De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 3d ready beamers/tv's

    Even een vraagje.
    Om 3D blu-ray's af te spelen moet de speler dit aankunnen, logisch. Maar nou las ik ergens dat de TV ook 3d ready moet zijn. Blijkbaar om het signaal door te geven oid? Als het signaal niet anders wordt, dan kun je toch een rood-groen brilletje gebruiken als je tv niet 3d ready is? Of gaat dit toch niet werken en moeten beide apparaten 3d ready zijn. Met DVD maakt dit uiteraard geen verschil omdat het beeld nou eenmaal op die manier is opgebouwd..

    Met andere woorden.. kan ik Avatar 3D straks kijken met alleen een 3d speler, zonder 3d scherm, dus met gebruik van een ouderwets brilletje?
    Laatst aangepast door Richard G : 30-03-2010 om 09:28

  2. #2

    Standaard

    Een 3D blu-ray is tevens een 2D bluray,dus op je 2D televisie zul je een 3D-blu-ray in 2D zien ook met een rood-groen briletje op.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8mile13 Bekijk bericht
    Een 3D blu-ray is tevens een 2D bluray,dus op je 2D televisie zul je een 3D-blu-ray in 2D zien ook met een rood-groen briletje op.
    Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt, maar het klopt niet.
    De vraag de aan TS moet zijn welke 3D hij bedoelt, al lijkt hij de nieuwste(nog geen BD's voor verkrijgbaar) te bedoelen omdat hij Avatar aanhaalt.

    Je hebt de nu verkrijgbare 3D BD's die je met een rood/groen brilletje kijkt en meestal staat er ook een 2D versie op die je normaal kunt kijken. Deze zijn normaal afspeelbaar met de huidige apparatuur.

    Avatar 3D zal waarschijnlijk voor de nieuwe 3D specificatie gemaakt gaan worden, hier heb je dus speciale apparatuur voor nodig en speciale 3D brillen en dat zijn naar niet van die rood/groene brilletjes. De vraag is of een maatschappij er een versie opzet voor de rood/groene brilletjes, maar aangezien FOX niet Ice Age 3 in 3D uitbracht, omdat ze de kwaliteit van die rood/groene brilletjes niet aan hun eisen voldeed, lijk het me het sterk dat ze zon versie van Avatar op de schijf er bij zullen zetten.
    Laatst aangepast door peptalk : 30-03-2010 om 11:14
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    OK bedankt, volgens de nieuwe 3D specificaties moeten beide apparaten 3D ready zijn, anders lukt het dus nooit. Alleen als het een versie is met de oude methode van 3d, dus het rood/groen. Maar het lijkt me wel dat ze bij de 3D versie van Avatar ook een 2D versie op de blu-ray erbij gaan zetten. Ik wil/moet binnenkort een nieuwe beamer, dan zou ik hier dus wél rekening mee moeten houden, of ik er extra geld voor over heb.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard G Bekijk bericht
    OK bedankt, volgens de nieuwe 3D specificaties moeten beide apparaten 3D ready zijn, anders lukt het dus nooit. Alleen als het een versie is met de oude methode van 3d, dus het rood/groen. Maar het lijkt me wel dat ze bij de 3D versie van Avatar ook een 2D versie op de blu-ray erbij gaan zetten. Ik wil/moet binnenkort een nieuwe beamer, dan zou ik hier dus wél rekening mee moeten houden, of ik er extra geld voor over heb.
    Ik zou het geld er niet voor over hebben, heb je al ergens de schattingen gezien wat zon brilletje wel niet gaat kosten? Minimaal 100 euro.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt, maar het klopt niet.

    Je hebt de nu verkrijgbare 3D BD's die je met een rood/groen brilletje kijkt en meestal staat er ook een 2D versie op die je normaal kunt kijken. Deze zijn normaal afspeelbaar met de huidige apparatuur.
    Vrijwel alle 3D blurays zullen ook in 2D te kijken zijn dan kun je netzogoed zeggen dat een 3D bluray tevens een 2D bluray is,je zegt het zelf 'meestal staat er ook een 2D versie op die je normaal kunt kijken'.

    Dus volgens jou kun je een 3D bluray met een met een rood-groen brilletje op een 2D televisie kijken,in dat geval zul je de film in 3D zien?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8mile13 Bekijk bericht

    Dus volgens jou kun je een 3D bluray met een met een rood-groen brilletje op een 2D televisie kijken,in dat geval zul je de film in 3D zien?
    Met de huidige pseudo 3D BD's wel, zoals My Bloody Valentine 3D.

    Ik lees nu je 1e opmerking goed en hij klopt wel, maar omdat je bij ook geen komma gebruikte heb ik de zin verkeerd geïnterpreteerd.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Dat van die pseudo 3D BD's snap ik even niet:zoals ik het begrijp zijn dat geen 2D BD's die omgezet zijn naar 3D maar een of andere goedkopere versie waarmee je met een rood-groene bril een vergelijkbare ervaring op kunt roepen,klopt dat?En waar zie je dat dan aan?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8mile13 Bekijk bericht
    Dat van die pseudo 3D BD's snap ik even niet:zoals ik het begrijp zijn dat geen 2D BD's die omgezet zijn naar 3D maar een of andere goedkopere versie waarmee je met een rood-groene bril een vergelijkbare ervaring op kunt roepen,klopt dat?En waar zie je dat dan aan?
    Ja dat klopt. Voor de echte 3D zal er wel een logo komen of zo.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    De nieuwe 3D techniek is gebasseerd op het genereren van aparte beelden voor linker en rechter oog. Om en om wordt een oog door het brilletje geblokeerd. Je kijkt dus telkens maar met een oog.

    het is hierbij belangrijk dat de synchronisatie van beeld en bril goed is.
    De speler heeft hier maar zijdelings invloed op, het is vooral het weergave apparaat (tv / beamer) die cruciaal is. Deze weet immers wanneer welk frame echt getoond wordt en dus wanneer welk oog open en welk dicht gezet moet worden.

    Bij de speler is het vooral van belang dat hij de juiste resolutie / bandbreedte / refresh rate etc aan kan.
    Wil men namelijk 1080p 24 per oog, zoals vermeld wordt door sommige fabrikanten, halen zal het geheel dus 1080p48 zijn. Dit is een "setting" die volgens mij de spelers nog niet doen. Wel 1080p50 en 60 naast 24 in theorie zou elke het dus moeten kunnen met een firmware upgrade maar dat is koffie dik.

    Ik vermoed dus dat display meest crucial is.
    De PS3 zou immers ook geschikt gemaakt gaan worden voor 3d middels een firmware update aldus Sony....

  12. #12

    Standaard

    Intressant
    Volgens de maker van avatar is dit de enige film die ECHT 3d is Dus met 2 camera,s en bepaalde techniek opgenomen, de film die uit zijn zijn inderdaad te kijken met een rood groen brilletje van 2 eurocent
    Echt 3 d is een andere techniek die brillen zijn rond de 1000 euro je hebt verder een 3d tv nodig en een 3d blu ray speler enz enz, en hdmi 1.4
    Van sony zie website en panasonic komen deze zomer de nieuwe producten op de markt. Panasonic tv 3 d tot 65 inch Sony tot 60 inch
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  13. #13

    Standaard

    Animatiefilms zijn vaak ook ''echt'' 3D, omdat ze 2 keer gerenderd worden, dus 2 camerapositities.

  14. #14

    Standaard

    Zover ik weet hebben ze bij Avatar 1 body gebruikt maar die is dan uitgerust met 2 lenzen die naast elkaar gemonteerd zitten. Of ze op een film rol of op 2 tegelijk opnemen durf ik even niet te zeggen.

    Het is dan een kwestie van definitie of je dit 1 of 2 camera's noemt.

  15. #15

    Standaard

    Klopt mr parker mijn fout
    Fusion Camera, ontworpen door Cameron en Vincent Pace, een verbeterde versie van het Reality Camera System, waarmee tot nu toe driedimensionale films werden geschoten. De Fusion Camera beschikt over 2 HD lenzen, waarmee de ‘dubbele beelden’ kunnen worden geschoten, die uiteindelijk voor het diepte-effect zorgen.
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ja dat klopt. Voor de echte 3D zal er wel een logo komen of zo.
    Logo en eerstje produkt van Sony


    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #17

    Standaard

    Lijkt me raar dat deze film avatar alleen in 3D te kijken is, dat is vast niet zo. Je gaat niet voor 1 film allemaal nieuwe apparatuur kopen. En zelfs ben je wel op zoek zoals ik naar een nieuwe tv, ga echt nog geen 3D tv kopen, zijn nog veel te duur.

  18. #18

    Standaard

    Al wordt alles straks standaard in 3d geschoten, zodra je 1 oog dicht doet of je blind bent aan 1 oog heb je weer gewoon 2d....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •