Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Beste koop Blu Ray speler tot 200 euro?!

    Beste mede-forumlezers/leden,

    Na lang wikken en wegen toch maar besloten om een nieuwe TV en een Blu Ray speler aan te schaffen. Afgelopen weekend uiteraard het internet afgestruind en vanavond langs de plaatselijke MM geweest.

    HELP!

    Ben er niet uit. Twijfel tussen Sony, LG en Panasonic. Grote voordeel van LG is dat updates via stream binnen te halen zijn. De verkoper zweert bij Panasonic DMP-BD65EG-K want die heeft de beste geluid en beeldweergave en hier op het forum hoor ik weer het e.e.a. over de Sony 370 en 570. LG is ook een merk dat voorbijkomt en dan met name de LG BD 370.

    Uiteraard ga ik voor de beste geluid en beeldweergave. Gebruiksgemak is ook van belang. Niet teveel toeters en bellen. Firmware updates meoten redelijk makkelijk te installereen zijn, bij voorkeur via Wifi.
    Teevee word waarschijnlijk de Philips 42 PFL 8654.

    Kunnen jullie mij advies geven welke Blu Ray speler tot 200 euro het beste daarvoor uit de bus komt? Eén van deze 3 of wellicht een ander?

    Hoor het graag.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  2. #2

    Standaard

    Waar je even op moet letten zijn de aansluitmogelijkheden van het geluid. Als je geen digitale versterker hebt, zul je de bd-speler analoog via 5.1 tulp moeten aansluiten. De Panasonic en de Sony BD370 hebben dat bijvoorbeeld niet.

    Ik zou zelf nooit LG kopen, toch niet echt een A-merk.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Waar je even op moet letten zijn de aansluitmogelijkheden van het geluid. Als je geen digitale versterker hebt, zul je de bd-speler analoog via 5.1 tulp moeten aansluiten. De Panasonic en de Sony BD370 hebben dat bijvoorbeeld niet.

    Ik zou zelf nooit LG kopen, toch niet echt een A-merk.
    Whahahaha onder welke steen leef jij nog ?

    LG was ooit eens een B merk, maar die status hebben ze toch allang niet meer. :veryfunny:

    Sony................pffffffffff

    Een LG BD370, het beste als je onder de 200,- euro wilt blijven en het meeste waar voor je geld wilt

    Of gewoon lekker eigenwijs de mening van één persoon volgen.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 29-03-2010 om 21:42
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de Denon AVR 1907 als versterker. Hij heeft 2 optische en 2 coax aansluitingen. Kan deze extra infromatie leiden tot een meer specifiekere keuze?
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Waar je even op moet letten zijn de aansluitmogelijkheden van het geluid. Als je geen digitale versterker hebt, zul je de bd-speler analoog via 5.1 tulp moeten aansluiten. De Panasonic en de Sony BD370 hebben dat bijvoorbeeld niet.

    Ik zou zelf nooit LG kopen, toch niet echt een A-merk.
    LG geen A-merk???? Nu breekt mijn klomp.

    Ik heb mijn Sony verkocht om zodoende plaats te maken voor de LG BD370. Geen seconde spijt van. Beeldkwaliteit is zelfs nog beter als van de Sony. En daarbij de handigheidjes van het afspelen van Youtube filmpjes en de ondersteuning voor mp3 en mp4 via USB. Eenvoudig te updaten via dezelfde USB poort of via de netwerkaansluiting.

    edit: geluid kun je gewoon via optisch of coax aansluiten. Geen probleem. Geluid zal er zeker op vooruit gaan t.o.v. dvd. Beste resultaat haal je natuurlijk met een HD formaten ondersteunende receiver, maar tot die tijd zul jij zeker genieten. Een mogelijkheid is idd een BD speler met analoge 5.1 of 7.1 uitgang (ik geloof dat de LG BD390 analoge uitgangen en wifi heeft). Het is maar net wat je voorkeur heeft. Ik heb mijn vorige speler (Sony BDP-S550) zowel analoog aan een Sony receiver als via HDMI aan een Pioneer receiver gehad. Analoog klonk toen erg mooi, maar het vergt wat tijd om de boel in te stellen en je moet niet de goedkoopste van de goedkoopste kabels gebruiken omdat het dus een analoog signaal is. Kan dus ook weer meewegen in je keuze. Want een setje goede analoge kabels komt ook al gauw op zo'n 50 euro als je wat knaps wilt.
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 29-03-2010 om 20:33
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    LG geen A-merk???? Nu breekt mijn klomp.
    2:1
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  7. #7

    Standaard

    Ik zou nooit een Sony standalone DVD of BD speler kopen, op dat gebied niet een echt A-merk. Tevens niet simpel regiovrij te maken en Sony is niet echt betrouwbaar als het gaat om jouw gebruikers rechten. Sony..... schijterd geeft maar 1 jaar garantie op z'n ..... en als het na die tijd stuk gaat doen ze vrij moeilijk.

    Onder de 200 euro kan ook ik je de LG BD370 van harte aanraden, denk dat het halve forum er ondertussen 1 naar alle tevredenheid in gebruik heeft

    Gewoon optisch of met digi tulp(coax) aansluiten, analoog kan wel eens tegenvallen en er zijn heel veel schijven met zogenaamde DTS HD Master tracks te koop die niet echt veel voorstellen. Even doorsparen voor een receiver die die paar wel goede tracks zelf kan decoderen, veel haast hoef je er niet mee te maken, een Blu Ray kan door een hogere bitrate al beter klinken dan een DVD, al kun je daar helaas niet bij alle Sony uitgaven op rekenen.....

    3:1
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Nou, ik denk dat ik er dan wel uit ben.......ghet word de Philips.....grapje.

    Nee evens erieus. Ga dan toch voor de LG. Hij is ook nog eens goed betaalbaar ook en als ik hem ook nog eens regiovrij kan maken is het helemaal mooi meegenomen.

    Allemaal bedankt voor de informatie. Vandeweek maar eens gaan halen.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  9. #9

    Standaard

    ik ging normaal ook voor de lg370 maar net een pana tv besteld, en ik wil ook die link houden
    vandaar dat mijn keuze 9/10 de pana bd65 wordt
    echter geen idee of ze al uit zijn? dus veel reviews ga je er nog niet over vinden

    maar hij schijnt heel snel te zijn, en idd prachtig beeld en geluid
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Nou, ik denk dat ik er dan wel uit ben.......ghet word de Philips.....grapje.

    Nee evens erieus. Ga dan toch voor de LG. Hij is ook nog eens goed betaalbaar ook en als ik hem ook nog eens regiovrij kan maken is het helemaal mooi meegenomen.

    Allemaal bedankt voor de informatie. Vandeweek maar eens gaan halen.
    Let op: Volgens mij is de LG alleen regiovrij te maken voor DVD's.

    Ik moet zeggen dat ik ook niet zo van de LG ben, maar door het forum hier wel steeds positiever tegenover LG, maar dan vooral BD spelers, ben komen te staan. Telefoons zou ik nooit kopen van LG, die gaan echt veel vaker kapot dan andere(Heb gewerkt op de klantenservice van Orange bij de de betreffende afdeling voor reparaties en ken daar nu nog mensen, is alleen T-mobile en LG heeft nog steeds de slechtste cijfers).


    3,5 - 1,5
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Let op: Volgens mij is de LG alleen regiovrij te maken voor DVD's.

    Ik moet zeggen dat ik ook niet zo van de LG ben, maar door het forum hier wel steeds positiever tegenover LG, maar dan vooral BD spelers, ben komen te staan. Telefoons zou ik nooit kopen van LG, die gaan echt veel vaker kapot dan andere(Heb gewerkt op de klantenservice van Orange bij de de betreffende afdeling voor reparaties en ken daar nu nog mensen, is alleen T-mobile en LG heeft nog steeds de slechtste cijfers).


    3,5 - 1,5
    Klopt, alleen voor DVD's!

    Ik zou ook niet alles kopen van LG, net als ik dat niet van Samsung zou doen en ook voorkeuren heb met bepaalde apparaten van Philips(alleen maar huishoudapparatuur) en en nog maar weinig hoef van Sony etc etc etc. Zo maakt Pana mooie TV's en leuke spelers, maar voor het meer serieuze spul op audiogebied moet je ook niet bij ze zijn. Hier ging het over Blu ray spelers, en deze maakt LG wel goed, LG is een zusje van Philips....

    Wil je Regio A BD's kijken, dan kun je er nog altijd de Hiteker bijnemen, maar daar weten wij alles van
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Klopt, alleen voor DVD's!

    Ik zou ook niet alles kopen van LG, net als ik dat niet van Samsung zou doen en ook voorkeuren heb met bepaalde apparaten van Philips(alleen maar huishoudapparatuur) en en nog maar weinig hoef van Sony etc etc etc. Zo maakt Pana mooie TV's en leuke spelers, maar voor het meer serieuze spul op audiogebied moet je ook niet bij ze zijn. Hier ging het over Blu ray spelers, en deze maakt LG wel goed, LG is een zusje van Philips....

    Wil je Regio A BD's kijken, dan kun je er nog altijd de Hiteker bijnemen, maar daar weten wij alles van
    Die Hiteker weet ik nu ook alles van, zie hier
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Klopt, alleen voor DVD's!

    Ik zou ook niet alles kopen van LG, net als ik dat niet van Samsung zou doen en ook voorkeuren heb met bepaalde apparaten van Philips(alleen maar huishoudapparatuur) en en nog maar weinig hoef van Sony etc etc etc. Zo maakt Pana mooie TV's en leuke spelers, maar voor het meer serieuze spul op audiogebied moet je ook niet bij ze zijn. Hier ging het over Blu ray spelers, en deze maakt LG wel goed, LG is een zusje van Philips....

    Wil je Regio A BD's kijken, dan kun je er nog altijd de Hiteker bijnemen, maar daar weten wij alles van
    LG is nooit het zusje van Philips geweest het heeft alleen een kortstondige joint-venture gehad met Philips beeldscherm divisie. Echt hoelang blijven mensen denken dat LG van Philips geweest is? antwoord is namelijk dus gewoon NOOIT
    Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn collectie

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hakker Bekijk bericht
    LG is nooit het zusje van Philips geweest het heeft alleen een kortstondige joint-venture gehad met Philips beeldscherm divisie. Echt hoelang blijven mensen denken dat LG van Philips geweest is? antwoord is namelijk dus gewoon NOOIT
    Nog heel lang:wink:
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Volgens mij leverde Philips vroeger beeldschermen aan LG, nu niet meer. LG heeft nu niets meer met Philips te maken.
    Ik heb nu al 2 jaar een dvd speler van Philips en die bevalt prima. Zou denk ik ook een BR speler van Philips aanschaffen maar Sony heb ik ook hoog in het vaandel staan. Sony maakt over het algemeen prima spul.

  16. #16

    Standaard

    tot 200 zou ik gaan voor de LG BD370 of misschien de panasonic bd 60/ 65 toch overwegen vanwege iets betere beeldkwaliteit.

    ik ben zelf ook in het bezit van de speler en ben er op zich wel tevreden over. al moet ik zeggen dat de beeldkwaliteit toch niet helemaal naar mijn zin is.

    vergeleek hem toevallig gisteren met mijn Toshiba HD XE1 en het beeld van de toshiba is toch scherper en rustiger. nou is dat ook wel een apparaat van een andere prijsklasse maar toch wil ik nu een andere Blu ray speler
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hakker Bekijk bericht
    LG is nooit het zusje van Philips geweest het heeft alleen een kortstondige joint-venture gehad met Philips beeldscherm divisie. Echt hoelang blijven mensen denken dat LG van Philips geweest is? antwoord is namelijk dus gewoon NOOIT
    Gelukkig iemand die weet hoe het in elkaar zit

    Vroeger een Philips fan geweest, maar ben er nu wel uit dat LG een andere in mijn ogen betere en professionelere uitstraling en lijn producten heeft.

    En ik heb op dat gebied ervaring met een plasma, een bd speler, mobiele telefonie, wasmachine, koelkast en nog veeeeeeeeeeeeeel meer

    Philips maakt leuke dingen maar ik heb vaak het "duplo" gevoel erbij gehad.

    Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 02-04-2010 om 13:49
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers
    LG geen A-merk???? Nu breekt mijn klomp.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    2:1
    Het is geen wedstrijd ofzo... Ik geef alleen mijn mening over een merk, merkenbeleving is natuurlijk niet iets objectiefs. Het Koreaanse merk LG is de nieuwe naam van Goldstar, een C-merk uit de jaren '80/'90. Ze maken nu natuurlijk beter spul, maar een A-merk is het in mijn ogen zeker niet.

    (Een Daewoo met een Chevroletmerkje maakt het mijn inziens ook geen A-merk.... )
    Laatst aangepast door Oakey : 02-04-2010 om 14:10
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Het is geen wedstrijd ofzo... Ik geef alleen mijn mening over een merk, merkenbeleving is natuurlijk niet iets objectiefs. Het Koreaanse merk LG is de nieuwe naam van Goldstar, een C-merk uit de jaren '80/'90. Ze maken nu natuurlijk beter spul, maar een A-merk is het in mijn ogen zeker niet.

    (Een Daewoo met een Chevroletmerkje maakt het mijn inziens ook geen A-merk.... )
    Grapjas (een mening inderdaad, maar geen feiten) LG is al sinds 1958 (dat is volgens mij meer dan 60 jaar) bezig met electronica voor de consument en de profesionele markt Zelfs het eerste Zuid-Koreaanse bedrijf op electronicagebied.

    De letters stonden voor Lucky Goldstar of was het Life's Good ?

    Als zij zich nu nog geen A merk mogen noemen mag Philips dat dan wel

    Als je Hiteker en consorten nu B merk noemt ben je mijn kameraad
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 02-04-2010 om 14:39
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hakker Bekijk bericht
    LG is nooit het zusje van Philips geweest het heeft alleen een kortstondige joint-venture gehad met Philips beeldscherm divisie. Echt hoelang blijven mensen denken dat LG van Philips geweest is? antwoord is namelijk dus gewoon NOOIT
    Inderdaad, Philips is samen met LG een joint venture aangegaan. Verder is LG nooit in handen geweest van Philips.

    Misschien komt het door de gecombineerde merknaam op de tv's (LG.Philips) waardoor de mensen verward zijn geraakt.

    In mijn ogen is lg ook geen B-merk. Ik zou ook voor de lg gaan maar dat is meer door de prijs en ervaringen met een dvd-recorder van ze (positief)
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  21. #21

    Standaard

    Sony een B merk of niet, het is voordelig in aanschaf en niet duurder dan LG, voor mijn speler een Sony BDP-S 360 heb ik € 122,00 voor betaald inclusief verwijderingsbijdrage en 2 jaar garantie, dus wat kan je voor dat bedrag gebeuren? Hier ben ik zeer tevreden over, behoorlijk gebruikers vriendelijk, alleen je kunt de lade niet op de afstand bediening openen? Maar je kunt wel de speler aanzetten op de lade knop zodat deze de speler in bedrijf neemt en daarna direct de lade opent. Deze heeft tot nu alles nog afgespeeld zonder een update uitgevoerd te hebben.
    http://www.whatiwatch.net/collection.php?ov=3795
    Bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla.

  22. #22

    Standaard

    Wat is nou een goede blu-ray speler die makkelijk regiovrij te maken is? (onder de 200 euro) Ik heb al een PS3 maar wil er graag een speler naast voor Regio A films.
    Laatst aangepast door JT H. : 28-04-2010 om 12:23

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JT H. Bekijk bericht
    Wat is nou een goede blu-ray speler die makkelijk regiovrij te maken is? (onder de 200 euro) Ik heb al een PS3 maar wil er graag een speler naast voor Regio A films.
    Voor erbij de Hiteker 1026 of die erop lijkt van de MM, ook met 1026 in de merk/modelnaam, kost je nog geen 100 euro , is niet muisstil, maar wel stiller dan de PS3.
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Voor erbij de Hiteker 1026 of die erop lijkt van de MM, ook met 1026 in de merk/modelnaam, kost je nog geen 100 euro , is niet muisstil, maar wel stiller dan de PS3.
    Deze speler voldoet boven verwachting voor de prijs, dus ik kan dit advies alleen maar beamen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #25

    Standaard

    Oke bedankt.

    Maar deze speler is dus nog wel tekoop bij de MM? alleen met een andere naam? aangezien hij niet meer te krijgen is bij de kruidvat.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •