkingen kunnen relativeren. Dus het is dan zelf even je eigen toon die de muziek maakt. Maar dat is gewoon menselijk: overal waar je als nieuw persoon komt moet men je leren kennen en vaak moet je zelf bewijzen dat je het waard bent. Vooral in een grote groep.

  7. #1332

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Tja, junior hebben natuurlijk "last" van het feit dat men hen niet kent hier en dus wat minder de opmerkingen kunnen relativeren. Dus het is dan zelf even je eigen toon die de muziek maakt. Maar dat is gewoon menselijk: overal waar je als nieuw persoon komt moet men je leren kennen en vaak moet je zelf bewijzen dat je het waard bent. Vooral in een grote groep.
    Klopt,ik kreeg snel te horen dat ik haantje de voorste ben,dat is natuurlijk niet mijn bedoeling.ik heb altijd forums alleen gelezen maar zie zelf ook wel dat het snel gaat met mijn berichten.ik vindt het gewoon leuk om over films te praten meer niet.

    verder top forum

  8. #1333

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Over het beleid: je merkt dat dit forum een beetje volwassenheidsstuipen krijgt. Het wordt te groot en te serieus om het zomaar de vrije gang te laten gang en een aantal liefhebbers lekker te laten ouwehoeren maar IMO ook nog wel te klein en nog niet toonaangevend genoeg om een heel strak beleid los te laten op de members, zoals veeel Amerikaanse fora (die snel groter zijn omdat er nu eenmaal meer Amerikanen zijn en dus potienteel veel members) en dus een take-or-leave-it-beleid af te roepen.
    Ik denk dat je er als crew ook een beetje doorheen moet kijken en beseffen dat de soep niet altijd zo heet wordt gegeten. Het is lastig om steeds de angel eruit te moeten halen en de tijdelijke bans van een paar maanden geleden hielpen wel. Want het zijn toch vaak dezelfde members die discussie en irritatie oproepen, laten we eerlijk zijn. Maar ik kan me voorstellen dat het lastig is nu weer te acteren nu het dezelfde kant dreigt op te gaan. Want ten eerste wil je niet zomaar ingaan op de klachten van een paar members, maar aan de andere kant wil je ook niet de situatie van eind vorig jaar. Ik benijd jullie in ieder geval niet. Voor mij persoonlijk probeer ik er steeds meer afstand van te nemen. De_Hollander blijft stelselmatig zijn punt doordrukken maar als er aan de rem getrokken wordt dan heeft dat wel effect. Batmotor heb ik niet zozeer last van, maar zijn kort door de bocht uitspraken zijn soms wel een beetje teveel van het goede. Misschien moeten we dat en-masse proberen te negeren? Misschien draait iemand dan wel bij, of zoekt hij zijn heil ergens anders. Net zoals verhoeven bijvoorbeeld. We kunnen natuurlijk altijd roepen naar de crew, maar wij als members zijn natuurlijk een grotere groep en kunnen veel beter een verandering van gedrag of sfeer creeeren en bereiken als we dat willen.
    Prachtige aanvulling van je. Dank
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #1334

    Standaard

    Voordat ik mij in deze discussie meng wil ik graag aangeven dat ik DVD.nl al jaren sporadisch bezoek. De afgelopen maanden ben ik iets meer actief geworden op het forum maar ik lees zeker niet alle threads en discussies. Toch zijn ook bij mij de felle discussies niet onopgemerkt gebleven maar in alle gevallen heb ik mij meer aan de moderators geëgerd dan aan de forumleden.

    DVD.nl is het enige forum wat ik bezoek (en geloof me, dat zijn er een aantal) waar de aanwezigheid van de moderators zo erg te voelen is. Ze mengen zich zeer snel in discussies over met name de inhoud en toon van discussies en naar mijn mening doen ze dit veel te snel en onnodig. Ikzelf ben moderator geweest op een zeer groot Amerikaans forum en ik zag de taak als moderator om er voor te zorgen dat posters de mogelijkheid hebben om ongestoord te kunnen praten en discussieren. Ik lette dus op trolls en bestrafte persoonlijke beledigingen en scheldtirades. Nooit bemoeidde ik mij met de inhoud van de discussies, tenzij die tegen de regels van het forum ingingen. Als een thread off-topic ging dan merkte je dat 9/10 de discussies vanzelf weer terug ging naar het hoofdonderwerp. Mensen die het oneens met elkaar zijn hadden de gelegenheid om pagina's lang over een punt te discussieren. Ook hier merkte je dat de discussie uit zichzelf doodbloedde omdat een van de partijen de interesse in het onderwerp verloren was.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Over het beleid: je merkt dat dit forum een beetje volwassenheidsstuipen krijgt. Het wordt te groot en te serieus om het zomaar de vrije gang te laten gang en een aantal liefhebbers lekker te laten ouwehoeren maar IMO ook nog wel te klein en nog niet toonaangevend genoeg om een heel strak beleid los te laten op de members, zoals veeel Amerikaanse fora (die snel groter zijn omdat er nu eenmaal meer Amerikanen zijn en dus potienteel veel members) en dus een take-or-leave-it-beleid af te roepen.
    Mijn ervaring is dat veel fora een laissez-faire benadering hebben en geen strak beleid. Dat kan ook niet met grote fora want dat zou beteken dat je 24/7 alle berichten moet gaan zitten lezen en beoordelen en dat is niet te doen. Het DVD.nl forum is relatief klein en wordt bezocht door een harde kern bezoekers.

    Ik denk dat je er als crew ook een beetje doorheen moet kijken en beseffen dat de soep niet altijd zo heet wordt gegeten. Het is lastig om steeds de angel eruit te moeten halen en de tijdelijke bans van een paar maanden geleden hielpen wel. Want het zijn toch vaak dezelfde members die discussie en irritatie oproepen, laten we eerlijk zijn. Maar ik kan me voorstellen dat het lastig is nu weer te acteren nu het dezelfde kant dreigt op te gaan. Want ten eerste wil je niet zomaar ingaan op de klachten van een paar members, maar aan de andere kant wil je ook niet de situatie van eind vorig jaar. Ik benijd jullie in ieder geval niet. Voor mij persoonlijk probeer ik er steeds meer afstand van te nemen. De_Hollander blijft stelselmatig zijn punt doordrukken maar als er aan de rem getrokken wordt dan heeft dat wel effect. Batmotor heb ik niet zozeer last van, maar zijn kort door de bocht uitspraken zijn soms wel een beetje teveel van het goede. Misschien moeten we dat en-masse proberen te negeren? Misschien draait iemand dan wel bij, of zoekt hij zijn heil ergens anders. Net zoals verhoeven bijvoorbeeld. We kunnen natuurlijk altijd roepen naar de crew, maar wij als members zijn natuurlijk een grotere groep en kunnen veel beter een verandering van gedrag of sfeer creeeren en bereiken als we dat willen.
    Als er problemen zijn geweest dan moet de staf van DVD.nl duidelijke regels hanteren en deze publiceren zodat ze duidelijk zijn voor posters. Ik heb zojuist gezocht en kan geen forumregels vinden. Als ze er wel zijn dan zou ik die graag eens willen lezen. Anders moeten die opgesteld worden. Van opmerkingen zoals die hierboven gaan mijn tenen kromstaan. Wat is er mis met je punt doordrukken? Of je gaat met zo'n poster de discussie aan of je negeert hem. Dat is het mooie van en internetforum. Het zou belachelijk zijn als je maar eenmaal je pleidooi zou mogen houden en daarna niet meer. En wat jij kort door de bocht noemt, noem ik sarcasme of satire. Dat is ook een legitieme manier van jezelf uiten. Je kunt met zo'n persoon in discussie of niet. Maar het is niet aan moderators om daar wat aan te doen.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  10. #1335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Digi-gek Bekijk bericht
    Voordat ik mij in deze discussie meng wil ik graag aangeven dat ik DVD.nl al jaren sporadisch bezoek. De afgelopen maanden ben ik iets meer actief geworden op het forum maar ik lees zeker niet alle threads en discussies. Toch zijn ook bij mij de felle discussies niet onopgemerkt gebleven maar in alle gevallen heb ik mij meer aan de moderators geëgerd dan aan de forumleden.

    DVD.nl is het enige forum wat ik bezoek (en geloof me, dat zijn er een aantal) waar de aanwezigheid van de moderators zo erg te voelen is. Ze mengen zich zeer snel in discussies over met name de inhoud en toon van discussies en naar mijn mening doen ze dit veel te snel en onnodig. Ikzelf ben moderator geweest op een zeer groot Amerikaans forum en ik zag de taak als moderator om er voor te zorgen dat posters de mogelijkheid hebben om ongestoord te kunnen praten en discussieren. Ik lette dus op trolls en bestrafte persoonlijke beledigingen en scheldtirades. Nooit bemoeidde ik mij met de inhoud van de discussies, tenzij die tegen de regels van het forum ingingen. Als een thread off-topic ging dan merkte je dat 9/10 de discussies vanzelf weer terug ging naar het hoofdonderwerp. Mensen die het oneens met elkaar zijn hadden de gelegenheid om pagina's lang over een punt te discussieren. Ook hier merkte je dat de discussie uit zichzelf doodbloedde omdat een van de partijen de interesse in het onderwerp verloren was.



    Mijn ervaring is dat veel fora een laissez-faire benadering hebben en geen strak beleid. Dat kan ook niet met grote fora want dat zou beteken dat je 24/7 alle berichten moet gaan zitten lezen en beoordelen en dat is niet te doen. Het DVD.nl forum is relatief klein en wordt bezocht door een harde kern bezoekers.



    Als er problemen zijn geweest dan moet de staf van DVD.nl duidelijke regels hanteren en deze publiceren zodat ze duidelijk zijn voor posters. Ik heb zojuist gezocht en kan geen forumregels vinden. Als ze er wel zijn dan zou ik die graag eens willen lezen. Anders moeten die opgesteld worden. Van opmerkingen zoals die hierboven gaan mijn tenen kromstaan. Wat is er mis met je punt doordrukken? Of je gaat met zo'n poster de discussie aan of je negeert hem. Dat is het mooie van en internetforum. Het zou belachelijk zijn als je maar eenmaal je pleidooi zou mogen houden en daarna niet meer. En wat jij kort door de bocht noemt, noem ik sarcasme of satire. Dat is ook een legitieme manier van jezelf uiten. Je kunt met zo'n persoon in discussie of niet. Maar het is niet aan moderators om daar wat aan te doen.
    Ik vind niet dat de moderatoren te snel ingrijpen (afgezien van de incidentele uitzondering), maar dat juist af en toe best even sneller een corrigerende tik mag worden uitgedeeld. Leden spreken hier echt wel andere leden aan op ongewenst gedrag. Een deel van dat gedrag staat omschreven in de FAQ, maar voor een gedeelte is het ook een kwestie van normale omgangsvormen. Je plaatst geen spoilers, je gebruikt zoveel mogelijk normaal taalgebruik i.p.v. SMS-taal, je blijft niet tot vervelens toe dezelfde mening herhalen (zeker geen negatieve meningen over films die je helemaal niet gezien hebt), enz. Als sociale controle niet helpt (wat bij een paar leden het geval is/was), mag daar wat mij betreft gerust een officiële tik op de vingers van de crew overheen. En bij uitblijven van effect, een al dan niet tijdelijke ban. Natuurlijk kun je bepaalde meningen negeren, maar het continue alleen maar herhalen dat een film niks is/kan zijn voegt weinig toe. Dat is gewoon opdringerig trollen en heel wat anders dan een volwassen al dan niet lange discussie met fatsoenlijke argumenten. Bij sommige van de probleemgevallen die tot deze discussie hebben geleid hadden eerder corrigerend optreden wellicht een stuk ergernis bespaard -hetzij doordat leden zich aanpassen, hetzij doordat ze uiteindelijk weggebonjourd kunnen worden omdat ze bij herhaling over de schreef gaan. Laissez-fair had bij een aantal van deze gevallen niet tot verbetering van de situatie geleid. Een tijdelijke ban (in ieder geval tijdelijk) wel.

    Verder ben ik het met Tyler eens dat dat niet altijd even gemakkelijk zal zijn en dat de crew in dat opzicht niet altijd te benijden is. Zeker omdat het meer een kwestie van aanvoelen is dan van keiharde regels (want hoe moet je bijvoorbeeld 'trollen' precies definiëren?). Van de andere kant is het echt niet nodig om elk nieuw lid preventief onder curatele te stellen. Of om elk topic van minuut tot minuut te volgen. Uit de lopende discussies komen vanzelf de hardnekkige gevallen bovendrijven. Het betreft vaak betrekkelijk nieuwe leden die nog niet gewend zijn aan de 'cultuur' op dit forum en zelf ook gebaat zijn bij een beetje bijsturing. Een normaal lid snapt ook wel dat het bijvoorbeeld niet de bedoeling is om tig keer te roepen dat een film helemaal niks is. Als hij/zij z'n gedrag daar niet aan aanpast, dan is ingrijpen zeker niet misplaatst omdat het gewoon vervelend is voor leden die wel op een normale manier posten.
    Laatst aangepast door mark t : 05-01-2013 om 12:05
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  11. #1336

    Standaard

    Ik heb inmiddels de FAQ helemaal gelezen en zie dat daar meer regels instaan dan ik van te voren had aangenomen. Ik blijf erbij dat het wel duidelijker vermeld mag worden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Verder ben ik het met Tyler eens dat dat niet altijd even gemakkelijk zal zijn en dat de crew in dat opzicht niet altijd te benijden is. Zeker omdat het meer een kwestie van aanvoelen is dan van keiharde regels (want hoe moet je bijvoorbeeld 'trollen' precies definiëren?). Van de andere kant is het echt niet nodig om elk nieuw lid preventief onder curatele te stellen. Of om elk topic van minuut tot minuut te volgen. Uit de lopende discussies komen vanzelf de hardnekkige gevallen bovendrijven. Het betreft vaak betrekkelijk nieuwe leden die nog niet gewend zijn aan de 'cultuur' op dit forum en zelf ook gebaat zijn bij een beetje bijsturing. Een normaal lid snapt ook wel dat het bijvoorbeeld niet de bedoeling is om tig keer te roepen dat een film helemaal niks is. Als hij/zij z'n gedrag daar niet aan aanpast, dan is ingrijpen zeker niet misplaatst omdat het gewoon vervelend is voor leden die wel op een normale manier posten.
    Je hebt natuurlijk gelijk Mark t en ik sluit mij daar voor een grootste deel bij aan. Het grote probleem van internet en het plaatsen van berichten op een forum is dat ze vaak voor een groot deel ongefilterd, ondoordacht en ongenuanceerd zijn. Aan een stuk tekst kan je niet zien of een poster sarcastisch, cynisch, melig of bloedserieus is. En zelfs emoticons verhelpen dit probleem niet. Misverstanden zitten in een klein hoekje en zowel de ageerder als de reageerder moeten hier op letten.

    Daarnaast lijkt iedereen tegenwoordig maar een zeer kort lontje te hebben. We zijn allemaal zo gespannen en onzeker dat bij elk ongenuanceerd tegenwoord we dit persoonlijk opvatten en in de verdediging schieten. Het is nu eenmaal zo dat er veel meer mensen zijn die het niet eens met je zijn dan wel en dat maakt fora en discussies leuk. Naar mijn mening mogen mensen die deelnemen aan discussies op fora er ook wel eens op gewezen worden dat je een dikke huid moet hebben en met kritiek om moet kunnen gaan. Niet iedereen is zo eloquent als jij en als iemand het niet met je eens is dan hoef je dit niet persoonlijk op te vatten (zelfs als het persoonlijk bedoeld is). De reactie van Smooth-J een paar pagina's terug is totaal overtrokken. Op zo moment ben je te emotioneel betrokken bij een discussie en moet je afstand nemen.

    Sociale controle is van belang en mensen moeten elkaar kunnen aanspreken op ongewenst gedrag. Maar de balans moet niet doorschieten. Als we elkaar de hele tijd op de vingers lopen te tikken bevordert dat de sfeer ook niet. Houd de discussies inhoudelijk, neem je medeposter zo serieus als hij zichzelf neemt en geef het goede voorbeeld. Wij maken voor een groot deel het forum. Laten we er dan iets moois van blijven maken.
    Laatst aangepast door Digi-gek : 05-01-2013 om 17:52
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  12. #1337

    Standaard

    Eens Digi-gek met je laatste post
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #1338
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ben het ook eens met je Digi-Gek. Je zegt zinnige dingen en het valt te prijzen hoe jij er tegenaan kijkt. Alleen jammer genoeg kijkt iedereen er weer anders tegen aan. Ik besef dus ook dat er gewoon mensen met goede en minder goede bedoelingen rondlopen en dat in alle gradaties! Was het maar zo zwart wit.

    Maar nogmaals, wat je zegt ben ik het vrijwel mee eens. Goede teksten man! Het is ook zeker in de geest zoals wij het ook willen zien! Maar die utopie is helaas niet altijd werkelijkheid!


    PS: Ik lees hier en daar ook dat alle Junior members te makkelijk over één kam worden geschoren. Dat is natuurlijk niet zo. Of iemand net of heel lang post is niet de maatstaaf. Het gaat natuurlijk om de inhoud. We willen zeker niemand in een hokje plaatsen. Integendeel!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 05-01-2013 om 17:21
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #1339

    Standaard

    Jeetje, wat een hoop posts hier sinds een paar dagen. Van sommige echt niet verwacht, dat ze zich zo ontzettend kunnen storen aan anderen. Dat kan natuurlijk, maar de mate waaraan zich sommige ergeren is echt overtrokken.

    Hoop dat iedereen in 2013 iets vaker gewoon tot tien kan tellen, of even een pilsje gaat halen uit de ijskast, voordat men direct de bom laat ontploffen

    Misschien even een toepasselijke boodschap..

    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  15. #1340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Dat kan natuurlijk, maar de mate waaraan zich sommige ergeren is echt overtrokken.
    Wie ben jij om te bepalen tot hoever zich iemand kan en mag storen/ ergeren aan iemand.

    Geloof me ik heb heeeel veel geduld, ben in het dagelijks leven docent.
    En daar is geduld een must.
    Ten aanzien van mijzelf, heb/ had ik een ergernis in het algemeen en iets dat zich al minimaal een jaar speelt. Waarbij de boventoon de discussie is zoals die hierboven is gevoerd.

    Maar jij kan geenszins bepalen of het een overtrokken reactie is. Het is namelijk allemaal subjectief en je hebt je dan nog niet ingeleefd in de beleving en standpunt(en) van diegene waarbij jij het overtrokken vind.

  16. #1341

    Standaard

    Mooi tegeltje Stephan!

    En Smooth-J, Stephan bepaalt helemaal niets. Hij deelt simpelweg een mening.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  17. #1342
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mee eens!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #1343

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Digi-gek Bekijk bericht
    En Smooth-J, Stephan bepaalt helemaal niets.
    Hij bepaalt/vindt dat iets overtrokken is. En hoewel hij het ongetwijfeld niet verkeerd bedoelt, is de discussie van de afgelopen dagen niet het gevolg van mensen met een kort lontje of mensen die niet kunnen relativeren. Het gaat eerder om een uitbarsting(kje) van iets wat al een behoorlijke tijd broeit.

    Met alle respect voor alle goedbedoelde adviezen: Er zijn gevallen waar je je misschien ietwat minder druk moet maken, maar er zijn ook gevallen waar je iets aan de oorzaak van alle frustatie zou moeten doen. Dat het moment waarop dat gebeuren moet aan discussie onderhevig is, is een andere kwestie. Maar alleen maar negeren is nooit een oplossing voor een probleem. Het is hoogstens een manier om met een probleem om te gaan. Sommige problemen zijn eenmalig en komen niet meer terug, maar in andere gevallen zul je toch echt ook naar de oorzaak moeten kijken. Een paar tijdelijke bans hebben bewezen dat het in ieder geval tijdelijk kan helpen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  19. #1344

    Standaard

    Point taken inderdaad over het "bepalen". Dan zou ik eerder zeggen dat hij het een klein beetje bagatalliseerd.
    Maar blijft uiteraard zijn mening.
    En verder wat Mark t nu zo goed verwoord.
    Ik ben zelf ook geschrokken van mijn "uitbarsting". Maar het is iets wat al zeer lange tijd speelt en overigens niet alleen bij mij.
    En wil dus nu ook in zijn algemeenheid aangeven dat er echt veel is veranderd ten aanzien van hoe mensen zich gedragen (oud of nieuw, maakt niet uit). Verder ben ik het ook zeker eens met de standpunten die de crew hier aan hebben gedragen (Dan, Claudio en Michael).
    Maar dan nog blijf ik bij het feit dat de redactie en crew het beleid bepalen en daar kun je altijd wat aan doen.
    Ga ook helemaal mee in dat je het niet iedereen naar zijn zin kan maken en dat je ook niet alleen de "oudgedienden" moet dienen. Maar de gulden middenweg ligt in mijn optiek ietsje hoger dan dat die nu ligt.
    Dat is mijn mening.
    Nogmaals, mijn fun is nog steeds weg,maar aan de andere kant probeer ik mezelf nog steeds aan te passen, omdat dit blijkbaar, zoals gezegd door één van de crewleden, de huidige gang van zaken is heden ten dagen.

  20. #1345

    Standaard

    DVD.nl is een mooie site voor iedereen, die door iedereen wordt gemaakt.

    Met elkaar dragen we bij aan het tot stand houden van een unieke site.

    Dus laten we elkaars standpunten en meningen respecteren, zonder elkaar meteen af te katten of weet ik het allemaal.

    Je moet je mening kunnen geven, maar doe het dan wel respectvol, en accepteer de mening, ook al ben je het er niet mee eens.

    Probeer als je je stoort aan iemand z'n post er dan niet op te reageren, want anders begint er misschien een oneindige weg aan negatieve sfeer heen en weer.

    Persoonlijk hoop ik veel positiviteit te mogen en te kunnen lezen op de site, en het liefste geen of zo weinig mogelijk negatieve berichten richting elkaar.

    We kunnen er nog lang over discussieren, maar dit bevordert niet de sfeer, en dat lijkt me iets wat we allemaal niet willen toch?.

  21. #1346

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    We kunnen er nog lang over discussieren, maar dit bevordert niet de sfeer, en dat lijkt me iets wat we allemaal niet willen toch?.
    Integendeel. De discussie over dit punt en dit topic heeft wel degelijk een functie bij het kweken van een stukje begrip voor elkaars frustratie.

    En nogmaals: Niet reageren is niet altijd een optie (trollen, spoilers, persoonlijke aanvallen e.d.) en niet altijd de oplossing. Juist voor (het bespreken van) die gevallen biedt dit topic meerwaarde.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  22. #1347

    Standaard

    Je hebt wel gelijk dat je moet kunnen discussieren over dingen, alleen sommige mensen blijven halsstarrig vasthouden aan hun mening, waarvan ze denken dat dat de enige waarheid is.

    Ook al word er genoeg aangedragen wat het tegendeel bewijst.

    Dan kan je het beter laten voor wat het is, anders blijft het over en weer gaan, en ga je je irriteren aan veel dingen, en krijg je uitspattingen van dingen die je achteraf gezien niet zou doen.

    Dus in dat geval lijkt het me dan beter.

    Maar goed, dat is mijn mening, iedereen mag zeggen wat ie vindt.

  23. #1348

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ook al word er genoeg aangedragen wat het tegendeel bewijst.
    Als je het over iets hebt wat in deze discussie speelt, dan zou ik daar wel eens een voorbeeld van willen zien.

    Als je het als algemene opmerking bedoelt, dan is dat iets wat volgens mij voor iedereen die hierover in dit topic aan het discussiëren is nogal een open deur. Volgens mij is hier niemand die niet even tot tien kan tellen en volgens mij schieten we er (mede daarom) ook niets mee op als we dat een voor een hier als advies komen aandragen (niet lullig naar jou bedoeld). Het gaat om de uitzonderingen en hoe je daarmee om moet gaan. Dat levert hier stof voor discussie op.

    M.i. zal het toch alleen maar van geval tot geval bekeken kunnen worden omdat het te moeilijk met algemene regels te ondervangen is. Maar je mag er wel vanuit gaan dat bepaalde zaken als not done bekend moeten zijn -of dat nu in de regels staat of niet. En als iemand in dat opzicht over de schreef gaat, lijkt het me beter dat zo snel mogelijk duidelijk wordt gemaakt dat men daar hier op het forum niet van gediend is.
    Laatst aangepast door mark t : 06-01-2013 om 20:58
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  24. #1349

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Als je het over iets hebt wat in deze discussie speelt, dan zou ik daar wel eens een voorbeeld van willen zien.
    Niet specifiek iets van deze discussie.

    Maar in andere topics zoals bv van Macroblocking in films zijn er nogal wat discussies geweest van mensen richting elkaar, en dat is een eindeloze weg.

    Sommige blijven dan halsstarrig bezig vasthouden aan hun mening, en willen of kunnen blijkbaar geen andere meningen zien of horen.

    Je zegt vervolgens ook ''Volgens mij is hier niemand die niet even tot tien kan tellen''.

    Als je dat in deze discussie bedoeld snap ik het, maar er hebben mensen een ban gekregen voor een bepaald iets.

    Als die mensen die dat gedaan hebben tot 10 geteld zouden hebben, dan zouden ze wellicht geen ban gekregen hebben.

    Dus lijkt het me dat er toch mensen zijn die dat niet kunnen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Maar je mag er wel vanuit gaan dat bepaalde zaken als not done bekend moeten zijn -of dat nu in de regels staat of niet. En als iemand in dat opzicht over de schreef gaat, lijkt het me beter dat zo snel mogelijk duidelijk wordt gemaakt dat men daar hier op het forum niet van gediend is.
    Daar heb je volkomen gelijk in Mark, en daar ben ik het dan ook mee eens.

    Alleen sommige willen dat blijkbaar niet snappen, die gaan dan gewoon door, ondanks waarschuwingen.

    En die kan je dan beter kwijt zijn lijkt me.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 06-01-2013 om 21:12

  25. #1350

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Hij bepaalt/vindt dat iets overtrokken is. En hoewel hij het ongetwijfeld niet verkeerd bedoelt, is de discussie van de afgelopen dagen niet het gevolg van mensen met een kort lontje of mensen die niet kunnen relativeren.
    Misschien niet in zijn geheel, maar het heefft er zeker wel mee te maken.

    Met alle respect voor alle goedbedoelde adviezen: Er zijn gevallen waar je je misschien ietwat minder druk moet maken, maar er zijn ook gevallen waar je iets aan de oorzaak van alle frustatie zou moeten doen. Dat het moment waarop dat gebeuren moet aan discussie onderhevig is, is een andere kwestie. Maar alleen maar negeren is nooit een oplossing voor een probleem. Het is hoogstens een manier om met een probleem om te gaan. Sommige problemen zijn eenmalig en komen niet meer terug, maar in andere gevallen zul je toch echt ook naar de oorzaak moeten kijken. Een paar tijdelijke bans hebben bewezen dat het in ieder geval tijdelijk kan helpen.
    Ik persoonlijk ben van mening dat er hier te veel met vingertjes gewezen wordt na een select gezelschap en dat men te weinig kijkt naar het eigen handelen. Een beetje zelfreflectie is ook wel eens op zijn plaats.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

Pagina 54 van 57 EersteEerste ... 4445051525354555657 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •