De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard hulp gevraagd internet connectie

    Hoi
    Situatie is als volgt, ik zit bij telenet
    internet komt binnen via de modem
    deze is verbonden met een topcom 10/100 ethernet switch (5 port)
    van hieruit vertrekt er 1 naar zo'n adapter waardoor je via je stopcontact verbonden kan zijn (de 2de adapter loopt nu naar m'n telenet digicorder)
    de andere loopt naar een draadloze router
    hierop zitten dan nog eens 3 vaste lijnen naar boven
    wat wil ik nu?
    de situatie boven blijft ongewijzigd en ik wil nog steeds draadloos kunnen surfen
    echter de situatie aan mn digicorder , zal zeer binnenkort wijzigen
    achter mn tv heb ik dus voorlopig maar 1 internet verbinding nodig voor mn digicorder (dit gebeurt nu via zo'n adapater daar er daar gn vaste verbindingen liggen)
    binnenkort heb ik een nieuwe tv, en blu-ray speler die eveneens internet vragen
    bovendien denk ik mn huidige receiver ook (pioneer vsx 919) wat met de digicorder op een totaal komt van 4 toestellen
    ik zie het niet zitten om met 4x zo'n dubbele adapter te werken
    hoe los ik dit op?
    alvast bedankt
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  2. #2

    Standaard

    iemand?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  3. #3

    Standaard

    Lijn die nu naar je Digicorder loopt aansluiten op een extra switch (in de buurt van je TV plaatsen). Op die switch sluit je vervolgens je TV, Digicorder, receiver, en Blu-ray aan. Waarschijnlijk gebruikt er maar 1 apparaat tegelijk de netwerkverbinding, dus zal je snelheid er niet onder lijden.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Lijn die nu naar je Digicorder loopt aansluiten op een extra switch (in de buurt van je TV plaatsen). Op die switch sluit je vervolgens je TV, Digicorder, receiver, en Blu-ray aan. Waarschijnlijk gebruikt er maar 1 apparaat tegelijk de netwerkverbinding, dus zal je snelheid er niet onder lijden.
    dit geeft geen conflicten met mn andere switch?
    en stel tv en bluray willen op hetzelfde moment updaten, kan dit dan?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  5. #5

    Standaard

    Een switch weet welk mac-adres er aan ieder poortje hangt en is zelflerend. Als je TV en Blu-ray tegelijk willen updaten, dan is dat geen probleem. Je internetverbinding kan wel wat trager worden, omdat deze op dat moment over 2 apparaten wordt verdeeld. Dit is wel weer afhankelijk van hoeveel data er over de lijn moet.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 15-04-2010 om 13:37
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  6. #6

    Standaard

    ik heb zoiets zelf ook hier thuis.
    De truc is dat je de lijn naar de tweede switch niet in de ingang moet stoppen maar gewoon in poort 1 en de rest in poort 2. Als je dat niet doet blijf je vreselijk moeilijk doen.
    Wel even je tweede swicht/router configureren voordat je dat doet (DHCP etc moet je vaak nog aanpassen namelijk)

  7. #7

    Standaard

    ok thx!
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    ok thx!
    Heb zelf ook een switch in de woonkamer, werkt perfect, instellingen waren zover ik mij herinner voor mij niet nodig, hier wat tekst en uitleg:

    http://www.tekstenuitleg.net/artikel...ub-switch.html

    Draad prefereer ik boven draadloos, al heb ik wel overal ontvangst in huis, het is niet overal even goed en dan voldoen switches en van die stopcontact gevallen heel goed
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Ik denk dat Edgar uitgaat van 2 routers. Dan moet je inderdaad bij de 2e router het zaakje niet verbinden met de WAN poort maar de overige switch poorten gebruiken. Wel even de router configureren zodat de functie DCHP server uit staat en dat hij in dezelfde IP-reeks zit als de rest van je netwerk.

    Maar als je het nog aan moet schaffen, zou ik gewoon kiezen voor een dedicated switch. Dan hoef je niets in te stellen, gewoon inpluggen en gaan!
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 16-04-2010 om 09:52
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •