De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geen geluid via HDMI bij Philips CINEOS DFR9000

    Ik ben net bezig geweest om mijn setje (Philips CINEOS DFR9000 + Philips CINEOS DVP9000) aan te sluiten, alleen is dit niet geheel gelukt.

    Ik sloot het aan als volgende;

    - HDMI kabel van TV naar HDMI-out van de receiver
    - HDMI kabel van HDMI-IN 1 receiver naar HDMI van DVD-speler

    Op deze manier kreeg ik geen geluid, de instellingen stonden op;

    AV-output:
    SACD Video > HDMI 1
    SACD Audio 2 > HDMI 1

    Kan iemand mij hiermee helpen? De receiver is niet stuk, ik heb het ook aangesloten met tulpstekkers tussen de receiver en dvd-speler en toen werkte het wel. Graag jullie advies.
    PSN: r4zZ1__

  2. #2

    Standaard

    Heb het nog een keer aangesloten met extra tulpstekkers tussen de DVD en receiver, rood, blauw, groen, geel. Maar met alleen HDMI kabels moet het toch ook kunnen?
    PSN: r4zZ1__

  3. #3

    Standaard

    Is wel een oude HDMI specificatie, ondersteund volgens mij alleen PCM AUDIO, dat betekent dat je het decoderen van de audio door je speler moet laten doen en dat dus in het audio menu van je speler moet instellen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Dat moet ik dus in het menu van de receiver of de dvdspeler instellen?
    PSN: r4zZ1__

  5. #5

    Standaard

    dvd speler
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Ik zie net in de gebruiksaanwijzing bij 'Digitale HDMI-apparatuur aansluiten' bij opmerkingen staan; 'Er is geen ondersteuning voor HD-audiogegevens (SACD, DVD-AUdio) via HDMI. Betekend dit dat ik alleen het beeld via HDMI kan krijgen, en voor de audio aparte tulps moet gebruiken tussen de DVD-speler en Receiver?
    PSN: r4zZ1__

  7. #7

    Standaard

    Waarschijnlijk wel, maar kijk eerst even bij audio uitvoer instellen.
    Ik zal even op de Philips website met je meekijken in de gebruiksaanwijzing.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard


    Audio transmission is possible when
    {HDMI Audio} is switch to on.

    Zit volgens mij naast de HDMI aansluiting v/d speler, staat die aan?

    Edit: naast de HDMI aansluiting is progresive/interlaced switch

    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht

    Audio transmission is possible when
    {HDMI Audio} is switch to on.


    Zit volgens mij naast de HDMI aansluiting v/d speler, staat die aan?

    Edit: naast de HDMI aansluiting is progresive/interlaced switch
    Ze bedoelen HDMI audio switched to on.... in het audio menu v/d dvd speler.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10

    Standaard

    Alvast heel erg bedankt voor je hulp. Moet ik de switch op progressive of interlaced hebben staan?
    Nog even een andere vraag, ik heb TV met KPN Digitenne. Is het mogelijk dat ik het geluid van mn TV ook via de receiver heb, via de HDMI kabel naar de TV?
    PSN: r4zZ1__

  11. #11

    Standaard

    Progressive.
    Ik denk dat je een kaartje van Digitenne in je TV hebt zitten en dan is het niet mogelijk het geluid van je TV naar de reciever te sturen via HDMI.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    Okee, ik ga het straks allemaal instellen etc. Bedankt voor je hulp. Laatste vraag, binnen enkele weken krijg ik Digitale Televisie van KPN (met Xperia Box o.i.d.), kan ik daarmee wel het geluid via mijn receiver krijgen?
    PSN: r4zZ1__

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LB. Bekijk bericht
    Okee, ik ga het straks allemaal instellen etc. Bedankt voor je hulp. Laatste vraag, binnen enkele weken krijg ik Digitale Televisie van KPN (met Xperia Box o.i.d.), kan ik daarmee wel het geluid via mijn receiver krijgen?
    Ik neem aan van wel als je die box ook op de reciever kunt aansluiten.
    Nu kun je trouwens wel geluid van je TV op je reciever krijgen, maar dan moet je de of één van de audio out(s) van je TV op een audio in van je reciever aansluiten.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Is wel een oude HDMI specificatie, ondersteund volgens mij alleen PCM AUDIO, dat betekent dat je het decoderen van de audio door je speler moet laten doen en dat dus in het audio menu van je speler moet instellen.

    Dit is wel een late reactie .....

    HDMI van de DFR9000 is 1.2
    Maar SACD, DVD-A en de moderne Blu-ray formaten doet ie niks mee.

    Bij gebruik van de DVD ingang kun je via HDMI zowel LPCM als gecodeerd (Dolby en DTS) geluid gebruiken

    Let wel op dat qua video het DFR9000 HDMI-kanaal slechts 1080i aankan. 1080p gaat dus fout!!!
    Aansluiten van een kabeltuner o.i.d. gaat zowel prima met HDMI als met SPDIF. Je kunt dat de vertragingsverschijnselen van je vlakscherm met de delay-modus in de DFR9000 keurig compenseren.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •