Pagina 18 van 18 EersteEerste ... 81415161718
De resultaten 426 tot 438 van 438 worden weergegeven.

Discussie: DVD Profiler 3.6.x

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ben al jaren geleden overgestapt op de app MyMovies Pro. Nieuwe blurays gewoon even de streepjescode scannen met je telefoon en klaar.
    Ik ook, vind MyMovies Pro echt de beste, meest complete software voor het bijhouden van je filmcollectie. Maar ik gebruik DVD Profiler ook nog vanwege de handige overzichten die je kunt laten maken. Alleen daarvan heb ik dus al twee jaar lang geen nieuwe versie meer gezien, dus ik vroeg me af of de ontwikkelaar er geen zin meer in had.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (UHD) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (UHD/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (UHD/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS

Standaard

Ben al jaren geleden overgestapt op de app MyMovies Pro. Nieuwe blurays gewoon even de streepjescode scannen met je telefoon en klaar.
    Dat heeft DVDprofiler ook al een hele tijd hoor. Daarna even vanuit de app uploaden, en op je deskversie downloaden en klaar.
    4-star trader hier + Goldtrader op het andere forum ;)...

Standaard

Kan je ook een collectie van Profiler overzetten naar MyMovies? Ik wil ze niet opnieuw invoeren. Edit: gevonden: https://www.mymovies.dk/how-to/guide...my-movies.aspx

Standaard

Het jammere in DVDprofiler vind ik al vanaf het begin dat je niet alle formaten erin kunt zetten.
    Zoals mijn laserdic collectie..

Daarom gebruik ik nu ook CLZ movies app op mijn telefoon

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Het jammere in DVDprofiler vind ik al vanaf het begin dat je niet alle formaten erin kunt zetten.
    Zoals mijn laserdic collectie..

Daarom gebruik ik nu ook CLZ movies app op mijn telefoon
    Dat kan wel hoor. Ik heb tabbladen voor 4K, Blu-ray en DVD. Zo kan je per medium bijhouden wat je hebt, naast je totale collectie. Als je dat bedoelt dan haha

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Dat kan wel hoor. Ik heb tabbladen voor 4K, Blu-ray en DVD. Zo kan je per medium bijhouden wat je hebt, naast je totale collectie. Als je dat bedoelt dan haha
    Ik bedoel als je een film toevoegt via de barcode dan herkent hij geen ene film op laserdisc.
    En de mediums die herkent worden zijn alleen ; DVD - HDDVD - BLU RAY en 4K ULTRA HD

Standaard

Uiteindelijk zullen al dit soort online databases gewoon ermee stoppen, vooral nu het kopen van films een niche begint te worden.

Ik hou zelf alles bij in Excel. Kost wat meer moeite, aangezien je alles zelf moet intypen en plaatjes toevoegen, maar dan ben je er iig zeker van dat het blijft werken en je bent niet gelimiteerd aan een hoeveelheid informatie.

Standaard

Ik zou zeggen veel meer moeite. Nu scan ik de barcode en voila, de film staat erbij. Om ze ermee stoppen weet ik niet, hoewel het steeds minder mensen die kopen, is de ploeg die overblijft wel redelijk hardcore heb ik het idee. En bij DVDprofiler komt alle input van de gebruikers; ik ben steeds verbaasd hoe snel gebruikers iets toevoegen.
    4-star trader hier + Goldtrader op het andere forum ;)...

Standaard

Komt nog bij al zouden ze stoppen, je kan altijd je database lokaal gebruiken, dus programma blijft bruikbaar. Je zult alleen zelf je hele Profile van een film in moeten voeren i.p.v. dat je 'm van een externe database binnen kan halen en eventueel aanpassen. DVD Profiler is sowieso stukken beter dan een Excel sheet lijkt me....
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Komt nog bij al zouden ze stoppen, je kan altijd je database lokaal gebruiken, dus programma blijft bruikbaar. Je zult alleen zelf je hele Profile van een film in moeten voeren i.p.v. dat je 'm van een externe database binnen kan halen en eventueel aanpassen. DVD Profiler is sowieso stukken beter dan een Excel sheet lijkt me....
    Dat hangt ervan af welke informatie je relevant vindt voor je collectie. Als het alleen maar gaat om de titel van een film, jaartal, speelduur, beeldformaat, land van herkomst van de disc, regio, soort (DVD, Blu-ray, 2D, 3D, 4K), wel of niet gezien, eigen waardering, om wat zaken te noemen, dan kun je met een Excel-spreadsheet een heel eind komen en is vaak ook overzichtelijker. Tenminste, dat is mijn persoonlijk ervaring. Voor de uiterlijke weergave ('looks') en compleetheid van gegevens is DVD Profiler (of nog beter: MyMovies Pro) zeker een goed programma, maar ik gebruik mijn spreadsheet vaker dan deze programma's omdat ik sneller vind wat ik zoek omdat mijn spreadsheet(s) overzichtelijker zijn.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (UHD) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (UHD/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (UHD/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS

Standaard

Voor de fancy look moet je idd by My Movies Pro of DVD Profiler zijn, maar in een spreadsheet kun je oneindig veel informatie kwijt en ook het zoeken en rangschikken op verschillende gegevens gaat enorm makkelijk.

Bovenstaande programma's zullen echter ophouden met bestaan zodra de interesse weg is of niet meer worden ondersteund. DVD Profiler is al meer dan 3 jaar niet meer geupdate (laatste versie verscheen op 16-9-2017) en wordt nog in leven gehouden door een klein clubje fanatieke gebruikers.

Maar ja, hoe lang nog? Daarbij ben je afhankelijk van wat de makers voor jou hebben bepaald welke informatie belangrijk is en - wat DVD Profiler betreft - hoe lang deze nog compatible is met de huidige systemen en software.
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 25-01-2021 om 17:06

Standaard

Bij MyMovies Pro zijn het vaak in eerste instantie de redactieleden/eigenaren die nieuwe filmtitels toevoegen (incl. acteurs/actrices en rollen), maar dan ontbreken vaak essentiële gegevens omdat ze de respectievelijke DVD, Blu-ray etc. zelf niet in hun bezit hebben. De gebruikers worden dan geacht/gevraagd om die aan te vullen. Op die manier is een (nieuwe) titel dus vaak al beschikbaar en kun je die toevoegen aan je verzameling. Of je vindt die informatie voldoende, of je vult die zelf aan.

Als DVD Profiler al twee jaar niet meer vernieuwd is, hebben óf de eigenaren genoeg geld ermee verdiend óf ze hebben er geen zin meer in resp. de tijd ontbreekt om nog wat nieuws te verzinnen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat hangt ervan af welke informatie je relevant vindt voor je collectie. Als het alleen maar gaat om de titel van een film, jaartal, speelduur, beeldformaat, land van herkomst van de disc, regio, soort (DVD, Blu-ray, 2D, 3D, 4K), wel of niet gezien, eigen waardering, om wat zaken te noemen, dan kun je met een Excel-spreadsheet een heel eind komen en is vaak ook overzichtelijker. Tenminste, dat is mijn persoonlijk ervaring. Voor de uiterlijke weergave ('looks') en compleetheid van gegevens is DVD Profiler (of nog beter: MyMovies Pro) zeker een goed programma, maar ik gebruik mijn spreadsheet vaker dan deze programma's omdat ik sneller vind wat ik zoek omdat mijn spreadsheet(s) overzichtelijker zijn.
    Ieder zijn eigen meug natuurlijk...
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

Pagina 18 van 18 EersteEerste ... 81415161718

Instellingen bij het plaatsen van berichten