Pagina 18 van 19 EersteEerste ... 8141516171819 LaatsteLaatste
De resultaten 426 tot 450 van 460 worden weergegeven.

Discussie: DVD Profiler 3.6.x

  1. #426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ben al jaren geleden overgestapt op de app MyMovies Pro. Nieuwe blurays gewoon even de streepjescode scannen met je telefoon en klaar.
    Ik ook, vind MyMovies Pro echt de beste, meest complete software voor het bijhouden van je filmcollectie. Maar ik gebruik DVD Profiler ook nog vanwege de handige overzichten die je kunt laten maken. Alleen daarvan heb ik dus al twee jaar lang geen nieuwe versie meer gezien, dus ik vroeg me af of de ontwikkelaar er geen zin meer in had.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #427

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ben al jaren geleden overgestapt op de app MyMovies Pro. Nieuwe blurays gewoon even de streepjescode scannen met je telefoon en klaar.
    Dat heeft DVDprofiler ook al een hele tijd hoor. Daarna even vanuit de app uploaden, en op je deskversie downloaden en klaar.

  3. #428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ben al jaren geleden overgestapt op de app MyMovies Pro. Nieuwe blurays gewoon even de streepjescode scannen met je telefoon en klaar.
    Kan je ook een collectie van Profiler overzetten naar MyMovies? Ik wil ze niet opnieuw invoeren. Edit: gevonden: https://www.mymovies.dk/how-to/guide...my-movies.aspx

  4. #429

    Standaard

    Het jammere in DVDprofiler vind ik al vanaf het begin dat je niet alle formaten erin kunt zetten.
    Zoals mijn laserdic collectie..

    Daarom gebruik ik nu ook CLZ movies app op mijn telefoon

  5. #430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Het jammere in DVDprofiler vind ik al vanaf het begin dat je niet alle formaten erin kunt zetten.
    Zoals mijn laserdic collectie..

    Daarom gebruik ik nu ook CLZ movies app op mijn telefoon
    Dat kan wel hoor. Ik heb tabbladen voor 4K, Blu-ray en DVD. Zo kan je per medium bijhouden wat je hebt, naast je totale collectie. Als je dat bedoelt dan haha

  6. #431

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Dat kan wel hoor. Ik heb tabbladen voor 4K, Blu-ray en DVD. Zo kan je per medium bijhouden wat je hebt, naast je totale collectie. Als je dat bedoelt dan haha
    Ik bedoel als je een film toevoegt via de barcode dan herkent hij geen ene film op laserdisc.
    En de mediums die herkent worden zijn alleen ; DVD - HDDVD - BLU RAY en 4K ULTRA HD

  7. #432

    Standaard

    Uiteindelijk zullen al dit soort online databases gewoon ermee stoppen, vooral nu het kopen van films een niche begint te worden.

    Ik hou zelf alles bij in Excel. Kost wat meer moeite, aangezien je alles zelf moet intypen en plaatjes toevoegen, maar dan ben je er iig zeker van dat het blijft werken en je bent niet gelimiteerd aan een hoeveelheid informatie.

  8. #433

    Standaard

    Ik zou zeggen veel meer moeite. Nu scan ik de barcode en voila, de film staat erbij. Om ze ermee stoppen weet ik niet, hoewel het steeds minder mensen die kopen, is de ploeg die overblijft wel redelijk hardcore heb ik het idee. En bij DVDprofiler komt alle input van de gebruikers; ik ben steeds verbaasd hoe snel gebruikers iets toevoegen.

  9. #434

    Standaard

    Komt nog bij al zouden ze stoppen, je kan altijd je database lokaal gebruiken, dus programma blijft bruikbaar. Je zult alleen zelf je hele Profile van een film in moeten voeren i.p.v. dat je 'm van een externe database binnen kan halen en eventueel aanpassen. DVD Profiler is sowieso stukken beter dan een Excel sheet lijkt me....
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  10. #435

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Komt nog bij al zouden ze stoppen, je kan altijd je database lokaal gebruiken, dus programma blijft bruikbaar. Je zult alleen zelf je hele Profile van een film in moeten voeren i.p.v. dat je 'm van een externe database binnen kan halen en eventueel aanpassen. DVD Profiler is sowieso stukken beter dan een Excel sheet lijkt me....
    Dat hangt ervan af welke informatie je relevant vindt voor je collectie. Als het alleen maar gaat om de titel van een film, jaartal, speelduur, beeldformaat, land van herkomst van de disc, regio, soort (DVD, Blu-ray, 2D, 3D, 4K), wel of niet gezien, eigen waardering, om wat zaken te noemen, dan kun je met een Excel-spreadsheet een heel eind komen en is vaak ook overzichtelijker. Tenminste, dat is mijn persoonlijk ervaring. Voor de uiterlijke weergave ('looks') en compleetheid van gegevens is DVD Profiler (of nog beter: MyMovies Pro) zeker een goed programma, maar ik gebruik mijn spreadsheet vaker dan deze programma's omdat ik sneller vind wat ik zoek omdat mijn spreadsheet(s) overzichtelijker zijn.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #436

    Standaard

    Voor de fancy look moet je idd by My Movies Pro of DVD Profiler zijn, maar in een spreadsheet kun je oneindig veel informatie kwijt en ook het zoeken en rangschikken op verschillende gegevens gaat enorm makkelijk.

    Bovenstaande programma's zullen echter ophouden met bestaan zodra de interesse weg is of niet meer worden ondersteund. DVD Profiler is al meer dan 3 jaar niet meer geupdate (laatste versie verscheen op 16-9-2017) en wordt nog in leven gehouden door een klein clubje fanatieke gebruikers.

    Maar ja, hoe lang nog? Daarbij ben je afhankelijk van wat de makers voor jou hebben bepaald welke informatie belangrijk is en - wat DVD Profiler betreft - hoe lang deze nog compatible is met de huidige systemen en software.
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 25-01-2021 om 17:06

  12. #437

    Standaard

    Bij MyMovies Pro zijn het vaak in eerste instantie de redactieleden/eigenaren die nieuwe filmtitels toevoegen (incl. acteurs/actrices en rollen), maar dan ontbreken vaak essentiële gegevens omdat ze de respectievelijke DVD, Blu-ray etc. zelf niet in hun bezit hebben. De gebruikers worden dan geacht/gevraagd om die aan te vullen. Op die manier is een (nieuwe) titel dus vaak al beschikbaar en kun je die toevoegen aan je verzameling. Of je vindt die informatie voldoende, of je vult die zelf aan.

    Als DVD Profiler al twee jaar niet meer vernieuwd is, hebben óf de eigenaren genoeg geld ermee verdiend óf ze hebben er geen zin meer in resp. de tijd ontbreekt om nog wat nieuws te verzinnen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #438

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat hangt ervan af welke informatie je relevant vindt voor je collectie. Als het alleen maar gaat om de titel van een film, jaartal, speelduur, beeldformaat, land van herkomst van de disc, regio, soort (DVD, Blu-ray, 2D, 3D, 4K), wel of niet gezien, eigen waardering, om wat zaken te noemen, dan kun je met een Excel-spreadsheet een heel eind komen en is vaak ook overzichtelijker. Tenminste, dat is mijn persoonlijk ervaring. Voor de uiterlijke weergave ('looks') en compleetheid van gegevens is DVD Profiler (of nog beter: MyMovies Pro) zeker een goed programma, maar ik gebruik mijn spreadsheet vaker dan deze programma's omdat ik sneller vind wat ik zoek omdat mijn spreadsheet(s) overzichtelijker zijn.
    Ieder zijn eigen meug natuurlijk...
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  14. #439

    Standaard

    Zo dit lijkt een wel uitgestorven topic.
    Ik heb inmiddels een behoorlijke nieuwe collectie opgebouwd met veel dank ook aan dit fourm (reden zie mijn handtekening) maar wat is nu het simpelste programma waar de meeste films in staan die je gewoon kunt scannen met je telefoon?
    Wil de collectie eigenlijk in kaart brengen en eventuele dubbele weer weggeven maar geen zin om zoveel in een spreadsheet te zetten.

  15. #440

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Zo dit lijkt een wel uitgestorven topic.
    Ik heb inmiddels een behoorlijke nieuwe collectie opgebouwd met veel dank ook aan dit fourm (reden zie mijn handtekening) maar wat is nu het simpelste programma waar de meeste films in staan die je gewoon kunt scannen met je telefoon?
    Wil de collectie eigenlijk in kaart brengen en eventuele dubbele weer weggeven maar geen zin om zoveel in een spreadsheet te zetten.
    My Movies Pro dus, handig en compleet.

  16. #441

    Standaard

    Ik ben nog zeer tevreden over DVDprofiler.

  17. #442

    Standaard

    Ik gebruik ook nog steeds DVDprofiler. Ook nog zeer tevreden. Maar met de QR codes nu al enkele jaren in opmars, zouden producenten van de fysieke media zich misschien kunnen toewijden om die dan ook op hun product te zetten met de productkenmerken: naam van de film, lengte, afbeelding van de cover,algemene informatie mbt audio, subs en een overview. De makers zouden dan een appje kunnen maken, waarbij je dan gewoon de QR code scant en je deze kan toevoegen tot je collectie.

  18. #443

    Standaard

    Ik gebruik ook CLZ-movies die app had ik toen net op tijd op mijn telefoon gezet.
    Ik heb de app gekocht op collectorz.com, maar nu kun je alleen een jaar abonnement kopen van 14.95.
    scannen gaat daarmee heel gemakkelijk.
    De reden dat ik die toen gekocht heb, is dat daar ook mijn laserdisks in kunnen staan.
    Dat heeft DVD profiler niet, maar ik gebruik ook DVD-pro.

  19. #444

    Standaard

    Ik ben ooit begonnen met DVD Profiler. In het begin zag dat er wel aardig uit, maar de laatste tijd gebruik ik het amper meer omdat te veel titels gewoon ontbreken. Bovendien ben ik geen Windows-fan, dus daarna heb ik een tijd MyMovies Pro gebruikt, omdat daarvan ook een Mac-versie was. Dit voldeed op zich prima en zag er gelikt uit, ook op de iPad en iPhone. Nadeel is dat zij een extreem irritante 'redactie' hebben als het gaat om eigen toevoegingen. Als de scans van de voorkant en de achterkant van een cover niet exact dezelfde grootte hadden, dan weigerden ze al je bijdrage. Onlangs zijn zij gestopt met het doorontwikkelen van de Mac-versie en toen was voor mij de maat ook vol.
    Sindsdien gebruik ik Movie Connect van Collectorz.com. Ja, je moet er jaarlijks een klein bedrag voor betalen, maar de app wordt dan ook regelmatig van nieuwe updates voorzien. Het is bovendien een Nederlands product en eventuele gemelde bugs worden snel opgelost. Bovendien verloopt het contact met de ontwikkelaars erg prettig en reageren zij snel. Het programma ziet er gelikt uit en je kunt vele zaken zo inrichten als je zelf wenst. Ook is de onderliggende database zeer uitgebreid (vrijwel alle titels die ik bezit staan er in), alleen laat de inhoudelijk kwaliteit soms nog te wensen over, maar die kun je zelf verbeteren. Het grote voordeel is dat de synchronisatiefunctie met de iPad-app en iPhone-app vlekkeloos functioneert, zodat op alle drie de apparaten alles gelijk loopt. Het grote voordeel is dat je in Movie Connect je eigen database hebt, en niet afhankelijk bent van anderen of van een centrale database. En dat geldt voor iedere apparaat waarop je het programma/app draait. Kom daar bij My Movies Pro maar eens om.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #445

    Standaard

    Te veel titels ontbreken in DVDprofiler Marcel? Dan ben ik wel benieuwd welke jij dan miste, ik heb het zelden, eigenlijk alleen af en toe bij die gelimiteerde Zuid-Koreaanse uitgaves. Ben wel dan benieuwd of die wel in die andere apps staan, ik vermoed van niet. Bij DVDprofiler haal je ook de titels binnen op je eigen database. Hierbij kun je van alles wijzigen en 'vastzetten', zodat het niet verandeerd wordt als je bijvoorbeeld een update van alle titels wilt doen (plaatjes en info vernieuwen). Sync functie werkt ook prima, ik scan altijd titels in met mijn telefoon, die kan ik.meteen uploaden naat de cloud en dan kan ik op mijn PC gewoon een download doen. Werkt snel en goed.

    Als ik Edgar was zou ik elke app even uitproberen en kijken wat het fijnst werkt. Denk dat we hier ieder ons eigen app hebben en die ieder het fijnst vinden werken .

  21. #446

    Standaard

    Bij My Movies Pro heb ik nog nooit gehad dat titels ontbraken

    Maar waarom zou je nu als iemand nieuw wil beginnen met een database software adviseren waar geen updates meer van komen (DVD profiler)?

  22. #447

    Standaard

    Ik heb een testje met MyMovies gedaan met 5 titels die niet in DVDprofiler staan; 4 er van staan ook niet in MyMovies. Wel een kleine verbetering, maar niet dat ik overstag ben.

  23. #448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Bij My Movies Pro heb ik nog nooit gehad dat titels ontbraken

    Maar waarom zou je nu als iemand nieuw wil beginnen met een database software adviseren waar geen updates meer van komen (DVD profiler)?
    Dan moet je mijn post nogmaals lezen; ik zeg juist dat hij zelf de apps moet uitproberen. Ik heb wel mijn ervaringen gegeven met DVDprofiler, en die zijn gewoon positief.

  24. #449

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dan moet je mijn post nogmaals lezen; ik zeg juist dat hij zelf de apps moet uitproberen. Ik heb wel mijn ervaringen gegeven met DVDprofiler, en die zijn gewoon positief.
    Als je geen Windows gebruikt (of niet wilt gebruiken), dan heb je aan DVDProfiler niet zo veel. Het is jammer dat de ontwikkelaar(s) geen webversie heeft (hebben) gemaakt die OS-onafhankelijk is. Die gaat er ook niet komen, want alle software-ontwikkelingen zijn kennelijk al jaren geleden stopgezet. Vandaar dat ik zelf Movies Connect van Collectorz.com zo'n fijn programma vind. Maar, zoals je terecht zegt: probeer ze inderdaad allemaal eens uit en kijk welke het beste bevalt cq. bij je past.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #450

    Standaard

    Ik ga eens even van alles proberen, heb een iphone dus maar even kijken hoe dat werkt. In ieder geval bedanlkt voor alle informatie allemaa, ik ben weer wat wijzer.

Pagina 18 van 19 EersteEerste ... 8141516171819 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •