Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 65 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 2 front's + center + subwoofer genoeg?

    Beste leden,

    Ik heb nog een DVD-speler + receiver van Philips staan.
    Nu lijkt het me toch wel interessant om dat aan te gaan sluiten, i.c.m. 2 front speakers, een center (is deze dan nog nodig, of kan je die ook prima weglaten?), en een subwoofer.

    Heb je op deze manier een beetje fatsoenlijk geluid? Ik ben gewoon puur TV-geluid gewend. Vanwege mijn huidige financiele status als student, zou ik het liefst die paar speakers + sub voor een budget van 100 euro willen kopen, hebben jullie tips voor mij?
    Heb zelf al even gezocht op internet, maar kon eigenlijk niets vinden.

    Alvast bedankt..
    PSN: r4zZ1__

  2. #2

    Standaard

    Met zo'n klein budget wordt het erg moeilijk om om een prachtige set neer te zetten maar dat snap je zelf ook wel denk ik. Wat je kunt doen is zoeken naar een tweedehands Logitech Z5500, dat is setje wat zeer veel bang for the buck geeft.
    Anders zijn er best nog wat andere mogelijkheden maar dan zou ik gaan voor 2 fronts en een sub. Als je twee fronts namelijk een beetje goed neerzet is een center niet echt noodzakelijk, helemaal niet als je alleen TV geluid gewend bent.

    Er zijn in ieder geval best mogelijkheden en zelfs met alleen 2 zuilen zonder subwoofer zul je al heel wat beter geluid hebben dan alleen TV.

    Maar ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je dit nu vraagt terwijl je de boel te koop hebt staan in je signature?

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je hulp.

    Ik moet de topic inderdaad nog sluiten, heb het gister van marktplaats verwijderd. Er was al een koper, alleen die wilde het testen en we kregen het niet goed aan de praat. Toen heb ik hier op het forum hulp gevraagd en wekte het toch erg mijn interesse.
    Daarnaast was er een moment waarop ik het geld hard nodig had, wat toch mee bleek te vallen. Ik had eerst in gedachten een simpel surroundsetje te kopen, maar na wat te lezen op het forum leek me dat ook niet echt wat.
    Dus aangezien het toch een mooie set is, en ik dus ook mijn TV en Xbox360 erop kan aansluiten, ben ik overgegaan op het zoeken naar een aantal speakers.

    Ik ga zeker even naar de Logitech Z5500. Bedankt voor het attenderen op mijn signature.

    edit:

    Heb eventjes gauw gekeken, maar de Logitech Z5500 is eigenlijk een computer-set toch? Geeft dat niet, kan ik zulke setjes gewoon aansluiten op mijn receiver?
    Laatst aangepast door Luuk v/d B. : 28-03-2010 om 21:54
    PSN: r4zZ1__

  4. #4

    Standaard

    Tuurlijk kan dat, hij heeft verschillende ingangen.

    Kijk eens even naar deze engelstalige review,

    http://www.tomshardware.com/reviews/...h-z,933-4.html
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  5. #5

    Standaard

    De Logitech setjes zijn erg gewild en liggen gebruikt rond de 200 euro zie ik net:
    linkje 1
    linkje 2
    linkje 3
    de goedkoopste

  6. #6

    Standaard

    Kan je alle computersetjes gebruiken dan? Of is dit een 'unieke' eigenschap van dit setje?
    PSN: r4zZ1__

  7. #7

    Standaard

    In principe kun je elke set gebruiken die zelf decoders, versterker en een optische of digitale ingang aan boord heeft. Voor de PC zijn dat er volgens mij niet zo heel veel, de meest hebben wel versterking aan boord maar lang niet allemaal ook decoders en/of een digitale ingang (toslink of coaxiaal) en die heb je wel nodig om van surround te genieten.

  8. #8

    Standaard

    Dus in principe kan ik als ik de goede set kies zonder knip en plak werk het setje aan mn receiver aansluiten? Het gaat me namelijk op dit moment niet per se om surround, dus een sub en 2 frontspeakers vind ik ook prima. Kan ik dan zo een setje 'pcsetje' kopen waarbij staat dat je het op een DVDspeler kan aansluiten?
    Laatst aangepast door Luuk v/d B. : 29-03-2010 om 11:59
    PSN: r4zZ1__

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LB. Bekijk bericht
    Dus in principe kan ik als ik de goede set kies zonder knip en plak werk het setje aan mn receiver aansluiten? Het gaat me namelijk op dit moment niet per se om surround, dus een sub en 2 frontspeakers vind ik ook prima. Kan ik dan zo een setje 'pcsetje' kopen waarbij staat dat je het op een DVDspeler kan aansluiten?
    Zo simpel is het allemaal niet.

    De Z5500 sluit je niet aan op je receiver, is helemaal niet nodig, de Z5500 heeft eigen versterkers en decoders en aansluitmogelijkheden, zowel digitaal als analoog.

    Je hebt PC setjes met analoge 5.1 ingang, als je dan een dvdspeler hebt met analoge 5.1 uitgang, dan gaat dat ook werken, dan heb je wederom die Philips receiver van je niet nodig. Heb je een DVD speler met stereo uitgang, dan is daar met een verloopstukje multichannel stereo uit te halen.

    BTW, welke Philips receiver heb je?
    Wil best raad geven, maar dan moet ik wel wat meer weten over die receiver.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Heb een Philips CINEOS DVP9000 dvd-speler & Philips CINEOS DFR9000 Receiver.., en wil dus eigenlijk een goedkoop setje boxen (kwaliteit maakt nu niet zo veel uit) waarop ik mijn tv, dvd en xbox360 kan aansluiten.
    PSN: r4zZ1__

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LB. Bekijk bericht
    Heb een Philips CINEOS DVP9000 dvd-speler & Philips CINEOS DFR9000 Receiver.., en wil dus eigenlijk een goedkoop setje boxen (kwaliteit maakt nu niet zo veel uit) waarop ik mijn tv, dvd en xbox360 kan aansluiten.
    Dat is geen probleem:



    http://www.kieskeurig.nl/satellietsy...33652/#prijzen

    Het setje heeft een actieve sub, in je gebruiksaanwijzing kun je op blz 65 zien waar je die moet aansluiten:

    http://download.p4c.philips.com/file...01_dfu_nld.pdf
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Dus het gaat erom dat ik een setje met actieve sub uitkies? Ik vind 2 frontspeakers namelijk al prima, ik zit nu in een situatie waar het gewoon niet handig is om die overige speakers ook te gebruiken. Dus kan ik elk 2.1 setje met actieve sub uitkiezen?

    Sorry voor al die (misschien domme) vragen, het is allemaal wat ingewikkelder dan verwacht .
    PSN: r4zZ1__

  13. #13

    Standaard

    Geen rommel kopen, dat is zonde van je geld.
    Kijk eens rond wat je wat lijkt en laat het ons weten, misschien dat we dan een oordeel er over kunnen vellen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LB. Bekijk bericht
    Dus het gaat erom dat ik een setje met actieve sub uitkies? Ik vind 2 frontspeakers namelijk al prima, ik zit nu in een situatie waar het gewoon niet handig is om die overige speakers ook te gebruiken. Dus kan ik elk 2.1 setje met actieve sub uitkiezen?

    Sorry voor al die (misschien domme) vragen, het is allemaal wat ingewikkelder dan verwacht .
    Domme vragen bestaan niet.

    Maar van bovengenoemd setje hoef je niet alle speakers aan te sluiten, dan sluit je het 3.1 aan, L R Center en actieve sub.

    Waarschijnlijk gaat het je om de centjes, zeg dan gewoon wat je max budget is
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Eerste post staat dat het budget 100 euro is......

  16. #16

    Standaard

    Ja dat is een beetje het probleem. Ik begrijp peptalk dat hij zegt geen troep kopen, maar op dit moment heb ik weinig geld, en ben altijd al geluid van een TV gewend. Dus ik hoef niet gelijk perfect spul. Ik had meer in gedachten om een goedkoop setje te kopen, en dan een beetje te gaan sparen voor een mooie set voor over een half jaar o.i.d.

    Je hebt bijvoorbeeld van Logitech vrij goedkope 2.1 computersetjes, maar kan je die aansluiten of verschilt dat per set?
    PSN: r4zZ1__

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LB. Bekijk bericht
    Ja dat is een beetje het probleem. Ik begrijp peptalk dat hij zegt geen troep kopen, maar op dit moment heb ik weinig geld, en ben altijd al geluid van een TV gewend. Dus ik hoef niet gelijk perfect spul. Ik had meer in gedachten om een goedkoop setje te kopen, en dan een beetje te gaan sparen voor een mooie set voor over een half jaar o.i.d.

    Je hebt bijvoorbeeld van Logitech vrij goedkope 2.1 computersetjes, maar kan je die aansluiten of verschilt dat per set?
    Geef dan even aan welke Logitech setjes je bedoelt, want het zal per setje verschillen of het wat is of dat het aangesloten kan worden.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #18

    Standaard

    Logitech X-210
    Logitech Z323

    Deze 2 zijn allebei echt heel goedkoop. Als ik voor zo een prijs gewoon een redelijk (voor mijn begrippen, iemand die alleen tv geluid gewend is) geluid krijg vind ik het al prima. En ga ik dan wel verder sparen/kijken naar een echte set. Dan wil ik me er ook eerst meer in verdiepen. Maar is het mogelijk met één van deze setjes?
    PSN: r4zZ1__

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LB. Bekijk bericht
    Ja dat is een beetje het probleem. Ik begrijp peptalk dat hij zegt geen troep kopen, maar op dit moment heb ik weinig geld, en ben altijd al geluid van een TV gewend. Dus ik hoef niet gelijk perfect spul. Ik had meer in gedachten om een goedkoop setje te kopen, en dan een beetje te gaan sparen voor een mooie set voor over een half jaar o.i.d.

    Je hebt bijvoorbeeld van Logitech vrij goedkope 2.1 computersetjes, maar kan je die aansluiten of verschilt dat per set?
    Die goedkopere 2.1 PCsetjes zijn niet echt geschikt om aan te sluiten op die receiver, en je speler en andere spullen zijn niet geschikt om aan te sluiten op die PC speakertjes.

    Geduld bewaren, geld in de zak houden, paar weekendjes niet de beest uithangen en dan eerder genoemd setje nemen
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Ja dat is opzich ook wel een idee. Dan maar even wachten, maar is er dan toch niet een optie dat ik voor minder geld een 2.1 of 3.1 koop, omdat ik 5.1 toch niet ga gebruiken? Of zijn die setjes er vaak alleen in 5.1?
    PSN: r4zZ1__

  21. #21

    Standaard

    Dat setje dat DVDProfilersFilmgek noemt is een compleet 5.1 setje. Als je 2.1 of 3.1 gaat gebruiken, zou ik nog even doorsparen en 2 volwaardige frontspeakers kopen. Dan heb je alvast 2.0.

    Op zich verwacht ik dan dat je hooguit nog een subwoofer erbij gaat kopen, mocht de laagweergave van de fronts onvoeldoende zijn. Een center erbij heeft mijns inziens niet veel meerwaarde. Goed opgestelde fronts kunnen prima dialogen weergeven.

    Ik spreek uit ervaring. Ben zelf van een uitgebreide 5.1 opstelling naar stereo (2.0) teruggegaan. Met muziek DVD's en films klinkt het nog steeds super! Tuurlijk, met films hoor de de vliegtuigen niet meer over je heen vliegen, maar ruimtelijk klinkt het wel.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Dat setje dat DVDProfilersFilmgek noemt is een compleet 5.1 setje. Als je 2.1 of 3.1 gaat gebruiken, zou ik nog even doorsparen en 2 volwaardige frontspeakers kopen. Dan heb je alvast 2.0.

    Op zich verwacht ik dan dat je hooguit nog een subwoofer erbij gaat kopen, mocht de laagweergave van de fronts onvoeldoende zijn. Een center erbij heeft mijns inziens niet veel meerwaarde. Goed opgestelde fronts kunnen prima dialogen weergeven.

    Ik spreek uit ervaring. Ben zelf van een uitgebreide 5.1 opstelling naar stereo (2.0) teruggegaan. Met muziek DVD's en films klinkt het nog steeds super! Tuurlijk, met films hoor de de vliegtuigen niet meer over je heen vliegen, maar ruimtelijk klinkt het wel.

    Dat is opzich ook wel een goed idee. Even ter indicatie, hoeveel betaal je voor 1 volwaardig frontspeakertje? Hoeft echt geen topkwaliteit te zijn, gewoon een fatsoenlijk iets?
    PSN: r4zZ1__

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LB. Bekijk bericht
    Dat is opzich ook wel een goed idee. Even ter indicatie, hoeveel betaal je voor 1 volwaardig frontspeakertje? Hoeft echt geen topkwaliteit te zijn, gewoon een fatsoenlijk iets?
    Tja, dat is natuurlijk erg persoonlijk. Ik zou sowieso voor 2de hands gaan kijken, dan heb je veel meer voor je geld (vaak 1/3 van de nieuwprijs). En als je even op de marktsecties van dit forum, htforum.nl of hifi.nl kijkt, kom je mooie spullen tegen die door audioliefhebbers vaak wegens upgrade worden aangeboden. Dan loop je weinig risico dat er iets mee is.

    2de hands kun je vaak voor 200-400 euro een paar prima zuilspeakers op de kop tikken.
    EDIT: ik ga hier uit van zuilspeakers, je kunt uiteraard ook goedkopere modellen krijgen.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 31-03-2010 om 10:05
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  24. #24

    Standaard

    Okee hartelijk bedankt voor de hulp! Ik ga dan eerst maar eens kijken naar 2 speakers alleen.
    PSN: r4zZ1__

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Dat setje dat DVDProfilersFilmgek noemt is een compleet 5.1 setje. Als je 2.1 of 3.1 gaat gebruiken, zou ik nog even doorsparen en 2 volwaardige frontspeakers kopen. Dan heb je alvast 2.0.

    Op zich verwacht ik dan dat je hooguit nog een subwoofer erbij gaat kopen, mocht de laagweergave van de fronts onvoeldoende zijn. Een center erbij heeft mijns inziens niet veel meerwaarde. Goed opgestelde fronts kunnen prima dialogen weergeven.

    Ik spreek uit ervaring. Ben zelf van een uitgebreide 5.1 opstelling naar stereo (2.0) teruggegaan. Met muziek DVD's en films klinkt het nog steeds super! Tuurlijk, met films hoor de de vliegtuigen niet meer over je heen vliegen, maar ruimtelijk klinkt het wel.
    Zijn probleem is dat hij weinig cash heeft, helaas koop je voor 100 euro niet snel dat setje frontspeakers die jouw beleving van stereo geeft. Stereo is al bedoeld om ruimtelijk geluid te geven en als je met een pure stereo opstelling toch nog een beetje laag wilt hebben...... ja dan heb je of een paar echt knappe speakers en een goede versterker nodig, of een paar leuke speakers die ondersteuning krijgen van een sub.

    Van mij mag je je stereo opstelling voor films super vinden klinken, en het zal voor veel mensen ook heus wel voldoen, maar persoonlijk vind ik het teveel tekortkomingen hebben om er maar enigzins van onder de indruk te raken, zeker in deze tijd van Dolby True HD en DTS HD Master tracks, je mist gewoon teveel.

    Een goede stereo is heel leuk voor mensen met een platte TV die toch goed geluid willen maar geen woud van speakers en draden. Kan met je eens zijn dat je beter een goede stereo kunt hebben dan zo'n goedkoop plastic 5.1 all in one geval, maar daar houd het dan wel mee op voor filmgebruik.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •