Pagina 5 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 200 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Artur Pinto Bekijk bericht
    Hallo heeft er iemaand algemerkt dat er geluid DTS master 5.1 in plaats van 6;1 zoals op de cover staat?
    Dit klopt, de DTS HD MA track is 'gewoon' 5.1.
    Op veel reviewsites en op de cover staat onjuist 6.1 vermeld.

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Dit klopt, de DTS HD MA track is 'gewoon' 5.1.
    Op veel reviewsites en op de cover staat onjuist 6.1 vermeld.
    Over welke disc hebben we het nou? Ik heb gisteren FOTR bekeken en die is écht wel 6.1. Mijn versterker meldt keurig dat het een 3/3/.1 track is en de surround back kanalen geven duidelijke geluidseffecten.

    Moet trouwens zeggen dat ik de beeldkwaliteit bij FOTR erg vond tegenvallen. TTT en ROTK heb ik even snel doogeskipt en dat was beter, maar zeker niet perfect. De vergelijking met Avatar is ronduit pijnlijk.
    Eric van Ballegoie

  3. #103

    Standaard

    Wat geeft-ie in PowerDVD aan? (moet geen probleem zijn voor jou om even te testen, genoeg PC's bij HWI! )

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Wat geeft-ie in PowerDVD aan? (moet geen probleem zijn voor jou om even te testen, genoeg PC's bij HWI! )
    Genoeg PC's ja, maar de discs liggen thuis, dus kan ik niet kijken. Maar mijn Denon AVR-3808 herkent de DTS MA stream als 48 kHz in 6.1 formaat, dus PowerDVD zal waarschijnlijk hetzelfde melden.
    Eric van Ballegoie

  5. #105

    Standaard

    Heb je thuis geen BD drive voor je PC?

  6. #106

    Standaard Lord of the Rings Trilogie [Blu-ray Disc]

    Hallo alle drie heb ook geprobeerd met power dvd en die heeft DST HD 5.1, AAN?????

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Heb je thuis geen BD drive voor je PC?
    Ik heb geen PC thuis, alleen een notebook en daar zit geen BD drive in. Als PowerDVD zegt dat het 5.1 is, dan heb ik daar sterk mijn vraagtekens bij.

    @Arnold: Hoe kom jij erbij dat het 5.1 is, wat geeft jouw receiver aan?
    Eric van Ballegoie

  8. #108

    Standaard

    Over de geluidstrack van de LOTR trilogy is op internationale fora veel verwarring te lezen.
    De drie films hebben een DTS-HD MA 5.1 track, dus 5.1 discrete kanalen.
    De DTS Core (dus de 'gewone DTS track) is ES geflaged, en heeft een 6.1 matrix soundtrack. Dit zesde kanaal is dus niet discreet, maar wordt softwarematig uit de beide achterkanalen gecreëerd. Bij DTS-HD MA is dit (volgens mij) per definitie onmogelijk, omdat het hier om lossless gecomprimeerde audio gaat.

    Ik heb e.e.a. nog even gecheckt met andere titels. Zowel mijn surround processor als PowerDVD geven correct het aantal kanalen weer. Bij enkele Disney Classics wordt netjes DTS-HD MA 7.1 weergeven en bij X-Men Last Stand verschijnt correct DTS-HD HiRes 6.1. Dus, indien er sprake is van 6.1 of 7.1 geeft PowerDVD dit goed weer. In het geval van alle drie LOTR films geeft PowerDVD DTS-HD MA 5.1 aan.
    Laatst aangepast door Arnold van Oostrum : 06-05-2010 om 14:01

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    De drie films hebben een DTS-HD MA 5.1 track, dus 5.1 discrete kanalen.
    De DTS Core (dus de 'gewone DTS track) is ES geflaged, en heeft een 6.1 matrix soundtrack. Dit zesde kanaal is dus niet discreet, maar wordt softwarematig uit de beide achterkanalen gecreëerd. Bij DTS-HD MA is dit (volgens mij) per definitie onmogelijk, omdat het hier om lossless gecomprimeerde audio gaat.
    Interessant. Maxtrix decoding van een surround-back kanaal moet theoretisch trouwens gewoon kunnen, of het lossy of lossless gecomprimeerd geluid is maakt daarbij niet uit. Het is inderdaad wél de vraag of een matrix gecodeert signaal onderdeel uitmaakt van de DTS HD Master Audio spec.

    Wel vreemd dat mijn versterker gewoon meldt dat het een Master Audio 6.1 track is, het is bij mijn versterker niet zo dat hij het DTS Core signaal pakt.
    Eric van Ballegoie

  10. #110

    Standaard

    Ik heb contact gehad met DTS. Een DTS-HD Master Audio 5.1 ES track is mogelijk. Dus bij LOTR is er sprake van een ES matrix achterkanaal, dat uit beide surround kanalen wordt ge-extraheerd.

    Ik heb de review op mijn eigen site (met 22(!) - gratis - full HD screenshots) hierop aangepast.

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Ik heb contact gehad met DTS. Een DTS-HD Master Audio 5.1 ES track is mogelijk. Dus bij LOTR is er sprake van een ES matrix achterkanaal, dat uit beide surround kanalen wordt ge-extraheerd.

    Ik heb de review op mijn eigen site (met 22(!) - gratis - full HD screenshots) hierop aangepast.
    Mooie review, vind alleen dat jij ook (te) positief bent over het beeld. Misschien dat het komt omdat ik het op een groot projectiescherm bekijk, maar zeker bij FOTR had ik regelmatig het idee naar upscaled SD te kijken ipv een echte HD transfer. TTT en ROTK zijn duidelijk beter, maar nogsteeds niet geweldig.

    PS: Krijg jij nog gewoon al die titels toegestuurd, alleen voor review op je eigen site? Goed voor elkaar in dat geval!
    Eric van Ballegoie

  12. #112

    Standaard

    Ik vind het zo raar dat er verschil zit tussen deel 1, 2 en 3 wat kwaliteit betreft, je zou toch zeggen dat ze alle 3 gewoon gelijk zouden moeten zijn.
    Ik loop in ieder geval nog niet over van enthousiasme om ze te gaan kopen als ik dit allemaal zo lees.
    En het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat de Extended versies straks wel helemaal tip-top zijn, zo wel, dan lijkt er haast opzet in het spel, zodat je straks weer je portomonnee kan trekken...
    We zullen wel zien natuurlijk.

  13. #113

    Standaard

    Deel 1 is beduidend minder dan deel 2 en 3, dat is een van de weinige punten waar vrijwel alle recensies overeenstemming vinden.

    Een plausibele verklaring hiervoor is dat het post-productie budget voor het eerste deel kleiner was dan van de vervolgdelen.
    Een meer artistieke reden is dat er bewust voor een andere look and feel is gekozen in het geval van het eerst deel.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  14. #114

    Standaard

    Het beste is natuurlijk om zelf te oordelen, het valt (op enkele stukken in FOTR na) erg mee, je krijgt zeker een HD-gevoel.....en er zitten genoeg "wauw" scenes in.

    In de UK zijn ze ondertussen al aardig snel goedkoper geworden, dus misschien is dat een optie.

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie Bekijk bericht
    Interessant. Maxtrix decoding van een surround-back kanaal moet theoretisch trouwens gewoon kunnen, of het lossy of lossless gecomprimeerd geluid is maakt daarbij niet uit. Het is inderdaad wél de vraag of een matrix gecodeert signaal onderdeel uitmaakt van de DTS HD Master Audio spec.

    Wel vreemd dat mijn versterker gewoon meldt dat het een Master Audio 6.1 track is, het is bij mijn versterker niet zo dat hij het DTS Core signaal pakt.

    Mmm, vreemde versterker heb je.

    Heb al eens gemeld dat de achterkanalen in de DTS HD MSTR stand bij de LOTR BR schijven helemaal stil blijven, heb het nu maar eens wat uitgebreider getest en heb daarvoor de BR's LOTR, Hellboy 2(The Golden Army) en X-Men The Last Stand allen regio B en NL uitvoering genomen.
    Beeld en TV laten we even buiten beschouwing, getest met de LG BD370 en receiver Onkyo TX-SR875, 7 full range speakers + 1 sub aangesloten maakt een volwaardige 7.1 opstelling

    LOTR: receiver meld DTS HD MSTR de SB kanalen worden NIET ingevuld, geluid is gewoon 5.1 en er komt ook geen zucht uit de Surround Back kanalen.

    X-Men The Last Stand: receiver meld DTS HD HI RES de SB kanalen worden niet ingevuld.......MAAR en komt WEL een SB vermelding tussen de 2 SB kanalen in, er is nu wel geluid uit de SB speakers te horen.

    Hellboy 2 (The Golden Army): receiver meld DTS HD MSTR alle kanalen worden ingevuld en uit alle speakers komt geluid..... deze film is trouwens demo materiaal, in 7.1 opzicht SUPER!

    Na deze test kan ik voor mijzelf alleen maar concluderen dat de vermelding op de verpakking van LOTR niet correct is, er is helemaal geen 6.1 geluid. Het laag is ontzettend laag en de rest is gewoon van goede kwaliteit, zoals het hoort, niet meer en niet minder. Ik mis dat 6.1 overigens niet, het heeft voor mij geen meerwaarde daar je met allerlei opties op de receiver zelf ook je SB's van geluid kunt voorzien. Echt 7.1, zoals met Hellboy 2, ja dat is het pas echt, jammer dat er zo weinig van dit uitstekende materiaal is
    Have fun and enjoy your collection

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie Bekijk bericht
    Interessant. Maxtrix decoding van een surround-back kanaal moet theoretisch trouwens gewoon kunnen, of het lossy of lossless gecomprimeerd geluid is maakt daarbij niet uit. Het is inderdaad wél de vraag of een matrix gecodeert signaal onderdeel uitmaakt van de DTS HD Master Audio spec.

    Wel vreemd dat mijn versterker gewoon meldt dat het een Master Audio 6.1 track is, het is bij mijn versterker niet zo dat hij het DTS Core signaal pakt.
    Ben erg benieuwd welke receiver je wel niet hebt dan, die van mij geeft geen krimp, het blijft gewoon 5.1
    Have fun and enjoy your collection

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Ik heb contact gehad met DTS. Een DTS-HD Master Audio 5.1 ES track is mogelijk. Dus bij LOTR is er sprake van een ES matrix achterkanaal, dat uit beide surround kanalen wordt ge-extraheerd.

    Ik heb de review op mijn eigen site (met 22(!) - gratis - full HD screenshots) hierop aangepast.
    Mogelijk of niet, maar bij mij werkt het niet

    Het lijkt mij trouwens ook pure onzin om bij de HD formaten dat toe te passen, dit omdat de formaten daar gewoon de mogelijkheden voor hebben.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #118

    Standaard

    Op hemelvaartsdag tussen 14.00 en 15.00 uur bij MM te Zwolle de triologie op Blu-ray voor € 25,00.

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Op hemelvaartsdag tussen 14.00 en 15.00 uur bij MM te Zwolle de triologie op Blu-ray voor € 25,00.
    Vond ook al dat ik hem eigenlijk veel te duur gekocht had
    Have fun and enjoy your collection

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie Bekijk bericht
    Interessant. Maxtrix decoding van een surround-back kanaal moet theoretisch trouwens gewoon kunnen, of het lossy of lossless gecomprimeerd geluid is maakt daarbij niet uit. Het is inderdaad wél de vraag of een matrix gecodeert signaal onderdeel uitmaakt van de DTS HD Master Audio spec.

    Wel vreemd dat mijn versterker gewoon meldt dat het een Master Audio 6.1 track is, het is bij mijn versterker niet zo dat hij het DTS Core signaal pakt.
    Ik heb over dit punt contact gehad met DTS America. Hun reactie:

    We have checked the audio sound track on the “ BD The Lord of the Rings: The Motion Picture Trilogyand the notation for all three movies is DTS-HD Master Audio™ 6.1 matrix. This matrix configuration used to be called “5.1 ES matrix” but has been updated to indicate to consumers with a 6.1 system that they can enjoy 6.1 channels.

    Kortom, de Denon AV van Eric geeft het bijna correct volgens de laatste info van DTS weer. De versterker moet hier dus weergeven "DTS-HD Master Audio 6.1 Matrix".

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Ik heb over dit punt contact gehad met DTS America. Hun reactie:

    We have checked the audio sound track on the “ BD The Lord of the Rings: The Motion Picture Trilogyand the notation for all three movies is DTS-HD Master Audio™ 6.1 matrix. This matrix configuration used to be called “5.1 ES matrix” but has been updated to indicate to consumers with a 6.1 system that they can enjoy 6.1 channels.

    Kortom, de Denon AV van Eric geeft het bijna correct volgens de laatste info van DTS weer. De versterker moet hier dus weergeven "DTS-HD Master Audio 6.1 Matrix".
    Mooi, dat zal dan wel. Heb een 7.1 systeem, heb geen zin om er 1 speaker uit te trekken om dat te controleren. In mijn opstelling geeft hij het niet aan, lijkt me ook niet echt een meerwaarde te hebben, met DPL IIX heb je ook alle 7 kanalen spelen, wel vreemd dat het met een film als XMen the last stand wel werkt.

    Snap eigenlijk niet waarom ze zo'n eigenlijk toch wel brakke oplossing gebruiken terwijl de HD audio tracks tot veel meer in staat zijn.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mooi, dat zal dan wel. Heb een 7.1 systeem, heb geen zin om er 1 speaker uit te trekken om dat te controleren. In mijn opstelling geeft hij het niet aan, lijkt me ook niet echt een meerwaarde te hebben, met DPL IIX heb je ook alle 7 kanalen spelen, wel vreemd dat het met een film als XMen the last stand wel werkt.

    Snap eigenlijk niet waarom ze zo'n eigenlijk toch wel brakke oplossing gebruiken terwijl de HD audio tracks tot veel meer in staat zijn.
    Je hoeft er natuurlijk niet één speaker uit te trekken. Bij een 7.1 opstelling krijgen beide surroudback speakers hetzelfde signaal.

    Het probleem dat je geen geluid uit de surroundback krijgt bij LOTR ligt waarschijnlijk aan je Onkyo versterker. Die "ziet" dus niet de ES flag voor het decoderen van de DTS-HD MA 6.1 Matrix track. Dus signaleer dit bij je dealer of rechtstreeks bij Onkyo. Of je BD speler geeft de ES flag niet door via HDMI, al lijkt me dit iets minder waarschijnlijk.

    Je gaat hetzelfde probleem van geen signaal uit de surroundback ook krijgen bij Disney's Alice in Wonderland en de beide Toy Story uitgaven, die hebben ook allemaal een DTS-HD MA 6.1 Matrix track.

  23. #123

    Standaard

    Ondanks dat het qua beeld wellicht geen perfecte uitgaven zijn, zijn ze zeker de moeite waard. Zeker dan de DVD"s. Het geluid is overigens super! Wil je (voor nu) optimaal genieten, dan zou ik toch voor de BLu Ray's gaan.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  24. #124

    Standaard

    Leuk om voor een prijsje onder de 40 euro te kopen, meer zou ik er zeker niet voor betalen, beeld beter dan van de DVD en audio heeft een zeer zware(bijna overdreven hoeveelheid) laag.
    Have fun and enjoy your collection

  25. #125

    Standaard

    Ik heb een paar vragen over deze uitgave:

    1. Denken jullie dat het de moeite waard is om deze nu nog te kopen of is het verstandiger om te wachten op de Extended Editions (wanneer die ook uit mogen komen...)

    2.Zijn al deze extra's nu 'nieuw' of zitten alle extra's ook al op de EE dvd's?

    3. Ik ben misschien een beetje een audio-leek, maar is het geluid ook verbeterd t.o.v. de dvd uitgaven? Ik heb een HD-ready televisie met daarop aangesloten de welbekende Logitech Z-5500 set, dus ik ga er van uit dat het geluid exact hetzelfde is, maar gezien het feit dat Blu-Ray veel meer data transporteert zou het misschien kunnen zijn dat het geluid verbeterd is.

    4. Nu we hier bijna allemaal wachten op de Extended Editions is mijn laatste vraag de volgende:

    Zijn er details bekend over de komende EE's op Blu-Ray en zullen deze EE's qua beeld verbeterd worden t.o.v. deze Blu Ray uitgave? Denk bijvoorbeeld aan Gladiator of Terminator 2, die beide binnen afzienbare tijd een Blu-Ray upgrade kregen.

Pagina 5 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •