Pagina 13 van 19 EersteEerste ... 391011121314151617 ... LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 460 worden weergegeven.

Discussie: DVD Profiler 3.6.x

  1. #301

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik krijg momenteel (29 nov 10:30 uur) vanuit het programma geen verbinding met de DVD Profiler database. Meer mensen die hier last van hebben?
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Invelos.com is down, denk dat de site overbelast is.
    Zojuist de 3.8.2 update gedownload, geen problemen ondervonden dus alles lijkt weer in orde.


  2. #302

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Nope, en in de laatste release notes van DVD Profiler v3.8.2 maakt Ken Cole al niet eens meer melding van een Android versie (deed 'ie bij versie 3.8.1 nog wel).
    Lijkt erop dat we die versie op onze buik kunnen schrijven, wellicht omdat Mr. Cole meer met Apple heeft dan met Android...
    Jammer dat nou precies de reden waarom ik ben overgegaan op mymovies deze ondersteund beide en je hebt ook geen PC nodig om titels toe te voegen aan je collectie of hele nieuwe titels te laten toevoegen.

    Alleen zit er soms wat verschil tussen de soorteer titel van de versie op my iPod en de adriod tablet. En hij laat niet zien welke titels er worden geupdate alleen hoeveel. Maar daar kan ik opzich meeleven.

  3. #303

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Jammer dat nou precies de reden waarom ik ben overgegaan op mymovies deze ondersteund beide en je hebt ook geen PC nodig om titels toe te voegen aan je collectie of hele nieuwe titels te laten toevoegen.

    Alleen zit er soms wat verschil tussen de soorteer titel van de versie op my iPod en de adriod tablet. En hij laat niet zien welke titels er worden geupdate alleen hoeveel. Maar daar kan ik opzich meeleven.
    Klopt, ben ook over op My Movies om deze reden, met in het achterhoofd toch nog de ijdele hoop dat er ooit eens een DVD Profiler versie uitkomtvoor Android.
    Op zich best een aardig tooltje om je collectie in te bewaren, maar zitten wat haken en ogen aan.
    Vind sommige moderators vrij onbeschoft in hun reacties op vragen en opmerkingen.
    En bij het renumberen van titels bijvoorbeeld worden films waarbij je hebt aangegeven dat die geen nummer moeten hebben (zoals boxsets dus waar je de titels uit die boxset wel wil nummeren, maar de boxset zelf niet) tochj vrolijk weer van een nummer voorzien.
    Kan je dus alsnog met de hand gaan renumberen als je die boxsets weer zonder nummer wilt hebben.
    Is met een kleine collectie niet zo'n ramp, maar wanneer je een forse collectie hebt baal je daar wel stevig van.
    En het locken van titels op de server is ook een beetje vervelend.
    Wanneer zo'n titel niet compleet is en je data wilt toevoegen, moet je eerst aan een moderator vragen of die titel vrijgegeven kan worden.
    En dan maar hopen dat je antwoord krijgt van een "menselijke" moderator.

    Hoop eigenlijk dat er toch nog een Android versie van DVD Profiler uitkomt tegen beter weten in lijkt het...
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  4. #304

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    N... wellicht omdat Mr. Cole meer met Apple heeft dan met Android...
    Nou, dat geloof ik niet, want anders had hij allang een Mac-versie van DVD Profiler gemaakt. Zo moeilijk lijkt me dat niet, trouwens.

    Overigens: bij mij werkt de verbinding ook weer.

  5. #305

    Standaard

    In versie 3.8.2, die gisteren uitgekomen is, vind je de volgende aanpassingen (niet echt bijzonder, als je het mij vraagt):

    Enhancements in version 3.8.2
    • Several stability and performance improvements to mobile device remote updates
    • Local files (such as trailers) may be drag/dropped into the My Links editor
    • "My Links" may now be browsed from a remote copy of DVD Profiler
    • Performance improvements in the profile update process

    Bug fixes in version 3.8.2

    • Fixed: The program creates an empty My Documents\DVD Profiler folder regardless of settings
    • Fixed: Display problems with certain audio track report formats
    • Changed default location for backup files and XML exports from C:\ to the user's Documents folder
    • Fixed: Error after using spacebar to select last shown entry in the Add by Title list
    • Fixed: Loading database results in blank flag selection shown for first entry
    • Adjusted tab order on the DVD Edit, General tab
    • Backups no longer fail due to corrupt cast/crew images

  6. #306

    Standaard

    Wat me de laatste tijd erg opvalt is dat nieuwe Engelse uitgaven vaak nog niet in de DB voorkomen, dat was voorheen bijna nooit.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #307

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Klopt, ben ook over op My Movies om deze reden, met in het achterhoofd toch nog de ijdele hoop dat er ooit eens een DVD Profiler versie uitkomtvoor Android.
    Op zich best een aardig tooltje om je collectie in te bewaren, maar zitten wat haken en ogen aan.
    Vind sommige moderators vrij onbeschoft in hun reacties op vragen en opmerkingen.
    En bij het renumberen van titels bijvoorbeeld worden films waarbij je hebt aangegeven dat die geen nummer moeten hebben (zoals boxsets dus waar je de titels uit die boxset wel wil nummeren, maar de boxset zelf niet) tochj vrolijk weer van een nummer voorzien.
    Kan je dus alsnog met de hand gaan renumberen als je die boxsets weer zonder nummer wilt hebben.
    Is met een kleine collectie niet zo'n ramp, maar wanneer je een forse collectie hebt baal je daar wel stevig van.
    En het locken van titels op de server is ook een beetje vervelend.
    Wanneer zo'n titel niet compleet is en je data wilt toevoegen, moet je eerst aan een moderator vragen of die titel vrijgegeven kan worden.
    En dan maar hopen dat je antwoord krijgt van een "menselijke" moderator.

    Hoop eigenlijk dat er toch nog een Android versie van DVD Profiler uitkomt tegen beter weten in lijkt het...
    Als er een Android versie van DVD Profiler uitkomt ben ik zo weer terug maar tot die tijd neem de ongemaken van oncorrecte data voorlief.

    Je moet niet vergeten dat het markt aandeel van android in europa groter is dan in de VS waar iOS het nog altijd beter doet. Daarom heeft hij geen haast denk ik.

  8. #308

    Standaard

    Bij veel nieuwe of recente releases vind je meestal alleen maar een hoesje van de voorkant en verder niets. Dan staat de Blu-ray of DVD wel in de database, maar je hebt er helemaal niets aan.

    Die zogenaamde kwaliteitscontrole van DVD Profiler stelt dus helemaal niets voor als ze dat soort dingen toestaan. By My Movies zie je tenminste nog een indicatie van de volledigheid van de informatie (groen, geel, rood).

    Voor beide programma's geldt: het toevoegen van een nieuwe uitgave is gewoon heel veel werk als je compleet wilt zijn.

    Eigenlijk zou je pas een Blu-ray of DVD mogen toevoegen als deze officieel verschenen is. Want dan beschik je over alle gegevens. Maar Pepijn, leef je eens uit!

  9. #309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar Pepijn, leef je eens uit!
    Ik voeg regelmatig wat toe Marcel
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #310

    Standaard

    Ik voeg helemaal niets meer toe en gebruik DVD Profiler alleen nog maar als persoonlijke database, ik update mijn database alleen nog maar voor mezelf omdat ik er nou eenmaal voor betaald heb. Mijn contributies worden namelijk altijd vrolijk de grond ingeboord door "fijne" collega DVD Profiler gebruikers en door Invelos zelf, iedereen bekijkt het maar.


  11. #311
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Nou, dat geloof ik niet, want anders had hij allang een Mac-versie van DVD Profiler gemaakt. Zo moeilijk lijkt me dat niet, trouwens.
    Dat was ook mijn eerste gedacht Marcel zal wel moeilijker zijn dan zomaar iets omzetten, komt wel wat meer bij kijken zeker als je het goed wilt doen. Niemand in de Mac community zit te wachten op een halfbakken product die er dan ook nog eens niet eens OS X-like uitziet, denk dat je wel begrijpt wat ik hiermee bedoel

    De grote startvraag is in welke programmeeromgeving is DVD Profiler geschreven. Toevallig iemand die dit weet ?


    Nu velen willen gewoon op de iOS kar springen, daar komt het eigenlijk een beetje op neer. Wel een beetje van de kromme om eerst over een Android versie te spreken en er dan doodleuk niets meer over te vernemen. Zelfs niet als hier al vorderingen voor zijn gemaakt.

    Trouwens is bij mij ook al een tijdje geleden dat 'k mijn database heb bijgewerkt zowel off- als online. Zie het niet meer zo zitten om daarvoor alleen Parallels te gaan opstarten.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  12. #312

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Dat was ook mijn eerste gedacht Marcel zal wel moeilijker zijn dan zomaar iets omzetten, komt wel wat meer bij kijken zeker als je het goed wilt doen. Niemand in de Mac community zit te wachten op een halfbakken product die er dan ook nog eens niet eens OS X-like uitziet, denk dat je wel begrijpt wat ik hiermee bedoel

    De grote startvraag is in welke programmeeromgeving is DVD Profiler geschreven. Toevallig iemand die dit weet ?


    Nu velen willen gewoon op de iOS kar springen, daar komt het eigenlijk een beetje op neer. Wel een beetje van de kromme om eerst over een Android versie te spreken en er dan doodleuk niets meer over te vernemen. Zelfs niet als hier al vorderingen voor zijn gemaakt.

    Trouwens is bij mij ook al een tijdje geleden dat 'k mijn database heb bijgewerkt zowel off- als online. Zie het niet meer zo zitten om daarvoor alleen Parallels te gaan opstarten.
    Ik begrijp het. Je moet niet gewoon een Windows-versie poorten naar MacOS. Dat is geen inderdaad gezicht. Het moet wel de Mac look & feel hebben. Een web-interface zou misschien een multi-platform alternatief zijn, maar dat is wel veel meer werk en dan moet echt de hele Windows-versie technisch op de schop.

    Zelf gebruik ik op mijn Mac zoals gezegd My Movies Pro en ben daar zeer tevreden over. Ook de iPhone- en iPad-synchronisatie is een stuk beter en gemakkelijker dan bij DVD Profiler. Eén keer invoeren in welke versie ook en alles wordt automatisch gesynchroniseerd. Daarentegen vind ik de printfaciliteiten van DVD Profiler weer uitgebreider en mooier.

    Ik gebruik nu nog beiden, maar er komt een moment dat de Windows PC de deur uit gaat (er is namelijk bijna niets meer wat ik op mijn PC doe wat ik ook niet op mijn Mac kan, zelfs thuiswerken) en dan is het ook exit DVD Profiler.

  13. #313

    Standaard

    Waar hebben jullie de ''max image resolution'' op de iphone/ipad op staan? Ik had hem op 500x700, nu heb ik hem op unlimited. Verandert de kwaliteit van de plaatjes hierdoor?

  14. #314

    Standaard

    Ik gebruik Mymovies pro en dvdprofiler naast elkaar. Maar Mymovies gaat op termijn toch de deur uit, mede omdat ik volgende week mijn nieuwe iphone5 binnenkrijg. Dvdprofiler is qua desktopsoftware superieur. De ipad app van dvdprofiler heeft weliswaar geen automatische update mogelijkheid via ipad. maar heeft wel extra leuke statistiekfuncties. Als binnen een week of zo de kleine bugs er uit zijn gehaald ben ik helemaal blij. De database van dvdprofiler is ook accurater, met name op opbouw cast.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  15. #315

    Standaard (Semi) automatisch updaten online collectie

    Via invelos het volgende geleerd.

    Maak txt bestand met naam 'shutdown.txt' in de map Documenten\DVD Profiler met als inhoud: DVDProfilerOnlineSync Upload.

    Dvdprofiler zal nu elke keer als het wordt afgesloten automatisch uploaden naar de online database.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  16. #316

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    ...
    De grote startvraag is in welke programmeeromgeving is DVD Profiler geschreven. Toevallig iemand die dit weet ?
    ...
    De oorspronkelijke versie (in de tijd van intervocative.com, profiler v2) was in Borland Delphi (Pascal ontwikkelomgeving).

    Bij de overgang naar invelos is het hele UI op de schop gegaan en zijn de delen eruit gehaald die Ken niet zelf had geschreven. In die tijd, ~2006-2007, was Pascal geen hippe taal meer en Borland dood (of op sterven na...). Het zal dus wel (weet niet zeker) in C++ herschreven zijn. Belangrijke delen zijn overigens HTML/XML, zoals het comparison-scherm.

    Welke ontwikkelomgeving weet ik niet, heb het laatste decennium geen producten daar bekeken, maar de UI met zijn vele venstertjes die heen en weer te schuiven zijn, getabuleerd bij elkaar te voegen en uit elkaar te halen, etc, door de gebruiker is natuurlijk zeer karakteristiek. Als dat niet des Apples is, dan is het natuurlijk een enorme berg werk het UI wéér opnieuw te doen.

    Bedenk dat het basisproduct, een beperkt aantal database-tabellen met tekst en cover-plaatjes, binnen een week wel staat bij een ervaren ontwikkelaar. Maar het is de enorme hoeveelheid tierelantijnen die het tot een klus maken die makkelijk een jaar kan duren als juist het UI opnieuw ontwikkeld moet worden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    ...
    (1)
    Vind sommige moderators vrij onbeschoft in hun reacties op vragen en opmerkingen.

    (2)
    En bij het renumberen van titels bijvoorbeeld worden films waarbij je hebt aangegeven dat die geen nummer moeten hebben (zoals boxsets dus waar je de titels uit die boxset wel wil nummeren, maar de boxset zelf niet) tochj vrolijk weer van een nummer voorzien.
    ...
    (3)
    En het locken van titels op de server is ook een beetje vervelend.
    Wanneer zo'n titel niet compleet is en je data wilt toevoegen, moet je eerst aan een moderator vragen of die titel vrijgegeven kan worden.
    En dan maar hopen dat je antwoord krijgt van een "menselijke" moderator.
    ...
    (ad 1)
    Reusla, zo ver ik mij herinner ben je oudgediende op invelos en intervocative sites: je wéét dat er geen moderators zijn, anders dan een enkeling om volstrekt uit de hand lopende forumthreads bij te sturen of te sluiten. Dus doel je op de enkele 'trollen', zoals skip en 'bbbbb'? Veel gebruikers willen graag dat invelos strakker de moraal in de forumthreads bewaakt, maar het '1st amendment' zit nu eenmaal diep daar. Bedenk dat pas na jaren van ontspoorde threads op politieke onderwerpen tot een ban erop is besloten. Om deel te nemen in de fora heb je nu eenmaal wat eelt op de ziel nodig. En anders is er nog www.dvdcollectorsonline.com als vluchtelingenkamp, ooit opgericht in he tijd tussen intervocative en invelos. Kun je óók terecht. Is zelfs vandaag de dag bedoeld voor de mensen die de sfeer bij de invelos-fora niet meer aanstaat, zie het 'I'm not there' thread... En hier natuurlijk

    (ad 2)
    Ik heb zelf zo'n 4000 titels en herken dit absoluut niet. Weet je zeker dat je niet per ongeluk de 'assign to none' aangeklikt hebt? Ook is er een verschil of je simpelweg geen collectienummer hebt ingevuld of wanneer je expliciet 'none' hebt aangeklikt in het personalise-venster. Klikt je 'reassign collection numbers' aan dan staat het default op partial reassignment. Dan worden de lege nummers die niet op 'none' staan wel gehernummerd, i.t.t. de defaults bij 'reassign all collection numbers'.
    Ligt het daar misschien aan?
    Heb je er ooit een support ticket aangewijd?

    (ad 3)
    Dit is een oude 'feature' toen gebruikers nog niet contributies konden beoordelen. Ook hier geldt: er zijn geen moderators, dus... De destijds afgesproken weg om gelockte (delen van) titels toch weer aan te passen is bij de titel naar 'view contributors' te gaan en de laatste mensen die wel wat aangepast hebben (door 'contribution accepted') te mailen en te vragen hun lock weg te halen. Alternatief kan zijn om een open verzoek te plaatsen in het contribution forum. Maar het is al weer jaren terug dat deze feature intensief gebruikt werd dus een hoop mensen zullen waarschijnlijk niet eens meer paraat hebben dat zij een deel van een titel op een 'lock' hebben gezet

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Einzelgänger Bekijk bericht
    Ik voeg helemaal niets meer toe en gebruik DVD Profiler alleen nog maar als persoonlijke database, ik update mijn database alleen nog maar voor mezelf omdat ik er nou eenmaal voor betaald heb. Mijn contributies worden namelijk altijd vrolijk de grond ingeboord door "fijne" collega DVD Profiler gebruikers en door Invelos zelf, iedereen bekijkt het maar.
    Om tegen te stemmen moet altijd een reden worden opgegeven. De reden die invelos zelf gebruikt wordt ook gegeven.

    Ik kan mij voorstellen dat het niet prettig is als een contributie een 'nee'-stempel krijgt, het gebeurt mij ook wel eens, maar de reden ervoor snijdt meestal wel hout. Ik kom zeer weinig neestemmers tegen, of eigenlijk geen, met een onzinreden als ik contributies bekijk en zelf een stem geef. En ik kijk eigenlijk altijd wie er vóór mij al gestemd heeft...

    Dus wat voor soort afkeuringen heb jij ge'scoort' waar jij je weer aan stoort?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    ...
    Nu velen willen gewoon op de iOS kar springen, daar komt het eigenlijk een beetje op neer. Wel een beetje van de kromme om eerst over een Android versie te spreken en er dan doodleuk niets meer over te vernemen. Zelfs niet als hier al vorderingen voor zijn gemaakt.
    Bij het vrijgeven van versie 3.8.2 (PC desktop versie), op 28 november jl., staat nota bene op de voorpagina van de website "Stay tuned for news on our updated (version 1.2) iPhone/iPad app soon, followed by the beta release of our Android app 1.0..."

    Je hoeft de moed dus nog niet op te geven . Maar invelos is een éénpersoonsprogrammeerbedrijf, dus da's allemaal niet in een weekeinde klaar...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Wat me de laatste tijd erg opvalt is dat nieuwe Engelse uitgaven vaak nog niet in de DB voorkomen, dat was voorheen bijna nooit.
    Is al een paar maanden zo. Ik zie het ook omdat ik veel bij amazon.co.uk bestel. Een aantal britse veelbijdragers zijn gevlucht naar de dvdcollectorsonline site omdat ze de sfeer in de fora onder de maat vonden. Jammer maar helaas, dat kan nu eenmaal gebeuren bij een online-db die op gebruikersbijdragen berust.

    Je kunt van een bedrijf in de USA niet verwachten dat zij zelf de releases er in gaan stoppen van elke 'locality' in de wereld...
    Laatst aangepast door Marcel den Haan : 03-12-2012 om 11:57
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  17. #317

    Standaard Nog even over een Android app...

    In het invelos-forum Mobiel technical support is er een langdurig thread over Android apps. Zo aan de posts te zien is een app die wel ergens op lijkt. Heeft hier iemand al eens een poging mee gewaagd?

    Ben zelf geen tabletgebruiker (ik vind de windows mobile 6.5 smartphone die ik heb smart genoeg...) maar het leek mij nuttig dit toch even in te brengen.
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  18. #318

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EricO Bekijk bericht
    (ad 1)
    Reusla, zo ver ik mij herinner ben je oudgediende op invelos en intervocative sites: je wéét dat er geen moderators zijn, anders dan een enkeling om volstrekt uit de hand lopende forumthreads bij te sturen of te sluiten. Dus doel je op de enkele 'trollen', zoals skip en 'bbbbb'? Veel gebruikers willen graag dat invelos strakker de moraal in de forumthreads bewaakt, maar het '1st amendment' zit nu eenmaal diep daar. Bedenk dat pas na jaren van ontspoorde threads op politieke onderwerpen tot een ban erop is besloten. Om deel te nemen in de fora heb je nu eenmaal wat eelt op de ziel nodig. En anders is er nog www.dvdcollectorsonline.com als vluchtelingenkamp, ooit opgericht in he tijd tussen intervocative en invelos. Kun je óók terecht. Is zelfs vandaag de dag bedoeld voor de mensen die de sfeer bij de invelos-fora niet meer aanstaat, zie het 'I'm not there' thread... En hier natuurlijk

    (ad 2)
    Ik heb zelf zo'n 4000 titels en herken dit absoluut niet. Weet je zeker dat je niet per ongeluk de 'assign to none' aangeklikt hebt? Ook is er een verschil of je simpelweg geen collectienummer hebt ingevuld of wanneer je expliciet 'none' hebt aangeklikt in het personalise-venster. Klikt je 'reassign collection numbers' aan dan staat het default op partial reassignment. Dan worden de lege nummers die niet op 'none' staan wel gehernummerd, i.t.t. de defaults bij 'reassign all collection numbers'.
    Ligt het daar misschien aan?
    Heb je er ooit een support ticket aangewijd?

    (ad 3)
    Dit is een oude 'feature' toen gebruikers nog niet contributies konden beoordelen. Ook hier geldt: er zijn geen moderators, dus... De destijds afgesproken weg om gelockte (delen van) titels toch weer aan te passen is bij de titel naar 'view contributors' te gaan en de laatste mensen die wel wat aangepast hebben (door 'contribution accepted') te mailen en te vragen hun lock weg te halen. Alternatief kan zijn om een open verzoek te plaatsen in het contribution forum. Maar het is al weer jaren terug dat deze feature intensief gebruikt werd dus een hoop mensen zullen waarschijnlijk niet eens meer paraat hebben dat zij een deel van een titel op een 'lock' hebben gezet
    EricO, ik denk dat we hier met een misverstand te maken hebben. Doel niet op Invelos met m'n betoog m.b.t. bovenstaande, maar op My Movies.
    Ben (hopelijk) tijdelijk overgestapt op My Movies omdat daar wel een werkende Android versie is die ergens op lijkt, alleen heb ik zo m'n bedenkingen over een aantal zaken....
    Zodra Invelos met een Android App komt stap ik gauw weer terug, want ben al jaren zeer tevreden over DVDProfiler....
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  19. #319

    Standaard

    Ah, I see. Ben zo gewend dat als er kritiek geschreven wordt, het terugslaat op invelos/dvdprofiler, dat het mij niet opviel dat ik jouw post anders moest lezen. Ok, probleem opgelost...
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  20. #320

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    EricO, ik denk dat we hier met een misverstand te maken hebben. Doel niet op Invelos met m'n betoog m.b.t. bovenstaande, maar op My Movies.
    Ben (hopelijk) tijdelijk overgestapt op My Movies omdat daar wel een werkende Android versie is die ergens op lijkt, alleen heb ik zo m'n bedenkingen over een aantal zaken....
    Zodra Invelos met een Android App komt stap ik gauw weer terug, want ben al jaren zeer tevreden over DVDProfiler....

    Voor mij was en My Movies ook een noodzakelijk kwaad. Vond en vind namelijk de desktopsoftware dvdprofiler superieur aan die van mymovies. Inmiddels werk ik enige dagen met de 2.0 ios app van dvd profiler en ook die verslaat inmiddels de app van mymovies.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  21. #321

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Voor mij was en My Movies ook een noodzakelijk kwaad. Vond en vind namelijk de desktopsoftware dvdprofiler superieur aan die van mymovies. Inmiddels werk ik enige dagen met de 2.0 ios app van dvd profiler en ook die verslaat inmiddels de app van mymovies.
    Gebruik je soms de Windows-versie van My Movies Pro? De Mac-versie ziet er volgens mij heel anders uit en vind ik zelf namelijk erg fraai en bovendien erg goed. Met de Windows-versie heb ik geen ervaring, dus die kan ik niet vergelijken.

  22. #322

    Standaard

    Kan iemand mij vertellen hoe ik in één keer al mijn profielen van DVD's en Blu-ray in mijn collectie kan verversen, echter zonder de afbeeldingen. Ik scan namelijk altijd mijn eigen afbeeldingen omdat ik de kwaliteit van de meeste scans uit de DVD Profiler database erg matig vind, ondanks dat ik van de betaalde versie gebruik maak waardoor ik de hoogste kwaliteit zou moeten krijgen.

    Ik word er niet helemaal wijs uit. Als ik kies voor Online > Geüpdate profielen van Invelos verversen, dan krijg ik de indruk dat ook alle afbeeldingen gedownload worden, en dat wil ik nu juist niet.
    En de meest intuitieve optie werkt ook niet, t.w. met CRTL-A alle Blu-rays en DVD's selecteren en dan te kiezen voor Online > DVD van Invelos verversen > Alleen Profiel verversen. Dan wordt nog steeds maar 1 DVD ververst.

  23. #323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Kan iemand mij vertellen hoe ik in één keer al mijn profielen van DVD's en Blu-ray in mijn collectie kan verversen, echter zonder de afbeeldingen. Ik scan namelijk altijd mijn eigen afbeeldingen omdat ik de kwaliteit van de meeste scans uit de DVD Profiler database erg matig vind, ondanks dat ik van de betaalde versie gebruik maak waardoor ik de hoogste kwaliteit zou moeten krijgen.

    Ik word er niet helemaal wijs uit. Als ik kies voor Online > Geüpdate profielen van Invelos verversen, dan krijg ik de indruk dat ook alle afbeeldingen gedownload worden, en dat wil ik nu juist niet.
    En de meest intuitieve optie werkt ook niet, t.w. met CRTL-A alle Blu-rays en DVD's selecteren en dan te kiezen voor Online > DVD van Invelos verversen > Alleen Profiel verversen. Dan wordt nog steeds maar 1 DVD ververst.
    Marcel, in een keer maar wel in twee stappen .

    Eerstens, selecteer alle profielen en blokkeer de covers:
    Clear all filters (knop op het Filters venster of F12)
    Selecteer alle profielen (CTRL A)
    Via het menu Collections => Flagged... => Set Locks... en selecteer rechtsonder het vinkje voor Cover images.
    Je kunt de flaggen daarna weer weghalen (Collection => Flags => Unflag all) als je dat wilt (hoeft niet).

    Tweedens, doe "Refresh Updated profiles from Invelos...", ook wel de menubalk-button met de groene pijl naar beneden. Oftewel de normale refresh. Jouw kostbare eigen scans zullen nimmer overschreven worden.

    Let op, voeg je een profiel toe, dan moet je ook daar de covers weer blokkeren Sowieso, als je zelfs iets met 'bloed, zweet en tranen' zelf in het profiel aanpast, doe je verstandig een 'lock' te zetten op de betreffende gegevens. Denk aan cast of crew of... Voor sommige gegevens bestaat geen apart lock; wil je dat bevriezen dan moet je het hele profiel 'locken'.
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  24. #324

    Standaard

    Thanx, Eric, voor de duidelijke uitleg. Is gelukt! Stuk voor stuk met de hand doen was een tijdrovende klus geweest.

  25. #325

    Standaard

    Mooi; goed zo. Voor alle duidelijkheid, de locks op de cover images blijven bewaard. Dat hoef je dus maar eenmalig te doen.
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

Pagina 13 van 19 EersteEerste ... 391011121314151617 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •