De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 1080i maar misschien toch 1080p?

    OK misschien is dit wel een hele domme vraag maar ik stel 'em toch maar..

    Ik heb vandaag een blu ray binnen gekregen uit Frankrijk. Als ik 'em afspeel is er niets aan de hand. Mijn tv/speler geeft alleen aan dat de maximale beeldresolutie 1080i is. Ik vind dat een klein beetje vreemd omdat de meeste blu rays 1080p hebben. Ik kan op internet en/of de verpakking ook nergens duidelijke specificaties vinden. Het gaat om de blu ray "Mylene Farmer Stade de France".
    Zit er misschien een foutje op de disc of kan dat eigenlijk helemaal niet? Mijn overige blu rays spelen wel gewoon op 1080p af dus aan m'n speler kan het in ieder geval niet liggen..

  2. #2

    Standaard

    1080i is goed mogelijk. Houdt gewoon in dat niet bij iedere frame alle verticale beeldlijnen actief zijn, maar om en om. Bij 1080p zijn ze dus wel bij iedere frame actief. Veel br's zijn 1080i, en dat is vaak nergens terug te vinden (van te voren)

  3. #3

    Standaard

    Ik ben juist van plan om die te kopen.
    Laatst aangepast door BASIL : 13-04-2010 om 23:56

  4. #4

    Standaard

    Après avoir vérifié par moi même, les caractéristiques changent : 2;35:1 et 1080/25i Mais bon, la qualité reste excellente !!
    Volgens iemand die het gekocht heeft is het inderdaad 1080i.

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de info. Weet ik in ieder geval dat er niks mis is met mijn schijfjes

  6. #6

    Standaard

    Tja, 1080i of 1080 P maar eh..... maakt het wat uit als iemand het verschil niet ziet??

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Gestel Bekijk bericht
    Tja, 1080i of 1080 P maar eh..... maakt het wat uit als iemand het verschil niet ziet??
    Nee hoor, mijn oma is nog steeds dik tevreden met VHS, ziet geen verschil met dvd. Dus als je het verschil niet ziet is er toch geen probleem?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Nee hoor, mijn oma is nog steeds dik tevreden met VHS, ziet geen verschil met dvd. Dus als je het verschil niet ziet is er toch geen probleem?

    Het gaat erover dat indien je uit moet gaan zoeken, en dus de achterkant van het hoesje moet gaan doorspitten of de film 1080i of 1080p is, (en je dan nog niet weet of die film 1080p is, dus blijkbaar het verschil niet ziet) je jezelf af moet vragen of het allemaal zo belangrijk is.

    Zo zijn er 1080i blu rays die er beter uit zien dan 1080p.
    Laatst aangepast door Rob van Gestel : 14-04-2010 om 10:18

  9. #9

    Standaard

    Er wordt vaak voor 1080i gekozen om ruimte op de bluray te beperken zodat ze een film op de goedkopere 25GB variant kunnen persen ipv de duurdere 50GB. 1080i neemt immers ook maar de helft van de bandbreedte in van een 1080p signaal.
    Kwalitatief hoeft het geen verschil op te leveren als de deinterlacer van je tv of br speler goede prestaties levert. Dit is echter niet bij elk merk en type van toepassing waardoor je een 1080i als waziger en minder scherp kunt ervaren. Nu is dat uiteraard ook weer afhankelijk van het formaat scherm waar je naar kijkt. Op een scherm groter dan laten we zeggen 60 inch zal het eerder opvallen dan op een kleiner scherm, omdat de 1080 beeldlijnen op een kleiner scherm dichter op elkaar gepakt zitten.
    Wel ben ik het 100% eens met Rob van Gestel. Je kunt een film wel in 1080p op een bluray zetten, maar als de master van vreselijke kwaliteit is dan levert dat niets op en kun je het net zo goed in 720p of 1080i op de schijf zetten. Mijn ervaring met een slechte 1080p bluray is Gangs of New York bijvoorbeeld.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #10

    Standaard

    Precies, Gang of New York is een prima voorbeeld, dat 1080p niet altijd geweldig is.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    1080i neemt immers ook maar de helft van de bandbreedte in van een 1080p signaal.
    Volgens mij is dit niet juist als je het over Blu-ray hebt.

    Op Blu-ray is een 1080p altijd 1080p24, wat dus theoretisch ongeveer gelijk is aan 1080i50, mits het ongeveer dezelfde bitrate is.
    Dus ook door de bitrate en/of de gebruikte codec kan er verschil zijn.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Volgens mij is dit niet juist als je het over Blu-ray hebt.

    Op Blu-ray is een 1080p altijd 1080p24, wat dus theoretisch ongeveer gelijk is aan 1080i50, mits het ongeveer dezelfde bitrate is.
    Dus ook door de bitrate en/of de gebruikte codec kan er verschil zijn.
    Hmmm daar heb je idd ook gelijk in. Daar had ik nog niet aan gedacht. Zou betekenen dat een 1080p50 of 60 een nog grotere bandbreedte en opslag vraagt. Dat zijn immers 50 of zelfs 60 volledige beelden per seconde. En idd kan de codec erg veel verschil maken. Zo is de VC1 codec en AVC codec veel efficiënter dan de (zwaar verouderde) MPEG2 codec dacht ik zo.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #13

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Niet over nagedacht?

    Tja...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  15. #15

  16. #16
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Opzicht kan ik goed leven met een 1080i transfer.
    Dat wil zeggen als de originele bron ook zo is.
    Als dat niet het geval was, dan hebben we het over een transfer die vermangeld is.
    Dus wederom palspeedup en heen en weer conversie van p naar i naar p door je tv.
    Dat zijn een paar schakels teveel...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •