Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 65 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek: Ik ben het helemaal met je eens. Allereerst het budget. Ik geef expres aan dat de TS 2de hands moet gaan kijken voor zijn speakers en geef hier eveneens aan dat hij dan tussen de 200-400 euro zal moeten spenderen, wil iets hebben waarop/waarmee je je set verder kunt opbouwen.

    Wat stereo Vs. surround betreft ben ik het met je eens dat je dit niet met elkaar kunt vergelijken. Ik heb een behoorlijk goede 5.1 surroundopstelling gehad met rondom goede speakers en sub. Ik weet dus wat ik mis qua filmbeleving. Met muziek DVD's vind ik het niet direct een gemis overigens. Daarnaast luister ik veel CD's, filmpjes kijken we voornamelijk in het weekend.

    Maar ja...mijn lieftallige vriendin wilde na dik 7 jaar een nieuwe inrichting voor de woonkamer. De oude speakers pasten qua kleur absoluut niet meer bij de nieuw gekozen meubels en omdat de nieuwe meubels meer plek innemen dan de oude, heb ik besloten om terug te gaan naar 2 speakers.

    Dit mede doordat de opstelling van de achterspeakers minder makkelijk gaat dan ervoor. En ik pas ervoor om kleine speakers aan de muur te hangen. Ik had hiervoor 4 zuilspeakers en dat beviel prima. Wat dat betreft ben ik het met je eens dat je een goede 5.1 opstelling moet hebben en anders niet.

    Echter, ik kon/wilde geen afstand doen van mijn frontspeakers (Phonar P300 UK). Te meer omdat ik deze met veel zorg had uitgezocht 7 jaar geleden. Gelukkig vond ik een persoon via Marktplaats die exact dezelfde speakers aanbood in zilver. Even heen en weer gemaild en opgehaald in Maastricht. Even dik 2 uur rijden, maar dan heb je ook wat!

    De overige 5 Phonars heb ik inmiddels verkocht. Sub moet ik nog verkopen. Ik ben nu van plan om het budget dat ik in surround heb gestoken, te investeren in stereo apparatuur. Er gaat dus een losse stereo versterker en CD-speler komen. Daarmee hoop ik een flinke verbetering van de huidige stereoweergave (via m'n Denon receiver) te behalen. Mijns inziens gaat dit ook zeker lukken! De Denon gaat er dan ook uit.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 31-03-2010 om 18:55
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    @DVDProfilersFilmgek: Ik ben het helemaal met je eens. Allereerst het budget. Ik geef expres aan dat de TS 2de hands moet gaan kijken voor zijn speakers en geef hier eveneens aan dat hij dan tussen de 200-400 euro zal moeten spenderen, wil iets hebben waarop/waarmee je je set verder kunt opbouwen.

    Wat stereo Vs. surround betreft ben ik het met je eens dat je dit niet met elkaar kunt vergelijken. Ik heb een behoorlijk goede 5.1 surroundopstelling gehad met rondom goede speakers en sub. Ik weet dus wat ik mis qua filmbeleving. Met muziek DVD's vind ik het niet direct een gemis overigens. Daarnaast luister ik veel CD's, filmpjes kijken we voornamelijk in het weekend.

    Maar ja...mijn lieftallige vriendin wilde na dik 7 jaar een nieuwe inrichting voor de woonkamer. De oude speakers pasten qua kleur absoluut niet meer bij de nieuw gekozen meubels en omdat de nieuwe meubels meer plek innemen dan de oude, heb ik besloten om terug te gaan naar 2 speakers.

    Dit mede doordat de opstelling van de achterspeakers minder makkelijk gaat dan ervoor. En ik pas ervoor om kleine speakers aan de muur te hangen. Ik had hiervoor 4 zuilspeakers en dat beviel prima. Wat dat betreft ben ik het met je eens dat je een goede 5.1 opstelling moet hebben en anders niet.

    Echter, ik kon/wilde geen afstand doen van mijn frontspeakers (Phonar P300 UK). Te meer omdat ik deze met veel zorg had uitgezocht 7 jaar geleden. Gelukkig vond ik een persoon via Marktplaats die exact dezelfde speakers aanbood in zilver. Even heen en weer gemaild en opgehaald in Maastricht. Even dik 2 uur rijden, maar dan heb je ook wat!

    De overige 5 Phonars heb ik inmiddels verkocht. Sub moet ik nog verkopen. Ik ben nu van plan om het budget dat ik in surround heb gestoken, te investeren in stereo apparatuur. Er gaat dus een losse stereo versterker en CD-speler komen. Daarmee hoop ik een flinke verbetering van de huidige stereoweergave (via m'n Denon receiver) te behalen. Mijns inziens gaat dit ook zeker lukken! De Denon gaat er dan ook uit.
    Dank voor je uitgebreide toelichting, inderdaad, speakers, die kies je met zorg, daar trek je maanden voor uit en je kijkt niet direct op een dubbeltje en je probeert met je budget het beste te krijgen dat bij je past.

    Heb mijn eigen speakers ook al heel lang, en de klank bevalt mij nog steeds, ook al zullen er nu wel betere in mijn klanksmaak te koop zijn. Van met zorg gekozen speakers ga je niet snel scheiden en ik kan begrijpen als je door ruimte gebrek gedwongen wordt een keus te maken, je kiest dat te behouden wat je graag hoort, je fronts.

    Liever een goede stereo opstelling dan een halfbakken surround, denk dat het jou met jouw instelling zeker gaat lukken om een set samen te stellen die helemaal naar je wens is, ben benieuwd voor welke versterker je Denon het veld moet ruimen ook al ben ik niet meer zo'n stereo fan.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #28

    Standaard

    Zaterdag over een week hen ik een luisterafspraak staan bij Stassen in Tegelen. Ik neem mijn eigen Denon receiver mee als referentie. Ik ga daar luisteren naar:

    - Music Hall A25.2
    - Music Hall A50.2
    - Denon PMA-710AE
    - Denon PMA-1500AE
    - Musical Fidelity A3.5

    De Music Hall had ik bij een vorige luisterafspraak al een keer gehoord en die klonk superzuiver! Alleen had ik die niet op mijn speakers gehoord. Dat gaat deze keer wel gebeuren.
    De Denons heb ik op mijn shortlist staan, omdat ik ze toch even wil horen en kijken of deze helderder en directer klinken dan mijn receiver. De Musical Fidelity is puur omdat ik dat merk nog nooit heb gehoord en er veel goede dingen over lees.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Zaterdag over een week hen ik een luisterafspraak staan bij Stassen in Tegelen. Ik neem mijn eigen Denon receiver mee als referentie. Ik ga daar luisteren naar:

    - Music Hall A25.2
    - Music Hall A50.2
    - Denon PMA-710AE
    - Denon PMA-1500AE
    - Musical Fidelity A3.5

    De Music Hall had ik bij een vorige luisterafspraak al een keer gehoord en die klonk superzuiver! Alleen had ik die niet op mijn speakers gehoord. Dat gaat deze keer wel gebeuren.
    De Denons heb ik op mijn shortlist staan, omdat ik ze toch even wil horen en kijken of deze helderder en directer klinken dan mijn receiver. De Musical Fidelity is puur omdat ik dat merk nog nooit heb gehoord en er veel goede dingen over lees.
    Heel veel testplezier toegewenst
    Have fun and enjoy your collection

  5. #30

    Standaard

    Dank je wel!
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  6. #31

    Standaard

    Ik heb een aantal speakers op internet gezien die me wel wat leken, maar aangezien ik hier niet al te veel verstand van hebt, zou ik graag willen weten wat jullie ervan vinden.

    Ik ben dus op zoek naar simpele goedkope speakers, ik ga eerst voor 2 fronts, evt. een sub. Nu ben ik de volgende tegengekomen;

    Yamaha HIFI NX-E800p
    Reflexion Venice 300

    Is dit iets, of is dit totaal niets. Ik ben TV geluid gewend, dus speakers hoeven niet van hoogstaande kwaliteit te zijn, en ik wil ze aansluiten op mijn Philips CINEOS DFR9000 Receiver.
    Laatst aangepast door Luuk v/d B. : 12-04-2010 om 21:38
    PSN: r4zZ1__

  7. #32

    Standaard

    Die Yamaha speaker worden volgens mij ook geleverd bij de Pianocraft setjes van Yamaha. Zo'n setje heb ik in het verleden wel 'ns gehoord en klonken in mijn oren goed voor het geld dat je ervoor neer moest leggen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  8. #33

    Standaard

    Het lijkt wel of die link van die Reflexion het steeds niet doet, dus zal hier de specs wel zetten..


    Highlights
    • Maximale belastbaarheid 500 W
    • 3-weg staande luidspreker
    Uitvoering:
    • Woofer 160 mm
    • Middentonenluidspreker 100 mm
    • Tweeter 19 mm
    • Luidsprekerafdekking afneembaar.
    Technische specificaties

    Inhoud: 1 st. Afm.: (b x h x d) 210 x 900 x 230 mm
    Kleur: Walnoot
    Max. belastbaarheid (muziek): 500 W
    Sinus: 150 W
    Frequentiebereik: 20 - 22000 Hz
    Impedantie: 4 - 8 Ω
    Geluidsniveau: 92 dB
    Gewicht: 9,78 kg


    Yamaha is ook wel een merk dat ik ken, maar nu vraag ik me af kan ik die luidsprekers ook nog fatsoenlijk zonder sub gebruiken? Want als ik bovenstaande zie, lijkt een sub me daarbij niet gelijk nodig?
    PSN: r4zZ1__

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luuk v/d B. Bekijk bericht
    Yamaha is ook wel een merk dat ik ken, maar nu vraag ik me af kan ik die luidsprekers ook nog fatsoenlijk zonder sub gebruiken? Want als ik bovenstaande zie, lijkt een sub me daarbij niet gelijk nodig?
    Dat altijd een beetje lastig om te zeggen hoe een speaker klinkt op je set. Daarom is het ook belangrijk om speakers te luisteren op jouw receiver. Maar goed, ik denk dat het met die Yamaha speakers wat lastig gaat, omdat niet iedere audiozaak deze heeft.

    Die Reflextion ziet er wel uit dat ie een redelijke laagweergave heeft, maar dat is puur een aanname. Je weet dit pas na luisteren. Zo via internet aanschaffen brengt het risico met zich mee dat ze niet aan jouw wensen voldoen. Zelf ben ik daar geen voorstander van, maar dat komt al duidelijk naar voren uit mijn eerdere posts.

    Je kunt het er natuurlijk op wagen en ze aanschaffen. Mocht dan blijken dat je laag mist, kun je altijd nog een subwoofer kopen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  10. #35

    Standaard

    Daar heb je helemaal gelijk in, dat het gokken blijft. Maar die Reflexion speakers zijn wel erg goedkoop. Dus stel dat de lage tonen vrij gering zijn, valt het qua budget nog tamelijk mee om ook een subje te kopen.
    PSN: r4zZ1__

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luuk v/d B. Bekijk bericht
    Daar heb je helemaal gelijk in, dat het gokken blijft. Maar die Reflexion speakers zijn wel erg goedkoop. Dus stel dat de lage tonen vrij gering zijn, valt het qua budget nog tamelijk mee om ook een subje te kopen.
    Voor 40 euro perstuk kunnen ze alleen maar meevallen, voor dat geld mag je niet eens veeleisend zijn en ik denk(weet wel zeker) niet dat ze de 20 Hz gaan halen

    Bij Conrad heb je ook nog eens 14 dagen zichttermijn, mochten ze niet voldoen, dan kun je.....
    Have fun and enjoy your collection

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Voor 40 euro perstuk kunnen ze alleen maar meevallen, voor dat geld mag je niet eens veeleisend zijn en ik denk(weet wel zeker) niet dat ze de 20 Hz gaan halen

    Bij Conrad heb je ook nog eens 14 dagen zichttermijn, mochten ze niet voldoen, dan kun je.....
    Daarom, en ik ben zowiezo geen geluidkenner, nooit anders dan TV gehad, en dus ook niet veeleisend. Ik denk dat ik deze gok gewoon ga wagen.. Maakt het nog uit wat voor audiokabels ik hiervoor koop?
    PSN: r4zZ1__

  13. #38

    Standaard

    zorg gewoon dat je minimaal 1,5 mm dik speakerkabel neemt, kan van de gamma of via conrad, met jouw ervaring, budget en deze speakers hoef je geen dure kabel te gebruiken.

  14. #39

    Standaard

    Okee bedankt allemaal!
    PSN: r4zZ1__

  15. #40

    Standaard

    Laat ons nog wel even weten hoe alles bevalt, zijn we erg benieuwd naar namelijk.

  16. #41

    Standaard

    Ja zal ik zeker doen. Ik zag net dat ik nog 10 m 2 x 1,5mm speakerkabel heb liggen, alleen is niet rood & zwart, maar doorzichtige omhulsel en zilver & bruin van binnen.. Wat is nu rood en wat zwart? Of maakt dat niet uit?
    PSN: r4zZ1__

  17. #42

    Standaard

    Dat maakt op zicht niets uit, zolang je maar de plus van de luidspreker uitgang van de versterker ook op de plus ingang van de speaker aansluit en uiteraard geldt hetzelfde voor de min.

  18. #43

    Standaard

    Okee toppie!
    PSN: r4zZ1__

  19. #44

    Standaard

    Heb ze net binnen en aangesloten. Ik vind het geluid prima.. stukken beter dan TV natuurlijk! Je ziet wel aan de speakers dat ze iets goedkoper zijn, voornamelijk kleine dingetjes van de afwerking. Voor de rest vind ik ze prima..

    Alleen is er één ding wat ik niet helemaal snap, ik blijf het geluid van mijn TV ook houden. Dat mute ik nu dan, zodat ik alleen de speakers heb. Hoe zorg ik ervoor dat die permanent uit staat, kan dat gewoon in het TV menu, of is het beter om deze gewoon zachtjes aan te laten?
    PSN: r4zZ1__

  20. #45

    Standaard

    Doe net een helse ontdekking. Wil mijn receiver goed op zijn plaats schuiven, past hij net niet in de meubel. Paar cm te diep. Ongelofelijk.
    PSN: r4zZ1__

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luuk v/d B. Bekijk bericht
    Alleen is er één ding wat ik niet helemaal snap, ik blijf het geluid van mijn TV ook houden. Dat mute ik nu dan, zodat ik alleen de speakers heb. Hoe zorg ik ervoor dat die permanent uit staat, kan dat gewoon in het TV menu, of is het beter om deze gewoon zachtjes aan te laten?
    Zal waarschijnlijk door een instelling in de receiver komen. Deze hoort het geluid niet meer naar de TV te sturen als de receiver daarvoor gebruikt wordt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #47

    Standaard

    Hoe heb je TV en receiver aangesloten?
    Gewoon zwart/wit of rood/wit tulp kabels van de TV naar de redceiver of via een digitale decoder of via HDMI?

  23. #48

    Standaard

    Via HDMI.
    PSN: r4zZ1__

  24. #49

    Standaard

    Dus digitale decoder - hdmi - receiver - hdmi - tv?

  25. #50

    Standaard

    Ja klopt, heb zo'n KPN Experia Box.. dit zit aan de receiver met hdmi, en receiver met hdmi naar tv..
    PSN: r4zZ1__

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •