Pagina 1 van 19 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 460 worden weergegeven.

Discussie: DVD Profiler 3.6.x

  1. #1

    Standaard DVD Profiler 3.6.x

    Aangezien de release van 3.6.0 officieel is en omdat de thread over 3.5.0 al weer 40 pagina's en bijna 1000 posts rijk is gaan we hier verder over het nieuwe deel van dit programma om je dvd's, blu-rays en hd-dvd's te ordenen.

    Ik zet hier maar meteen de link naar de releasenotes neer van release 3.6.0 build 1382, gereleased op 26 maart 2010. Hier kun je de nieuwste versie downloaden.
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 29-03-2010 om 17:52
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Aangezien de release van 3.6.0 officieel is en omdat de thread over 3.5.0 al weer 40 pagina's en bijna 1000 posts rijk is gaan we hier verder over het nieuwe deel van dit programma om je dvd's, blu-rays en hd-dvd's te ordenen.

    Ik zet hier maar meteen de link naar de releasenotes neer van release 3.6.0 build 1382, gereleased op 26 maart 2010. Hier kun je de nieuwste versie downloaden.
    Bedankt, had nog steeds de Betaversie.

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  3. #3

    Standaard

    "
    Custom collection categories and media types
    Create up to ten custom collection categories, with a selectable image and data tracking.
    Custom collection categories can be stand-alone categories, or sub-categories of your owned collection.
    Create an unlimited number of custom media types to track, with optional custom images and cover media banners. The online database continues to track DVD, HD DVD and Blu-rays only, but your local database can track whatever media you collect"


    mooi, dat wou ik net !
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    "
    Custom collection categories and media types
    Create up to ten custom collection categories, with a selectable image and data tracking.
    Custom collection categories can be stand-alone categories, or sub-categories of your owned collection.
    Create an unlimited number of custom media types to track, with optional custom images and cover media banners. The online database continues to track DVD, HD DVD and Blu-rays only, but your local database can track whatever media you collect"


    mooi, dat wou ik net !
    vraagje hieromtrent
    ik maak bv een nieuwe tab aan "blu-rays"
    maar, als ik dan in bezit bekijk, heb ik plots minder dvds in totaal
    ook worden ze niet meer op internet getoond? hoe los ik dit op?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  5. #5

    Standaard

    Klopt dat telt ie dan niet mee. Staat min of meer ook in de laatste zin van die engelse tekst. "The online database continues to track DVD, HD DVD and Blu-rays only, but your local database can track whatever media you collect"
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    nog maar eens vragen dan.. de 3.5nog iets blijft het dan toch ook gewoon doen?
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YvieYvonne Bekijk bericht
    nog maar eens vragen dan.. de 3.5nog iets blijft het dan toch ook gewoon doen?
    1. 3.6 is veel beter, als resultaat van zo'n twee jaar werk. Geen enkele reden met een oude versie te blijven zitten. Bekijk gerust de release notes eens, of beter: installeer 'em meteen na het lezen van dit eerste punt, dan merk je zelf wat er handiger aan geworden is.

    2. Het is niet zeker dat je met de verouderde versie, 3.5, de informatie van oude en nieuwe titels correct kan weergeven, omdat de werking van de database zelf aangepast is.

    Conclusie: INSTALLEREN


    Om helemaal zeker te zitten, kies je bij Tools... Options... Utilities voor "Repair Profile Database". Waarom? Omdat je offline database dan helemaal nagekeken wordt en verbeterd waar nodig, zodat er zich geen problemen zouden voordoen wanneer dit bij installatie van 3.6 omgezet wordt. Natuurlijk kan je het ook zonder doen, dat "gaat ook". Maar is het verstandig? Neen. Onder File kies je best voor een laatste "Backup Database", waarna je 3.6 installeert (wat maar een paar klikjes kost).

    Met CTRL + "Refresh Online Profile List" onder Online ben je zeker dat je de databasebestandjes volledig binnenhebt. Ook onder Online zorg je met "Refresh Updated Profiles" dat je dvdprofieltjes alle laatste informatie hebben.
    Laatst aangepast door MatrixTom : 30-03-2010 om 00:21

  8. #8

    Standaard

    oke ik zal morgen heel braaf dat doen..anders kom ik in de war lol.
    dank je wel!
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Klopt dat telt ie dan niet mee. Staat min of meer ook in de laatste zin van die engelse tekst. "The online database continues to track DVD, HD DVD and Blu-rays only, but your local database can track whatever media you collect"
    Blijkbaar moet het toch kunnen, dat ze meetellen dmv subcategorieën te maken, maar hoe?

    "Custom collection categories can be stand-alone categories, or sub-categories ..."

    Dus als ik "in bezit" nu zou onderverdelen in bv blu-rays en dvds...
    maar hoe he
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    Blijkbaar moet het toch kunnen, dat ze meetellen dmv subcategorieën te maken, maar hoe?

    "Custom collection categories can be stand-alone categories, or sub-categories ..."

    Dus als ik "in bezit" nu zou onderverdelen in bv blu-rays en dvds...
    maar hoe he
    Ik had dit nog niet gezien maar ik vermoed op basis van een filter zodat je de filter niet elke keer zelf hoeft uit te voeren. Zeker de moeite waard om het even te zoeken vanavond.

  11. #11

    Standaard

    Het wordt tijd dat ze eens met die Iphone versie komen waar al ik weet niet hoe lang in hun forum over wordt gesproken...

  12. #12
    Senior Member
    Registratie datum
    Sep 2003
    Woonplaats
    Wetteren, België

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martino Bekijk bericht
    Het wordt tijd dat ze eens met die Iphone versie komen waar al ik weet niet hoe lang in hun forum over wordt gesproken...
    Jep, zou ik ook heel graag zien komen.

    Momenteel heb ik ook 3.6.0 geinstalleerd. Vlot verlopen en wel wat handige nieuwigheden.

  13. #13

    Standaard

    Heb hem net geinstalleerd. Gelijk ook maar even een code aangeschaft!
    Werkt prima.
    156 BD's. New: E.T. The Extra-Terrestrial (Digibook 100th Edition, NL), Back To The Future (Trilogy Box,NL)

    My online BD collection:
    http://www.blu-ray.com/community/col...member=raw1985

    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/raw1985

  14. #14

    Standaard

    Echt jammer dat er geen Mac versie van is...


  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Ik had dit nog niet gezien maar ik vermoed op basis van een filter zodat je de filter niet elke keer zelf hoeft uit te voeren. Zeker de moeite waard om het even te zoeken vanavond.
    ik heb het gevonden
    alles staat nu mooi apart DVDS - blu-rays...
    en ze komen samen in "in bezit"
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    Echt jammer dat er geen Mac versie van is...
    Helemaal mee eens, en eigenlijk kun je het als softwaremaker tegenwoordig niet meer maken om geen Mac-versie uit te brengen. Collectorz.com heeft dat met hun programma's inmiddels al begrepen. DVD Profiler is een van de weinige programma's waarvoor ik mijn Windows PC nog gebruik. Voor de rest doe ik tegenwoordig alles met mijn iMac omdat die gewoon zo veel sneller, betrouwbaarder en gebruiksvriendelijker is dan mijn Dell met Windows 7. Wij wachten met smart...

  17. #17
    Senior Member
    Registratie datum
    Sep 2003
    Woonplaats
    Wetteren, België

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    ik heb het gevonden
    alles staat nu mooi apart DVDS - blu-rays...
    en ze komen samen in "in bezit"
    Zou je eens kunnen zeggen hoe je dit exact gedaan hebt aub?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Helemaal mee eens, en eigenlijk kun je het als softwaremaker tegenwoordig niet meer maken om geen Mac-versie uit te brengen. Collectorz.com heeft dat met hun programma's inmiddels al begrepen. DVD Profiler is een van de weinige programma's waarvoor ik mijn Windows PC nog gebruik. Voor de rest doe ik tegenwoordig alles met mijn iMac omdat die gewoon zo veel sneller, betrouwbaarder en gebruiksvriendelijker is dan mijn Dell met Windows 7. Wij wachten met smart...
    Inderdaad, klopt wel. Ze hebben ook al een app voor de iphone, waarop DVD Profiler toch wel laat wachten...

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sir. K Bekijk bericht
    Zou je eens kunnen zeggen hoe je dit exact gedaan hebt aub?



    Inderdaad, klopt wel. Ze hebben ook al een app voor de iphone, waarop DVD Profiler toch wel laat wachten...
    Je voegt een nieuwe catogerie toe en dan vul je die vanuit je owned. Maar als hem verwijderd uit je nieuwe catogerie dan is dus ook weg uit je owned. Doe je dan download van online dan voegt hij ze alleen toe aan je nieuwe catogerie en niet aan je owned. Als iets wil verwijderen uit je nieuwe catogerie moet dus terug plaatsen in owned. Ik vind het niet handig beter was geweest een nieuwe catogerie op basis van een filter.

    Er is optie per titel om hem op je IPhone te laten zien dus die versie zal waarschijnlijk niet lang op zich laten wachten.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sir. K Bekijk bericht
    Zou je eens kunnen zeggen hoe je dit exact gedaan hebt aub?

    Inderdaad, klopt wel. Ze hebben ook al een app voor de iphone, waarop DVD Profiler toch wel laat wachten...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Je voegt een nieuwe catogerie toe en dan vul je die vanuit je owned. Maar als hem verwijderd uit je nieuwe catogerie dan is dus ook weg uit je owned. Doe je dan download van online dan voegt hij ze alleen toe aan je nieuwe catogerie en niet aan je owned. Als iets wil verwijderen uit je nieuwe catogerie moet dus terug plaatsen in owned. Ik vind het niet handig beter was geweest een nieuwe catogerie op basis van een filter.

    Er is optie per titel om hem op je IPhone te laten zien dus die versie zal waarschijnlijk niet lang op zich laten wachten.
    Homernt,

    Ik weet niet zeker of je de eenvoudigste weg volgt.

    Als je een nieuwe categorie definieert ("Edit custom collection categories", via menu of rechtermuisklik op de tabs van de collection list), staat op het navolgende dialoogvenster rechts boven de ikoontjes de keuze "Include contents in owned collection". Standaard staat het vinkje uit en verhuizen titels van owned naar de nieuwe collecties. Vinkje aan betekent dat een titel in beide collecties staat, anders gezegd in "owned" blijft staan.
    Uiteraard kun je dit ook edit'en nadat de collectie al gedefinieerd is.

    Helpt deze uitleg?
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EricO Bekijk bericht
    Homernt,

    Ik weet niet zeker of je de eenvoudigste weg volgt.

    Als je een nieuwe categorie definieert ("Edit custom collection categories", via menu of rechtermuisklik op de tabs van de collection list), staat op het navolgende dialoogvenster rechts boven de ikoontjes de keuze "Include contents in owned collection". Standaard staat het vinkje uit en verhuizen titels van owned naar de nieuwe collecties. Vinkje aan betekent dat een titel in beide collecties staat, anders gezegd in "owned" blijft staan.
    Uiteraard kun je dit ook edit'en nadat de collectie al gedefinieerd is.

    Helpt deze uitleg?
    Ja, ik ga ze opsplitsen zo als jij dat aangeeft en dan online aanvinken welke collecties ik wil laten zien.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Ja, ik ga ze opsplitsen zo als jij dat aangeeft en dan online aanvinken welke collecties ik wil laten zien.
    Je, kunt je nieuwe collecties niet aanvinken om te laten zien online maar hij upload ze wel als others.

  22. #22

    Standaard Re:

    Hebben jullie ook problemen met het maken van een rapport. Als ik een geinstalleerd rapportsoort laat genereren, krijg ik een rapport met de titels maar hier en daar ontbreken titels. Daar staat dan een lege regel. Met de eerdere versie had ik dit niet.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EricO Bekijk bericht
    Homernt,

    Ik weet niet zeker of je de eenvoudigste weg volgt.

    Als je een nieuwe categorie definieert ("Edit custom collection categories", via menu of rechtermuisklik op de tabs van de collection list), staat op het navolgende dialoogvenster rechts boven de ikoontjes de keuze "Include contents in owned collection". Standaard staat het vinkje uit en verhuizen titels van owned naar de nieuwe collecties. Vinkje aan betekent dat een titel in beide collecties staat, anders gezegd in "owned" blijft staan.
    Uiteraard kun je dit ook edit'en nadat de collectie al gedefinieerd is.

    Helpt deze uitleg?

    klopt, heb ik ook zo gedaan
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  24. #24

    Standaard

    Heren,

    Ik heb dit programma nu ook sinds enkele dagen, maar ik loop tegen een probleem aan.
    Ik heb vandaag mijn gehele collectie (alle 114) er in gezet en geupdate. En ze ook allemaal een nummer gegeven aan de hand van de volgorde waarin ik ze gekocht/gekregen heb. Echter nu wil ik de lijst uploaden naar mijn online database, maar hier gaat iets fout. Het programma upload zoals het hoort en op mijn profiel staat ook (113 owned, 1 ordered). Maar als ik dan de lijst open mis ik 8 BD's!

    Ik ben in bezit van de Rambo collectie, maar deel 3 en 4 worden niet weer gegeven. En de lijst gaat maar door tot #107 ipv #113. Dus daar mis ik er ook 6.

    Iemand een idee waaraan dit kan liggen? In de profiler zelf staan ze wel allemaal vermeld!

    gr, Roderick
    156 BD's. New: E.T. The Extra-Terrestrial (Digibook 100th Edition, NL), Back To The Future (Trilogy Box,NL)

    My online BD collection:
    http://www.blu-ray.com/community/col...member=raw1985

    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/raw1985

  25. #25

    Standaard

    Het lijkt me er sterk op dat je je Parental Controls moet nakijken, en op de website onder Users Settings: Online Collection. De serie Rome op Blu-Ray wordt ook niet standaard online weergegeven door de 18 rating.

Pagina 1 van 19 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •