Pagina 14 van 19 EersteEerste ... 4101112131415161718 ... LaatsteLaatste
De resultaten 326 tot 350 van 460 worden weergegeven.

Discussie: DVD Profiler 3.6.x

  1. #326

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EricO Bekijk bericht
    Mooi; goed zo. Voor alle duidelijkheid, de locks op de cover images blijven bewaard. Dat hoef je dus maar eenmalig te doen.
    Maar als ik een nieuw profiel toevoeg/download en daar zelf een eigen cover aan toevoeg, dan is die betreffende cover nog niet gelockt, toch. Dat moet ik dan nog alsnog handmatig doen.

  2. #327

    Standaard

    Waarom upload je de covers niet als bijdrage aan het programma dan blijven ze er zeker in staan
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #328

    Standaard

    @Marcel Hoeve
    Dat klopt, bij een nieuw gemaakt profiel moet je zelf locks zetten, standaard staan ze allemaal uit.

    @peptalk
    Uploaden bij een goede scan is zeker een goede suggestie. Maar het locken van zijn eigen scans blijft wel nodig.
    Reden: ter wille van copyright en (server)schijfruimte verkleint de Invelos-server elke cover image upload naar ruwweg 500 pixels hoog en evenredige breedte (verschilt tussen DVD covers en BluRay covers). Dat is wat iedereen dus gedownload krijgt als de upload accoord is en in de online db komt. Oók Marcel, als hij zijn nieuwe mooie scans niet ge'locked heeft ! Dus voor hem blijft locken wel een noodzaak.
    Laatst aangepast door EricO : 04-12-2012 om 11:58 Reden: spelcorrectie
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  4. #329

    Standaard

    iOS: Nu over op DVD Profiler 2.0. Collectie vanuit iPad geüpload naar de cloud, nu aan het downloaden naar m'n iPhone.
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  5. #330

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EricO Bekijk bericht
    Reden: ter wille van copyright en (server)schijfruimte verkleint de Invelos-server elke cover image upload naar ruwweg 500 pixels hoog en evenredige breedte (verschilt tussen DVD covers en BluRay covers).
    Ik scan mijn covers altijd op 300 dpi. Dat is overkill voor schermweergave, dat weet ik (96 dpi is dan voldoende), maar ik wil ze in bepaalde gevallen ook fraai kunnen afdrukken. Daarnaast verklein ik de scans standaard tot 1000 pixels hoog. Ik heb een hoge resolutie-monitor (27 inch, 2560x1440 ppi) en dan hou ik nog een redelijk formaat over en ziet het er ook fraai uit. Als ik ze dus zou uploaden dan raak ik kennelijk dus weer resolutie kwijt, dus daar schiet ik weinig mee op, lijkt me. Hoewel ik anderen wellicht daar wel blij mee kan maken, want ik zie me soms een partij wazige, overbelichte, contrastloze scans voorbijkomen...

  6. #331

    Standaard

    Even een beginnersvraag heren aangezien ik op het DVD Profiler forum geen enkel te begrijpen antwoord hierover kan vinden. Ik ben mijn persoonlijke database aan het opschonen/aanpassen en wil de collectie hernummeren. Ik heb alle boxen op nul gezet en het hokje van collectienummer "geen" aangevinkt, ditzelfde heb ik gedaan bij discs waar bonus/extra's op staan maar als ik dus de collectie wil hernummeren op titel dan verandert er niets en blijft alles in zijn chaotische form in mijn database staan. Wat doe ik fout?

    De aantallen die worden aangegeven kloppen in mijn ogen dus niet en mijn collectie staat dus niet op nummer.


  7. #332

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Einzelgänger Bekijk bericht
    Even een beginnersvraag heren aangezien ik op het DVD Profiler forum geen enkel te begrijpen antwoord hierover kan vinden. Ik ben mijn persoonlijke database aan het opschonen/aanpassen en wil de collectie hernummeren. Ik heb alle boxen op nul gezet en het hokje van collectienummer "geen" aangevinkt, ditzelfde heb ik gedaan bij discs waar bonus/extra's op staan maar als ik dus de collectie wil hernummeren op titel dan verandert er niets en blijft alles in zijn chaotische form in mijn database staan. Wat doe ik fout?

    De aantallen die worden aangegeven kloppen in mijn ogen dus niet en mijn collectie staat dus niet op nummer.
    Beste eenling ,

    Ikzelf gebruik de Engelstalige versie, dus vertaal even zelf waar nodig. Ik ga uit van het openstaande 'Reassign Collection Numbers' window. Er kunnen meerdere mogelijkheden zijn.

    De eerste is dat 'by default' alleen 'partial reassignment' als optie aan staat. Dit vult alleen maar gaten op. Wil je alles op titel hernummeren dan moet je 'Reassign all collection numbers' aanklikken voordat je 'OK' klikt. Heb je dit gedaan?

    Een tweede mogelijkheid is dat jouw collectie in een handgemaakte speciale collectie zit, dus niet 'owned'. Voor zulke collecties moet je zelf aangeven of ze genummerd kunnen worden. Dit verander je in het 'edit custom collection categories' scherm (menu Tools -> Edit Collection categories, of rechtsklikken op een tab in de collection list). Geen idee of je als zelfbenoemde beginner al begonnen bent met custom categories, maar dit kan ook spelen.

    Kun je deze punten eerst nalopen?

    P.S. Hernummeren verandert NIET de volgorde van de collection list op het scherm. Je zult zelf aan moeten geven dat de lijst op collectienummer gaat. Mocht dit het enige doel van jouw hernummeractie zijn: je kunt de lijst hersorteren zonder te hernummeren. De keuze voor sorteren blijft staan tot een volgende aanpassing.
    Anders sorteren doe je via het menu (Collection -> Sort by -> Title -> [Ascending/Descending]) of door een rechtsklik op een van de kolomnamen bovenaan de collection list, ook daar staat een 'sort by' bij. N.B. wel op een kolomnaam rechtsklikken, niet op de tabnaam van 'owned' -- dat levert weer andere opties op...
    Laatst aangepast door EricO : 05-12-2012 om 13:27 Reden: Uitbreiding met postscriptum
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  8. #333

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    ... Hoewel ik anderen wellicht daar wel blij mee kan maken, want ik zie me soms een partij wazige, overbelichte, contrastloze scans voorbijkomen...
    Anderen blijmaken is juist het hele doel van uploaden van contributies aan de online database. Dus doe dit vooral als de huidige scan inferieur is.

    Let wel even op de voorschiften ('rules'): geen rug ('spine') op de plaatjes laten meeliften en alleen scans van de eerste originele release (tenzij er helemaal geen plaatjes in de online db staan).
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  9. #334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EricO Bekijk bericht
    Beste eenling ,

    Ikzelf gebruik de Engelstalige versie, dus vertaal even zelf waar nodig. Ik ga uit van het openstaande 'Reassign Collection Numbers' window. Er kunnen meerdere mogelijkheden zijn.

    De eerste is dat 'by default' alleen 'partial reassignment' als optie aan staat. Dit vult alleen maar gaten op. Wil je alles op titel hernummeren dan moet je 'Reassign all collection numbers' aanklikken voordat je 'OK' klikt. Heb je dit gedaan?

    Een tweede mogelijkheid is dat jouw collectie in een handgemaakte speciale collectie zit, dus niet 'owned'. Voor zulke collecties moet je zelf aangeven of ze genummerd kunnen worden. Dit verander je in het 'edit custom collection categories' scherm (menu Tools -> Edit Collection categories, of rechtsklikken op een tab in de collection list). Geen idee of je als zelfbenoemde beginner al begonnen bent met custom categories, maar dit kan ook spelen.

    Kun je deze punten eerst nalopen?

    P.S. Hernummeren verandert NIET de volgorde van de collection list op het scherm. Je zult zelf aan moeten geven dat de lijst op collectienummer gaat. Mocht dit het enige doel van jouw hernummeractie zijn: je kunt de lijst hersorteren zonder te hernummeren. De keuze voor sorteren blijft staan tot een volgende aanpassing.
    Anders sorteren doe je via het menu (Collection -> Sort by -> Title -> [Ascending/Descending]) of door een rechtsklik op een van de kolomnamen bovenaan de collection list, ook daar staat een 'sort by' bij. N.B. wel op een kolomnaam rechtsklikken, niet op de tabnaam van 'owned' -- dat levert weer andere opties op...
    De eerste twee opties die je aankaart zijn mij bekend, ik heb op die manier mijn collectie hernummerd en ik heb ook mijn collectie inderdaad in persoonlijke categorieën onderverdeeld dus dat is het probleem niet. De collectie "In Bezit" is sowieso volgens mij de enige die ik kan hernummeren en de persoonlijk aangemaakte categorieën niet. Ik krijg de daadwerkelijke aantallen die ik in mijn bezit heb gewoon niet kloppend met de aantallen die DVD Profiler aangeeft, ik kom er gewoon niet uit maar bedankt voor de moeite.


  10. #335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EricO Bekijk bericht
    Anderen blijmaken is juist het hele doel van uploaden van contributies aan de online database. Dus doe dit vooral als de huidige scan inferieur is.

    Let wel even op de voorschiften ('rules'): geen rug ('spine') op de plaatjes laten meeliften en alleen scans van de eerste originele release (tenzij er helemaal geen plaatjes in de online db staan).
    Dat kan ik begrijpen. Maar is het niet zo dat een nieuwe release, d.w.z dezelfde DVD maar met bijv. een andere cover, ook een andere EAN heeft?

  11. #336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat kan ik begrijpen. Maar is het niet zo dat een nieuwe release, d.w.z dezelfde DVD maar met bijv. een andere cover, ook een andere EAN heeft?
    Nee, helaas. Zeker niet als de DVD-schijf precies dezelfde inhoud heeft. Houdt 'ie dezelfde EAN, dan zal 'ie bij het afrekenen bij de kassa, om het even waar en met welke cover, dezelfde prijsaanslag kennen.

    Ik heb wel waargenomen dat verschillende EAN's worden gebruikt bij dezelfde film als het verschillende schijfjes waren, bijv. met of zonder bonus features, 4:3 of widescreen, e.d.

    Maar er zijn ook meer obscure distributeurs die EAN's hergebruiken voor compleet verschillende films. Lekker goedkoop en eenvoudig. Gelukkig is dit betrekkelijk zeldzaam.
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  12. #337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Einzelgänger Bekijk bericht
    ... Ik krijg de daadwerkelijke aantallen die ik in mijn bezit heb gewoon niet kloppend met de aantallen die DVD Profiler aangeeft, ik kom er gewoon niet uit maar bedankt voor de moeite.
    Er is in ieder geval één verschil. Onder de persoonlijke gegevens (menu DVD -> Personalise, rechtsklik of CTRL-P) heb je de 'count as' teller. Als die groter dan 0 is al staat het collection number op 'none', dan telt de teller voor het totaal aantal DVD's wel op.

    Ik moet daar zelf eens mee gaan experimenteren in een testcollection, maar het is een van de verklaringen waarom tellers als 'owned', 'total DVDs' als het aantal 'flags' na een CTRL-A verschillende waardes tonen. Bij voorbeeld in mijn eigen 'owned' collectie staan:
    3479 hoogste coll.# (boxsets, aparte bonusschijven en TV-deelschijfjes staan op 'none')
    3753 'owned', teller op de tab
    4008 aantal 'flagged' na een ctrl-A.
    Met deze aantallen heb ik alleen geen zin in mijn hoofdcollectie na te gaan waar ik de count-as teller op 0 stelde en of de getallen dan kloppen...
    Laatst aangepast door EricO : 05-12-2012 om 16:52
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  13. #338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EricO Bekijk bericht
    Er is in ieder geval één verschil. Onder de persoonlijke gegevens (menu DVD -> Personalise, rechtsklik of CTRL-P) heb je de 'count as' teller. Als die groter dan 0 is al staat het collection number op 'none', dan telt de teller voor het totaal aantal DVD's wel op.

    Ik moet daar zelf eens mee gaan experimenteren in een testcollection, maar het is een van de verklaringen waarom tellers als 'owned', 'total DVDs' als het aantal 'flags' na een CTRL-A verschillende waardes tonen. Bij voorbeeld in mijn eigen 'owned' collectie staan:
    3479 hoogste coll.# (boxsets, aparte bonusschijven en TV-deelschijfjes staan op 'none')
    3753 'owned', teller op de tab
    4008 aantal 'flagged' na een ctrl-A.
    Met deze aantallen heb ik alleen geen zin in mijn hoofdcollectie na te gaan waar ik de count-as teller op 0 stelde en of de getallen dan kloppen...
    Dat begrijp ik heel goed, de In Bezit/Owned teller staat bij mij "slechts" op 1127 en ik wil daar liever ook niet mee experimenteren . Ik hoop tevens dat je het mij niet kwalijk neemt maar ik ben blij dat een kenner zoals jij hetzelfde probleem hebt wat het verschil in de aantallen betreft.


  14. #339

    Standaard

    Ik heb de app aangeschaft en ik ben nu bezig met het downloaden via het wifi-netwerk. Het verbinden gaat makkelijk. Ik had problemen met de naam van de pc maar toen ik het ip-nr ipv de naam invoerde, was het meteen succesvol. Het laden van de profielen duurt wel lang, maar zal wel door de grootte van de collectie komen.

    Edit: De app is gisteravond afgerond en werkt goed. Een update na kleine wijzigingen op de pc waren snel verwerkt.
    Laatst aangepast door martwout : 08-12-2012 om 06:20

  15. #340

    Standaard

    Sinds ik vanmiddag mijn apps op de iphone en ipad heb geupdate kan ik niet meer connecten met m'n pc. Steeds als ik mijn database wil updaten krijg ik een ''Unable to connect'' geval op mijn ipad/iphone. Alles is goed ingevoerd (server, port en password). Wat moet ik doen?

  16. #341

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JT H. Bekijk bericht
    Sinds ik vanmiddag mijn apps op de iphone en ipad heb geupdate kan ik niet meer connecten met m'n pc. Steeds als ik mijn database wil updaten krijg ik een ''Unable to connect'' geval op mijn ipad/iphone. Alles is goed ingevoerd (server, port en password). Wat moet ik doen?
    Invelos.com forum jouw probleem voorleggen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  17. #342

    Standaard

    Ik gebruik my movies pro om mijn blu-rays te beheren op mijn iPad.
    Ik zou dvd profiler willen gebruiken op mijn laptop maar heb toch enkele vragen.
    Worden Benelux edities van films gemakkelijk gevonden?
    Wat met speciale versies zoals de NL steelbooks van Dictator en Battleship.

  18. #343

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Ik gebruik my movies pro om mijn blu-rays te beheren op mijn iPad.
    Ik zou dvd profiler willen gebruiken op mijn laptop maar heb toch enkele vragen.
    Worden Benelux edities van films gemakkelijk gevonden?
    Wat met speciale versies zoals de NL steelbooks van Dictator en Battleship.
    Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat dvdprofiler een betere database heeft dan mymovies. Maar waarom download je niet gratis dit programma om de database te testen?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  19. #344

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Ik gebruik my movies pro om mijn blu-rays te beheren op mijn iPad.
    Ik zou dvd profiler willen gebruiken op mijn laptop maar heb toch enkele vragen.
    Worden Benelux edities van films gemakkelijk gevonden?
    Wat met speciale versies zoals de NL steelbooks van Dictator en Battleship.
    Beste Ron,

    De online database van DVD profiler bevat (stand vandaag) ongeveer 42.500 titels uit Nederland alleen al, waarvan ruim 3600 BluRay titels. Enerzijds heb je dus grote kans dat iets wat jij hebt er in zit. Heb je ook titels uit andere landen, de teller voor de hele wereld staat op ca 608.000+. Het accent ligt wel op USA, UK, NL, D, CA en F. Anderzijds...

    De database is samengesteld uit uploads van de gebruikers van het programma. Te allen tijde is er het 'risico' dat je de eerste gebruiker bent die een zekere titel heeft. Dan staat het je vrij zelf het profiel in te vullen op te uploaden. Hoe dat moet, met tips en valkuilen, is ruimschoots te vinden op de fora van de maker, invelos.com.

    Aangezien het shareware is --met beperkingen voor de gratis versie, zie site-- kun je, zoals Pieter stelt, het altijd proberen: installeren en kijken hoe het met jouw speciale titels is.
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  20. #345

    Standaard

    Bedankt voor de info, ik ga het komende weekend het programma eens proberen.

  21. #346

    Standaard

    Kun je op de een of andere manier, bijv. via een webinterface, ook toegang tot de DVD Profiler database krijgen zonder van het programma gebruik te moeten maken? Soms wil ik wel eens wat van een titel opzoeken die nog niet in mijn collectie zit, maar moet dan net doen alsof ik deze wil toevoegen om de gegevens te kunnen bekijken. Vind dat een beetje omslachtig. Kan echter op de Invelos-site niets over een webinterface o.i.d. vinden.

  22. #347

    Standaard

    Niet dat ik weet, het zou ook wel een heel erg makkelijke toegang tot een kroonjuweel van Invelos zijn. Denk aan het massief copiëren met als eigenlijk oogmerk stelen.

    Maar je kunt natuurlijk 600.000 titels in jouw db zetten in een custom collection. Wat je werkelijk hebt zet je om naar 'owned'. Nu is 600.000 wel een beetje erg veel, maar als je zoektocht altijd NL blurays betreft zijn het er maar ruwweg 3600. Genoeg lui die een verzameling van die omvang hebben. Alleen eens in de zoveel maanden verversen voor nieuwe titels...

    Bij "Add DVD's to Collection" kun je onder "By Title" selecteren op release date met tijdvak, dus je hoeft niet iedere keer alles bij te laden. Ook kun je op die wijze 3600 verkleinen naar een kleinere selectie die jou uitkomt. Enzovoorts voor andere localities, DVD's i.p.v. BR's.

    Bewerkelijk? Ongetwijfeld, maar het is maar eenmalig...
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  23. #348

    Standaard

    Bedankt voor je reactie. Ik had er al min of meer rekening mee gehouden dat er geen webinterface beschikbaar zou zijn, hoewel: voor geregistreerde gebruikers zou dat best gemaakt kunnen worden. Een inkijkfunctie zou niet zo moeilijk te realiseren moeten zijn.
    Het gaat mij er om dat als ik een Blu-ray of DVD wil aanschaffen, ik eerst de volledige specificaties van dat product wil zien. DVD Profiler zou wat dat betreft een goede bron kunnen zijn, maar de omslachtige manier waarop dat nu moet staat mij een beetje tegen. Jammer, maar nu ook weer geen groot probleem. Ben gewoon een liefhebber van gebruiksvriendelijke oplossingen.

  24. #349

    Standaard

    Marcel,

    Je kunt jouw wens natuurlijk ook presenteren in het website forum of in het feature request forum (al is die laatste primair voor de desktop variant). De webcomponenten kunnen sowieso een 'make-over' gebruiken, dus een feature request mag daar wel bij...
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  25. #350

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Als er een Android versie van DVD Profiler uitkomt ben ik zo weer terug maar tot die tijd neem de ongemaken van oncorrecte data voorlief.

    Je moet niet vergeten dat het markt aandeel van android in europa groter is dan in de VS waar iOS het nog altijd beter doet. Daarom heeft hij geen haast denk ik.
    @Homernt en anderen:
    Sinds gisteren (17 mei) heeft Invelos de eerste Android-versie gepubliceerd (bericht zie hier). Voor mobieltjes vanaf Android v2.3 (zie fora). Naar ik begrijp komt het na Google ook in de Amazon apps store, maar dat heeft momenteel een 'goedkeuringsvertraging'. Voor verdere info, zie de nieuwe Android-fora op invelos.com (even doorscrollen, het staat onder de iOS fora en vóór de Windows Mobile fora).

    Tijd om terug te komen uit de woestijn
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

Pagina 14 van 19 EersteEerste ... 4101112131415161718 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •