De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Samsung Blu ray Firmware update. What a Joke !!!

    Een korte schets van de situtatie:

    Bij een setje van enkele gehuurde bluraydiscs zijn er enkele waarvan de schijf niet gelezen kan worden. = foutmelding
    Beschik zelf over de BD-P 1580.

    Daarna heb ik via een usb stick the laatste firmware update geinstalleerd 2.7 van maart 2010.

    Helaas werd hierdoor het euvel niet verholpen en worden dezelfde discs nog steeds niet gelezen. Zelfs niet na een reset via de FF button. Deze heb ik 5 sec lang ingedrukt gehouden ,`reset´ verscheen op de display, maar de BD speler schakelde niet uit om te rebooten.

    Verder is het zo dat ik ook via BD/live ondersteuning gezocht heb, maar ook hier faalde de internetservice test.Heb de DHCP uitgeschakeld en alle netwerkparametertjes ingevoerd. Het MAC-adres en Ip-adres werden wel herkend, de gateway echter niet.

    Het probleem van het niet lezen van sommige bluraydiscs na de firware update is al langer bij Samsung Benelux bekent. zowat een maand. Onbegrijpelijk dat een bedrijf als Samsung hier niet adequaat kan op reageren !!!!!

    Ben nu reeds mijn 2e dag hierop aan het vers***len en u begrijpt dat frustraties de bovenhand halen. Verder beschik ik nog over een LE40A656 40inch scherm van Samsung en sta op het punt het geloof in Samsung te verliezen.

    Ps. wacht nog op antwoord van Mr.Samsung himself. lol

  2. #2

    Standaard

    Helaas nog geen andere reacties zie ik, maar ik heb dezelfde bluray speler ( BD-P-1580) en die staat op het punt het raam uit te vliegen.

    Mijn situatie is enigszins vergelijkbaar. 19 november had ik de bluray van Terminator Salvation gekocht. Deed het niet. Systeem geupdate via een usb stick met de (toenertijd) nieuwste firmware.

    Mocht niet baten. Dezelfde avond nog een mail verstuurd naar Samsung. Na een dag of twee nog geen reactie gekregen en vervolgens in de telefoon geklommen. Allereerst zei men dat ik mijn blurayspeler maar moest opsturen ter reparatie. Daar kwam niets van in, speler deed het prima, ik heb alleen een firmware update nodig om Terminator af te kunnen spelen. Men zou even onderzoeken hoe en wat en mij per mail op de hoogte stellen.

    Krijg een dag later een mail met een adres waar ik mijn blurayspeler heen kan sturen ter reparatie. Lichtelijk geirriteerd bel ik wederom met de klantenservice. Krijg weer hetzelfde verhaal, ondanks dat ik uitleg dat de speler het PRIMA doet, afgezien van Terminator Salvation, waar dus een firmware update voor nodig is. Verbinding wordt verbroken. Nou ben ik niet de meest geduldige persoon ter wereld, maar ik begon al aardig te koken.

    Nogmaals teruggebeld. Eindelijk iemand die begreep waar oren voor dienen en luisterde naar mijn uitleg en kwam warempel met een oplossing. Na even gesproken te hebben met een andere afdeling kon hij mij meedelen dat zij meerdere klachten hadden ontvangen omtrend Terminator en dat de firmware update zo rond 10 december te downloaden zou zijn. Dit duurde dan nog wel twee weken, maar goed er was een oplossing in zicht.

    De week van kerst stond de nieuwe firmware pas op de site. Gedownload en geprobeerd te installeren. Krijg de melding dat deze firmware al op de speler geinstalleerd stond. Wederom in de telefoon geklommen met Samsung, dit begon flink irritant te worden.

    Ik zou binnen een week bericht krijgen wat er mis is met de firmware update, men zou namelijk een onderzoek starten. Vlak voor nieuwjaar gechecked, maar niets veranderd. Nogmaals in de telefoon. Er zou nogmaals een onderzoek worden opgestart, excuses werden aangeboden voor de hele situatie en ik kon een klachtbrief sturen naar een andere afdeling van Samsung. Beiden gedaan.

    Eind januari nog niets. Geen firmware update op de site, geen reactie op de klacht. Wederom een mail gestuurd en de klacht eens geforward. Kreeg een bericht terug dat men de klacht in behandeling zou nemen en ik binnen twee weken iets terug zou horen.

    Half februari. Nog niets teruggekregen van Samsung. Eind februari bleek ineens de firmware update op de site te staan die ik op 19 November al nodig had. Tot op de dag van vandaag nog geen enkele reactie van Samsung op welke mail dan ook, zelfs de mail die ik eind februari er nog eens uitsmeet om te klagen waarom ik niets van hun verneem, zelfs niet als de juiste firmware er WEL op staat.

    Mijn ervaring met Samsung en hun klantenservice is dus niet bepaald positief. En dan druk ik mijzelf nog HEEL zachtjes uit.

    Nu heb ik Avatar binnen op bluray. Krijg wederom een melding dat spelers geupdate moeten worden. De enige nieuwe update die op de Samsung site staat, dateert van eind maart. Als ik deze via mijn usb stick wil updaten krijg ik een error melding. Na zeven keer proberen, drie keer opnieuw downloaden, blijf ik de error met deze firmware krijgen.

    Als ik het apparaat aan mijn router hang om het via internet te updaten, krijg ik de melding dat de nieuwste firmware al is geinstalleerd.

    ....

    Ik heb dus A - geen enkel idee of die firmware wel compatible is met Avatar, B - weer problemen met firmware updates van Samsung, C - kokend bloed aangezien ik geen zin heb weer een nutteloze interactie te hebben met de klantenservice van Samsung.

    Mijn vraag aan de mensen hier is, hebben jullie ook problemen met Samsung of deze speler? Vraag me ten zeerste af of dit niet de miskoop van het jaar is geweest. Kan niet eens fatsoenlijk film kijken met dit KRENG van een apparaat, laat staan dat de ondersteuning geweldig is, danwel de klantenservice. Ik lees hier en daar lovende woorden over Samsung bluray spelers, maar heb ik dan het zwarte schaap in huis of wat?

    Is er tevens niets te doen tegen een belabberde behandeling via een klantenservice? De medewerkers konden mij niet doorverbinding met hun manager. Apart, zou zeggen als mensen hun werk niet goed doen je toch hun meerdere hierop aan zou moeten kunnen spreken. Lekker baantje dan. Klanten van kastje naar de muur sturen en zelf achter de koffie zitten.

    *zwaar baal*

    Iemand?


  3. #3

    Standaard

    Ik bezit de BDP1500. Ik weet niet in hoeverre die verschilt of overeen komt met de BDP1580, maar besloot toch maar wat te schrijven. In het verleden heb ik veel problemen gehad met mijn speler. Heb hem twee keer opgestuurd ter reparatie nadat ik foutmeldingen kreeg na hem geupdate hebben (via internet, dus niet kabel of CD). Nu doet hij het goed, alhoewel ik geen firmware update meer durf te doen uit angst hetzelfde weer mee te maken. Heb dus de oude firmware erop staan.

    Avatar heb ik ook, en die speelt perfect af op mijn BDP1500. Heb bij geen één film problemen gehad sinds ik hem terug heb. Aangezien dit een ouder model is dan die van jou, lijkt het me daarom vreemd als je een firmware update nodig hebt als hij het bij mij goed doet. Misschien Googlen of op andere fora wat schrijven?

  4. #4

    Standaard

    Ik heb een Samsung BDP-1600 bluray speler.

    Vanaf het moment van aanschaf vindt ik dat de speler ontzettend lang en vaak nodig heeft om de bluray of dvd te lezen.

    Sinds vandaag heb ik de bluray film + dvd ontvangen van Avatar. Beide worden wel afgespeeld maar zonder audio.

    Ik heb afgelopen week ook de laatste update via USB geïnstalleerd. Sindsdien spelen films wel maar allemaal zonder audio.

    Iemand bekend met dit probleem?

    Gr. Nick

  5. #5

    Standaard

    Ik hoop dat Samsung voor de BDP1500 snel met nieuwe firmware komt. Voor het eerst in lange tijd heb ik weer 2 blu-rays met afspeelproblemen:
    Clash of the Titans en Sherlock Holmes.

  6. #6

    Standaard

    Vreemd Sherlock Holmes speelt op mijn bdp 1400 wel gewoon af zonder problemen

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tony_clifton Bekijk bericht
    Vreemd Sherlock Holmes speelt op mijn bdp 1400 wel gewoon af zonder problemen
    Op mijn bdp1500 zie je echt dat het beeld soms heel even hapert. Op het forum van blu-ray.com heb ik al gelezen dat ik niet de enige ben met dit probleem en allen op de samsung bdp1500 (zowel met firmware 2.7 en 2.8).

  8. #8

    Unhappy Samsung

    Mijn ervaringen met Samsung zijn zeer slecht, beeld en geluid is prima, echter de levensduur van al de apparaten die ik heb gehad is minder dan 2 jaar of het nu de digitale kabel ontvanger is of de blu ray of Tv niets is ouder geworden als 2 jaar.
    Leer hier van goedkoop blijkt duur koop. Dus voor mijn weer Sony of Philips, panasonic enz. NO SAMSUNG

    Peter Land

  9. #9

    Standaard

    Ik heb de samsung HT-D5500, sinds 2 weken begint ook ineens het probleem dat blu rays die ik voorheen wel kon afspelen, dit nu niet meer doen.

    Ik ben geen braniac ,maar het rare vind ik dan, waarom speelt ie sommige blu rays wel af en sommige niet?
    En wat ik dan nog vreemder vind, waarom maak je als fabrikant uberhaupt een product waar om het jaar of half jaar nieuwe software of firmware op geinstalleerd moet worden. Ik ben vandaag bij platte tv geweest en het enige wat ze ,mij kunnen zeggen , U moet het samsung contact opneme
    is er iemand die ervaringen heeft met Selectro service group in Tilburg ; het service adres wat ik van samsung gevonden heb.

    Hoe weet je trouwens of je nu nieuwe software of firmware moet updaten?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xenomorph Bekijk bericht
    Ik heb de samsung HT-D5500, sinds 2 weken begint ook ineens het probleem dat blu rays die ik voorheen wel kon afspelen, dit nu niet meer doen.

    Ik ben geen braniac ,maar het rare vind ik dan, waarom speelt ie sommige blu rays wel af en sommige niet?
    En wat ik dan nog vreemder vind, waarom maak je als fabrikant uberhaupt een product waar om het jaar of half jaar nieuwe software of firmware op geinstalleerd moet worden. Ik ben vandaag bij platte tv geweest en het enige wat ze ,mij kunnen zeggen , U moet het samsung contact opneme
    is er iemand die ervaringen heeft met Selectro service group in Tilburg ; het service adres wat ik van samsung gevonden heb.

    Hoe weet je trouwens of je nu nieuwe software of firmware moet updaten?
    Hoe weet je of je nieuwe firmware moet installeren: gewoon via een ethernetkabel op je internetmodem aansluiten. Dan heb je er geen omkijken naar en wordt elke update automatisch gedownload en geinstalleerd.

    Maar ik snap het niet: ik heb zelf een Samsung BD 6500 blurayspeler. Nooit problemen. Wel dat het soms erg lang duurt dat een bluray laadt. Ben er wel achter dat dat altijd bij BR's van Fox is. Dat je dan dus gewoon 5 minuten geen beeld krijgt ofzo.
    Mijn advies is: niet meteen als je niet gelijk beeld krijgt gaan denken dat ie niet speelt. Laat m gewoon eens staan. Heb je na een kwartier ofzo nog geen beeld: dan heb je een probleem.

    BD-live uitschakelen wil geloof ik ook nog weleens schelen.
    Verder zou ik kijken welke films niet spelen volgens jou. Zijn er overeenkomsten (bijv. allemaal van Fox ofzo)

    Dan je vraag waarom een fabrikant een product maakt waarbij steeds een update gedaan moet worden. Dat heeft gewoon te maken met de steeds ontwikkelende techniek. Bij heel veel blurays zie je aan het begin op het scherm dat het kan zijn dat je firmware moet updaten omdat "deze bluray gemaakt is met de laatste technieken". Op het moment dat een firma een nieuwe BR-speler in de verkoop brengt is ie qua software alweer verouderd (iets overdreven maar je snapt me wel). Om dat te ondervangen is er de mogelijkheid om van tijd tot tijd een update te downloaden.
    Het is dus niet zo dat een fabrikant denkt van "laten we voor de gein eens een product op de markt brengen met verouderde software".

  11. #11

    Standaard

    hallo Pieter,
    het lang laden wat jij aangeeft dat heeft mijn blu ray ook altijd al gehad. Ik heb deze nu sinds vorig jaar september. Het probleem begon eigenlijk 2 weken geleden, ik had war horse gehuurd in de videotheek en ik had s'zaterdagsavonds nog the making of gekeken, zonder problemen. daarna nog Ghost Rider Spirit of vengeance gekeken, zonder problemen.
    Zondagmorgen wilde ik War horse kijken , hij laad de blu ray en gaat vervolgens naar het logo van Disney pictures: Touchstone of zo , pin me hier niet op vast.
    Ik kon vervolgens op play drukken, op menu , op stond , de disk eruit en opnieuw laden maar hij bleef komen met het disney logo maar verder ging ie niet.
    je zag de tijdsindex wel oplopen tot ongeveer 25 minuten, dus de klok telde wel dat de disk "liep " maar hij speelde niet. ik heb die 25 minuten afgewacht maar nog totaal niks

    Vervolgens heb ik andere disks geprobeerd die hij ook niet afspeelde:
    The dark knight : warner bros
    Iron Man 1 &2 (even uit m'n geheugen maar volgens mij paramount?)

    En dit vind ik zo raar, die speelde hij eerst wel !! ????

    andere disks speelt hij nog wel: The incredible Hulk, Captain America, American werewolf in Londen, resident evil extinction, Terminator 2 skynet edition(wordt hier ook al genoemd onder dit onderwerp)

    Daar valt voor mij geen logica in te bevatten , het zijn niet de allernieuwste blu rays die hij ineens niet meer afspeelt


    Ik heb geen ethernet kabel aangesloten op de tv/home cinema set, onze computer is redelijk oud en de draadloze verbinding tussen kastje en pc werkt niet optimaal , we hebben een ouderwetse kabel vanaf het kastje aangesloten op de pc

    Moet ik nu echter een software update doen , of een firmware?

    Als je deze download op een usb stick, dan wordt de file een winzip,
    A) moet ik deze eerst unzippen voordat ik de usb stick in de blu ray doe?
    b) moet ik de file een andere naam geven?

    Ik heb geprobeerd om via de samsung site de download instructies op te roepen maar ik krijg een runtime error als ik dit doe

    Zoals ik al aangaf, ik ben geen brainac met pc/software en downloaded enz

    alle suggesties en tips zijn welkom
    mvg Xenomorph

  12. #12

    Standaard 3D blu-ray's spelen niet meer af

    Ook ik heb nu een probleem met het afspelen van 3D schijfjes op mijn Samsung HT-C6930W 7.1 instalatie , deze set gebruik ik nu al meer dan een jaar met tevredenheid met firmware 1013.2, tot voorkort echter.

    Het geval is dat ik een paar weken geleden 6 nieuwe 3D blu-ray's heb gekocht bij bol die het bij mij ook niet meer doen , zoals Final destination 4+5 3D ,Rio 3D,marco borsato 3D live,lord of the dance 3D,en Shark Night 3D.......met al deze disks krijg ik de melding ''Deze schijf voldoet niet aan de specificaties'', aan de disks ligt het niet want op mijn HP ENVY met 3D werken ze wel.

    Andere disks zoals Pirates of the carabbian 4 3D , Piranha 3D , A Christmas Carol 3D , 3D Universe doen het uitstekend.

    Ik niet voor een gaatje te vangen dacht , oke dan maar even een nieuwe firmware erop zetten via het net , maar helaas krijg ik de melding van samsung terug dat er niet geupdate hoeft te worden omdat de laatste nieuwe software al aanwezig is, en dat is toch wel vreemd omdat ik deze set al 15 maanden in mijn bezit hebt.

    Ook via google en de Samsung site zelf bieden geen oplossing want er is gewoon geen nieuwe firmware aanwezig.

    En jullie begrijpen al , e-mails en telefoontjes naar de helpdesk bieden zeer zeker geen oplossing .

    Zijn er misschien nog andere forum genoten die deze set ook hebben en dezelfde problemen ondervinden , en die hier misschien wel een oplossing voor hebben ??????.

    Alvast bedankt.
    Laatst aangepast door mazdamx5nc : 05-08-2012 om 12:07

  13. #13

    Standaard

    Samsung tv's niks mis mee, maar met blu-ray spelers raad ik altijd ik deze van van Samsung af.
    Er zijn altijd meerdere soort problemen met samsung blu-ray spelers. Wat ook niet veel mensen weten dat er altijd DNR door de blu-rayspeler wordt toegepast, deze blijft altijd in de achtergrond meedraaien. Meerdere verkopers van electronica winkels zeggen ook dat blu-rayspelers van Samsung voor veel problemen zorgen.
    En van personen die ik persoonlijk ken hebben ook veel problemen mee. En heb er veel over gelezen.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 11-08-2012 om 09:49

  14. #14

    Standaard

    Mijn enige Blu Ray spelers die ik tot nu toe in mijn bezit heb gehad zijn van Samsung, beide Blu Ray spelers worden nog steeds door Samsung van firmware updates voorzien. Ik heb nog NOOIT een enkel probleem met deze twee spelers gehad en ze hebben tot nu toe nog NOOIT een Blu Ray schijf geweigerd dus ik vraag me af of jij zelf deze ervaringen hebt opgedaan of dat je iemand napraat.

    Veel lezen over iets en horen van anderen betekent niet altijd dat het ook zo is dus scheer niet altijd alles over één kam want dat is de kortste weg naar Rome.


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •